Jump to content

Focal JM Lab 714S

surro2004
 Share

Recommended Posts

Voor de aanschaf van nieuwe speakers twijfel ik tussen twee merken; B&W 603s3 of Focal JM Lab Chorus 714S. Het is de bedoeling dat ze worden aangestuurd met een Marantz SR6200. Ik zal veel Rock/pop/trance gaan draaien.

Is B&W wel geschikt voor dit soort muziek, verkoper had het erover dat ze meer worden ingezet bij klassiek. Dit maakte me een beetje onzeker... :confused:

Voor de aanschaf van nieuwe speakers twijfel ik tussen twee merken; B&W 603s3 of Focal JM Lab Chorus 714S. Het is de bedoeling dat ze worden aangestuurd met een Marantz SR6200. Ik zal veel Rock/pop/trance gaan draaien.

Is B&W wel geschikt voor dit soort muziek, verkoper had het erover dat ze meer worden ingezet bij klassiek. Dit maakte me een beetje onzeker... :confused:

Is jbl niets voor je?

Als er 1 luidspreker me tegenviel bij het vergelijken waren het beslist b&w's.

Als er 1 hifi speaker merk is die mij altijd tegen valt dan is het wel JBL.. :P

Als ik in Surro zijn schoenen zou staan zou ik zeker luisteren naar JMlab/focal! Als er op dit moment speakers zijn die na mijn opinie een ernstig goede prijs/kwaliteit verhouding hebben dan is dat wel JMlab/focal.. Luisteren is mijn advies en ga op je eigen gehoor/smaak af! :)

groeten, PD Hogeterp <_<

Is de 714 van Jmlab niet de opvolger van de 715 ? Zover mij bekend wel ......

Volgens een test die ik onlangs gelezen heb zou de 714 veel ruimtelijker zijn in zijn weergave dan de 715.

Echter de hoge tonen unit is ook vervangen , is tie "scherper "dan de 715 ?? Let op dat het zaakje niet te "scherp "gaat . Jmlab is niet voor iedereen weg gelegt ;)

Verder zou de 714 krachtige versterkers nodig hebben ........

Ik zou zeggen, thuis beluisteren die handel :rolleyes:

groetjes John

Beste Surro,

Als je toch aan het luisteren slaat in die prijsklasse en zeker als je met een marantz versterker aan de slag wilt en veel dance en house draait, de volgende tip:

Neem zeker ook even de Infinity Alpha 40 of 50 mee in je test !!!

http://www.infinitysystems.com/homeaudio/default.aspx

Klinkt lekker muzikaal, is niet al te prijzig en vormt een niet te zware belasting voor je versterker.