[[Game]] Posted 28 april 2004 Report Share Posted 28 april 2004 Hi! Een van mijn favoriete drummers, en heeft veel opgenomen, maar helaas niet zo bekende cd's. Dus kunnen de fusion diehards mij tips geven voor cd's waar deze topper op drummed? Tips van chad wackerman ook welkom. Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 28 april 2004 Report Share Posted 28 april 2004 Hoi Game, Ik kan jou in ieder geval alvast deze twee cd's van Jing Chi aanbevelen, die ik beide zelf in m'n verzameling heb, waarin naast Vinnie Colaiuta, gitarist Robben Ford en bassist Jimmy Haslip meespelen. Dit is te omschrijven als pittige fusion. (Tone Center) Hij heeft ook nog een solocd gemaakt, ergens in '94 of zo, die ik onlangs heb beluisterd en heb laten staan, was niet zo mijn smaak. Ik heb nog een aantal cd's waar Vinnie op meespeelt, daar kijk ik vanavond even voor in m'n database. Van deze twee weet ik het (vrijwel) zeker: Richard Bona - Reverence Marcus Miller - M2 Overigens heeft Vinnie Colaiuta aan onzettend veel projecten meegedaan, kijk daarvoor eens rond op zijn eigen website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 28 april 2004 Report Share Posted 28 april 2004 Wil je eens wat anders, bestel dan de video (misschien inmiddels ook dvd) van de zogeheten Buddy Rich Memorial. Er zijn een aantal delen van verkrijgbaar. Op elke band drummen drie topdrummers om beurten mee met een bigband, uiteraard met de nodige ruimte voor spetterende soli. De band eindig met een gezamenlijke drumsolo van de drie toppers. Op een van de banden (Volume 2) speelt Vinnie Colaiuta samen met Steve Gadd en Dave Weckl. Zeer de moeite waard. De band is in elk geval verkrijgbaar bij Amazon.com of via de Slagwerkkrant: www.tierolff.nl of 06-541255. Er is nog veel meer fraais te koop daar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 28 april 2004 Report Share Posted 28 april 2004 ],28 Apr 2004, 01:27:21] Hi! Een van mijn favoriete drummers, en heeft veel opgenomen, maar helaas niet zo bekende cd's.Dus kunnen de fusion diehards mij tips geven voor cd's waar deze topper op drummed? Tips van chad wackerman ook welkom. Game Dan kan ik zowel jou [game] dus ,en Audiopaul deze cd aanbevelen. Vinnie Caloiutia ''vinnie colaiuta'' 1994 (stretch) Met: Chick Corea, John Patiutucci,Steve Tavglione, David sanciuos, Mike Landau, Herbie Hacock, David Goldblatt,Neil Stubenhaus,ea. Aanrader!! **** Is vrij makkelijk leverbaar ,en de Japanse uitvoering heeft een extra bonustrack. Dit even ter info. BTW: Die soloplaten van Chad Wackerman zijn niet zo spannend als het drumwerk wat je van de Holdworth platen gewend bent. Overigens heeft Vinnie Colaiuta aan onzettend veel projecten meegedaan, kijk daarvoor eens rond op zijn eigen website. Deze Cd,s waarop hij als sideman speeld klinken over het algemeen nogal smooty ,zoals Sadao Watanabe ,Rippingtons, brandonfields etc. Ook speele hij veel mee op platen van diverse pop artiesten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 29 april 2004 Report Share Posted 29 april 2004 En veel Zappa, daar is Vinnie groot geworden zoals velen die bij Ome Frank in de band zaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts