Jump to content

Schuurpapiertje

leobus
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Iedereen kent de trucjes wel om een CD beter te laten klinken; schoon maken, rand onder een bepaalde hoek slijpen of de rand met een stift groen of rood maken.

Hier is er nog een:

Neem een schuurpapiertje van een een fijnheid van ca 180 en schuur de randen van je CD hiermee mat. Eerst haaks op het CD vlak en daarna nog een onder 45

Lijkt mij inderdaad heel erg logisch! Schuurpapier om de scherpe randjes van het geluid weg te krijgen... :lol:

P.S.

Ik heb waterproof schuurpapier (droog) gebruikt

En, was je tevreden met 't resultaat?

Zappa, CGM,

Ik was zeer tevreden met het resultaat.

Ik heb duidelijk aangegeven dat je alleen de randen mat moet maken. Een beschermlaag op een CD??? Je bedoelt misschien het losmiddel dat de CD beter uit de persmal laat komen. Dat moet er in ieder geval af, maar doe dat met de daarvoor verkrijgbare flesjes met reiniger.

Leobus

Met de beschermlaag bedoel ik de acryllaag bovenop de aluminium laag met de data. Als me wordt aanbevolen om schoon te maken met een zachte doek zou ik me kunnen voorstellen dat een schuurpapier minder gewenst is.

Hallo,

Iedereen kent de trucjes wel om een CD beter te laten klinken; schoon maken, rand onder een bepaalde hoek slijpen of de rand met een stift groen of rood maken.

Hier is er nog een:

Neem een schuurpapiertje van een een fijnheid van ca 180 en schuur de randen van je CD hiermee mat. Eerst haaks op het CD vlak en daarna nog een onder 45

OK,

Ik bespeur een heleboel argwaan; je hoeft het niet te doen, maar dan kom je er niet achter of het werkt. Probeer desnoods eens met een oude CD.

Flauwe antwoorden geven op een goed bedoelde tip vind ik kinderachtig.

Dit was mijn laatste reactie op dit onderwerp.

Leobus

Hallo,

Hier is er nog een:

Hallo,

Hier is er nog een:

Donderdagavond 22 april hebben ik en 6 medemuziekliefhebbers de demonstratie van LEOBUS bijgewoond, waarin hij een CD op bovenstaande manier schuurde en.....HET WERKT ECHT! Laat de kritische forumleden het eerst nu eens zelf ervaren, in plaats van bij voorbaat "leuke" reacties te geven. Dan Blijft dit forum pas echt interessant en vooral informatief naar elkaar toe.

Kweenie hoor RUBO, naar CD luisteren vind ik toch echt interessanter dan aan CD's schuren. En ach een bitje meer of minder wat maakt dat nou uit?

;)

Toch zou ik het eens een keer proberen, gewoon ff een goede kopie maken en die op de rand dof schuren.

Ik was eerst ook sceptisch over dit onderwerp, maar het werkt echt, en het resultaat kan je wel eens doen besluiten om meer cd's zo te behandelen.

Geef het een kans!!! ;)

Er bestaat zelfs een toestelletje voor:

voor een 300 euro is het van jou dacht ik,

http://www.audiodesksysteme.de/index.php?kat=1_3_1

Iets duurder dan schuurpapier, maar ja je moet je geld toch kwijt geraken.

Volgens mij is dat ding bedoeld om ovale CD's weer rond te krijgen :rolleyes: Hoe je aan ovale CD's komt weet ik ook niet maar idd je moet toch ergens met je geld naar toe.

B)