cgm Posted 23 april 2004 Report Share Posted 23 april 2004 Al enige tijd was ik van plan om de basreflex poorten van mijn Ultimo's van de achterkant naar de voorkant te verplaatsen. Mijn idee was dat ze dan wat makkelijker plaatsbaar zouden worden, dichter tegen de muur, en de luisterafstand iets optimaler kon worden, ruimtelijker beeld. Menigeen heeft over dit onderwerp al wat gezegd, maar het kwam erop neer dat ik het gewoon eens moest proberen omdat de meningen uiteen liepen. Voor de zekerheid heb ik met Hans van Liempd toen hij bij mij was de poorten doorgemeten omdat er een probleem zou kunnen optreden als het middengebied niet goed genoeg gedempt zou worden. Dit bleek toen niet het geval, want vanaf 160 Hz was er een snelle afval, dus dat was geen probleem. Na maanden wachten op mooi weer heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Vanmiddag heb ik in de tuin de gaten met veel moeite uit de baffle gefreesd, de poorten gemonteerd, en het gat in de achterkant gedicht. De poorten bevinden zich nu iets hoger om te compenseren voor het achterover hellen van de baffle. Tot nu toe kan ik zeggen dat het resultaat naar hoop en verwachting is. Ik kan de speakers vrijwel tegen de muur plaatsen zonder dat het gaat bonken en dreunen. Vroeger moest ik echt de poorten dichtstoppen, met alle verliezen vandien, als ze wat naar achteren moesten. Verder heb ik ook een toegenomen ruimtelijkheid, het lijkt wat directer ook. Kortom, op het eerste gehoor een goed resultaat (en een heel vreemd uitziende Ultimo). Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 23 april 2004 Report Share Posted 23 april 2004 pics Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 april 2004 Author Report Share Posted 24 april 2004 pics Bij deze, had gisteren geen tijd meer. V Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 april 2004 Report Share Posted 24 april 2004 altijd leuk om in iemands boekenkast te kunnen kijken - martial arts - .. van wapens - revolvers - schieten - geweren - oosterse krijgs...? Wat doe je voor je beroep? btw mooie strakke speaker (moet ik wel zeggen nu voor het geval dat ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 april 2004 Author Report Share Posted 24 april 2004 Wat doe je voor je beroep? btw mooie strakke speaker (moet ik wel zeggen nu voor het geval dat ). Euh, ambtenaar.. Tja, ik heb jarenlang bloed, zweet en tranen verspild in boksring en dojo's, en schieten is nog steeds een hobby van me (zolang het nog duurt). Maar ik ben een vredig mens hoor, schieten zie ik als concentratiesport, een combinatie van kunde en techniek. Voor hetzelfde geld was ik gaan biljarten of zo, maar ik ben eens met iemand meegeweest en toen was ik verkocht. Ik had daarvoor nog nooit geschoten. Het is eigenlijk net als met audio. Je hebt mensen die kant en klaar kopen en schieten, en je hebt ze die net zo lang bezig zijn tot ze de ultieme patroon ontwikkeld hebben, en soms ook nog eens schieten. Dit geldt met name voor bench-rest schutters, die bij wijze van spreken een dubbeltje op 100 meter willen kunnen raken, keer na keer. Maar zelf vind ik die gaten nu wel gaan opvallen met die lichte achtergrond. Mijn vrouw heeft het erover om ze met donkerbruin leer te willen bekleden, net als de banken, en dat lijkt me nog geneens een slecht idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 24 april 2004 Report Share Posted 24 april 2004 Ik was vast van plan om de volgende keer dat Cock zou beweren dat zijn luidsprekers mooier klinken dan de mijne, hem in elkaar te slaan. Maar wellicht moet ik toch eerst nog maar eens een paar boeken lezen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 april 2004 Report Share Posted 24 april 2004 Maar zelf vind ik die gaten nu wel gaan opvallen met die lichte achtergrond. Mijn vrouw heeft het erover om ze met donkerbruin leer te willen bekleden, net als de banken, en dat lijkt me nog geneens een slecht idee. Maar datzelfde geldt toch ook voor de speakerunits zelf? Bedoel je nu dat je de poort met leer wil bekleden (lijkt me geen goed idee)? Of de speakerkast (het MDF) (lijkt me wel een goed idee)? Ik heb er ook aan gedacht om mijn speakers met zwart keer te bekleden, echter met 2 terror katten heb ik er maar van afgezien. Lijkt me ook nog vrij lastig om het mooi strak te krijgen en netjes op de hoeken enzo. Erzit nu gewoon Hema verf op. Lekker snel, in 1 dag 1 kast geplamuurd, gegrondverft en 2 maal in de acryl verf (okay tis niet perfect, maar daar zit ik niet mee). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 april 2004 Author Report Share Posted 24 april 2004 Ik zie het al voor me, Kermit; Ik word aan dat frame dat je over hebt vastgebonden en vervolgens met de zweep bewerkt.. Natuurlijk heb ik betere speakers dan jij! We hebben toch allem Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 24 april 2004 Report Share Posted 24 april 2004 en ik laat het bekleden aan mijn vrouw over. Hopelijk laat ze de diverse nuttige gaten open, anders heb je straks 2 gladde krabpalen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 april 2004 Author Report Share Posted 24 april 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 24 april 2004 Report Share Posted 24 april 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 24 april 2004 Report Share Posted 24 april 2004 Ik zie het al voor me, Kermit; Ik word aan dat frame dat je over hebt vastgebonden en vervolgens met de zweep bewerkt.. Natuurlijk heb ik betere speakers dan jij! We hebben toch allem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 april 2004 Report Share Posted 24 april 2004 Gewoon die kasten met tapijt-tegels of kokosmatten beplakken Cock. Dan hebben de katten er ook lol van Zien er mooi uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 24 april 2004 Report Share Posted 24 april 2004 Zijn niet alle gaten nuttig? De gaten aan de achterkant niet meer denk ik Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 april 2004 Author Report Share Posted 24 april 2004 Haha, iedereen vindt ze opeens mooi.. Alleen ikzelf moet er nog aan wennen. Ik heb trouwens de foto's wat verkleind, werd daar gelukkig even op attent gemaakt. Ik leef teveel in de wereld van snelle verbindingen en vergeet weleens dat er ook nog standaard modem verbindingen bestaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 27 april 2004 Report Share Posted 27 april 2004 Ziet er erg netjes uit Cock!!! Ben wel nieuwsgierig naar hoe ze nu alles ten gehore brengen. Maar dat komt wel goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts