Jump to content

De beste speaker ...

Pjotr
 Share

Recommended Posts

Zijn we eigenlijk wel ene drol opgeschoten door de jaren?

(...)

Dag Pjotr,

Nou je het toch expliciet vraagt, jazeker.

Met behulp van mijn zakjapanner kwam ik na een vrij nauwkeurige berekening (waarbij ik een sporadische diarree buiten beschouwing heb gelaten) tot een totaal van 14.950 stuks.

Een prestatie van formaat mag ik in alle bescheidenheid toch wel zeggen.

Met opgewekte groet,

Hai Pjotr,

Wat voor een site is dat eigenlijk? Als ik op .... com selecteer kom ik niet verder dan een woord uit een woordenboek.

Het artikel ga ik deze week eens goed lezen. In zijn algemeenheid denk ik dat we die tijd van voor de oorlog technisch/mechanisch niet moeten onderschatten. De Kalinofski of hoe die mitrailleur ook mag heten is afgeleid van een Duits infanteriewapen en wordt nog steeds helaas veel gebruikt. Ook veel van de huidige ontwikkelingen zijn rechtstreeks afgeleid van principiele uitvindingen van toen.

Trouwens ook cultureel een aardige en wilde (!) tijd. In (een van de ?) eerste Tarzan films zag je al een (mooie) blote borst van een vrouw wel te verstaan. Moet je nu in de US een stuk voorzichtiger mee zijn.

Carl

We zitten ook nog steeds met het (ouderwetse) principe van de verbrandingsmotor in onze auto. En qua rendement zijn we daarmee niet eens zo gek veel vooruit gegaan. Met diesel motoren nog het meest...

@carl

Dat wapen wat je bedoelt is (denk ik) de Kalashnikov (of hoe schrijf je dat)...

Hai Pjotr,

Wat voor een site is dat eigenlijk? Als ik op .... com selecteer kom ik niet verder dan een woord uit een woordenboek.

Carl

Hallo Carl,

Vond die file in de "One Electron Tech Library" bij "Miscellaneous Documents".

Daar is heel veel technisch historisch materiaal te vinden met name over buizen. Het meeste is echter vaak erg technisch en niet alleen leuk maar ook leerzaam voor de echte techneut. De files zelf staan verspreid over diverse servers, dus het is logisch dat als je naar de .com home wil je soms nergens uitkomt of op een ftp site.

;)

Guest C J
Hai Pjotr,

Het artikel ga ik deze week eens goed lezen. In zijn algemeenheid denk ik dat we die tijd van voor de oorlog technisch/mechanisch niet moeten onderschatten. De Kalinofski of hoe die mitrailleur ook mag heten is afgeleid van een Duits infanteriewapen en wordt nog steeds helaas veel gebruikt. Ook veel van de huidige ontwikkelingen zijn rechtstreeks afgeleid van principiele uitvindingen van toen.

Trouwens ook cultureel een aardige en wilde (!) tijd. In (een van de ?) eerste Tarzan films zag je al een (mooie) blote borst van een vrouw wel te verstaan. Moet je nu in de US een stuk voorzichtiger mee zijn.

Carl

Een Kalasnikof bedoel je? Een Russiche, Generaal Kalasnikof, (leeft nog) heeft dit fantastische wapen ontwikkeld. Trouwens, het woord fantastisch moet in dit verband niet verkeerd worden uitgelegd. :cool2:<_<

Hai CJ,

Die generaal heeft het ontwerp dus gebaseerd op een Duits infanteriewapen aldus een uitgebreid verhaal (in de NRC meen ik) over dit "fantastische" wapen.

Overigens heb ik het artikel gelezen. Hoornluidsprekers lijken ideaal zeker in combinatie met buizen. De keren dat ik ze heb gehoord vielen ze me eerlijk gezegd tegen met uitzondering van zeer dure (en zeer grote)gedemonstreerd door Analoque Audio. Jammer dat mijn dealer geen hoornen verkoopt anders had ik ze wel eens te leen gevraagd.

Waar demonstreren ze overigens met hoornluidsprekers?

Groet,

Carl

Guest C J
Hai CJ,

Die generaal heeft het ontwerp dus gebaseerd op een Duits infanteriewapen aldus een uitgebreid verhaal (in de NRC meen ik) over dit "fantastische" wapen.

Overigens heb ik het artikel gelezen. Hoornluidsprekers lijken ideaal zeker in combinatie met buizen. De keren dat ik ze heb gehoord vielen ze me eerlijk gezegd tegen met uitzondering van zeer dure (en zeer grote)gedemonstreerd door Analoque Audio. Jammer dat mijn dealer geen hoornen verkoopt anders had ik ze wel eens te leen gevraagd.

Waar demonstreren ze overigens met hoornluidsprekers?

Groet,

Carl

Ik zou met de beste wil van de wereld niet weten waar ze die dingen demonstrenen. Maar ongetwijfeld zal