Jump to content

Buis, A en AB vergelijking.

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

M.b.t. het vergelijken.....

Mijn luidsprekerkabels zijn niet lang genoeg om alle versterkers naast elkaar te zetten en dan om de beurt aan te sluiten.

dat betekent dat we ook de versterkers moeten verplaatsen om te kunnen vergelijken.

Ook mijn interlinks zijn te kort, heeft iemand een paar goede :rolleyes: lange cinch interlinks..??

Ik heb wel een stekkerblok zonder filter, maar dat is voorzien van Lapp kabel en een ferrietkraal, ik weet niet wat jullie hier van vinden.

:)

is dit misschien een idee?:

we moeten de versterkers twee aan twee vergelijken .

dan kunnen er steeds twee tegelijk aan staan (en warm blijven) en is het een questie van eerst speakerkabels los , dan interlinks los , dan interlinks vast op de andere en dan de speakerkabels weer op de andere .

twee versterkers naast elkaar moet toch wel gaan qua luidsprekerkabellengte ?

het probleem met mijn versterker is nl , dat hij niet even uit en weer aangezet kan worden (duurt bijna twee minuten voordat elco's leeg zijn , en tot die tijd kun je niks lostrekken)

en eer dat ie warm is , duurt een half uur.

de db meting is een goed plan mits we het doen met een 2khz toon .

dit geeft de minste schommelingen in de meting .

Ook mijn interlinks zijn te kort, heeft iemand een paar goede :rolleyes: lange cinch interlinks..??

ik heb nog een stel interlinks, zelf gemaakte zilver 0.4mm met teflon en afscherming van 1.4 meter lang.

ik ben wel benieuwd wat jij vind van deze interlink,misschien wel niet zo goed als jou vlechtwerk :unsure: maar ik denk dat je het toch moeilijk krijgt. :D

Ook mijn interlinks zijn te kort, heeft iemand een paar goede  :rolleyes:  lange cinch interlinks..??

ik heb nog een stel interlinks, zelf gemaakte zilver 0.4mm met teflon en afscherming van 1.4 meter lang.

ik ben wel benieuwd wat jij vind van deze interlink,misschien wel niet zo goed als jou vlechtwerk :unsure: maar ik denk dat je het toch moeilijk krijgt. :D

Hoi,

Ik kan wel JK Type II 2x2 meter of 1x4 & 1x6 meenemen, maar om 16:30 uur verlaat ik de sessie en wil de kabeltjes dan wel weer mee naar huis.

Ook mijn interlinks zijn te kort, heeft iemand een paar goede  :rolleyes:  lange cinch interlinks..??

Als we die lange interlinks van telefunken gebruiken, zal het wel lukken. Zeker als we halverwege de middag twee versterkers vervangen door twee anderen.

Ik stel voor om de versterkers van Telefunken, Kraus, Erik en mij te vergelijken en de versterker van Steks als refentie te gebruiken.

Zo hebben we toch een vergelijk tussen alle 5 versterkers :rolleyes:

Kermit hoeft dan zijn instalatie niet af te breken, en we hebben eigenlijk versterkers genoeg.

Uiteraard is Kermit erg welkom.

Ik ga vanavond E-mailtjes of PB-tjes versturen, dat kan wel wat later worden.

Volgens mij heb ik nu iedereen die aangegeven heeft a.s. zaterdag te komen, een berichtje gestuurd. Als dit niet zo is hoor ik het wel.

Ik heb nu een prototype van de Array Quarts SII thuis staan. Het is werkelijk on-ge-loo-fe-lijk welke verbetering er t.o.v. de SI mogelijk is. Ik kon m'n oren niet geloven. :huh:

Volgen Chris zou hij zelfs beter moeten zijn dan de MII. Het vermogen is nu terug gebracht naar 40W per kanaal. Dit betekend dat we ca 4 a 5 dB minder luid kunnen spelen. Maar het zal jullie opvallen hoe verschrikkelijk hard het toch nog kan (zonder vervorming).

Zaterdag horen jullie er meer van..... :)

Ik heb wel het e.e.a. liggen maar niet van superkwaliteit:

2 x 15 meter koper speakerkabel (van Speaker& Co : T.T. OC 225 ofc (?)) die wel verknipt kan worden voor bi-wiren of desnoods tri-wiren.

(Ik neem aan dat 2x 3 meter geconfectioneerde speakerkabel je niet verder helpt)

2 x interlink van 1m40 (ex stekers) van monitor cable (ziet er wat beter uit maar is dropveterkwaliteit)

Kopp 6-voudig verdeelblok met 4 - 5 meter neopreen 3x 2,5kabel.

Kraus....

wil jij dat Kopp stekerblok meenemen. We hebben dan in elke geval

Is er al iets bekend over de te beluisteren muziek?

groet

Kraus

Ik heb zoals jullie mischien gemerkt hebben wat erg weinig tijd gehad deze week.

We moeten inderdaad nog wel bepalen hoe we het precies met de muziek gaan doen.

Verder moeten we nog kijken of we aan puntentellingen gaan doen...??

het liefst de muziek helemaal draaien , nummers uit kiezen van ongeveer 5 minuten.

ik haat ingekorte nummers.

punten telling, wat denk je van genieten wat de amps ons te brengen hebben.

met puntentelling boor je altijd een amp in de grond.

het liefst de muziek helemaal draaien , nummers uit kiezen van ongeveer 5 minuten.

ik haat ingekorte nummers.

punten telling, wat denk je van genieten wat de amps ons te brengen hebben.

met puntentelling boor je altijd een amp in de grond.

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens...

wat vindt de rest ervan.

:confused: