spido Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Over dynamiek en laagweergave ook niks te klagen trouwens... Maar klopt het dat je daar "flinke" (dus dure) amps voor nodig hebt? Dat heb je in mijn ogen toch voor een goede weergave. Natuurlijk zijn er moeilijke en makkelijke speakers (vanuit de versterker bekeken), maar elk onderdeel van de weergave keten is en blijft belangrijk. Met grotere Magnepan systemen is echter ook de plaatsing van de speakers en kamerakoestiek zeer belangrijk en van nog grotere invloed dan bij andere speakers. RonL, wat heb jij voor electronica achter je Magnepans hangen? Een flinke versterker wil wel helpen want zo'n Maggie vraagt nogal wat. Ik heb een Rotel RMB-1095 om ze aan te sturen... Als een maggie met verstand wordt behandeld, klinkt hij prima. Er is echter een smalle marge tussen te weinig en te veel. Ik bedoel: menigeen die zijn bezoekers - of zichzelf - in vervoering wil brengen, zal tot de treurige conclusie geraken dat een maggie veel vermogen vraagt, maar stuk gaat wanneer hij dat vermogen inderdaad krijgt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Ik dacht toch echt dat ik de posting van RonL gekwoot had..... btw: ik dacht dat ik m'n eigen vraag duidelijk genoeg gesteld had. ... *glop* ... kwistnietdatjebooswerd .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Een flinke versterker wil wel helpen want zo'n Maggie vraagt nogal wat. Ik heb een Rotel RMB-1095 om ze aan te sturen... Als een maggie met verstand wordt behandeld, klinkt hij prima. Er is echter een smalle marge tussen te weinig en te veel. Ik bedoel: menigeen die zijn bezoekers - of zichzelf - in vervoering wil brengen, zal tot de treurige conclusie geraken dat een maggie veel vermogen vraagt, maar stuk gaat wanneer hij dat vermogen inderdaad krijgt. Hoeveel maggies heb jij versleten Spido Spido beweegt zich in de smalle marge van te weinig kennis van zaken en te veel bluf... Maar wees gerust, je kunt die Maggies beter aan een te ruim bemeten versterker hangen dan aan een te krap apparaat. Dit geldt overigens voor alle speakers, ook de Infinities. Uitzondering zijn de Perfect Performers misschien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Hoeveel maggies heb jij versleten Spido Beste Ome Henk, Niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 Hoeveel maggies heb jij versleten Spido Beste Ome Henk, Niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 Dit is natuurlijk geen eerlijke vergelijking, aangezien een Infinity Classic per definitie 2ehands is. Een set renaissance 90's (bijvoorbeeld) heeft nieuw ook bijna 10000 gulden gekost, daar koop je ook een Avalon voor...... Groeten, vibuthi De toplijn van Infinity: de Omega, Sigma en Epsilon liep nieuw van 7.000 tot 15.000 euro (per paar). De toplijn van Avalon, beginnen pas bij 30.000 euro! Dat was ook de insteek van infinity een paar series maken die zich konden meten met de [veel] andere duurdere merken. Maarre de toplijn van infinity is volgens mij nogsteed de irs [v] series...90.000dollar ofzo die jongens Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 Hoeveel maggies heb jij versleten Spido Beste Ome Henk, Niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 Beste RonL., Als jij naar hifi-winkels gaat, neem jij toch ook niet je eigen luidsprekers mee? Waarom denk je dan dat ik dat w Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 Als jij naar hifi-winkels gaat, neem jij toch ook niet je eigen luidsprekers mee?Waarom denk je dan dat ik dat w Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Beste RonL., Mijn PP's zijn nog nooit stuk geweest. En mocht er ooit iets mee wezen, dan gaan ze naar Klaas zelf toe. Niet naar zo'n dure winkel, hoor. Kapotte Maggies heb ik bij bosjes in de werkplaatsen zien staan, met al die losse slierten eraan. Dat is geen verhaal van technici, maar eigen waarneming, Ron. Trouwens, waarom zou jij Maggies plakken als ze niet stuk zijn? En waarom adviseer jij dan andere forummers om voor zulke reparaties een bepaalde lijmspray van 3M te gebruiken? Overigens ben jij mij nooit tegengekomen, en dat zal nooit gebeuren ook. Wees daar maar blij om, jongen. Ik ben geen verkoper. En ik ben zeker niet goedgebekt. Ik ben Spido. Ik ben dol op luidsprekers en ik rijd op een Intruder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Beste RonL., Mijn PP's zijn nog nooit stuk geweest. En mocht er ooit iets mee wezen, dan gaan ze naar Klaas zelf toe. Niet naar zo'n dure winkel, hoor. Kapotte Maggies heb ik bij bosjes in de werkplaatsen zien staan, met al die losse slierten eraan. Dat is geen verhaal van technici, maar eigen waarneming, Ron. Trouwens, waarom zou jij Maggies plakken als ze niet stuk zijn? En waarom adviseer jij dan andere forummers om voor zulke reparaties een bepaalde lijmspray van 3M te gebruiken? Overigens ben jij mij nooit tegengekomen, en dat zal nooit gebeuren ook. Wees daar maar blij om, jongen. Ik ben geen verkoper. En ik ben zeker niet goedgebekt. Ik ben Spido. Ik ben dol op luidsprekers en ik rijd op een Intruder. Tot zover onze correspondent uit Appelscha... Nu weer over op het verslag van de 2e IIC dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claro Que si Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Ik ben Spido. Ik ben dol op luidsprekers Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Beste RonL., Mijn PP's zijn nog nooit stuk geweest. En mocht er ooit iets mee wezen, dan gaan ze naar Klaas zelf toe. Niet naar zo'n dure winkel, hoor. Kapotte Maggies heb ik bij bosjes in de werkplaatsen zien staan, met al die losse slierten eraan. Dat is geen verhaal van technici, maar eigen waarneming, Ron. Trouwens, waarom zou jij Maggies plakken als ze niet stuk zijn? En waarom adviseer jij dan andere forummers om voor zulke reparaties een bepaalde lijmspray van 3M te gebruiken? Overigens ben jij mij nooit tegengekomen, en dat zal nooit gebeuren ook. Wees daar maar blij om, jongen. Ik ben geen verkoper. En ik ben zeker niet goedgebekt. Ik ben Spido. Ik ben dol op luidsprekers en ik rijd op een Intruder. Tot zover onze correspondent uit Appelscha... Nu weer over op het verslag van de 2e IIC dag. Beste RonL., Groot gelijk: het gaat hier om de oudjes van Infinity! Maar waarom begin jij zelf dan elke keer opnieuw over Magnepans en Perfect Performers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Maarre de toplijn van infinity is volgens mij nogsteed de irs [v] series...90.000dollar ofzo die jongens Daar zit ook weer iets in maar die waren al even niet meer nieuw te krijgen. Maar ik had misschien moeten zeggen de meest recente toplijn die tot +/- 2002 nog gemaakt werden ... en waarvan nog steeds links en rechts een setje nieuwe verdwaalt in een magazijntje staat. Zo hoorde ik van Hans dat hij nog een setje Sigma's weet te staan voor een kleine 2000 euro per stuk ... tsja, dan heb je iets heel moois met de helft van het frontoppervlak en prijs van een setje Maggies 3.6 ... en je stookt zo ook niet zomaar op met een beetje zichzelf respecterende versterker ... geintje voor RonL en Spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claro Que si Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Idd, we hebben het hier over de ICC en niet de plerfectplerflormers Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Zo hoorde ik van Hans dat hij nog een setje Sigma's weet te staan voor een kleine 2000 euro per stuk ... Sjezus, dat is erg prijzig, meestal zie je ze voor +/_ 2500 euro de set...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Groot gelijk: het gaat hier om de oudjes van Infinity! Maar waarom begin jij zelf dan elke keer opnieuw over Magnepans en Perfect Performers? Beetje kinderachtig vind je niet: "Hij begon!". "Nee, niet waar, hij begon". Hans refereerde in dit topic aan Magnepan, maar dat terzijde. Ik laat jouw graag het laatste woord Spido, maar wil je Magnepan en PP niet meer in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claro Que si Posted 13 mei 2004 Report Share Posted 13 mei 2004 Dus Spideliejo, voortaan: "Maar waarom begin jij zelf dan elke keer opnieuw over Magnepans. En Plerflect Plerflormers? " Netjes verdeeld over 2 zinnen om, zodat de belasting per zin mooi is verdeeld STOER HE Mvgr, Sherwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 mei 2004 Report Share Posted 13 mei 2004 (...) wil je Magnepan en PP niet meer in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 13 mei 2004 Report Share Posted 13 mei 2004 Zo hoorde ik van Hans dat hij nog een setje Sigma's weet te staan voor een kleine 2000 euro per stuk ... Sjezus, dat is erg prijzig, meestal zie je ze voor +/_ 2500 euro de set...... NOu ze stonde laatst ier bij hobohifi den bosch....ff geluisterd natuurlijk...mooie speakers alleen een beetje tetam Het is zekers geen allrounder die speaker....het hoog en midden is prachtig tenoemen maar het laag valt me een beetje tegen. Wat ik wel moet zeggen de looks are prachtig met die beuken lijst eromheen. De prijs was ook rond de 2000 perstuk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 mei 2004 Author Report Share Posted 13 mei 2004 Zo hoorde ik van Hans dat hij nog een setje Sigma's weet te staan voor een kleine 2000 euro per stuk ... Sjezus, dat is erg prijzig, meestal zie je ze voor +/_ 2500 euro de set...... NOu ze stonde laatst ier bij hobohifi den bosch....ff geluisterd natuurlijk...mooie speakers alleen een beetje tetam Het is zekers geen allrounder die speaker....het hoog en midden is prachtig tenoemen maar het laag valt me een beetje tegen. Wat ik wel moet zeggen de looks are prachtig met die beuken lijst eromheen. De prijs was ook rond de 2000 perstuk... Die bedoelde ik.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 13 mei 2004 Report Share Posted 13 mei 2004 Keb een curve van de kappa 9 neergezet op de icc site....voor de liefhebbers onderons http://iccbrabant.tripod.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts