Hendrik67 Posted 1 mei 2004 Report Share Posted 1 mei 2004 Momenteel heb ik een Geintegreerde Classe Versterker (CAP151) die prima m'n Infinity Renaissance 90 aanstuurt; Onlangs heb ik een extra Classe eindversterker (CA201) aan de CAP 151 gekoppeld om hiermee de lage tonen van de Renaissance 90 aan te sturen; de hoge- en de midtonen werden gewoon door de CAP151 aangestuurd. EEA leverde een beter en strak laag op. Nu vraag ik mij wat het verschil zal zijn als ik de geintegreerde versterker vervang door een Classe voorversterker (CP47.5), dit zal namelijk betekenen dan de CA201 zowel het hoog als het laag dient aan te sturen..... Iemand een antwoord of ervarin met iets dergelijks? Hendrik Mulder Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 mei 2004 Report Share Posted 1 mei 2004 Tja, dit zul je moeten uitproberen. Als ik naar de getallen kijk, dan kan de CA201 het makkelijk aan, hij verdubbelt het vermogen zelfs tot 400W bij 4 ohm De CAP151 gaat tot 225W bij 4 ohm, dus tel uit je winst Ik zou zeker proberen om de CP47.5 voor een test aan te sluiten, zodat je hem kunt vergelijken met de CAP151 als pre. Nu kun je natuurlijk de R90's alleen aan de CA201 hangen, dan krijg je een indruk van het verschil met de CAP151. Suc6 Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hendrik67 Posted 1 mei 2004 Author Report Share Posted 1 mei 2004 Andre, Bedankt (wederom) voor je antwoord; mijn eigenlijke vraag is dus het verschil tussen de CP 47.5 en de CAP151; de CAP 151 heeft m.i. namelijk het voordeel dat deze nog het hoog en het midden doet zodat de CA201 lekker met het laag aan de gang kan; waarom dan toch de 47.5 overwegen? groet, Hendrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 mei 2004 Report Share Posted 1 mei 2004 Beste Hendrik, Persoonlijk ken ik de Classe CA 201 erg goed. Sterker nog de CA-201 was voor mij het model waarbij ik mijn mening over Classe drastisch moest herzien. Ik vond classe altijd 100x niets. Echter nu vind ik het een van de beste versterkers. De CA 201 zal subliem gaan met de R90's Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 2 mei 2004 Report Share Posted 2 mei 2004 Andre, Bedankt (wederom) voor je antwoord; mijn eigenlijke vraag is dus het verschil tussen de CP 47.5 en de CAP151; de CAP 151 heeft m.i. namelijk het voordeel dat deze nog het hoog en het midden doet zodat de CA201 lekker met het laag aan de gang kan; waarom dan toch de 47.5 overwegen? groet, Hendrik Ik denk dat de 47.5 als pure voorversterker beter presteert dan de ingebouwde voorversterker van de CAP151. Als ik Bas mag geloven (en dat doe ik bij deze ) dan is de 201 van een hogere klasse dan de 151 en dus zit daar je winst. Ik heb alleen geen idee hoe de kosten zich verhouden tussen de 151 (die je nog zou moeten verkopen) en de 47.5 die je 2e hands niet veel ziet. Maar nogmaals, als je de 47.5 ergens een tijdje kunt mee krijgen voor een test, dan hoor je vanzelf wel of het de moeite waard is Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts