Hans van Liempd Posted 25 april 2004 Report Share Posted 25 april 2004 M.b.t. het filter is het natuurlijk ook afhankelijk wat voor soort filter je gebruikt een parallelfilter doet eigelijk niks aan de dynamiek. In mijn geval klinken de eindblokken wel wat anders als ze niet aan het filter hangen, maar ik geef toch de voorkeur aan m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 april 2004 Report Share Posted 25 april 2004 Beste, Ik erken het nut van goede netesnoeren. Goede netsnoeren kunnen bepaalde eigenschappen van de set positief naar voren brengen. Een goed netsnoer is dus belangrijk als deel van de schakel. Immers de set is zo zwak als de zwakste schakel Echter ik kan niet geloven dat een netkabel zulke drastische verschillen kan geven. Toendertijd met mijn Krell KMA-200's draaide ik op 4 aan elkaar geknoopte veel te dunnen stekkerblokken het draad as veel te dun, en werd zelfs heet (don't try this at home ) echter het klonk waanzinnig Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 25 april 2004 Author Report Share Posted 25 april 2004 Tja Bas, dat zal wel een warm geluid geweest zijn toen Ik ben er echt wel van overtuigd dat bepaalde netsnoeren de boel zelfs kunnen verzieken, gewoon omdat het concept niet deugt. Maar goed, ik heb al genoeg discussies gevoerd over dit onderwerp, bij elke set kan het weer anders uitpakken. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 25 april 2004 Report Share Posted 25 april 2004 Ik erken het nut van 'goede'netsnoeren niet. Een standaard netsnoer kan voor mij dus ook nooit een zwakke schakel zijn. De keren dat ik zelf speciale netsnoeren gehoord heb zijn ze me altijd tegengevallen. Doe maar gewoon, dan doen wij gek genoeg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 25 april 2004 Report Share Posted 25 april 2004 mm ben ik ff blij dat ik vaste netsnoeren heb Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 25 april 2004 Author Report Share Posted 25 april 2004 mm ben ik ff blij dat ik vaste netsnoeren heb Die HAD Kraus ook, ziet er leuk uit zo'n tuinslang Bij sommige mensen valt Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe Posted 26 april 2004 Report Share Posted 26 april 2004 En toch begrijp ik niet waarom men niet eens probeert met zeer goede microfoons een meting te doen mbt het geluid met een gewoon netsnoer en een 'bijznder' netsnmoer'? Is het echt zo lasig zoiets accoustisch te meten? Want dit blijft een eeuwig durende, en vage discussie. Veel vager dan een discussie over interlinks, want dat is tot op zekere hoogte te beredeneren. Dat van die netsnoeren veel minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 28 april 2004 Report Share Posted 28 april 2004 Het is wel grappig dat mensen die openstaan voor het veranderen van componenten als gelovigen worden beschouwd door de ongelovigen die denken dat niets uitmaakt, alles eender is en alleen een tapijt aan de muur iets doet. Die ongelovigen staan dus bijna nergens voor open (een ander topic over het schuren van de cd-randen werd ook met hoongelach ontvangen) dat juist z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 28 april 2004 Report Share Posted 28 april 2004 Ik...ach...het is niet mijn taak om mensen die Erik als hun leider zien te helpen en hen duidelijk proberen te maken dat heel veel van heel veel invloed is op de uiteindelijke beleving van een cd. ?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 april 2004 Report Share Posted 28 april 2004 Beste, De Musical Fidelity X-A200 Monoblokken (en meer) staan nu online op onze site! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 april 2004 Report Share Posted 28 april 2004 Beste, De Musical Fidelity X-A200 Monoblokken (en meer) staan nu online op onze site! Groeten, Bas Ik heb even gekeken. Mooi werk. De voedingselco's van de MF, had je daar het liefst ook nog Black Gates voor genomen? Ik neem aan dat je dat vanwege de prijs niet hebt gedaan, of is het verschil in kwaliteit met de huidige niet zo groot? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 28 april 2004 Report Share Posted 28 april 2004 nice!!! Goed joh, Sebastiaan! nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 april 2004 Report Share Posted 28 april 2004 Beste, De Musical Fidelity X-A200 Monoblokken (en meer) staan nu online op onze site! Groeten, Bas Ik heb even gekeken. Mooi werk. De voedingselco's van de MF, had je daar het liefst ook nog Black Gates voor genomen? Ik neem aan dat je dat vanwege de prijs niet hebt gedaan, of is het verschil in kwaliteit met de huidige niet zo groot? Beste CGM, Er bestaan geen blackgates met zo'n hoge capaciteits waarde, en zo'n hoge werkspanning (100 volt). De keuze voor deze elco's is heel overwogen gemaakt. Veel vallen er al af omdat ze of niet passen (qua afmetingen) of te hoge ESR hebben of niet een hoog genoege werkspanning hebben. Al was het niet duidelijk te zien op de foto, de ruimte was zeer beperkt. Het was echt een kwstie van milimeters. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 april 2004 Report Share Posted 28 april 2004 Al was het niet duidelijk te zien op de foto, de ruimte was zeer beperkt. Het was echt een kwstie van milimeters. Groeten, Bas bas, als mijn betonnixen af zijn mag je die van mij doen . heb je tenminste de ruimte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 april 2004 Report Share Posted 28 april 2004 Al was het niet duidelijk te zien op de foto, de ruimte was zeer beperkt. Het was echt een kwstie van milimeters. Groeten, Bas bas, als mijn betonnixen af zijn mag je die van mij doen . heb je tenminste de ruimte Beste Erik, Meen je dat? thanx.... maar jij gaat zo goed emt de electronica dat ik denk dat je het makkelijk zelf kunt Met groot plezier volg ik je project! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 april 2004 Report Share Posted 28 april 2004 Beste Erik, Meen je dat? thanx.... maar jij gaat zo goed emt de electronica dat ik denk dat je het makkelijk zelf kunt Met groot plezier volg ik je project! Groeten, Bas bas , jij wil mij niet bezig zien . echt , ik sloop meer dan dat ik goed maak . alles met draadjes aan elkaar, links een speakerkabel van 1 meter , rechts eentje van 6 meter , met kroonsteentjes aan elkaar. alle hoogspanningdraden los ertegenaan gelgd , elke twee minuten een opsodemieter tis een wonder dat he nog zo goed klinkt op het moment. dus ik breng mijn MF bij jou . ruststroom afstellen , interne bedrading onder de loep. we kijken wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 28 april 2004 Report Share Posted 28 april 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 28 april 2004 Author Report Share Posted 28 april 2004 ],29 Apr 2004, 00:28:15] je bent gek Hartelijk dank Game, ik noem dat prettig gestoord Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 april 2004 Report Share Posted 28 april 2004 hahaha wat krijgen we nou? We zijn met zijn allen knettergek hier met die hifi ideoterie... De een stort zijn halve huis vol met beton.... De ander blaast zijn cd speler op nadat hij hem "dood" tweakt..... Dan heb je mensen met netsnoeren die zo van de bovenleiding van de NS lijken te komen.. Vervolgens schuren we met zijn allen onze cd's aan gort..... Tot slot zijn er hier ook mensen die liever naar de klok van hun cd speler kijken i.p.v. hun horloge... We zijn knettergek met zijn allen!!! ) Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 april 2004 Report Share Posted 28 april 2004 ],28 Apr 2004, 23:28:15] Groeten uit Pernis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 29 april 2004 Report Share Posted 29 april 2004 hahaha wat krijgen we nou? We zijn met zijn allen knettergek hier met die hifi ideoterie... De een stort zijn halve huis vol met beton.... De ander blaast zijn cd speler op nadat hij hem "dood" tweakt..... Dan heb je mensen met netsnoeren die zo van de bovenleiding van de NS lijken te komen.. Vervolgens schuren we met zijn allen onze cd's aan gort..... Tot slot zijn er hier ook mensen die liever naar de klok van hun cd speler kijken i.p.v. hun horloge... We zijn knettergek met zijn allen!!! ) Groeten, Bas Beste Bas, Niet allen De lieden waar jij op doelt waren dat al in aanleg en hifi is slechts de katalysator Ik vermaak me steeds beter hier Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 29 april 2004 Author Report Share Posted 29 april 2004 Binnenkort is het halve klantenbestand van Bas blind omdat ze te lang naar die blauwe laserLED's hebben gekeken Heel stoer hoor, zo'n ledje, maar is dat nou functioneel Die van Krell (fpb serie) vallen hierbij vergeleken niet eens op Geef mij dan maar een polsdik netsnoer dat tenminste nog z'n nut heeft Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 april 2004 Report Share Posted 29 april 2004 hahaha wat krijgen we nou? We zijn met zijn allen knettergek hier met die hifi ideoterie... De een stort zijn halve huis vol met beton.... De ander blaast zijn cd speler op nadat hij hem "dood" tweakt..... Dan heb je mensen met netsnoeren die zo van de bovenleiding van de NS lijken te komen.. Vervolgens schuren we met zijn allen onze cd's aan gort..... Tot slot zijn er hier ook mensen die liever naar de klok van hun cd speler kijken i.p.v. hun horloge... We zijn knettergek met zijn allen!!! ) Groeten, Bas Beste Bas, Niet allen De lieden waar jij op doelt waren dat al in aanleg en hifi is slechts de katalysator Ik vermaak me steeds beter hier Met opgewekte groet, Och.... soms moet je de zaak overdrijven om duidelijk te zijn..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 april 2004 Report Share Posted 30 april 2004 A. Ik heb een heel goed netsnoer aan mijn versterker en cd-speler hangen. Uitgekozen na een luistertest met de standaard bijgeleverde kabels. B. Ik heb mijn cd-rand geschuurd en na het luisteren bewees de muziek dat het beter was dan ongeschuurde randen. Ad A. Je hebt toch wel 3 x 2,5 mm grondkabel met een metalen mantel genomen, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 30 april 2004 Report Share Posted 30 april 2004 Moet dat niet Kensucky zijn i.p.v. Kentucky...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts