Jump to content

Buis, A en AB vergelijking.

WanFie
 Share

Recommended Posts

Handig om te weten is of de versterkers allemaal een cinch ingang hebben, want anders wordt het lastig om ze goed aan te sturen.

Een verloopje bleek bij mij geen groot succes, toen ik de gebalanceerde Aragon monoblokken met een Array pre wilde aansturen.

Bij eerdere vergelijkende sessies was de puntentelling achteraf vaak een groot discussiepunt, omdat niet iedereen op dezelfde manier punten toekende.

Het component met de meeste punten bleek ook niet voor iedereen het beste te klinken, zelfs de volgorde van wisselen bleek van invloed te zijn :blink:

De R90's hebben een rendement van gemiddeld 87dB/1m, met name het laag kan een laagohmige belasting vormen.

Toch heb ik ook kleinere versterkers goed horen spelen met mijn R90's, zoals zelfbouw 50W versterker en een vrij 'tamme' Classe versterker.

Beiden brachten een stabiel geluid voort en ontbeerden de dynamiek die je met grotere vermogens makkelijker produceert.

Dingen als transparantie, dynamiek, beeldopbouw en diepte kun je wel punten geven, hopelijk vinden we genoeg muziek die voor iedereen voldoet.

Erik noemde de voeding van alle versterkers al, kan iemand misschien een mooi en ongefilterd verdeelblok meenemen?

Ik heb evt. een aangepast blok met 6 aansluitingen en een 'redelijk' Belden netsnoer eraan :)

Andr

Moet ik nog even vertellen dat mijn aarde bestaat uit een roestvrijstalen buis die slechts 3 m in de grond zit..... Bij dit natte weer geen probleem...

H

We kunnen roze ruis gebruiken als testtoon, hopelijk blijft de dB-meter hiermee een beetje stil staan, aangezien er laag-pieken zijn die de meter soms lekker zenuwachtig laten verspringen :)

Misschien kunnen we zo'n anti-audiofiele schakelkast gebruiken om de versterker te kiezen ipv. steeds de draden om te schroeven :D

Erik hoort het verschil toch niet :lol:

Andr

maar als jij toch gaat en je heb plaats over wil ik wel met jou samen rijden ik betaal de helft van de brandstof.

Hee da's interessant, de baas betaalt alle brandstof al voor me :lol:

Andr

De array pre is een in stappen geregelde actieve voorversterker. In vergelijking met een passieve klinkt deze meestal beter omdat de CD-speler ontlast wordt.

Als er een betere is :rolleyes: , of als iedereen zijn eigen pree mee wil brengen hoor ik het wel.

:)

ik zeg niet dat ik een betere hebt.

maar ik ben in het bezit van een passieve pre met elma micro switch (potmeter en keuze schakelaar)bedraad met 0.4mm zilver met teflon.

Aansluitingen is ook al genoemd.....

Uit mijn pre komen alleen cinch aansluiting, en mijn speakerkabels hebben banaanstekker, die ook geklemt kunnen worden, maar niet in b.v. een Mark Levinson passen.

Ik zal eventueel een paar verloopstukjes naar draad maken, dat past altijd.... :)

H

Steks wilde toch zijn versterker (buizenbak!) meenemen :unsure:

De monoblokken van Telefunken zijn wel wat zwaarder, maar wieweet hoe we nog verrast worden :)

Andr

Ik zou zo wie zo aanwezig willen zijn op deze luister sessie.

Ik weet niet of er nog interesse is om mijn versterkers mee tenemen? Ik heb als eindversterker een 'Les realations de L'Audiophile Le Classe A' Dit is een klasse A eindversterker van frans makelij met 2 transitoren per kanaal gebouwd eind jaren 80. Als vv heb ik er een van het zelfde die zowel passief als actief te gebruiken is.

Ik ben wel benieuwd hoe deze onbekende zich verhoud t.o. de bekendere merken.

Als jullie een non-competatieve referentie willen hebben, kan ik mijn Quad 306 wel meegeven aan Erik of Kraus

Waarom kom je zelf ook niet...???

Omdat ik die middag al op een verjaardag in Uden zit (en 's avonds naar Sittard om evt. een flipperkast aan te schaffen). Ik kan het mijn vriendin echt niet aandoen om haar een paar uur bij een stelletje audiofielen op te sluiten...

Omdat ik die middag al op een verjaardag in Uden zit (en 's avonds naar Sittard om evt. een flipperkast aan te schaffen). Ik kan het mijn vriendin echt niet aandoen om haar een paar uur bij een stelletje audiofielen op te sluiten...

Zo dicht in de buurt... dan kom je toch zeker even je gezicht laten zien....???? :confused:

:ph34r:

Oeioeioei Kraus, heb jij zin om 24x de kabels over te prikken op een andere versterker en de versterkers even vaak aan en uit te zetten :unsure:

Ik denk eerder aan 2 sessies met alle versterkers, waarbij we met een testcd op elke versterker diverse nummers achter elkaar draaien.

Dan hoeven we 'slechts' 8x de kabels te wisselen :)

Andr

dit is natuurlijk allemaal wel leuk die testjes,maar is er al over nagedacht over de ruimte zelf en hoe het bij hans thuis overkomt, je zal toch eerst moeten wennen aan de accoustiek.

daarkomt bij waarom nou altijd een punten telling,bij zo'n puntentelling komt er altijd wel iets uit wat niet klopt.

en ik denk zelf dat 1 sessie genoeg zal zijn maar dan wel van een 45 minuten.

en aan het eind van de sessie nog 1x een versterker laten horen waar iedereen op heeft gestemd.