Pjotr Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Zijn we eigenlijk wel ene drol opgeschoten door de jaren? Artikel uit 1927 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Zijn we eigenlijk wel ene drol opgeschoten door de jaren? Artikel uit 1927 Kun je dat artikel ook op een andere manier voor ons zichtbaar maken? Ik kan het niet openen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Ze waren iig erg creatief indertijd http://www.clarisonus.com/Archives/Speakers/Roll_Spkr.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Ze waren iig erg creatief indertijd http://www.clarisonus.com/Archives/Speakers/Roll_Spkr.pdf Ook die link van jouw kan ik niet openen, hoe kan dat? Scheisse!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 mei 2004 Author Report Share Posted 10 mei 2004 Zijn we eigenlijk wel ene drol opgeschoten door de jaren? Artikel uit 1927 Kun je dat artikel ook op een andere manier voor ons zichtbaar maken? Ik kan het niet openen. Probeer deze link eens direct met "cut and paste" in je browser: http://www.clarisonus.com/Archives/Speakers/ Als dat niet lukt heb je een browserprobleem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Heb je de Adobe Acrobat Reader wel op je PC ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Zijn we eigenlijk wel ene drol opgeschoten door de jaren?(...) Dag Pjotr, Nou je het toch expliciet vraagt, jazeker. Met behulp van mijn zakjapanner kwam ik na een vrij nauwkeurige berekening (waarbij ik een sporadische diarree buiten beschouwing heb gelaten) tot een totaal van 14.950 stuks. Een prestatie van formaat mag ik in alle bescheidenheid toch wel zeggen. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Een geweldig stuk leesvoer....TOPPIE! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Hai Pjotr, Wat voor een site is dat eigenlijk? Als ik op .... com selecteer kom ik niet verder dan een woord uit een woordenboek. Het artikel ga ik deze week eens goed lezen. In zijn algemeenheid denk ik dat we die tijd van voor de oorlog technisch/mechanisch niet moeten onderschatten. De Kalinofski of hoe die mitrailleur ook mag heten is afgeleid van een Duits infanteriewapen en wordt nog steeds helaas veel gebruikt. Ook veel van de huidige ontwikkelingen zijn rechtstreeks afgeleid van principiele uitvindingen van toen. Trouwens ook cultureel een aardige en wilde (!) tijd. In (een van de ?) eerste Tarzan films zag je al een (mooie) blote borst van een vrouw wel te verstaan. Moet je nu in de US een stuk voorzichtiger mee zijn. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 We zitten ook nog steeds met het (ouderwetse) principe van de verbrandingsmotor in onze auto. En qua rendement zijn we daarmee niet eens zo gek veel vooruit gegaan. Met diesel motoren nog het meest... @carl Dat wapen wat je bedoelt is (denk ik) de Kalashnikov (of hoe schrijf je dat)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Deze knar dus En dit is zijn Amerikaanse tegenhanger (iets minder wijd verbreidt daar duurder in aanschaf en lastiger in onderhoud) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 mei 2004 Author Report Share Posted 11 mei 2004 Hai Pjotr, Wat voor een site is dat eigenlijk? Als ik op .... com selecteer kom ik niet verder dan een woord uit een woordenboek. Carl Hallo Carl, Vond die file in de "One Electron Tech Library" bij "Miscellaneous Documents". Daar is heel veel technisch historisch materiaal te vinden met name over buizen. Het meeste is echter vaak erg technisch en niet alleen leuk maar ook leerzaam voor de echte techneut. De files zelf staan verspreid over diverse servers, dus het is logisch dat als je naar de .com home wil je soms nergens uitkomt of op een ftp site. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 Hai Pjotr, Wat voor een site is dat eigenlijk? Als ik op .... com selecteer kom ik niet verder dan een woord uit een woordenboek. Het artikel ga ik deze week eens goed lezen. In zijn algemeenheid denk ik dat we die tijd van voor de oorlog technisch/mechanisch niet moeten onderschatten. De Kalinofski of hoe die mitrailleur ook mag heten is afgeleid van een Duits infanteriewapen en wordt nog steeds helaas veel gebruikt. Ook veel van de huidige ontwikkelingen zijn rechtstreeks afgeleid van principiele uitvindingen van toen. Trouwens ook cultureel een aardige en wilde (!) tijd. In (een van de ?) eerste Tarzan films zag je al een (mooie) blote borst van een vrouw wel te verstaan. Moet je nu in de US een stuk voorzichtiger mee zijn. Carl Een Kalasnikof bedoel je? Een Russiche, Generaal Kalasnikof, (leeft nog) heeft dit fantastische wapen ontwikkeld. Trouwens, het woord fantastisch moet in dit verband niet verkeerd worden uitgelegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 Hai CJ, Die generaal heeft het ontwerp dus gebaseerd op een Duits infanteriewapen aldus een uitgebreid verhaal (in de NRC meen ik) over dit "fantastische" wapen. Overigens heb ik het artikel gelezen. Hoornluidsprekers lijken ideaal zeker in combinatie met buizen. De keren dat ik ze heb gehoord vielen ze me eerlijk gezegd tegen met uitzondering van zeer dure (en zeer grote)gedemonstreerd door Analoque Audio. Jammer dat mijn dealer geen hoornen verkoopt anders had ik ze wel eens te leen gevraagd. Waar demonstreren ze overigens met hoornluidsprekers? Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Hai CJ, Die generaal heeft het ontwerp dus gebaseerd op een Duits infanteriewapen aldus een uitgebreid verhaal (in de NRC meen ik) over dit "fantastische" wapen. Overigens heb ik het artikel gelezen. Hoornluidsprekers lijken ideaal zeker in combinatie met buizen. De keren dat ik ze heb gehoord vielen ze me eerlijk gezegd tegen met uitzondering van zeer dure (en zeer grote)gedemonstreerd door Analoque Audio. Jammer dat mijn dealer geen hoornen verkoopt anders had ik ze wel eens te leen gevraagd. Waar demonstreren ze overigens met hoornluidsprekers? Groet, Carl Ik zou met de beste wil van de wereld niet weten waar ze die dingen demonstrenen. Maar ongetwijfeld zal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Ik ken er in iedergeval 1tje. audiodesign in Utrecht http://audiodesign.hear.nl/ Veel plezier ermee Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 mei 2004 Report Share Posted 12 mei 2004 Ik zal er eens langs lopen want ik vergader daar vaak in de buurt. Alle vergaderruimten ken ik daar van boven tot onder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 mei 2004 Report Share Posted 13 mei 2004 (...) Ik zou met de beste wil van de wereld niet weten waar ze die dingen demonstrenen. Maar ongetwijfeld zal Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 mei 2004 Report Share Posted 13 mei 2004 Niet in de NL zone! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 13 mei 2004 Report Share Posted 13 mei 2004 Waar demonstreren ze overigens met hoornluidsprekers? o.a. http://www.bd-design.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 14 mei 2004 Report Share Posted 14 mei 2004 (...) Ik zou met de beste wil van de wereld niet weten waar ze die dingen demonstrenen. Maar ongetwijfeld zal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 14 mei 2004 Report Share Posted 14 mei 2004 Niet in de NL zone! Hoe weet jij dat....? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 mei 2004 Report Share Posted 14 mei 2004 (...) Hoe komt het trouwens dat j Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 14 mei 2004 Report Share Posted 14 mei 2004 Ahaa, dus daar gebruik je mijn slaolie voor! Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 mei 2004 Report Share Posted 14 mei 2004 Ik ken alleen de M16-A2.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts