pug 106 driver Posted 9 mei 2004 Report Share Posted 9 mei 2004 beste mede forummers. Even een vraagje, tot hoe lang zijn optische glasvezel kabels te krijgen voor dolby surround toepassingen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 9 mei 2004 Report Share Posted 9 mei 2004 beste mede forummers. Even een vraagje, tot hoe lang zijn optische glasvezel kabels te krijgen voor dolby surround toepassingen?? Voor zover ik weet is de lengte van optische kabels meestal het zelfde als gewone interlinks ,namelijk 1 meter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pug 106 driver Posted 9 mei 2004 Author Report Share Posted 9 mei 2004 beste mede forummers. Even een vraagje, tot hoe lang zijn optische glasvezel kabels te krijgen voor dolby surround toepassingen?? Voor zover ik weet is de lengte van optische kabels meestal het zelfde als gewone interlinks ,namelijk 1 meter. En wat is de optie als je ze langer wil hebben?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 9 mei 2004 Report Share Posted 9 mei 2004 beste mede forummers. Even een vraagje, tot hoe lang zijn optische glasvezel kabels te krijgen voor dolby surround toepassingen?? Voor zover ik weet is de lengte van optische kabels meestal het zelfde als gewone interlinks ,namelijk 1 meter. Ik dacht het niet... Op marktplaats zag ik net een optische kabel van 1,5m in de aanbieding voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 9 mei 2004 Report Share Posted 9 mei 2004 En wat is de optie als je ze langer wil hebben?? Zelf maken, maar dat zal GEEN makkelijke opgave zijn om deze kabels met de zeer dunne glasfiber ader te voorzien van uiteindes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 mei 2004 Report Share Posted 9 mei 2004 En wat is de optie als je ze langer wil hebben?? Zelf maken, maar dat zal GEEN makkelijke opgave zijn om deze kabels met de zeer dunne glasfiber ader te voorzien van uiteindes. Zelf maken is geen optie met optische kabels. Daar moet je een mannetje voor laten komen met speciale apparatuur die ze last.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 9 mei 2004 Report Share Posted 9 mei 2004 Er zit toch geen glasvezel in glasvezelkabel voor Toslink verbindingen? Ik meen dat het een of andere fiber is waarvan de maximale lengte beperkt is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 mei 2004 Report Share Posted 9 mei 2004 Beste, Er zijn optische kabels tot wel 15 meter. Ook highend exemplaren. Het verdient niet de (technische) schoonheidsprijs maar het werkt wel. Overigens kan ik kwalitatief goede lange optische kabels leveren. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 15 mei 2004 Report Share Posted 15 mei 2004 Beste, Er zijn optische kabels tot wel 15 meter. Ook highend exemplaren. Het verdient niet de (technische) schoonheidsprijs maar het werkt wel. Groeten, Bas Er zijn ook dropveters van 15 meter (Ook hi end kabels) .Maar ook deze verdienen geen schoonheids prijs. Alhoewel mijn dropveters mogen er toch wel wezen. Overigens kan ik kwalitatief goede lange optische kabels leveren. Dan hoef de topic starter eigenlijk niet verder meer te zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pug 106 driver Posted 15 mei 2004 Author Report Share Posted 15 mei 2004 Dan hoef de topic starter eigenlijk niet verder meer te zoeken. Probleem opgelost, in ieder geval bedankt voor de reactie, ik had nog tussen al mijn kabel bende een lange digitale coaxiale kabel (ook goed) liggen van 6 meter ,net genoeg om het problem op te lossen, maar toch bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Beste,Overigens kan ik kwalitatief goede lange optische kabels leveren. Groeten, Bas Hoi Bas, Welke kun je leveren in "normale" lengtes van rond de 1 meter? Alvast bedankt voor je antwoord (via PM?) Met vriendelijke groet, Erjee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 10 maart 2006 Report Share Posted 10 maart 2006 Wie kan me vertellen welke optische kabels een (kwarts)glazen geleider hebben? Alvast bedankt voor jullie reacties! Met groet, Erjee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 Niemand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 Er is geen enkele TOSLINK kabel te koop met glazen vezels, dus al helemaal niet met quartsglas. Alle TOSLINK kabels hebben een plastic lightconductor. Wil je er zeker van zijn dat je met echt glas de verbinding maakt, moet je kiezen voor een ST (AT&T) kabel en passende aansluiting op je apparatuur. Helaas wordt deze zelden aangetroffen op audioapparatuur. Ik weet dat Counterpoint met dergelijke aansluitingen werkt. Omdat een TOSLINK van plastic is, is ie in verhouding tot ST aardig diffuus, waardoor er al behoorlijk wat verlies optreedt na 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 Zou DEZE dan echt de enige zijn die een glazen geleider heeft? Ik vind 'm namelijk nogal aan de prijzige kant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 Er is geen enkele TOSLINK kabel te koop met glazen vezels, dus al helemaal niet met quartsglas. Alle TOSLINK kabels hebben een plastic lightconductor. Wil je er zeker van zijn dat je met echt glas de verbinding maakt, moet je kiezen voor een ST (AT&T) kabel. Helaas wordt deze zelden aangetroffen op audioapparatuur. Ik waat dat Counterpoint met dergelijke aansluitingen werkt. Omdat een TOSLINK van plastic is, is ie in verhouding tot ST aardig diffuus, waardoor er al behoorlijk wat verlies optreedt na 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 Die combi van een walkman en glas gaat natuurlijk niet samen.De draad is geknikt en er zullen velen vezels gebroken zijn. Verder hou ik het voor een gerucht dat plastik meer jitter gaat geven dan glas. Groetjes Simon Zit maar 1 vezeltje in hoor. Toslink is een dikke multimode fiber en die is van kunststof. Deze fibers hebben veel dispersie en daardoor is de bandbreedte en bruikbare lengte beperkt. Voor hoge frequenties en dan hebben we het over telecom toepassingen, worden dunne monomodefibers gebruikt en die zijn idd meestal van van speciaal glas. Maar ook dat is maar 1 fibertje. Deze zijn aanzienlijk duurder dan zo'n kunststof Toslink kabeltje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 Die combi van een walkman en glas gaat natuurlijk niet samen.De draad is geknikt en er zullen velen vezels gebroken zijn. Verder hou ik het voor een gerucht dat plastik meer jitter gaat geven dan glas. Groetjes Simon Zit maar 1 vezeltje in hoor. Toslink is een dikke multimode fiber en die is van kunststuf. Deze fibers hebben veel dispersie en daardoor is de bandbreedte en bruikbare lengte beperkt. Voor hoge frequenties en dan hebben we het over telecom toepassingen, worden dunne monomodefibers gebruikt en die zijn idd meestal van van speciaal glas. Maar ook dat is maar 1 fibertje. Deze zijn aanzienlijk duurder dan zo'n kunststof Toslink kabeltje. Als ik een toslink van glas moest maken dan zou ik toch echt wel voor multicore gaan! Veel minder kwetsbaar! Dat je maar 1 vezel nodig hebt is duidelijk maar niet altijd gewenst! Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 maart 2006 Report Share Posted 16 maart 2006 Soort van Raid Toslink? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 En wat is de optie als je ze langer wil hebben?? Zelf maken, maar dat zal GEEN makkelijke opgave zijn om deze kabels met de zeer dunne glasfiber ader te voorzien van uiteindes. Zelf maken is geen optie met optische kabels. Daar moet je een mannetje voor laten komen met speciale apparatuur die ze last.. Klopt maar dan heb je het over echt glasvezel en niet de in de winkel verkochtte kabels waarvan de kern gewoon van plastic is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 En wat is de optie als je ze langer wil hebben?? Zelf maken, maar dat zal GEEN makkelijke opgave zijn om deze kabels met de zeer dunne glasfiber ader te voorzien van uiteindes. Zelf maken is geen optie met optische kabels. Daar moet je een mannetje voor laten komen met speciale apparatuur die ze last.. Klopt maar dan heb je het over echt glasvezel en niet de in de winkel verkochtte kabels waarvan de kern gewoon van plastic is. Heb je daar bijna 2 jaar onderzoek naar gedaan, voor dat antwoord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 En wat is de optie als je ze langer wil hebben?? Zelf maken, maar dat zal GEEN makkelijke opgave zijn om deze kabels met de zeer dunne glasfiber ader te voorzien van uiteindes. Zelf maken is geen optie met optische kabels. Daar moet je een mannetje voor laten komen met speciale apparatuur die ze last.. Klopt maar dan heb je het over echt glasvezel en niet de in de winkel verkochtte kabels waarvan de kern gewoon van plastic is. Heb je daar bijna 2 jaar onderzoek naar gedaan, voor dat antwoord? Wie ik? nee niet echt daar ik pas sinds kort een fiber kabel gebruik en aldaar hoorde dat de gangbare kabels voor HIFI gewoon plastic zijn. Van dat lassen weet ik ook pas sinds kort van een collega die dit (sinds kort) als werk doet. Sorry hoor ik kan toch niet alles weten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts