Jump to content

Mission speakers, wie heeft een oordeel?

dumber
 Share

Recommended Posts

Op www.kieskeurig.nl wordt de mission m35 zuilluidspreker als best beoordeeld.

Op zichzelf zo te zien een leuke speaker voor een betaalbaar budget nl.tussen de 300 en 400 euro p/st.

Daarbij zouden ze ook nog een rendement halen van een dikke 90 db wat dus ook voor een lichtere versterker aangenaam is. :)

Mijn vraag, wie heeft deze speakers in bezit en wil zijn mening geven over de geluidskwaliteit?

"Dumber".

Hallo Dumber,

Ik heb wel Mission speakers gehad, alleen niet dit model.

Heb ooit de 760 (1993) gehad, en de 780 (2002) mogen uitproberen.

Ik vond/vind Mission een meer dan goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben.

Met name de nog recente 780,782, en 783 vind ik erg fraaie, neutrale speakers.

Daarnaast zijn de meeste modellen van Mission inderdaad vrij gemakkelijk aan te sturen, en ook niet al te lastig qua plaatsing.

Groeten,

Alco

Hoi Alco.

Heb inmiddels een setje mission speakers beluisterd bij een zaak(752) en deze waren wel prettig in het gehoor, je bent niet snel luistermoe.

Aangezien ik dit typenummer niet kan terugvinden bij TES nederland vermoed ik dat deze al weer verouderd zijn.

Helaas kan ik in mijn omgeving(Drachten friesland) niet een zaak vinden die de nieuwe m35 heeft staan, en dus ook niet kan bepalen of dit een juiste keuze zal zijn.

Via internet winkels zijn ze genoeg te krijgen(voor ver onder de advies prijs) maar durf dat niet aan om eenmaal thuis en aangesloten te concluderen dat het toch niet helemaal mijn smaak is. :(

Alhoewel de recensies gunstig zijn, en de beluisterde speaker van mission niet tegenviel, ga ik toch maar wachten op een gelegenheid om de m35 een keer te beluisteren, hetzij via een zaak, of een lezer van hear in mijn omgeving die deze speaker al bezit. ;)

Hoi Dumber,

Ik zou ook zeker niet de speakers zonder eerst te hebben beluisterd aanschaffen via internet!

De 752 is inderdaad al een oudje. (was wellicht 2e hands inruil exemplaar)

Gelukkig is Mission wel een erg bekend merk, wat ongetwijfeld door redelijk veel HiFi-zaken wordt gevoerd.

Maar ook (met name!) voor speakers geld: thuis luisteren voor aanschaf!

(heb zelf een keer een set Sonus Fabers gekocht, die ik alleen in een winkel heb kunnen beluisteren. Tjongejonge, wat had ik daar gauw spijt van! Heb m'n lesje dus wel gehad.)

Groeten,

Alco

Dag allemaal,

Ik heb alleen maar ervaring met onderstaand setje:

t14.jpg

Verbazingwekkend, twee platte schermpjes met een eindversterker met ingebouwd subje.

Groeten,

Hififreak

Heb inmiddels al een setje M35 speakers kunnen beluisteren bij R.Hofman in Heerenveen,(electro world) en ben tot de conclusie gekomen dat dit een hele fijne speaker is om naar te luisteren.

Vergeleken met andere speakers daar opgesteld, kwam onmiddelijk naar voren hoe goed de vocalen worden weergegeven door deze speaker.

Ook het hoog en bas gebeuren zijn dik in orde, fluweelzacht hoog en geen boemerige bassen. :)

Ook niet onbelangrijk is het feit dat ze een mooie vormgeving hebben.

De man was zeer schappelijk met zijn prijs,(net zo veel als de goedkoopste internet winkel) dus binnenkort nog maar een keer naar Heerenveen om ze op te halen...

"Dumber".