Kermit Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Lees elders op deze site het verhaal over de de Abyss subwooferkabel. En neem daarbij vooral ook de redenering er achter mee.... Artikel Siltech Kosten: 1399 Euro voor 2 meter. Elke meter meer kost slechts 300 Euro extra. Zou het niet veel goedkoper zijn om die verfoeide Klasse D versterkers te vervangen door iets veel beters? Voor mij heeft de kabelgekte hiermee wederom een grens overschreden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Lees elders op deze site het verhaal over de de Abyss subwooferkabel. En neem daarbij vooral ook de redenering er achter mee.... Artikel Siltech Kosten: 1399 Euro voor 2 meter. Elke meter meer kost slechts 300 Euro extra. Zou het niet veel goedkoper zijn om die verfoeide Klasse D versterkers te vervangen door iets veel beters? Voor mij heeft de kabelgekte hiermee wederom een grens overschreden. Koopje..... Zonder gekheid.... Een soepwoofer is al een heel twijfelachtig ding, de ingebouwde versterkers nog erger. Dit alles zou een kabel van Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Ik wil eigenlijk geen explosies in mijn huis en ik wil er al helegaar niet voor betalen Wat een nonsens, Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Ik wil eigenlijk geen explosies in mijn huis en ik wil er al helegaar niet voor betalen Wat een nonsens, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Ik wil eigenlijk geen explosies in mijn huis en ik wil er al helegaar niet voor betalen Wat een nonsens, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Ik wil eigenlijk geen explosies in mijn huis en ik wil er al helegaar niet voor betalen Wat een nonsens, € 1399,- (= meer dan 3000 oude florijnen) om een explosie in huis te hoen. O ja, zonder ruis. Dat wel Hoe heeft de tester trouwens kunnen constateren dat er tijdens de explosie niet een ietsiepietsie ruis op de kabel zat? In mijn omgeving worden subwoofers uitsluitend gebruikt door lieden met een voorkeur voor popmuziek en/of pittige films. In beide gevallen herrie dus en dan maakt een beetje ruis niet uit. Sterker nog, het maakt het gebodene slechts levensechter. Met opgewekte groet, Goh... over vooroordelen gesproken!! Blijkbaar nog nooit naar een goed afgestelde sub geluisterd. Ik ben bij veel klassieke muziek erg blij met mijn sub. Wat jij bedoelt zijn mensen die hun sub willen "horen".... Heheh....eindelijk iemand met een beetje verstand van subs....ikzelf heb een 15" sub klaarstaan in hellevoetsluis...binnekort zal deze zware jongen mijn woonkamer sieren De vooroordelen zijn zo gebaseerd op een hoop onzin dat ik er gewoon om moet lachen soms "Een subwoofer is een zwakke schakel in de keten" en zo nog veel meer opmerkingen. Je lacht je eigen dood soms. Kijk dat je het niet mooi vind klinken omdat het iets teveel van het goede is okay das eerlijke praat beste audiofreaks! Maar om nu ineens een vooroordeel tehebben over een sub omdat de meeste mensen [niet allemaal] er geen tijd aan besteden om het ding goed aftestemmen......jaaaaaa dan word het errug moeilijk om een sub fatsoenlijk telaten klinken. Ik heb ook opmerkingen gelezen "JA een sub laat je trillen op de bank veelste overdreven endus een zwakke schakel" LOL wat ik dan heb weer eentje die niet overweg kan met de knopjes op de achterzijdde van een sub Maar om ff mijn point temaken... Een sub kan wel degelijk mooi klinken in de juiste omgeving en JUISTE afstelling. Dit is vaak het probleem of de mensen stellen hem tehard af [endus teveel bas] en idd dat is irritant...zet je sub op een paar spikes leg er een zware natuursteen op...en stel hem heel rusig en fijntjes af op je FRONTS en niet op de kamer....u zult verstelt staan van het effect wat je krijgt een mooi clean laag...het is een aanvulling op je fronts en niet ter vervanging van je fronts MVG Muziekfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Ik wil eigenlijk geen explosies in mijn huis en ik wil er al helegaar niet voor betalen Wat een nonsens, Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Een sub kan mijn vloerstaanders toch echt niet aanvullen, dat geldt meer voor monitoren. Ik heb het twee keer uitgebreid getest, en voor mijn situatie en smaak hoeft het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Een sub kan mijn vloerstaanders toch echt niet aanvullen, dat geldt meer voor monitoren. Ik heb het twee keer uitgebreid getest, en voor mijn situatie en smaak hoeft het niet. Ultimo's toch?!? -3db ligt toch echt hoger dan 18hz...... Maar het gaat om wat jij mooi vindt, dus mooi!! Scheelt je weer (veel) geld!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Ultimo's toch?!? -3db ligt toch echt hoger dan 18hz...... Maar het gaat om wat jij mooi vindt, dus mooi!! Scheelt je weer (veel) geld!! De meeste subs komen niet lager dan 30 hoor, zijn maar een paar die lager gaan. Mijn kamer is denk ik ook niet groot genoeg voor die lange golven, dan zou ik de buren er meer een plezier mee doen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Het probleem wat ik met subs heb is dat het laag gewoon niet klopt, de helft van de bas komt uit de frontspeakers. Dit geldt natuurlijk voor stereomuziek. Het probleem is voor mijn oren de timing. Je moet dan eigenlijk twee subs onder je frontspeakers zetten. Zoiets als wat Erik doet met z'n Betonnixen . Dan kan de timing kloppen, anders nooit. Bovendien is het laag van de meeste subwoofers dusdanig op Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Och die van mij gaat tot 18hz..... Behringer bevestigt dat het ook strak weergegeven wordt, dus ik ben tevreden!! Stereo en timing hangt van de opstelling af!!! Onder de 50hz kun je stereo alleen psychoakoestisch waarnemen (anders gezegd je ziet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 10 mei 2004 Author Report Share Posted 10 mei 2004 Misschien kunnen jullie een draadje over het gebruik van subwoofers openen. Dit ging over de Siltech Abyss subwooferkabel... Reageer eens op de inhoud van de tekst waarin de kabel wordt aangekondigd. In mijn optiek is die volstrket nietszeggend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Misschien kunnen jullie een draadje over het gebruik van subwoofers openen. Dit ging over de Siltech Abyss subwooferkabel... Reageer eens op de inhoud van de tekst waarin de kabel wordt aangekondigd. In mijn optiek is die volstrket nietszeggend. Kabeltje is een beetje duur... waren we wel uit!!! Altijd leuk om verder te sparren!! Het onnuttige maakt het nuttige nuttig, dus heb jij er ook nog wat aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Het probleem wat ik met subs heb is dat het laag gewoon niet klopt, de helft van de bas komt uit de frontspeakers. Dit geldt natuurlijk voor stereomuziek. Het probleem is voor mijn oren de timing. Je moet dan eigenlijk twee subs onder je frontspeakers zetten. Zoiets als wat Erik doet met z'n Betonnixen . Dan kan de timing kloppen, anders nooit. Bovendien is het laag van de meeste subwoofers dusdanig op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Misschien kunnen jullie een draadje over het gebruik van subwoofers openen. Dit ging over de Siltech Abyss subwooferkabel... Reageer eens op de inhoud van de tekst waarin de kabel wordt aangekondigd. In mijn optiek is die volstrket nietszeggend. Zit toch niet te zaniken man!! jeweet dat op dit forum van het een het ander komt...of anders doe jij dan eens een leuke tekst plaatsen over de siltech subkabels ipv een NIETSZEGGEND berichtje teplaatsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Zit toch niet te zaniken man!! jeweet dat op dit forum van het een het ander komt...of anders doe jij dan eens een leuke tekst plaatsen over de siltech subkabels ipv een NIETSZEGGEND berichtje teplaatsen Dus zo moet je om gaan met mensen, of heb ik nou iets gemist Misschien kun je beter eerst zelf een cursusje omgang met mensen volgen en dan iets over anderen zeggen muziekfreak? Dat gedreig bij hifi.nl sloeg ook nergens op, smileys of niet, Bas had gelijk .... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Ik wil nog wel wat over dat Siltech verhaal zeggen; Voor mij is het dat regelmatig voorkomende quasi wetenschappelijke marketingverhaal van kabelfabrikanten.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Het probleem wat ik met subs heb is dat het laag gewoon niet klopt, de helft van de bas komt uit de frontspeakers. Dit geldt natuurlijk voor stereomuziek. Het probleem is voor mijn oren de timing. Je moet dan eigenlijk twee subs onder je frontspeakers zetten. Zoiets als wat Erik doet met z'n Betonnixen . Dan kan de timing kloppen, anders nooit. Bovendien is het laag van de meeste subwoofers dusdanig op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 10 mei 2004 Report Share Posted 10 mei 2004 Het probleem wat ik met subs heb is dat het laag gewoon niet klopt, de helft van de bas komt uit de frontspeakers. Dit geldt natuurlijk voor stereomuziek. Het probleem is voor mijn oren de timing. Je moet dan eigenlijk twee subs onder je frontspeakers zetten. Zoiets als wat Erik doet met z'n Betonnixen . Dan kan de timing kloppen, anders nooit. Bovendien is het laag van de meeste subwoofers dusdanig op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 Het probleem wat ik met subs heb is dat het laag gewoon niet klopt, de helft van de bas komt uit de frontspeakers. Dit geldt natuurlijk voor stereomuziek. Het probleem is voor mijn oren de timing. Je moet dan eigenlijk twee subs onder je frontspeakers zetten. Zoiets als wat Erik doet met z'n Betonnixen . Dan kan de timing kloppen, anders nooit. Bovendien is het laag van de meeste subwoofers dusdanig op Link to comment Share on other sites More sharing options...
saiko Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 dan hoor ik het laag niet maar wel ff de broekspijpen en mouwen laten wapperen [echt een sensatie die ik zeldzaam meegemaakt heb net alsof iemand je een zacht duwtje geeft in je stoel zo laag gaat het] mede dankzij de 15" [37cm] woofer dat kreng verzet een hoop in je kamer samen met de kappa`s.......echt een sensatie!!! Dit heeft in mijn optiek niets met hifi te maken, meer met `lekker beuken`. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matt Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 Hallo, waarom heeft een lekkere hoeveelheid bas niets met hifi te maken?? Is dat ergens gedefinieerd? Mijns inziens wordt er door bijvoorbeeld een kick drum of een contrabas ook aardig wat laag geproduceerd. Lijkt mij juist een streven om dat ook te reproduceren! Ik heb met een simpele quake toch een flinke verbetering mogen constateren bij een vriend van mij. Als je dat dus niet mooi vindt, dan stel je gewoon meer prijs op een "aangepast", en dus niet realistisch, geluid. En dat zou juist minder 'hifi' zijn......? Ik heb het idee dat er aardig wat vooroordelen meespelen. Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 11 mei 2004 Report Share Posted 11 mei 2004 Ik heb het idee dat er aardig wat vooroordelen meespelen. Matthias. Sterker nog Matt, daar lijkt deze wereld op te draaien!!! Voorbeeld: ik sprak pas geleden iemand die zichzelf dermate heeft laten wennen aan een overdosis hoog, dat het woord analitisch in zijn ogen een compliment voor een set geworden is. Dit terwijl we eigenlijk allemaal wel weten dat analitisch een woord is om een afwijking in geluid te beschrijven, net zoiets als boemig laag. Terugkomend op de discussie over het gebruik van subwoofers met monitor speakers: hier is het risico op boemig en/of te traag laag natuurlijk zeer aanwezig, echter het hoeft niet! Bij gebruik van een goede woofer, die compromisloos geplaatst wordt (dus niet achter de bank o.i.d.) kan het prima werken. Belangrijk is ook het onderdrukken van de volgende aangeboren neiging: "ik heb veel geld voor een sub betaald en nu zal ik hem horen ook!" Dat zelfde geld trouwens ook voor achterspeakers in een surround setup. Het probleem is dat veel mensen alleen muziek luisteren op de eigen set en daar zo aan wennen dat alles wat afwijkt slechter moet moet zijn ... als we ons zelf allemaal nou eens minimaal een keertje of 6 per jaar zouden trakteren op een mooi klassiek concert en dat geluid mee naar huis zouden nemen, dan waren we allemaal goedkoper uit en hadden allemaal een echt goed klinkende set in huis. Simpel ... toch ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts