Jump to content

De 2-de ICC dag.....:-)

WanFie
 Share

Recommended Posts

Vandaag hebben we de tweede Infinity Classic dag mogen beleven.

Jammer dat Dutch9911 niet kon komen. Een vastgelopen dynamo net op het moment als je wil vertrekken is verschrikkelijk balen.

En verder.... nou ik heb genoten. Nieuwe gezichten achter de pseudoniemen (CoenR en YvonneR) leren kennen, en nieuwe afspraken voor de volgende sessies.

Ook de verschillende meegebrachtte muziek was erg verrassend. Weinig echte high-end platen, maar gewoon veel muziek.

De volgende keer allemaal eens wat gewone (niet pers

We hebben weer een leuke ICC meeting gehad, wederom in het zuiden des lands.

Zoals gebruikelijk :blink: was ik later aanwezig, bij mij beginnen altijd telefoons te rinkelen enzo als ik weg wil :rolleyes:

Toen ik binnen kwam zaten de anderen te luisteren naar een van de eerste cd's, het laag was nogal nadrukkelijk (in de opname) aanwezig.

Ik kwam erbij zitten en liet de muziek tot me komen.

De zwarte Array stereo versterker stuurde de R90's aan met de HK760 als bron.

Op verzoek werd ook de Philips sacd963 ingezet om sacd's en cd's te draaien, met cd's was deze duidelijk de mindere van de HK.

Zo op het eerste gehoor verschilt het geluid van deze R90's niet veel van de mijne, zowat de hele set heeft ook al eens bij mij gespeeld.

overviewhans.jpg

Wat wel weer tot uiting kwam is het 'kale' geluid van de HK, tonaal correct, maar zonder al teveel sfeer en nogal koeltjes van timbre.

Met sacd's deed de Philips beter zijn best, de kleine details waren beter te horen bij diverse (klassieke) stukken, alleen knalde het niet erg.

Bij een stuk waarbij een operazangeres voluit mocht gaan, bleek dat de stem niet helemaal schoon bleef bij zowel de HK als de Philips.

Beide spelers zorgen voor een groot beeld met voldoende diepte, dankzij de Array versterking hoor je veel details en souplesse.

Echter als we erg luid speelden, dan kreeg het geluid iets licht stresserigs over zich, Hans liet de versterker even pieken.

Dat er verder niets bijzonder gebeurt zoals clippen vind ik netjes, bij hoge volumes zul je niets opblazen met deze set.

Vervolgens plaatsten we mijn Northstar cdspeler op de plaats van de Philips en gingen we even met de LP12 verder om de Northstar de tijd te geven op te warmen en tegelijk werden de MKII monoblokken aangesloten.

De tikken waren niet van de lucht, al waren er ook diverse oude elpee's die kraakhelder klonken, Hans weet ze wel uit te kiezen :)

Tja, 'analoog' geluid heeft z'n charmes, maar het blijft een vrij onhandig medium waarbij het een gok is of de elpees goed klinken, een optisch schone plaat is geen garantie voor een tikvrije weergave :unsure:

lp12hans.jpg

Intussen was de Northstar op temperatuur en ik werd benoemd tot discjockey :)

Ik viel met de deur in huis door flink uit te pakken met Japanse percussie van Joji Hirota, The gate heet deze cd.

Nummer 3 is een lang en heftig stuk waarbij Joji kennelijk wat energie kwijt moest, wat een geweld is dat zeg :D

Ik kan niet anders zeggen dan dat de set hier prima mee om gaat, geprojecteerd als een zeer groot podium wordt alles zowel verfijnd als krachtig weergegeven, de versterkers verslikken zich geen moment en 'snel' is het juiste woord voor deze combinatie.

We nemen even gas terug met The testament of freedom, die aan het eind minstens zo hard tekeer gaat als de vorige cd :)

Dit is een prachtige opname, waarbij een mannenkoor vergezeld van een groot orkest de prestaties van de set maximaal benut.

Per ongeluk komen de Japanse troms weer boven water als ik Kryptos van Vollenweider op zet, maar dit keer is er veel afwisseling met de harp, orchestraal werk en alles wat Andreas er bij sleept.

Er volgt nog een lange rij cd's van Hans en CoenR, ik weet daar de titels niet meer van.

Ter vergelijking mocht de operazangeres haar kunsten nog eens vertonen en nu was er toch duidelijk minder sprake van vervorming, alleen bij erg hoog volume was er nog een spoortje 'digitaal' hoorbaar.

Een klassieke cd van CoenR bleek niet erg lekker te klinken, de HK deed dit wat beter, maar ook niet echt optimaal, waar dit aan lag weten we niet.

Jammer genoeg hadden Leon en Henk geen cd's meegebracht, dit zou de variatie wat groter hebben gemaakt :rolleyes:

Dus volgende keer graag allemaal cd's meenemen, het is een meeting door en voor alle ICC leden :)

Andr

Wat kan het leven toch soms hard zijn. Rij ik elke dag op en neer naar Eindhoven met mijn busje, nooit wat aan de hand. En dan, heb een dag vrij en verheug ik mij ergens op, laat dat stuk rollend metaal mij in de steek. Ben enthousiast om 10:40 vertrokken, en na een paar honderd meters trekt hij niet meer op en komt er rook vanonder de moterkap i.p.v. de uitlaat. Net nog terug naar huis kunnen rijden. Conclusie: dynamo hangt muurvast. Dus in plaats van luistermiddag een dag knutselen en vloeken. Voor maandag zal hij wel klaar zijn (met hulp van een vriend), kan ik tenminste weer lekker leuk naar mijn werk rijden (dan zal hij waarschijnlijk weer als een zonnetje rijden, grrrrrrr). Dit is dus mijn recensie van de 2e ICC dag. (snik). :mad2:

Groet,

Dutch9911

Ze klonken net als bij mij Erik :rolleyes::D

Gewoon goed dus, er waren geen rare dingen hoorbaar, behalve misschien die ene klassieke cd die CoenR anders kende .... :unsure:

We hebben niet met meetinstrumenten enzo zitten klooien, het was gewoon een onopvallend goede weergave.

Andr

De eerste:

RR%20S3s.jpg

We draaiden The testament of freedom, Third movement van Randall Thompson.

Bij Multifoon hebben we de speakers ook getart met deze opname (ze kwamen er zowat uit :D )

De 2e cd was volgens mij een nummer van Aangenaam klassiek (2001), V. Bellini, Norma (1e acte) Casta Diva van A. Gheorghiu, London Symphony Orchestra / E. Pido :blink:

Andr

Zojuist heb ik de bewuste opname ook beluisterd. Het klinkt haarzuiver en nergens een randje te bekennen. De versterker zal het wel niet aankunnen ;) . Oversturen van de voortrap lijkt me toch sterk. Die zal toch een nomaal CD-signaal wel aankunnen?

Zojuist heb ik de bewuste opname ook beluisterd. Het klinkt haarzuiver en nergens een randje te bekennen. De versterker zal het wel niet aankunnen ;) . Oversturen van de voortrap lijkt me toch sterk. Die zal toch een nomaal CD-signaal wel aankunnen?

Normaal CD-signaal....???

5 Volt is toch behoorlijk aan de royale kant.... :confused:

We hebben die opname met 3 verschillende bronnen beluisterd en geen enkele deed het 100% goed.

Ik zoek het niet direct bij de bron, aangezien het in andere sets kennelijk wel goed gaat ....

Misschien is al teveel vlechtwerk toch niet zo ideaal, want werkelijk elke kabel is bij Hans gevlochten :blink:

Bovendien zag ik een soort Lapp netsnoer aan het (filterende!) verdeelblok zitten en ook daar zet ik kanttekeningen bij.

Zoals ook bij Kraus bleek, kan een scherp randje door een bepaald netsnoer of filter ontstaan, dus waarom niet bij Hans :unsure:

Andr

Ik heb overigens die CD in mijn PC gestopt, en met Nero Mediaplayer gespeeld. Je krijgt dan een grafiekje waarin de niveaus van de verschillende frequenties zichtbaar worden (welliswaar heel beperkt). Duidelijk is echter te zien dat de balkjes eerst geel, en daarna zelfs rood worden bij de uithalen van de stem. Ik kan me niet voorstellen dat dit goed is.

Dat je installatie dit verdoelzeld is mooi meegenomen, maar niet zoals het moet.

Zo.... en nu op naar de discussie.

Hopelijk vind ik een beter programma om dit beter te kunnen laten zien. Weet iemand iets...??

:)