WanFie Posted 22 april 2004 Report Share Posted 22 april 2004 Laat ik maar beginnen.... Ik denk dat ik 10 jaar oud was toen ik m'n eerste eigen radiootje kreeg. Vier transistors in japans goud. Prachtig ding, met zo'n uitschuifantenne..... Voordat je denk dat ik nu alle transistors ga opnoemen stappen we nu door naar 1967 ik werd toen 17. Ik werkte bij Philips (zoals iedereen rond Eindhoven) en m'n vader kocht een stereomeubel. We konden toen platen draaien, al een hele vooruitgang want anders dan de radio was er voorheen niet. Wat later bouwde m'n broer een versterker voor me (1970?) en ikzelf bouwde daar een paar boxjes met uiteraard philipsluidspreker bij. Vanaf toen ben ik eigelijk door het audiovirus bevangen. Via een Hawk zelfbouw voor- en eindversterkercombinatie en heel veel verschillende zelfbouwluidsprekers, naar een paar echte B&W DM2a speakers. Ik kwam in die tijd n.l. vaak in een hifiwinkel in Boxtel, en daar viel wel wat te regelen. Langzamerhand was m'n Pickupje gegroeid van een simpel Philipsje met keramisch element via een aantal Duals naar een echte Thorens TD 160. Ik nam ook veel platen op met m'n Revox A77 die ik nu nog heb. Uiteindelijk de eindversterker maar verkocht en een echte Quad 405 gekocht. Op zich klonk dat heel aardig, ik heb er maar liefst 17 jaar mee gespeeld. De Quad uiteindelijk toch maar vervangen door een Sony reciever. Eigenlijk was dat geen vooruitgang, maar gebruikte wel minder ruimte. Waarom zo lang... Och een huis met een hopeloze acoustiek en kinderen die opgroeien, eigenlijk weinig tijd voor audio. En toen, een ander huis, kinderen groeien op en het virus slaat opnieuw toe. Een paar Infinity Kappa 9'ns werden bij ons in het dorp aangeboden. Waw wat een mooie speakers. Ik kende de Kappa's eigelijk al omdat Willem van de Brug ook een paar van deze speakers had. Array was toen net opgericht. Oorzaak van de ontwikkeling van die versterkers waren inderdaad de Kappa's en de Apogees van m'n broer. Na verloop van tijd kwam er ook zo'n mooie Array bij mij thuis te staan, ik was de koning te rijk. Ik was de bezitter van de allereerste Array. Maar ja ook daar staan de ontwikkelingen niet stil, dus de eerste verkocht en een nieuwe gekocht. Ondertussen had ik op zolder een kleine ruimte vrij, en bedacht dat ik daar ook wel een setje wou plaatsen. De B&W's werden op een oude Marantz reciever aangesloten, en a;s loopwerk fungeerde een extern CD-rom loopwerk. Geleideijk aan is dat setje ook opgewaardeerd met een Array setje en Piedpipers (die behoorlijk gemod werden). Voor al dat spul had je natuurlijk ook kabels nodig. Ik had een paar Oehlbachs en verzilvere interlinks bij Audiohome gekocht, maar tevreden was ik hier niet mee. Ik had al eens een paar Siltechs geleend, en hoorde wel dat er behoorlijke winst te halen was. Maar ja geld.... zoveel.... dat had ik er niet voor over. Dus zelf maar wat knutselen. Laat dat nou zo goed gaan dat Array het idee heeft overgenomen en "mijn" kabels produceert en verkoopt. Verder is de Thorens (staat nu op zolder te spelen) vervangen door een Linn LP12 waar ik voor redeliojk geld aan kon komen. Deze is nu voorzien van een Micro Benz MC gold, en aangesloten op een van de schaarse Array phonopre's. Nu is het zover dat m'n kinderen langzamerhand het huis verlaten, en er zicht komt op een echte luisterruimte. Omdat de Kappa's hiervoor toch wel te groot waren heb ik die maar alvast vervangen door de Renaissances 90. Zo... ik geloof dat ik rond ben.... Wie volgt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 23 april 2004 Report Share Posted 23 april 2004 Leuk idee Hans, ik zal mijn geschiedenis ook vertellen, hopen dat er meerdere volgen. Een jaar of 11 geleden, ik was toen 14 kocht ik van mijn eerste eigen verdiende geld een midisetje van Akai, tweede hands uit de koopjeskelder van Correct. Dit setje bestond uit een draaitafel, tape-deck, reciever een een later toegevoegde cd-speler. Leuk was dat de reciever een primitieve surround in stelling had, je kon er 2 front speakers op aan sluiten en 2 effect speakes verder zat er ook een 5-kanaals equaliser op. De bij behorende LS waren uit gevoerd met vierkante metalen woofersm zag erg echt gaaf uit (vond ik toen). Binnen een jaar had ik er twee hele kleine Akai boxjes bijgekocht. Dat surround moest en zou ik gebruiken. Mijn broer had toen al een leuk setje staan en kocht niet snel na mijn aanschaf een LS zelfbouw pakket bij Conrad. Dit ingebouwd in ca 50 liter kasten en aan de muur gehangen en maar dreunen. Al snel wou ik ook zoiets dergelijks, dus ik in hun catalogus neuzen een een 3-weg systeem besteld, bestaande uit een 30 cm woofer, een 13 cm midrange en twee dome tweeter. Dit in een mdf-kast propt van ook ca 50 liter en daar gewoon lukraak twe basreflex pijpen in gezet. Klonk helemaal niet slacht voor het geld (130 gulden per stuk) nadat ik het geheel gedempt had met filterwatten uit een aqurium-winkel. Deze ook aan de muurgehangen en hier tot voor kort plezier van gehad. Qua versteker en cd-speler heb ik alleen wel al een tussen stap gehad. Toen mijn broer het huis verliet heeft hij al snel een mooie surround set in duitsland gekocht en heb ik zijn versterker en cd-speler over genomen. Van de versterker weet ik nu alleen ff dat het een Akai was, de cd-speler een Akai CD55 heb ik nu nog steeds.Een aantal jaar heb ik hier met plezier naar geluisterd. Zo'n twee jaar gelden ben ik rond gaan kijken om een beetje leuk geluid te kopen voor in mijn auto, in stappen is dit uitgeroeid naar een (vind ik) zeer leuke set die wonderbaarlijk nog een goed geluidsbeeld produceert. Alleen goede plaatsing van de verschillende instrumenten dat is in een auto niet te realisern. Ik zal jullie niet vermoeien met de merken die in mijn auto zitten aangzien het meerendeel hier daar niet in geinteresseerd zal zijn. Zo'n half jaar geleden hoorde ik dat een collega zijn muziek installatie wou verkopen, een andere collega had al gezegd dat hij interesse had. Ik baalde hier ontzettend van, ik wist dat het o.a. B&W 801's waren die hij kwijt wou. Gelukkig vond de andere collega het er afschuwelijk uitzien en veel tegroot en in zijn huis neer te zetten. Ik ben toen snel op internet gaan rondzoeken wat je kon verwachten van 20 jaar oud spul. Zodoende ben ik hear gekomen en ook bij hifi.nl. Wat heb ik een gezeik over me heen gekregen zeg toen ik vroeg of het een schappelijke prijs was wat mijn collega er voor vroeg. Niemand geloofde dat er voor die apperatuur zo weinig gevraagd werd, toen wist ik dat ik nooit een miskoop zou kunnen doen. Dus ik naar die collega en na een halfuurtje luister zijn set gekocht. Dit waren dus een setje 801's een Linn Sondek LP12, een Les realations de l'Audiophile le Classe A eindversteker en een Kaneda DC! voorversterker van ditzelfde merk. Ik dit opgesteld in mijn kamer, mijn akai cd-speler er op aangesloten. En mijn mond viel open van verbijstering. Ik had nog nooit zoveel gehoord in mijn muziek. Lange tijd klonk muziek in mijn auto beter dan thuis. Toen begreep ik pas wat mensen bezield om zo veel geld uit tegeven aan hun apperatuur. Ipv. dat je muziek luisterd beleef je het opeens op zo'n set. Ik ben toen lang bezig geweest om mijn LS op de beste plek te krijgen en met het verschuiven van steeds een paar cm kwam er steeds een beter beeld naar voren. Na 2 maanden ongeveer heb ik besloten de draaitafel te verkopen, ik heb geen platen en ga ze ook niet kopen. Iemand was wel geinteresseerd, maar dan alleen maar in het element. Dit heb ik toen los verkocht. Met dat geld was ik van plan om een leuke DVD-speler te kopen, lang gezocht naar een koppje op de tweede hands markt. Totdat ik 2 maanden geleden weer eens in de koopjes kelder van Correct liep, hier stond een Philips SACD 1000 te koop, het was een oud demo model. Mogelijkheid om hem eerst te beluisteren was er niet. Toch maar de gok genomen en hem gekocht. Hier heb ik geen spijt van gekregen. Echt een mooi geluid wat daar uitkomt (in mijn oren ten minste). Dus ook maar gelijk wat SACD's gekocht, en dat klinkt toch echt een stuk beter dan CD. Ondertussen heb ik de draaitafel verkocht en ben ik nu aan het denken hoe te upgraden. De 801's ga ik modificeren, dit duurt nogwel ff, maar gestaag vordert mijn ondrezoek naar wat er mogelijk is en hoe ik dit wil doen. Dan wil ik i.p.v. de voorvereteker er een stappen volume regelaar tussen zetten, ik gebruik toch maar 1 bron, kijken of dit nog beter klinkt dan met mijn voorversterer. Ook de eindversteker moet nog onder handen genomen worden, maar meer dan de cinch en speaker terminals vervangen zal het niet worden, er is in mijn ogen verder gewoon niks aan te verbeteren. En ik heb al wat positieve dingen gelezen over modificaties aan de SACD 1000, voor niet al teveel geld is hier een echte high-end speler van te maken. Als dat allemaal gedaan is, ga ik eens rustig de tijd er voor nemen, of dit alles uittebreiden is naar een multichannel op stelling zonder in te leveren op kwaliteit en niet bergen met geld uit te hoeven geven. Dit was wel zo'n beetje mijn verhaal. Hopleijk lezen jullie dit met het zelfde plezier als dat ik het stuk van HJans heb gelzen en volgen er meerder van dit soort verhalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 april 2004 Author Report Share Posted 23 april 2004 Hopelijk lezen jullie dit met het zelfde plezier als dat ik het stuk van Hans heb gelezen en volgen er meerdere van dit soort verhalen. ja.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 23 april 2004 Report Share Posted 23 april 2004 Oeffff, hebben jullie effe ? Als ik alle componenten op zou noemen, dan ben ik nog wel effetjes bezig. Het lijkt me dan makkelijker om de link naar m'n zo 'beknopt' mogelijk versie van m'n hifi-geschiedenis hier te plaatsen. Dus,....klik >hier<. Greetings, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 23 april 2004 Report Share Posted 23 april 2004 Hallo, Om hier nou mijn hele hifi carriere neer te typen, lijkt me beetje overdreven maar kan jullie wel vertellen waar mee het begon.. Ik was rond de 5 jaar dat ik van mijn vader een setje kreeg die voorheen op zolder stond te verouderen. Het betrefte een joekel van een Sony hifi tuner/versterker/cassette met Philips Hifi 22gl565 speakertjes (2-wegjes met hoorn hoog). Dat was het begin van een periode dat ik ontzettend veel versterkers en speakers willen hebben. Watts, EQ's en grote woofers om het zomaar te zeggen. Toen ik 14 was begon ik hifi shops te bezoeken. En weet ook nog goed dat ik de plaatselijke hifi snoepwinkel binnenkwam om te vragen of de vM versterker ook klasse A was.. Toen kreeg ik het "virus" pas echt te pakken. En als je dan op je 17e van je hobby je bijbaantje mag maken, laat je dat je niet 2x zeggen en zeg je je huidige job gewoon op. Mijn kennis over hifi belandde zo in een stroom versnelling, zo ook mijn interesse in platenspelers. Vandaag de dag heb ik hifi nog steeds als bijbaantje en beleef er veel plezier aan! Tot zover, groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 23 april 2004 Report Share Posted 23 april 2004 Dag allemaal, Hier volgt ruwweg de lijst, maar er ontbreekt nog wel wat aan. Hoe het ooit begon en zover kwam Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 24 april 2004 Report Share Posted 24 april 2004 Leuk onderwerp! Kan ik alles ook eens voor mezelf op een rijtje zetten. Nou maar hopen dat het voor jullie ook leuk is. Toen ik 15 was kocht ik een Sony spoelenrecorder met ingebouwde versterker (Fl 475 in de opruiming). Zo "brandde" ik mijn eerste lp's van vriendjes, the Byrds, Beatles, Ten Years After. Toen ik ging studeren en op kamers ('71) ging werd ik al snel gegrepen door het audiovirus, want dat was ook toen al een favoriete vrijetijdsbesteding van studenten. Dat begon met een Philips draaitafel gekoppeld aan de Sony recorder. De eerste echte set kwam na een jaar: Leak Delta 70 versterker, Pioneer TX 8100 tuner, Acoustic Research AR2a speakers (waanzinnig goede boxen). In die tijd kon je als student met heel leuke korting kopen. Daar hing vanaf '75 eerst een Thorens aan maar die was na twee weken al weer weg, de arm beviel totaal niet. Meteen daarna een Dual 701 met Shure V15 III (dat was heel veel geld: Fl 1000,-, maar ik was diep onder de indruk van de luistersessie bij Wilbert, dus heel wat nachtdienst gedraaid bij Johnson Wax in Mijdrecht). In die tijd zaten we hele avonden te luisteren naar van balsahout gemaakte pick-up armen en vergelijkingen tussen Ortofon, Shure en ADC VLM en XLM. Het was de begintijd van Wilbert in Utrecht. Bert kwam toen nog gewoon een avondje langs om wat elementen te laten horen..........Slim: hij bouwde zo een mooie klantenkring op. In '76 stapte ik over op een Quad 33+ 405. Daar hing al heel snel een set B&W DM70 aan (inderdaad: de "wasmachines"). Veel plezier van gehad maar bij de verhuizing naar mijn eerste eigen woning in A'dam bleken ze te groot. En dus.. Elipson 1303 in '79. Ik durf het bijna niet te zeggen: kocht ze gewoon Bij Raf omdat ik ze mooi vond, nauwelijks echt naar geluisterd, alleen een test gelezen. Tot op de dag van vandaag verslaafd aan het geluid. In die tijd liep ik wekelijks op de Rijnstraat binnen en ook All Wave op het Rokin was (tussen alle rotzooi door) ook wel een spannende zaak. Eerste helft jaren '80 in Den Haag werd de Quad 33 een Quad 34 en kwam er een FM4. In '88 met de komt van cd-spelers meteen maar een Nakamichi OMS 4E bij De Jong & Warnaars in Den Haag en ook een Quad 606 (De Jong stelde toen ook een Quad 520 voor, je weet wel, die voor de professionele markt, maar ik zwichtte voor het uiterlijk van de 606: toen begonnen de Elipsons pas echt te zingen, want wat was die eerste serie 1303 ongevoelig..........iets van 82 dB als ik me goed herinner. De 405 MK1 had de grootste moeite het laag echt strak te krijgen, mede door de dip in de impedantie. Dat hebben ze later (vanaf de MK2 405) bij Quad beter aangepakt. Eigenlijk toen alleen maar genoten tien tot vijftien jaar lang en pas vorig jaar alles tegen het licht gehouden: de 1303's waren versleten (conusranden) en dus (dom, dom) verkocht ik ze.......Hoorde later pas van importeur Dik Vaas dat de fabriek zo de conussen kan renoveren.... Maar het bleef mediterraan: Sonus Faber Concerto. Weer wat geleerd tegen beter weten in: stands (goede althans) helpen echt voor een beter geluid. Mooie speaker (midden en hoog, laag toch te beperkt voor piano en orkest). Hier in huis was de WAF-factor zeer laag ("vogelkooien op palen"). Tja, wat wil je ook na bijna 25 jaar Elipson 1303. Na een jaar werd de kritiek voor mij niet langer te verdragen: nee, ha, ha, hier gingen de SPEAKERS het huis uit! En ja hoor: weer terug op het Franse nest met de 1303 Jubilee sinds twee maanden: klankmatig nog mooier dan voorheen: Scanspeak dome en zwaardere woofer. Verdere aanpassingen: echte interlinks (ik hoor nu veel meer detail) en een Quad 909 ipv een 606 MK1 (de trafo kreeg zijn bekende beperkingen) Ik zit nu gelukkig weer helemaal in de muziek (daar gaat het toch om), maar wensen? Jazeker. De Nak zal er toch een keer mee ophouden denk ik en dan wordt het een Quad 99 cd-p zoals ik het nu zie (andere opties: Meridian 507, Naim CD5i of Arcam). Maar de digitale vv die je bij de Quad "erbij" krijgt, maakt het wel heel verleidelijk. Als DAB dan echt iets wordt kunnen de FM4 en 34 er uit en komt er een DAB-tuner, klaar is Kees! Zo blijft het financieel binnen de perken. En oh ja: de speakerkabels: ik ga ook hier eens Van den Hul proberen (D 352 en Magnum). Maar vooral genieten van muziek, want om met Martin Goosen van Transtec te spreken: audiospullen zijn maar een instrument om je te kunnen laten genieten van muziek! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 april 2004 Report Share Posted 25 april 2004 Mijn audio historie. Een Normende transistorradio met 4 banden, uitschuifantenne en toonregeling (circa f 150), een Philips stereo grammofoon van 2*5 watt met hoge en lage toonregeling en keramisch element met 4 gram naaldkracht (circa f400) en een Philips mono cassetterecorder met pauze toets en teller (circa f250). En daarna ging het fout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 april 2004 Author Report Share Posted 25 april 2004 Mijn audio historie. Een Normende transistorradio met 4 banden, uitschuifantenne en toonregeling (circa f 150), een Philips stereo grammofoon van 2*5 watt met hoge en lage toonregeling en keramisch element met 4 gram naaldkracht (circa f400) en een Philips mono cassetterecorder met pauze toets en teller (circa f250). En daarna ging het fout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoveelste Henk Posted 26 april 2004 Report Share Posted 26 april 2004 Nou, als ik de verhalen van mijn voorgangers lees, dan zit ik echt nog in de luiers wat audio betreft Aan de andere kan, als ik ergens tevreden mee ben, ga ik dat niet snel veranderen, dus dat stoeien met componenten en kabels is een beetje aan mij voorbij gegaan. Daarnaast zijn er nog zoveel andere leuke dingen om te doen. Mijn vader had een oude Garard platenspeler met bagger-element, waar ik mijn eerste LP's (blauwe 3 set van ELO) op draaide. Ach, er kwam geluid uit. Mijn vader had goede connecties met iemand van Philips, dus de eerste 7 audio-jaren werden uiteraard daar mee gesleten. Na mijn draagbare clockradiocassetterecorder, kwam er, in mijn ogen toen op mijn 17e, een gigaset van Philips. Allemaal losse componenten. Ik was de koning te rijk. De platenspeler daarvan (F7215) heb ik nu nog. Na wat wisselingen van speakers, zoals ook de Dynamic Response dingen, ging ik zelf speakers in elkaar knutselen, een 3-weg ABR met 100 liter kastinhoud. De bas was DIK in orde, het hoog stukken minder. Door tijd- en geldgebrek heb ik met voorgaande enkele jaren gedraaid. De eerste gang naar wat beters, was de CD 104 van Philips en de Yamaha A1020 versterker, zeer tevreden over geweest. Later kon ik Marantz CD94 gunstig kopen, dus die in de set gebracht. Mooi geluid, maar te schel. Al snel bleek, dat de speakers een kilometer achterbleven op de rest. Jaren terug had ik op een beurs al eens de Infinity Kappa's gehoord en die klonken fantastisch. Dus gezocht en gevonden, in een woord een openbaring, met name in het hoog dus. Maar na zo'n upgrade blijkt helaas, dat de rest achterblijft bij de speakers. Eerst maar eens een andere versterker, want de Yamaha trok de Infinity's niet. De bekendste zware jongens vond ik veeeeel te duur, dus een goed alternatief bleek de Sphinx Project serie. Enige tijd later was de CD-speler aan de beurt. Om het hoog minder schel te krijgen, scheen Meridian de beste papieren te hebben, dus die geprobeerd en ja, prima keus. Al met al, ben ik nu zeer tevreden over de huidige opstelling. Het was dankzij de Infinity's ver boven mijn budget, maar goed, ik hoop er nu weer jaaaaaaaaaren tegen te kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 april 2004 Report Share Posted 26 april 2004 Dus,....klik >hier<. Greetings, Alco Best leuk als je dat allemaal nog op foto hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 27 april 2004 Report Share Posted 27 april 2004 Typenummers weet ik niet meer maar ik ben ooit op mijn 12e begonnen met een 2ehands Dual platenspeler/versterker combi met 2 lullige speakertjes er aan vast. 't Was ook nog een wisselaar voor 10 LP's. Daarna een Sony receiver met houten zijpanelen, die nog steeds door mijn oudere broer wordt gebruikt, met een Philips platenspelertje dat inmiddels al vergaan is. Toen ik ooit mijn eerste salaris kreeg ben ik meteen naar de hifi boer gerend en een Sony versterker (met pre-set equalizer en schuifknoppen) met een Sony cassettedeck en een plastic Pioneer platenspelertje gekocht. 2 Jamo's er bij en ik was blij. Die versterker staat nog steeds bij een maat van mij te spelen. Toen een Denon versterker gekocht waar ik 15 jaar mee heb gedaan (en die weer bij een andere maat nog steeds staat te spelen) (het virus had nog steeds niet toegeslagen) met weer een Sony cassettedeck en dit keer een Marantz platenspeler. Ooit nog eens een Sony cd speler bijgekocht die 7 jaar intensief heeft gedraaid, begon te sputteren en vervangen werd door een Denon. Dit waren allemaal apparaten die de 500 gulden grens niet overschreden. Tot 2 jaar geleden boeide me het dus allemaal niet zo en had ik het geld er niet voor over. Ik stak m'n geld liever in cd's en lp's. Maar de Jamo's vielen uit elkaar (achteraf gelukkig) en besloot ik om maar es een keer iets goeds te kopen. Vifa Carat speakers kon ik overnemen voor een zacht prijsje maar met de Denon versterker boemde je het huis uit, zelfs met dichtgedraaide toonregeling. Totdat ik de Unico kocht, zo kon het dus ook. Nad'je er bij, een Pro-ject platenspeler en Audioquest bekabeling die de Van den Hul heeft vervangen. De versterker is top, de rest middelmaat (behalve de kabels) dus dat komt in aanmerking voor upgrade/vervanging. Eerst andere speakers en dan de rest in de komende jaren. Nu heeft het virus dus wel toegeslagen en ik moet zeggen dat ik het een leuke hobby ben gaan vinden. Met als gevolg dat ik nog meer cd's en lp's koop dan vroeger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 juni 2004 Author Report Share Posted 8 juni 2004 Alle geschiedenissen op....???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 8 juni 2004 Report Share Posted 8 juni 2004 Ik ben denk ik een van de nieuwere hier op het gebied van hifi. Mijn eerste betere set bestond uit een yamaha natural sound intergraal versterker met een stel jamos...ik dacht dat al heel wat was ik was een jaar of 16. Ik ben aangestoken door het "virus" mede dankzij mijn familie kennissen en gezin die bestaat uit 4 audiofreaks. Zo kwam ik bij mijn oom voor het eerst binnen toen ik echt besefde wat muziek betekende voor mij..hij is een audiofiel...zo`n 25jr al. Daar hoordde ik deze set Componenten Sphinx project nine cdspeler Sphinx project 26 [monoblokken van zo`n 40kg perstuk] En de project 8 V.V. Speakers 2x rel stadium Infinity kappa 9 Ik was opslag verliefd toen ik deze set zo zag staan...ik had nog nooit zoiets gezien! Laat staan gehoord...ik voelde me toen ook best wel zenuwachtig toen ik de remote in mijn handen geduwd kreeg....WAUUWW dit zou ik ook wel willen. Na deze geweldige ervaring...had ik besloten om vakantie werk tegaan doen bij een schildersbedrijf. Ik kocht daarna mijn eerste echte audioset waarvan ik wel kan zeggen dat het een van de betere was...Een NAD eindbak...een nad vv en een pioneer cdspeler. Alles had ik 2dehands aangeschaft...zo trots als een aap aansluiten en het klonk niet...endus speakers vervangen. Een vriend van me had toen een setje Infinity reference 11i speakers staan...ik mocht ze kopen voor een prikkie van hem voor 75gulden! Endus maar gedaan ik was blut en baaldde als een stekker....todat ik deze kleine bookshelfjes aansloot...wat een mooi geluid....lekkere bassen enz...zo is mijn leifde tevens ook ontstaan voor infinity. Zo kocht ik in de jaren naderhand....een stel missions zuilen voor 1500gulden [was veel geld voor een gast die pas werkte en minimum loon heeft] mooie speakers. Daarna [2 jaar terug] kon ik een stel driades van een gast kopen die de ballen verstand niet had van audio.....toen had ik al veel bijgeleerd...de driade 103 mkII voor 800guldens setprijs! Een prachtige gesloten kast pianolak uitgevoerd en 3weg allemaal eton units. Wat blijkt nou is dit een topmodel van driade er waren maar een paar setjes van [hand] gebouwd...deze speaker was het! voor mij. Daarna veranderen veel componenten...todat ik een unieke kans kreeg om mijn vaders set tekunnen overkopen. Ik heb dit gedaan....en verder uitgebreid [yamaha mx-830 en een 15" diy sub] De rest is in een koop aangeschaft. Voorversterker:Sphinx Project 2 MKII Eindversterkers:Sphinx Project 12 [Monoblokken] Yamaha-mx 830 [stereo] In Bi-amp opgestelling Cd Speler:Sphinx Project Nine [mod] Interlinks van Voorversterker naar Eindversterkers:MI-330 series 2 [MIT] Interlinks van Voorversterker naar Cd speler:SiltechFTM4 Gold Speakerkabel:AudioQuest Sterling2 Hyperlitz [Twisted Bi-wire] Speakers Infinity Kappa 9 RS [GEMODIFICEERD MODEL] DIY Goliath-dt150 15" actieve subwoofer Zoals ik me voel is onbeschrijvelijk...ik ben een knakker van 23jr...ik vraag me af wat mijn volgende stap word kwa upgraden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 juni 2004 Report Share Posted 8 juni 2004 Alle geschiedenissen op....???? Nee hoor, sterker nog, ik kan binnenkort waarschijnlijk weer een hoofdstuk bijschrijven in m'n audiogeschiedenis. M'n Denon DCD-635 gaat naar m'n broer en wordt in eerste instantie vervangen door 2 Pioneer cd-spelers: de PD-S507 en de PD-S505. Afwachten welke de betere is en dan de andere verkopen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 juni 2004 Report Share Posted 8 juni 2004 Op mijn site is nog een stukje carriere te vinden.. www.pdhifi.tk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 juni 2004 Report Share Posted 8 juni 2004 Op mijn site idem-dito Want alles op gaan noemen van 't begin (1987) tot nu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 juni 2004 Report Share Posted 8 juni 2004 Ach, dat heb je al eens gedaan Precies, dus waarom nog 'n keer... (1x was al teveel ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 augustus 2009 Report Share Posted 18 augustus 2009 Soms duiken die gasten een nuttig onderwerp op uit de historie van Hear... Leuk als dit tot een nieuw leventje zou leiden van de generatie 2009. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 18 augustus 2009 Report Share Posted 18 augustus 2009 Idd wel een leuk topic om weer eens nieuw leven in te blazen Marc. Hoe ziet jouw geschiedenis er eigenlijk uit? Ben ik ook wel benieuwd naar, zeker omdat je me al wel wat verteld hebt. Mijn audio geschiedenis staat hear op mijn site redelijk compleet, maar beknopt omschreven. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 augustus 2009 Report Share Posted 18 augustus 2009 Idd wel een leuk topic om weer eens nieuw leven in te blazen Marc. Hoe ziet jouw geschiedenis er eigenlijk uit? Ben ik ook wel benieuwd naar, zeker omdat je me al wel wat verteld hebt. Mijn audio geschiedenis staat hear op mijn site redelijk compleet, maar beknopt omschreven. Mvg. Miracle. Dag Miracle, Voor wat ik allemaal van jou langs zie/zag komen qua nieuwe of aangepaste apparaten is het wel een kort verhaaltje hoor . Mijn geschiedenis wil ik best eens uit de doeken doen, maar is lang zo uitgebreid niet. Ga d'r nog eens over nadenken, maar er is ook al wat van beschreven in de aankomende bespreking van die lelijke Opus... Wordt vervolgd... Groetjes M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 18 augustus 2009 Report Share Posted 18 augustus 2009 Voor wat ik allemaal van jou langs zie/zag komen qua nieuwe of aangepaste apparaten is het wel een kort verhaaltje hoor . Het hoeft toch niet altijd een lang/uitgebeid verhaal te worden. Het is toch altijd wel leuk om te lezen hoe iemand tot zijn laatste set gekomen is, en hoe hij/zij in zijn/haar leven met audio/muziek is omgegaan. Als ik een beetje kijk wat er bij jullie in huis staat is dat ook niet allemaal van de laatste paar jaar, maar zijn jullie ook al wel wat jaren met audioapparatuur bezig. En ook wat je zo tussen neus en lippen door verteld hebt kwam bij mij ook niet over als "van de laatste paar jaar". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 augustus 2009 Report Share Posted 18 augustus 2009 En zoals zo vaak herhaalt de geschiedenis zich... http://www.hear.nl/forums/index.php?s=&...st&p=311320 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 18 augustus 2009 Report Share Posted 18 augustus 2009 En zoals zo vaak herhaalt de geschiedenis zich... http://www.hear.nl/forums/index.php?s=&...st&p=311320 Tsja, ook in 2008 hebben ze dus niet gekeken of er al zo'n topic bestond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 augustus 2009 Report Share Posted 19 augustus 2009 Daar heb je gelijk in. Soms jammer. Tis leuker als jet bij elkaar staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts