jasper Posted 9 november 2001 Report Share Posted 9 november 2001 Voor diegene die het nog niet kennen. Als je van plan bent een hi-fi/end-produkt te kopen moet je zeker ook even bij www.audioreview.com langs gaan. Van bijna alle produkten staan wel een stuk of tien meningen van gebruikers. Naar mijn mening is dit de beste site wat reviews betreft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 9 november 2001 Report Share Posted 9 november 2001 Beste Jasper, Als je er maar wel rekening mee houdt dat mensen geneigd zijn hun eigen spullen wat mooier af te schilderen dan ze in werkelijkheid zijn. Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted 9 november 2001 Report Share Posted 9 november 2001 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 9 november 2001 Report Share Posted 9 november 2001 Audioreviews is inderdaad een hele leuke site, maar wel erg gericht op Amerikaanse producten. Op zich niks mis mee natuurlijk, ik heb ook enige merken in huis (Avalon, Harmonic Technology). De reviews overwegen inderdaad naar heel positief omdat mensen hun eigen 'miskopen' niet gauw publiceren op het net. Maar het blijft interessant om eens naar te kijken. Het is voor mij de vraag wat relatieve waarderingen met punten, zoals in de duitse bladen Audio en Stereoplay, waard zijn. Hoe objectief vinden jullie deze scores mede forum-leden? Groeten uit de oudste stad van Nederland (hoewel we hierover in discussie zijn volgens mij met tenminste Maastricht), de karelstad, Theo Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 november 2001 Report Share Posted 9 november 2001 Hallo allemaal, Een goede "site" met goede reviews vind ik TNT. TNT is niet commercieel wat enige onafhankelijkheid met zich meebrengt. Ze gaan nu van start met een serie over draaitafels. Referentie die daarbij gehanteerd wordt is de Michell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 9 november 2001 Report Share Posted 9 november 2001 Een site die ik wel aardig vindt is AudioAsylum, niet zo uitgebreid als Audiorewiew, maar hier staan veelal ook minder positieve ervaringen op. Met de zoekmachine kun je veel informatie vinden. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 november 2001 Report Share Posted 10 november 2001 Reviews in audiobladen zeggen op het eerste gezicht weinig en wel om twee redenen: - de reviewer krijgt van de fabrikant en/of importeur geen produkten meer aangelevert - de advertentierubriek krijgt gedonder. je ziet trouwens ook vaak dat bepaalde reviewers altijd de primeurs van een importeur krijgen toegeschoven - m.a.w. oppassen. Alleen enkele bladen/reviewers kunnen zich een redelijk (!!) onafhankelijke rol veroorloven naar mijn ervaring zijn dat Hifi News en Stereophile. Dat wil niet zeggen dat andere bladen geen behoorlijk informatie verschaffen. Er is een geschiedkundige theorie die zegt dat alles wat geschreven is in bronnen wat in strijd is met het geheel waarschijnlijk klopt. Dus een review dat in een tussenzin zegt het component soms een beetje scherp kan klinken zegt mij dat je bij luisteren hier heel goed op moet letten. Uiteindelijk moet je zelf je oordeel vellen (dat geldt trouwens voor alles in het leven). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 Op audioreview staan inderdaad ovrewegend positieve berichten. De reden is hoogstwaarschijnlijk dat de mensen hun duur betaalde produkten niet willen afkraken. Wat betreft de "professionele" reviewers het volgende. Er worden produkten beoordeeld die in principe niet objectief te beoordelen zijn! Alleen wat betreft de laboratorium metingen. Er zou gezegd moeten worden bv. we testen alle cd spelers met die versterker en die boxen. Maar nee, alles wordt met andere apparatuur getest! Dus objectieviteit is ver te zoeken! Men wil het vaak doen voorkomen of het een wetenschap is, maar het is maar wat gelul in de ruimte. Zelf selecteren en zelf luisteren. De mensen die voor de reviews betaald worden moeten zich in de handen wrijven dat ze met wat spielerei geld verdienen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted 12 november 2001 Report Share Posted 12 november 2001 Beste Ome Henk, Je hebt volkomen gelijk. De heren recencenten mogen de bril ophouden en lekker door pennen in de bladen. Ik lees ze gewoon ook met bril. Want om eerlijk te zijn lees je wel altijd wat je graag wilt lezen. G. frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 12 november 2001 Report Share Posted 12 november 2001 Beste Ruud en anderen die meelezen. Het is echter vaak zo dat de recensenten het doen voorkomen of dat zij de waarheid in pacht hebben. Zij geven een oordeel over een component waarbij de rest van de set vaak niet eens genoemd wordt! In de buitenlandse (als voorbeeld even de Duitse bladen) zijn vaak groepstests te lezen van bv. 5 cd spelers. er wordt niet gezegd waarmee die getest zijn etc. Als jij zegt dat cd speler A in een bepaalde set goed klinkt en speler B niet mag je concluderen dat zo'n test waardeloos is. Toch wordt er door de recensent een waardeoordeel uitgesproken. Dit moet dus stoppen! Nog even een nuancering over Audioreview. Ik denk dat er toch wel goede recensies opstaan. Mensen die oprecht zijn. Zij geven dan ook aan dat ze meerdere versterkers gehad hebben en waarom die ene versterker nou net dat is wat ze zochten. Dus 5 stars! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 13 november 2001 Report Share Posted 13 november 2001 Nee, Henk, dat bedoel ik dus. Dan is het niet vreemd dat ze voor die versterker 5 sterren geven. Het is dan wel leuk om te lezen waarom die andere versterkers toch iets minder waren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasper Posted 16 november 2001 Author Report Share Posted 16 november 2001 Beste allemaal, Natuurlijk begrijp ik ook wel dat deze site zeer subjectief is, maar redelijk objectieve site zijn vaak in kwantiteit aan recensies zeer beperkt. bij audioreview.com moet je vooral niet naar de sterren kijken, maar meer naar de pro's en con's van het produkt. Overigens vind ik het helemaal niet zo rooskleurig wat ze daar allemaal schrijven, het zijn waarschijnlijk ook net als hear-leden kritische gebruikers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts