Kermit Posted 3 mei 2004 Report Share Posted 3 mei 2004 Dit soort postings zijn de leukst mogelijke op dit forum. Hier heeft iedereen wat aan. Mijn complimenten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 4 mei 2004 Report Share Posted 4 mei 2004 Dag Hans en alle anderen, Beproef ik enige twijfel t.a.v. mijn gezichtsvermogen? Het e.e.a. m.b.t. de Emit en Emim is waar te nemen vanwege het feit dat de foto's zo enorm groot op de ICC site staan. Ik heb er al zoveel gezien, dat me dat direct opvalt. Het puntje van kritiek m.b.t. het laag kan ik plaatsen. Een Kappa 9 is nu eenmaal veel scheutiger in het laag. Misschien zelfs wel te scheutig. Groeten, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 4 mei 2004 Report Share Posted 4 mei 2004 Deze reactie voor Henk heb ik ook even op het orginele forum "Infinity Classics ..." geplaatst: Schrijf jij nou 3 JULI bedoel je niet 3 JUNI Volgens mij was het idee elke +/- 4 weken een meeting te organiseren ... toch ??? P.S. ik zal onze referentie CD zeker meenemen! ******************************************************************** Betreft de speakers van Hans ben ik erg benieuwd naar komende woensdag. Mijn Emins kunnen het geweld van deze diva wel aan, dus ik heb ook goede hoop voor de R90's van Hans op dezelfde electronica. Wel zag ik dat de overgangsfrequenties van de IRS Omega iets anders liggen dan bij de R90; met name de overgang naar de Emit ligt bijna een kHz hoger (bij de Omega op 3800 Hz, bij de R90 op 3000 Hz). Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 mei 2004 Author Report Share Posted 4 mei 2004 Deze reactie voor Henk heb ik ook even op het orginele forum "Infinity Classics ..." geplaatst: Schrijf jij nou 3 JULI bedoel je niet 3 JUNI Volgens mij was het idee elke +/- 4 weken een meeting te organiseren ... toch ??? P.S. ik zal onze referentie CD zeker meenemen! ******************************************************************** Betreft de speakers van Hans ben ik erg benieuwd naar komende woensdag. Mijn Emins kunnen het geweld van deze diva wel aan, dus ik heb ook goede hoop voor de R90's van Hans op dezelfde electronica. Wel zag ik dat de overgangsfrequenties van de IRS Omega iets anders liggen dan bij de R90; met name de overgang naar de Emit ligt bijna een kHz hoger (bij de Omega op 3800 Hz, bij de R90 op 3000 Hz). Die overgangs frequentie zal niet zoveel uitmaken, omdat de stem een frequentie van ca 1000 Hz heeft. Ik ben dan ook erg benieuwd naar morgen.... Wat me in dit topic wel opvalt is dat een klein probleempje enom uitvergroot wordt. Over de eigenschappen van de MKII Monoblokken t.o.v. de Stereo MKI versie lees ik b.v. erg weinig. Ik was van mening dat er toch een behoorlijk verschil waarneembaar was. De openheid en het klankkarakter van instrumenten (ook in het laag) ging er toch behoorlijk op vooruit. Of is dat de andere luisteraars niet opgevallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 4 mei 2004 Report Share Posted 4 mei 2004 ... weergave werd voornamer, warmer en gedetailleerder. Vooral de dynamiek ging er flink op vooruit. Dit laatste werd nog eens extra benadrukt toen de stereo eindversterker werd vervangen door twee monoblokken (eveneens van Array), waarmee er ook meteen meer rust in de weergave kwam. Met deze set samenstelling waren we klaarblijkelijk allemaal erg tevreden want hier zijn we de rest van de middag naar blijven luisteren. M.a.w. zeker was ons dat opgevallen Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 mei 2004 Report Share Posted 4 mei 2004 Laten we de units wel juist benoemen, deze foto helpt misschien een beetje: Er is dus geen Emin unit Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 4 mei 2004 Report Share Posted 4 mei 2004 Kijk, deze units zien er gelikt uit. Groeten, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 mei 2004 Report Share Posted 4 mei 2004 Kijk, deze units zien er gelikt uit. Groeten, Hififreak Dankje, die zijn van mijn R90's Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 mei 2004 Report Share Posted 4 mei 2004 Voor Hans, misschien heeft de toenmalige importeur Acson nog membraampjes liggen... Zo ja, wees voorzichtig met uit elkaar schroeven er staat een behoorlijke spanning op, het membraampje zit namelijk tussen twee magneten geschroefd en die willen wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 4 mei 2004 Report Share Posted 4 mei 2004 Wat zou er aan die Emin kapot moeten zijn, volgens mij is het een folie met koperbanen tussen magneten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 mei 2004 Report Share Posted 4 mei 2004 Als er een meeting is waar naar muziek wordt geluisterd, dan is het wel de ICC! Tussendoor socializen we uiteraard wel , maar de muziek is het belangrijkst Of er moet een 'randje' tevoorschijn komen, dan gaan we daar inhoudelijk op in, het thema bij deze meetings mag duideliijk zijn Alweer een ongeldig excuus dus muziekfreak Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 4 mei 2004 Report Share Posted 4 mei 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 mei 2004 Author Report Share Posted 4 mei 2004 Kijk, deze units zien er gelikt uit. Groeten, Hififreak Mijn units zien er precies zo uit. de bovenste (Emit) is duidelijk ook wat verfrommeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 mei 2004 Report Share Posted 4 mei 2004 Tja muziekfreak, je maakt het jezelf (en ons) wel moeilijk .... We houden de grotere meetings juist om elkaar en de sets te leren kennen, tegelijk bepalen we hoe de ICC zich verder ontwikkelt, want dit is voor iedereen de eerste 'eigen' club denk ik Het staat je vrij om de leden individueel te bezoeken of uit te nodigen, maar ik snap eigenlijk niet dat je je uberhaupt als lid op geeft als je niet graag in gezelschap verkeert Even een kleine ontboezeming Ik ben de laatste jaren ook aardig uit m'n schulp gekropen, van nature ben ik vrij solistisch en 'mensenschuw', dat zit in m'n karakter. Omdat ik hierdoor toch te vaak de aansluiting met 'de wereld' mis, heb ik me ertoe gezet om meer met mensen om te gaan dan voorheen. Ik ben er geen seconde rouwig om, nog nooit heb ik zoveel leuke mensen om mij heen gehad als tegenwoordig Bovendien doen de discussies om mij heen er niet meer zo toe omdat de muziek toch een grotere aantrekkingskracht heeft Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoveelste Henk Posted 4 mei 2004 Report Share Posted 4 mei 2004 Muziekfreak, Ik begrijp je reden wel, maar laat dat dan van te voren weten, dan hoeven we niet steeds achter je aan te hollen. Mocht je geinteresseerd zijn in een "persoonlijke" luistersessie, stuur dan een PB-tje. Groeten, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 mei 2004 Report Share Posted 4 mei 2004 Kijk, deze units zien er gelikt uit. Groeten, Hififreak Mijn units zien er precies zo uit. de bovenste (Emit) is duidelijk ook wat verfrommeld. Bij verfrommeld denk ik aan o.a. knikken erin. Wellicht is wat gegolft een beter woord Gegolfd is een betere term, er zitten bijv. geen puntjes in, het is een heel oppervlakkige vervorming die vanaf nieuw al zo eruit zag. Ik denk eigenlijk ook niet dat de Emit een grote rol speelt bij de stemvorming van deze madame, bij mij klinkt ze gelukkig kraakhelder Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 4 mei 2004 Report Share Posted 4 mei 2004 Kijk, deze units zien er gelikt uit. Groeten, Hififreak Mijn units zien er precies zo uit. de bovenste (Emit) is duidelijk ook wat verfrommeld. Bij verfrommeld denk ik aan o.a. knikken erin. Wellicht is wat gegolft een beter woord Dag allemaal en in het bijzonder Hans, Allemaal veel luisterplezier, of je Emits en Emims nu glad, verfrommeld of verfikt zijn. Groeten, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 mei 2004 Author Report Share Posted 4 mei 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 4 mei 2004 Report Share Posted 4 mei 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 6 mei 2004 Report Share Posted 6 mei 2004 Gisteren kwam Hans met twee R90's "op zijn schouders" om een uurtje of half acht binnen lopen voor "de Emim / Emit test". Eerst hebben we even wat muziek gedraaid op mijn set, waaronder het gevreesde Diva nummer hetgeen in mijn oren loepzuiver klonk, maar waarvan Hans in eerste instantie toch ook een randje meende te horen. Later op de avond moest hij die mening bijstellen nadat zijn oren een beetje aan het gegantische dynamische bereik van mijn set waren gaan wennen (zijn oren waren gaan clippen zal ik maar zeggen) Na een uurtje draaien hebben we de R90's van Hans aan mijn set gehangen (klik mijn naam voor een volledige beschrijving hiervan) en grepen we terug naar de Diva CD. Wederom loepzuiver ... een pak van Hans' hart Maar waar komt dit probleempje dan vandaan bij Hans thuis? Drie mogelijkheden: de CD speler, de versterkers, de kabels ... nou kennen we allemaal de liefde die Hans koesterd voor het merk Array ... en gezien de kabels en versterking van dit merk zijn hebben we het er maar op gehouden dat het verschil in de CD speler zit Overigens niet zo'n heel gek idee, gezien het hier gaat tussen een Harman Kardon 760 en een Linn Unidisk 1.1 Wat ons overigens verbaasde was het verschil in klank tussen de IRS Omega's en de R90's !!! We hadden verwacht voornamelijk in het laag verschillen te horen als gevolg van de grotere woofer en kast van de Omega's, maar we hoorde verschillen over de hele range: - de R90's spelen wat harder en ruiger - de presentatie is meer "in you're face" - de woofer van de R90 gaat niet zo laag en heeft minder controle - de Omega's zetten een groter klankbeeld neer en het geluid komt beter los van de speakers. Waarschijnlijk als gevolg van de extra Emits op de achterzijde. - de Omega klinkt wat beschaafder en beter in balans - de Omega maakt hierdoor wel een minder dynamische indruk en vraagt dus om een veel krachtigere versterker dan een R90. Kortom: ondanks dat er aan de voorzijde drie dezelfde units voorkomen een heel andere speaker ... wat een leuke vergelijking weer !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 mei 2004 Author Report Share Posted 6 mei 2004 (edited) Nou.... met mijn speakers is in elk geval niks mis. Op de set van CoenR klonk het hoog welliswaar luider, maar niet, met meer vervorming. Op de bewuste CD klonk het in mijn oren bij harde passage zowel op de luidsprekers van CoenR (Infinity Omega) wat scherp. Maar wat wil je als je zoveel vermogen in die arme Emim's stopt. Het belangrijkste verschil tussen de Omega en R90 is dat het laag met de Omega's behoorlijk wat harder en deper gaat. Het hoog van de R90 daarintegen is weer wat luider. Er is dus een duidelijk klankkarakterverschil. Ook kun je horen dat het filter van de Omega's beter is, met dezelfde componenten in het midden en hoog klinkt deze speaker toch iets natuurlijker. CoenR noemde de R90 wat rauwer, waar ik het wel mee eens ben. Vooral in het laag midden is dat goed te horen. Ik denk dat dit komt door de electrolieten voor de Mid-bass unit. Ik denk dat ik deze eens ga vervangen door MKT's oid. Of mischien ook wel proberen een paar Omega's te vinden. Deze heeft in mijn oren n.l. de voordelen van de Kappa 9 (goed laag), en de R90 mooi hoog-midden en hoog. Over het geheel klinkt de set van CoenR in mijn oren wat rustiger dan wat ik gewend ben. Hij heeft dan ook de Emit 3 dB teruggeregeld. Maar ook met de R90 klinkt het bij mij thuis wat feller. Dit is echter meer een kwestie van smaakverschil dan dat het een kwalteitsverschil zou zijn. Edited 6 mei 2004 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 6 mei 2004 Report Share Posted 6 mei 2004 Op de set van CoenR klonk het hoog welliswaar luider, maar niet met meer vervorming. Maar niet met meer moet volgens mij zijn niet meer met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 6 mei 2004 Report Share Posted 6 mei 2004 Gisteren kwam Hans met twee R90's "op zijn schouders" om een uurtje of half acht binnen lopen voor "de Emim / Emit test". Eerst hebben we even wat muziek gedraaid op mijn set, waaronder het gevreesde Diva nummer hetgeen in mijn oren loepzuiver klonk, maar waarvan Hans in eerste instantie toch ook een randje meende te horen. Later op de avond moest hij die mening bijstellen nadat zijn oren een beetje aan het gegantische dynamische bereik van mijn set waren gaan wennen (zijn oren waren gaan clippen zal ik maar zeggen) Na een uurtje draaien hebben we de R90's van Hans aan mijn set gehangen (klik mijn naam voor een volledige beschrijving hiervan) en grepen we terug naar de Diva CD. Wederom loepzuiver ... een pak van Hans' hart Maar waar komt dit probleempje dan vandaan bij Hans thuis? Drie mogelijkheden: de CD speler, de versterkers, de kabels ... nou kennen we allemaal de liefde die Hans koesterd voor het merk Array ... en gezien de kabels en versterking van dit merk zijn hebben we het er maar op gehouden dat het verschil in de CD speler zit Overigens niet zo'n heel gek idee, gezien het hier gaat tussen een Harman Kardon 760 en een Linn Unidisk 1.1 Wat ons overigens verbaasde was het verschil in klank tussen de IRS Omega's en de R90's !!! We hadden verwacht voornamelijk in het laag verschillen te horen als gevolg van de grotere woofer en kast van de Omega's, maar we hoorde verschillen over de hele range: - de R90's spelen wat harder en ruiger - de presentatie is meer "in you're face" - de woofer van de R90 gaat niet zo laag en heeft minder controle - de Omega's zetten een groter klankbeeld neer en het geluid komt beter los van de speakers. Waarschijnlijk als gevolg van de extra Emits op de achterzijde. - de Omega klinkt wat beschaafder en beter in balans - de Omega maakt hierdoor wel een minder dynamische indruk en vraagt dus om een veel krachtigere versterker dan een R90. Kortom: ondanks dat er aan de voorzijde drie dezelfde units voorkomen een heel andere speaker ... wat een leuke vergelijking weer !!! Grappig de omega heb ik nog nooit gehoord eigenlijk maar kan me er wel iets bij voorstellen. Leuke review Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 6 mei 2004 Report Share Posted 6 mei 2004 Grappig de omega heb ik nog nooit gehoord eigenlijk maar kan me er wel iets bij voorstellen. Leuke review Thanks ... Kom ze gerust een keertje op je gemak beluisteren muziekfreak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 mei 2004 Author Report Share Posted 6 mei 2004 Op de set van CoenR klonk het hoog welliswaar luider, maar niet met meer vervorming. Maar niet met meer moet volgens mij zijn niet meer met Op de set van CoenR klonk het hoog welliswaar luider, maar niet, met meer vervorming. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts