Jump to content

Andere wereld

Manus
 Share

Recommended Posts

Het was alsof ik een andere wereld binnenstapte. Afgelopen vrijdag tikte ik een tweedehands TEAC vrds-10 op de kop. Het speelde al een tijdje in mijn hoofd dat ik de NAD521i als loopwerk wilde vervangen. Dat leek mij de zwaktse schakel in mijn set die verder bestaat uit Magnepan 0.5, Duson C1000 voorversterker, Audio Analogue Donizetti eindversterker en Audiomat Tango 2 DAC.

Ik kreeg meteen kippenvel bij het afspelen van de eerste cd. Wat een enorm verschil ten opzichte van mijn oude cd-speler! En dan is deze TEAC nog niet eens gemod.

Afijn, dat komt nog wel. Eerst hier maar eens van genieten.

Het was alsof ik een andere wereld binnenstapte. Afgelopen vrijdag tikte ik een tweedehands TEAC vrds-10 op de kop. Het speelde al een tijdje in mijn hoofd dat ik de NAD521i als loopwerk wilde vervangen. Dat leek mij de zwaktse schakel in mijn set die verder bestaat uit Magnepan 0.5, Duson C1000 voorversterker, Audio Analogue Donizetti eindversterker en Audiomat Tango 2 DAC.

Ik kreeg meteen kippenvel bij het afspelen van de eerste cd. Wat een enorm verschil ten opzichte van mijn oude cd-speler! En dan is deze TEAC nog niet eens gemod.

Beste Manus,

Met de VRDS-10 is het mogelijk al het analoog te demonteren en er een standalone loopwerk van te maken. Ook de digitale uitgang wordt gebypassed en gaat middels de XO3 van guido tent. Hiermee overbrug je de standaard cmos buffer van de VRDS-10 en de uitgang is opnieuwgeklokt in sync met de asterklok. Binnen 2 wemken komt er een op onze website.

Groeten,

Bas

Beste Manus,

Met de VRDS-10 is het mogelijk al het analoog te demonteren en er een standalone loopwerk van te maken. Ook de digitale uitgang wordt gebypassed en gaat middels de XO3 van guido tent. Hiermee overbrug je de standaard cmos buffer van de VRDS-10 en de uitgang is opnieuwgeklokt in sync met de asterklok. Binnen 2 wemken komt er een op onze website.

Groeten,

Bas

Kijk, dat is nog eens mooi. Ik ben dat zeker van plan. Maar ik wil nog eventjes wachten. De vakantie komt er aan en die kost ook wat centjes. Is er behalve de clock nog meer geluidswinst te behalen (interne bedrading e.d., ander netsnoer)? Kun je mij wellicht een PB sturen met de geschatte kosten?

Gefeliciteerd met je aankoop Manus!

Een kennis van mij heeft ook al enkele jaren een 2e hands VRDS10 maar dan met een AudioNote DAC, en dat klinkt ook geweldig!

(en dan zijn er nog steeds mensen die beweren dat er geen/nauwelijks verschillen zijn tussen CD-spelers? :rolleyes:B)

Groeten,

Alco

Een kennis van mij heeft ook al enkele jaren een 2e hands VRDS10 maar dan met een AudioNote DAC, en dat klinkt ook geweldig!

(en dan zijn er nog steeds mensen die beweren dat er geen/nauwelijks verschillen zijn tussen CD-spelers? :rolleyes:B)

Groeten,

Alco

Nou Alco,

Ik weet nu inmiddels ook dat er duidelijke verschillen zijn tussen cd-spelers!

(en dan zijn er nog steeds mensen die beweren dat er geen/nauwelijks verschillen zijn tussen CD-spelers? :rolleyes:  B)

Groeten,

Alco

Nou Alco,

Ik weet nu inmiddels ook dat er duidelijke verschillen zijn tussen cd-spelers!

Anders ik wel.. :D

Anders ik wel...:D

Me too B)

Ik ging in 'n jaartje of 3, van een Marantz CD63KI (al erg goed voor z'n prijs), via een Naim CD3.5, naar een Naim CDX, en de verschillen waren niet bepaald subtiel te noemen.

(ok, het prijsverschil ook niet :(:P )

greetings,

Alco

Gefeliciteerd met je aankoop Manus! Ben zelf ook de trotse bezitter van een VRDS-10(ook 2e hands gekocht onlangs), het is inderdaad een hele goeie speler.

Mvg

Gefeliciteerd met je aankoop Manus! Ben zelf ook de trotse bezitter van een VRDS-10(ook 2e hands gekocht onlangs), het is inderdaad een hele goeie speler.

Mvg

Heb je hem al laten modificeren? Of laat je dat achterwege?

Heb je hem al laten modificeren? Of laat je dat achterwege?

Die van mij is niet gemodificeerd, heb op 't moment vooral qua financieen andere prioriteiten. Standaard is de speler al goed en voldoet aan m'n wensen maar misschien dat ik toch contact opneem met Bas de Vries om te informeren wat de mogelijkheden zijn.

Veel luisterplezier toegewenst, groeten.