Jump to content

De 2-de ICC dag.....:-)

WanFie
 Share

Recommended Posts

Dag allemaal,

Zou de vervorming misschien niet door de cd-speler, maar door het versterkermateriaal veroorzaakt worden?

Wordt het niet eens tijd om een .............................. te proberen?

Groeten,

Hififreak :D:D:D

Ik meen me te herinneren dat de vervorming met verschillende CD-spelers te horen was, dus dat zou de keuze verder beperken tot kabels en versterkers...

ik denk de versterkers

want gevlochten kabels ......

er is geen betere ;)

en btw : ik heb ook een HK 760,

maar geen vervorming cq scherp randje bij die opname :rolleyes:

Ik denk eigenlijk niet direct de versterkers, want we hoorden het met beide eindtrappen.

Wel verdenk ik het netvoedingsblok met netsnoer, dit ding filtert en bovendien is zo'n Lapp netsnoer 3x nix :rolleyes:

De met dik massief draad gevlochten netsnoeren doen misschien ook iets dat niet prettig is (ze zijn korter dan 180 cm en filteren daardoor o.a. de gsm signalen niet optimaal), mijn NS dac zat hierop aangesloten en daarvoor de HK760.

De lange xtc zat op het loopwerk, liever had ik deze op de dac gezien, dan had de NS misschien helemaal 'schoon' geklonken.

Erik gaat dit natuurlijk allemaal als onzin bestempelen, maar ik heb met die Lapp netsnoeren genoeg praktijkervaring opgedaan om bepaalde vervorming er aan toe te schrijven.

Een degelijk rubberen netsnoer of een zonder afscherming zal al beter werken denk ik :)

Andr

Ik ben trouwens nog helemaal vergeten CoenR te bedanken voor het welwillend ter beschikking stellen van zijn set en tijd.

Bovendien moest na mijn bezoek de hal en huiskamer nog gestofzuigd worden. :rolleyes:

En dan vergeet ik nog het sjouwen met de luidsprekers.

Mooi dat er mensen zijn die zoiets willen doen. Hartelijk bedankt hiervoor.

:)

Bovendien hoorde ik dezelfde ratel in het hoog ook op de set van CoenR. Ik denk dat CoenR gelijk heeft als hij stelt dat het ook heel goed het oversturen van je oren kan zijn.

Whahahaaa ... we zullen de volgende keer het volume een tandje lager houden voor je ;) Ik had je gewaarschuwd voor de gigantische dynamiek!

Magnepans zijn overigens absoluut zeeeer mooi klinkende speakers, maar die kunnen niet uit de voeten met dergelijke dynamiek en laagweergave en hebben daarbij een zeer kleine hotspot. Vooral dat laatste is erg jammer ... je hoort het geluid al veranderen bij het iets draaien of knikken van je hoofd.

En graag gedaan Hans ... we hoeven het ook niet op alle punten met elkaar eens te zijn om toch eens voor elkaar een huiskamertje te stofzuigen ;)

Bovendien hoorde ik dezelfde ratel in het hoog ook op de set van CoenR. Ik denk dat CoenR gelijk heeft als hij stelt dat het ook heel goed het oversturen van je oren kan zijn.

Whahahaaa ... we zullen de volgende keer het volume een tandje lager houden voor je ;) Ik had je gewaarschuwd voor de gigantische dynamiek!

Magnepans zijn overigens absoluut zeeeer mooi klinkende speakers, maar die kunnen niet uit de voeten met dergelijke dynamiek en laagweergave en hebben daarbij een zeer kleine hotspot. Vooral dat laatste is erg jammer ... je hoort het geluid al veranderen bij het iets draaien of knikken van je hoofd.

Hier verschillen we duidelijk van mening, en ik denk RonL ook.... :rolleyes:

beste hans ,

maak je niet dik om dat scherpe randje ,

ik draaide gisteren dat zelfde nummer om mijn full range esl's en alles beon te knetteren toen die vrouw zo uithaalde .

gewoon ergens een beetje vonkoverslag in de bedrading ,

of condens op de panelen (ze kwamen net uit de schuur )

lekker belangrijk allemaal , een speaker heeft zo nu en dan zijn beperkingen , en zolang het in de speaker zit vind ik het prima . :D

lekker belangrijk allemaal , een speaker heeft zo nu en dan zijn beperkingen , en zolang het in de speaker zit vind ik het prima . :D

Oh, vandaar dat beton en die andere esl's :)

Je gaat het toch niet opgeven he Erik? :unsure::rolleyes:

Andr

Beste mensen,

Geniet van je hobby, de vrijheid en de weelde die we beleven aan het beluisteren van Infinity's (Oldies).

Ik word er iedere keer weer stil van.

Goed weekend en veel luisterplezier.

Hififreak

Beste mensen,

Geniet van je hobby, de vrijheid en de weelde die we beleven aan het beluisteren van Infinity's (Oldies).

Ik word er iedere keer weer stil van.

Goed weekend en veel luisterplezier.

Hififreak

Zo is het maar net ... in mijn ogen hebben wij het geluk naar een van de allermooiste allround luidsprekers ter wereld te mogen luisteren. En dat ook nog eens in een prijsklasse waar fabrikanten als Avalon helemaal niets mee kunnen!

Prettig weekend ....

Zo is het maar net ... in mijn ogen hebben wij het geluk naar een van de allermooiste allround luidsprekers ter wereld te mogen luisteren. En dat ook nog eens in een prijsklasse waar fabrikanten als Avalon helemaal niets mee kunnen!

Prettig weekend ....

Dit is natuurlijk geen eerlijke vergelijking, aangezien een Infinity Classic per definitie 2ehands is. Een set renaissance 90's (bijvoorbeeld) heeft nieuw ook bijna 10000 gulden gekost, daar koop je ook een Avalon voor......

Groeten, vibuthi

Dit is natuurlijk geen eerlijke vergelijking, aangezien een Infinity Classic per definitie 2ehands is. Een set renaissance 90's (bijvoorbeeld) heeft nieuw ook bijna 10000 gulden gekost, daar koop je ook een Avalon voor......

Groeten, vibuthi

De toplijn van Infinity: de Omega, Sigma en Epsilon liep nieuw van 7.000 tot 15.000 euro (per paar). De toplijn van Avalon, beginnen pas bij 30.000 euro!

Groeten, vibuthi

De toplijn van Infinity: de Omega, Sigma en Epsilon liep nieuw van 7.000 tot 15.000 euro (per paar). De toplijn van Avalon, beginnen pas bij 30.000 euro!

De toplijn van Jamo begint bij 2000 euro, is die nog weer beter dan? :o

Even zonder gekheid, ik vind niet dat je de prijs/kwaliteit verhouding van een systeem moet afmeten aan de prijs van hun topmodel.

Ik denk dat een Avalon van 15000 euro zich goed kan meten met de Infinity Epsilon. Begrijp me niet verkeerd ik vind het ook schitterende luidsprekers die Infinity Classics, maar de kracht van deze luidsprekers licht mijns inziens voornamelijk in de aantrekkelijke 2ehands prijzen. Die prijzen blijven over het algemeen leuk, omdat Infinity toch een bepaalde (onterechte) reputatie heeft.

Toen ik zelf mijn R90's nog had heb ik ook veel commentaar gehad in de trend van "Sis-Boem" en "Ikvinhetniets" gehoord. Maar dat is prima, laat ze maar lekker lullen in plaats van luisteren: dat drukt de prijs lekker.....

Groeten, Vibuthi

Dag allemaal,

Ik denk dat Avalon het zelfs beter doet vibuthi.

De Epsilons zijn bij herhaling getest en zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer moeilijk aan te sturen.

De critici bestempelden ze als volgt: hopeloos moeilijk, onmogelijk enz.

Nee, dan de Omega, Sigma, R90, Kappa 9 of mijn bloedeigen IRS2A!

Daar kun je tenminste wat mee.

Groeten,

Hififreak

Hier verschillen we duidelijk van mening, en ik denk RonL ook.... :rolleyes:

Ik knik en draai maar wat met mijn hoofd. Inderdaad... nee, dus.

For the record: de Magnepans met quasi ribbon hebben een wat kleine sweetspot in vergelijking met veel andere speakers. De grotere modellen met ribbon tweeter bundelen daarentegen nauwelijks. Over dynamiek en laagweergave ook niks te klagen trouwens...

Over dynamiek en laagweergave ook niks te klagen trouwens...

Maar klopt het dat je daar "flinke" (dus dure) amps voor nodig hebt?

Dat heb je in mijn ogen toch voor een goede weergave. Natuurlijk zijn er moeilijke en makkelijke speakers (vanuit de versterker bekeken), maar elk onderdeel van de weergave keten is en blijft belangrijk.

Met grotere Magnepan systemen is echter ook de plaatsing van de speakers en kamerakoestiek zeer belangrijk en van nog grotere invloed dan bij andere speakers.

RonL, wat heb jij voor electronica achter je Magnepans hangen?

Guest muziekfreak
BLablabla knip

omdat Infinity toch een bepaalde (onterechte) reputatie heeft.2ehands prijzen.

Omdat de infinitys van NU een terechte reputatie heeft.....

De Arnie Nudell Infinitys zijn altijd beschouwd als topspeakers in het audiogebeuren...endus nogsteeds....wat ik zeker knap vind het merk toenddertijd is dat hun speakers produceerdde die een lifetime meegaan [ook kwa aanzicht!]

Zo heb ik weleens stukken zitten lezen van mensen die zeiken over het fiet dat de polydome en emim drivers een k*t-unit is :huh: "want die blaas je gemakkelijk op" ja vind je het gek! Die willen 130 140db uit een speaker pompen en waarom denken ze dat dat kan?!?!? Kreeg ik als antwoord "Ze zijn groot dus dan kan dat toch gemakkelijk" :blink: hoezo een iq van een vis-stick :P

Over dynamiek en laagweergave ook niks te klagen trouwens...

Maar klopt het dat je daar "flinke" (dus dure) amps voor nodig hebt?

Dat heb je in mijn ogen toch voor een goede weergave. Natuurlijk zijn er moeilijke en makkelijke speakers (vanuit de versterker bekeken), maar elk onderdeel van de weergave keten is en blijft belangrijk.

Met grotere Magnepan systemen is echter ook de plaatsing van de speakers en kamerakoestiek zeer belangrijk en van nog grotere invloed dan bij andere speakers.

RonL, wat heb jij voor electronica achter je Magnepans hangen?

Een flinke versterker wil wel helpen want zo'n Maggie vraagt nogal wat. Ik heb een Rotel RMB-1095 om ze aan te sturen...