leobus Posted 22 april 2004 Report Share Posted 22 april 2004 Hallo, Iedereen kent de trucjes wel om een CD beter te laten klinken; schoon maken, rand onder een bepaalde hoek slijpen of de rand met een stift groen of rood maken. Hier is er nog een: Neem een schuurpapiertje van een een fijnheid van ca 180 en schuur de randen van je CD hiermee mat. Eerst haaks op het CD vlak en daarna nog een onder 45 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zappa Posted 22 april 2004 Report Share Posted 22 april 2004 Lijkt mij inderdaad heel erg logisch! Schuurpapier om de scherpe randjes van het geluid weg te krijgen... P.S.Ik heb waterproof schuurpapier (droog) gebruikt En, was je tevreden met 't resultaat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 april 2004 Report Share Posted 22 april 2004 Gaan we nu de beschermlaag van een cd afschuren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 22 april 2004 Author Report Share Posted 22 april 2004 Zappa, CGM, Ik was zeer tevreden met het resultaat. Ik heb duidelijk aangegeven dat je alleen de randen mat moet maken. Een beschermlaag op een CD??? Je bedoelt misschien het losmiddel dat de CD beter uit de persmal laat komen. Dat moet er in ieder geval af, maar doe dat met de daarvoor verkrijgbare flesjes met reiniger. Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 april 2004 Report Share Posted 22 april 2004 Met de beschermlaag bedoel ik de acryllaag bovenop de aluminium laag met de data. Als me wordt aanbevolen om schoon te maken met een zachte doek zou ik me kunnen voorstellen dat een schuurpapier minder gewenst is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 22 april 2004 Report Share Posted 22 april 2004 Nou, succes ermee. Ik hoor euh... lees het wel. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumber Posted 22 april 2004 Report Share Posted 22 april 2004 Ook het bijschuren van je laserunit schijnt te helpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 22 april 2004 Report Share Posted 22 april 2004 ja ja..... ik zou ook wat vloeistof gebruiken voor de CD, dan wordt het geluid wat vloeiender Ik ga mijn CD's heus niet terroriseren met schuurpapier, ook al zijn het maar de randjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanD Posted 22 april 2004 Report Share Posted 22 april 2004 Zoutzuur is ook effectief, om slappe en duffe opnamen wat bijtender te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 april 2004 Report Share Posted 22 april 2004 Werkt het ook bij LP's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 23 april 2004 Report Share Posted 23 april 2004 Geloof het of niet, maar is een product die het voor je doet. En het is allesbehalve gratis. Duitse Audiodesk is er al geweest! Kijk Hier en Hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 23 april 2004 Report Share Posted 23 april 2004 Hallo, Iedereen kent de trucjes wel om een CD beter te laten klinken; schoon maken, rand onder een bepaalde hoek slijpen of de rand met een stift groen of rood maken. Hier is er nog een: Neem een schuurpapiertje van een een fijnheid van ca 180 en schuur de randen van je CD hiermee mat. Eerst haaks op het CD vlak en daarna nog een onder 45 Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 23 april 2004 Author Report Share Posted 23 april 2004 OK, Ik bespeur een heleboel argwaan; je hoeft het niet te doen, maar dan kom je er niet achter of het werkt. Probeer desnoods eens met een oude CD. Flauwe antwoorden geven op een goed bedoelde tip vind ik kinderachtig. Dit was mijn laatste reactie op dit onderwerp. Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulgastel Posted 23 april 2004 Report Share Posted 23 april 2004 Hallo, Iedereen kent de trucjes wel om een CD beter te laten klinken; schoon maken, rand onder een bepaalde hoek slijpen of de rand met een stift groen of rood maken. Hier is er nog een: Neem een schuurpapiertje van een een fijnheid van ca 180 en schuur de randen van je CD hiermee mat. Eerst haaks op het CD vlak en daarna nog een onder 45 Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 23 april 2004 Report Share Posted 23 april 2004 Bij HIFI.nl is de bezem er al eerder doorgegaan,heeft de leesbaarheid aanzienlijk verbeterd. Vr. gr. Paul Gastel klopt paul. dat komt omdat jij het eerst weg was daar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 23 april 2004 Report Share Posted 23 april 2004 oeps heb bandschuurmachine gebruikt en mis nu een aantal nummers op de cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumber Posted 24 april 2004 Report Share Posted 24 april 2004 Hallo, Iedereen kent de trucjes wel om een CD beter te laten klinken; schoon maken, rand onder een bepaalde hoek slijpen of de rand met een stift groen of rood maken. Hier is er nog een: Neem een schuurpapiertje van een een fijnheid van ca 180 en schuur de randen van je CD hiermee mat. Eerst haaks op het CD vlak en daarna nog een onder 45 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RUBO Posted 24 april 2004 Report Share Posted 24 april 2004 Donderdagavond 22 april hebben ik en 6 medemuziekliefhebbers de demonstratie van LEOBUS bijgewoond, waarin hij een CD op bovenstaande manier schuurde en.....HET WERKT ECHT! Laat de kritische forumleden het eerst nu eens zelf ervaren, in plaats van bij voorbaat "leuke" reacties te geven. Dan Blijft dit forum pas echt interessant en vooral informatief naar elkaar toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 april 2004 Report Share Posted 24 april 2004 Kweenie hoor RUBO, naar CD luisteren vind ik toch echt interessanter dan aan CD's schuren. En ach een bitje meer of minder wat maakt dat nou uit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 24 april 2004 Report Share Posted 24 april 2004 Geheime audiotip!! :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 24 april 2004 Report Share Posted 24 april 2004 Geheime audiotip!! :D CreateRecordset error 'c0041800' The content index is corrupt. /include/query.inc, line 125 Jaja Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 24 april 2004 Report Share Posted 24 april 2004 Geheime audiotip!! :D roflmao heb nog wel een bandschuurmachine Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumber Posted 25 april 2004 Report Share Posted 25 april 2004 Kweenie hoor RUBO, naar CD luisteren vind ik toch echt interessanter dan aan CD's schuren. En ach een bitje meer of minder wat maakt dat nou uit? Toch zou ik het eens een keer proberen, gewoon ff een goede kopie maken en die op de rand dof schuren. Ik was eerst ook sceptisch over dit onderwerp, maar het werkt echt, en het resultaat kan je wel eens doen besluiten om meer cd's zo te behandelen. Geef het een kans!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gamutter Posted 26 april 2004 Report Share Posted 26 april 2004 Er bestaat zelfs een toestelletje voor: voor een 300 euro is het van jou dacht ik, http://www.audiodesksysteme.de/index.php?kat=1_3_1 Iets duurder dan schuurpapier, maar ja je moet je geld toch kwijt geraken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 april 2004 Report Share Posted 26 april 2004 Er bestaat zelfs een toestelletje voor: voor een 300 euro is het van jou dacht ik, http://www.audiodesksysteme.de/index.php?kat=1_3_1 Iets duurder dan schuurpapier, maar ja je moet je geld toch kwijt geraken. Volgens mij is dat ding bedoeld om ovale CD's weer rond te krijgen Hoe je aan ovale CD's komt weet ik ook niet maar idd je moet toch ergens met je geld naar toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts