Hans Gaulhofer Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 Vroeger kon je zelf je Lenco Clean maken. Dat was een stuk goedkoper. Wie heeft de samenstelling van C37 lak al eens onderzocht. Doel is uiteraard om zelf een budget C37 lak te maken. Fictief recept Men neme : 1 eetlepel aceton, 1 theelepel thinner, 2 eetlepels glitsa en 1 eiwit + snufje polyester. slokje tectyl 30 minuten schudden en klaar Hierna moet er een melkachtige substansie ontstaan die in 1/10 lichtjaar uithard. Ik wil eerst de viool van mijn schoonmoeder een flink onderhanden nemen. Wie geeft raad, Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 Iedere vioolbouwer heeft zijn eigen recept voor het maken van vioollak. Ik denk dat Dieter Ennemoser een waardeloze vioolbouwer is die zijn violen niet aan het klinken krijgt met zijn zelfgebrouwen smeerseltje. Daarom is hij deze lack maar gaan verkopen aan goedgelovige audioliefhebbers die bereid zijn flink in het offerblok te storten voor de verlossing van al hun audioproblemen. Maar waarom zou je je behelpen met een smeerseltje van een matig vioolbouwer? ga op zoek naar het geheim van Stradivari en verlos je zelf (en verdien meer dan Dieter). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 (edited) Misschien ook wel leuk om te lezen over de geur, vergelijkingen en inhoud van C37. Uhmmm... Iets vergeten. http://www.nmr.mgh.harvard.edu/~reese/joet...cles_v02_c.html Edited 21 april 2004 by Lars Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 21 april 2004 Report Share Posted 21 april 2004 Een mogelijk recept: 45 g ongeraffineerde schellak (een bepaald soort luizenstront) 7,5 g gum elemi (hars van een tropische boom) 200 ml alcohol 9 ml lavendelolie Doe alles in een glazen potje en roor minstens tweemaal daags tot alles is opgelost. Daarna de glazen pot au-bain-marie (in een pannetje water) zeven minuten verwarmen, af laten koelen en weer zeven minuten koken. Dan warm door een fijn doekje zeven. Dit zeven herhalen tot er geen vuil meer in de lak zit. Afgekoeld is het klaar voor gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 april 2004 Report Share Posted 24 april 2004 Volens mij kom je met lijnolie en siccatief ook een eind Richard. Parfum naar smaak toevoegen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 24 april 2004 Report Share Posted 24 april 2004 Volens mij kom je met lijnolie en siccatief ook een eind Richard. Parfum naar smaak toevoegen Nu maar aldoor nog klagen dat het HEAR niet leuk is? Foei schaam je! S-M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 april 2004 Report Share Posted 24 april 2004 Volens mij kom je met lijnolie en siccatief ook een eind Richard. Parfum naar smaak toevoegen Nu maar aldoor nog klagen dat het HEAR niet leuk is? Foei schaam je! S-M. Daar heb mij niet over zien klagen. Wel bij de les blijven he Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts