Jump to content

mis je iets

demon
 Share

Recommended Posts

heeft iemand van jullie ook wel eens het idee dat je eigen sets iets mist

zo zou ik zelf graag iets meer drive in het laag zien

en mag het laag en hoog van mij wel iets meer 1 geheel zijn

en waar denk je dat het aan zou kunnen liggen en wat wil je er aan gaan doen

dat is bij mij heel simpel ik ga nieuwe speakers kopen

en dan denk ik dat ik er een stuk op vooruit ga

want vooral mijn huidige woofers zouden een stuk beter kunnen zijn

maar ik ga het niet veranderen niet meer althans

dus heren weer een ow vanuit opzicht bezigheidstherapie :D

Beste Demon,

Eigenlijk mis ik niets aan m'n set, maar het blijft natuurlijk altijd wel kriebelen! Vandaar dat ik nu ook druk aan het stoeien ben met luidsprekerkabels! De pest is wel dat je met installaties vanaf een bepaald "niveau" enorm veel moet investeren om er relatief kleine verbeteringen uit te persen!

Zelf ben ik nu op een punt aangeland waarbij ik me soms af ga vragen of dat allemaal nog wel zin heeft? Misschien niet, maar het blijft natuurlijk een hobby! ;):D

Oh ja, misschien zou ik nog wel wat meer vierkante meters kunnen gebruiken! Maar da's wel een erg dure upgrade, ik woon hier nog geen jaar! ;)

Wat ik mis is een betere acoustic.

Ik heb redelijke grote zuilen die in een te kleine en volle kamer staan. Mijn kamer is 10m2, dat is te klein om de luidsprekers goed tot z'n recht te laten komen.

Ik dacht steeds dat me versterker het laag niet goed kon weergeven, maar dat lag aan de ruimte. Ik krijg volgend jaar de kamer van mijn broer. Daar moet het wel lukken dacht ik, want die is zeker bijna 2x zo groot.

Bij mij ontbreekt goede basweergave, vooral omdat mijn kamer daar niet geschikt voor is, net als bij Lars (mijn kamer is 4x3 meter).

De kleine Dynaudio A52's geven van zichzelf prima lage tonen, en ze gaan ook zeker laag door, tot in de 35 Hz! Maar als je kamer er niet op berekend is, klinkt de bas nergens naar. Overal knopen en buiken. Maar midden en hoog is sprankelend, levensecht bijna.

Positionering kan beter, maar dat heeft te maken met de inferieure kwaliteit van mijn superoude Sony-bak. Mijn speakerkabels zijn prima (Van den Hul CS-122) maar interlink kan natuurlijk beter, ik wil dan ook die zilveren interlink maken.

Bovendien denk ik dat ik een stuk geluidskwaliteit win door een externe DAC te maken/kopen, omdat nu blijkt dat de weergave van mijn PC (met een goedkope interlink) niet veel slechter is dan die van mijn Sony ESD-227. Dus die DAC deugt niet echt, aangezien het loopwerk prima in elkaar is gezet, en de rest van de techniek ook (ik heb hem eens open gehad, en de kast van die Sony is standaard gedempt met loodbitumen!)

Ook bij mij is de grootste upgrade die te verwachten is de luisterruimte, een kamer van 5x6, waar 3 pc's, 2 banken, het leesvoer van 2 extreme leesgekken en alle rommel waar je gemiddeld mee zit, is niet echt ideaal, een nieuw huis in de omgeving enschede/hengelo gezocht ;)

Tot voor kort hoorde ik veel gebreken in m'n set...te weinig definitie in het laag....had de indruk dat het midden/hoog nog opener en nog luchtiger kon...sind ik een mooie vrouw heb ontmoet waar ik lekker tegenaan kan leunen tijdens het luisteren hoor ik geen gebreken meer en geniet ik des te meer van het geluid en ben zeer tevreden....het ligt er dus ook aan in welke stemming je bent vind ik, voorheen vond ik altijd wel iets waar ik niet tevreden over was waardoor ik vaak belemmerd werd door gewoon te genieten van de muziek.

Vriendelijke groeten, Dewa.

Wat mis ik...?

Een haarfeun(!) om m'n superstugge ls-kabel warm te kunnen maken zodat ie (schijnbaar) te buigen is,waardoor ie achter in m'n versterker past zonder dat dit met zo'n druk/kracht gepaard gaat dat 't mogelijk schadelijke gevolgen heeft voor m'n versterker.

Verder heb ik juist iets wat ik liever zou missen... een schouw tussen m'n speakers in.

Verder,...ehhh,mwaa nix eigenlijk.

Greetings,

Alco

Geplaatst door dewa:

Tot voor kort hoorde ik veel gebreken in m'n set...te weinig definitie in het laag....had de indruk dat het midden/hoog nog opener en nog luchtiger kon...sind ik een mooie vrouw heb ontmoet waar ik lekker tegenaan kan leunen tijdens het luisteren hoor ik geen gebreken meer en geniet ik des te meer van het geluid en ben zeer tevreden....het ligt er dus ook aan in welke stemming je bent vind ik, voorheen vond ik altijd wel iets waar ik niet tevreden over was waardoor ik vaak belemmerd werd door gewoon te genieten van de muziek.

Vriendelijke groeten, Dewa.

Volgens mij gaat het inderdaad hier heel vaak mis, heb je meerdere bezigheden, ben je niet voortdurend gefixeerd op de installatie.

De manier van luisteren verandert, meer bezig met muziek en de beleving daarvan en veel minder analytisch luisteren.

De remedie hiervoor is simpel, luister naar de muziek en eens veel minder naar de installatie, vergeet dan ook alle testen en reviews niet op hun juiste waarde te schatten, het is verkooppraat.

En zoals Paul al opmerkt wil je vanaf enig niveau nog verder, worden de investeringen haast astronomisch, de relatie tussen prijs en kwaliteitswinst is dan geheel zoek.

Ik kan heel goed leven met de gedachte dat het absoluut beter kan, wil echter de prijs niet betalen................

Groet Jitze.....

:D:):D

Klopt wat Jitze zegt, er zijn tijden dat je veeel meer van de muziek geniet dan andere momenten. Het "hangen tegen vriendin aan" geeft daadwerkelijk meer genot :D... misschien standaard bijleveren?? of op gebruiksaanwijzing zetten: "uw set klinkt het beste indien u tegen uw vriend/in aanhangt".

Maargoed, voor wat betreft het missen... ik mis niet zozeer iets, als wel dat ik de lage tonen af en toe teveel hoor brommen... (of mis ik dan weer het laagvermogen? :D)

Grtz,

Ender