Jump to content

Siltech

Kermit
 Share

Recommended Posts

Voorbeeld: ik sprak pas geleden iemand die zichzelf dermate heeft laten wennen aan een overdosis hoog, dat het woord analitisch in zijn ogen een compliment voor een set geworden is. Dit terwijl we eigenlijk allemaal wel weten dat analitisch een woord is om een afwijking in geluid te beschrijven, net zoiets als boemig laag.

Over vooroordelen gesproken:

Als een set details laat horen, en je vindt dat niet prettig, dan noem je dat analytisch.. :rolleyes:

Guest muziekfreak
dan hoor ik het laag niet maar wel ff de broekspijpen en mouwen laten wapperen [echt een sensatie die ik zeldzaam meegemaakt heb net alsof iemand je een zacht duwtje geeft in je stoel zo laag gaat het]

Guest muziekfreak
heb je ook plaatjes van je sub --->muziekfreak

Die komen eraan....ik heb alleen fotos toen ie nog in de bouw was zal morgen wel ff een paar pics plaatsen van de sub in aanbouw....hij is sinds een paardagen klaar en word over een weekje of twee opgehaalt :D:D hij is good to go in ieder geval alleen nog een spuitwerkje [MDF LOOK schijnt uit tezijn :confused::lol::D;) ]

Guest muziekfreak

Ik kan je ze ook mailen de fotos ik krijg mijn subbouwer niettepakken en ik weet niet of hij het erwel eens zal zijn als iedereen die pics tezien krijgt [ivm met een bepaalde concept die is toegepast in de kast] vanddaar stuur maar een pmtje met je e-mail adres. Ik stuur de pics dan wel op naar je...zoals ik al zei kan nog niets vrijgeven op het forum zonder toestemming :(

Zou het niet veel goedkoper zijn om die verfoeide Klasse D versterkers te vervangen door iets veel beters?

Beste Kermit,

Zo zie je maar weer dat ook jij in het marketing verhaal van Siltech trapt. Zei zeggen immers dat klasse D versterkers slecht zijn en dat je daarvoor aparte kabels nodig hebt, jij gelooft dat blijkbaar.......

En om antwoord op je vraag te geven. NEE het is niet beter die verfoeide klasse D versterkers te vervangen voor iets beters. Goed ontworpen PWM versterkers met dito voeding zijn gewoon veel beter in het laag dan het gros van de lineare klasse A/B versterkers. Neem de Crown K2 als voorbeeld. Er is bijna geen lineare klasse A/B versterker die ook maar in de buurt komt.

Groeten,

Bas

In mijn omgeving worden subwoofers uitsluitend gebruikt door lieden met een voorkeur voor popmuziek en/of pittige films. In beide gevallen herrie dus en dan maakt een beetje ruis niet uit.

Beste Dick,

Wat valt me deze uitspraak van je tegen. Alle popmuziek is herrie? Goh zal een bepaalde muzikant leuk vinden. Heef ie 20 jaar dag in dag uit hard gestudeerd om het nivo te bereiken wat ie nu heeft, en wordt dat in een minuut even afgestempeld als herrie.

Maargoed juist klassieke muziek heeft veel verschiltonen en onderharmonische in het sub bereik. Een echt goede en goed afgestelde subwoofer kan dan dus wel zijn vruchten afwerpen.

Een goede subwoofer valt pas op wanneer je hem ineens uitzet!

Groeten,

Bas

Heeft het eigenlijk wel nut een sub te kopen die lager dan 20Hz gaat? Op cd's gaan de tonen toch niet lager dan 20Hz, meen ik? Dus dan heeft het toch ook geen zin om daaronder nog te kunnen weergeven (tenzij je een andere bron gebruikt die wel onder de 20Hz komt).

:) Beste Henrie,

Ik was eens in Waalwijk in een opnamestudio om te luisteren naar een cd-opname van een band.

De studio monitors daar, zo vertelde de eigenaar trots,haalden nog 5 Hz ! (ik wilde bijna vragen als ik effe m'n gen.op mocht aansl.om dit effekt te ervaren in de studio)Maar op m'n vraag waarom zo laag, zei hij:in de toekomst zal dit nodig zijn.

Hoezo ? weet ik nog steeds niet .Maar als dit ooit gebeurt, gooi ik alle ramen en deuren open thuis als ik muziek thuis moet afspelen !

Of misschien heb ik al iets gemist ? Let me know.Groetjes,Jerry

Zou het niet veel goedkoper zijn om die verfoeide Klasse D versterkers te vervangen door iets veel beters?

Beste Kermit,

Zo zie je maar weer dat ook jij in het marketing verhaal van Siltech trapt. Zei zeggen immers dat klasse D versterkers slecht zijn en dat je daarvoor aparte kabels nodig hebt, jij gelooft dat blijkbaar.......

En om antwoord op je vraag te geven. NEE het is niet beter die verfoeide klasse D versterkers te vervangen voor iets beters. Goed ontworpen PWM versterkers met dito voeding zijn gewoon veel beter in het laag dan het gros van de lineare klasse A/B versterkers. Neem de Crown K2 als voorbeeld. Er is bijna geen lineare klasse A/B versterker die ook maar in de buurt komt.

Groeten,

Bas

Hooo! bas

Ik trap juist niet in het marketing verhaal, maar geef alleen maar aan hoe hun verhaal rammelt. Ik wil ook niet de suggestie wekken dat klasse D niet goed zou zijn. Zelfs als je met hun uitgangspunt (klasse D geeft ruis) mee gaat zijn er in mijn optiek andere, veel goedkopere, oplossingen zijn. Dat heb ik aan willen geven. Het verhaal rammelt echt aan allle kanten. En het wordt des te schrijnender als het zo makkelijk door een weinig technische figuur als ik onderuitgehaald kan worden...

Beste,

Nou 5 Hz. op de referentielijn lijkt me wat overdreven. A geen enkele woofer/versterkcombi zal in staat zijn dit echt te kunnen (re)producren. B wanneer dit echt het geval zou zijn, gaat alles om je heen gewoon kapot inclusief je eigen lichaam. Bovendien gaan a/d converters afrondignsfouten maken bij zulke lage frequentie's.

Een subwoofer die het echt goed en strak doet tot 25 Hz. is zeldzaam en meer dan genoeg.

Groeten,

Bas

Beste,

Nou 5 Hz. op de referentielijn lijkt me wat overdreven. A geen enkele woofer/versterkcombi zal in staat zijn dit echt te kunnen (re)producren. B wanneer dit echt het geval zou zijn, gaat alles om je heen gewoon kapot inclusief je eigen lichaam. Bovendien gaan a/d converters afrondignsfouten maken bij zulke lage frequentie's.

Een subwoofer die het echt goed en strak doet tot 25 Hz. is zeldzaam en meer dan genoeg.

Groeten,

Bas

Duidelijk! Dus mijn speakers gaan al bijna laag genoeg :) Nog een Herzje of 10 erbij en ik zit op het 'dieptepunt' ;):D

:o Beste Bas en Henrie,

Dit weet ik,maar het gaat mij erom waarom hij toen(zo'n 6jaar geleden),dit had laten installeren.Hij liet me ook tal van grafieken zien v/d engelse bouwer,geleverd met amps &weet ik wat nog meer.

Als iemand ooit iets hoort over iets dergelijks, ben ik er ook benieuwd naar.

Trouwens Bas,ik dacht dat het menselijk lichaam constant van res frq.verandert,dus niet zomaar "kapot trilt"?Als muzikant was ik misschien allang dood geweest. Met vr. Groet,Jerry.

:o Beste Bas en Henrie,

Dit weet ik,maar het gaat mij erom waarom hij toen(zo'n 6jaar geleden),dit had laten installeren.Hij liet me ook tal van grafieken zien v/d engelse bouwer,geleverd met amps &weet ik wat nog meer.

Als iemand ooit iets hoort over iets dergelijks, ben ik er ook benieuwd naar.

Trouwens Bas,ik dacht dat het menselijk lichaam constant van res frq.verandert,dus niet zomaar "kapot trilt"?Als muzikant was ik misschien allang dood geweest. Met vr. Groet,Jerry.

Nou, je kunt wel misselijk worden van sublaag. Volgens mij iets van 7Hz. Dat heeft dacht ik wel met de resonantiefrequentie te maken. Wellicht alleen de resonantiefrequentie van de maag/buik?

Beste,

Groeten,

Bas

Duidelijk! Dus mijn speakers gaan al bijna laag genoeg :) Nog een Herzje of 10 erbij en ik zit op het 'dieptepunt' ;):D

Beste Henrie,

Ik heb het al vaker gezegd, en jij weet het zelf

Beste,

Groeten,

Bas

Beste Henrie,

Beste,

Groeten,

Bas

Beste Henrie,

Beste,

Groeten,

Bas

Beste Henrie,

Guest muziekfreak
Beste,

Groeten,

Bas

WHAHAHa 5hz...totaal zinloos ja...zet eens een nummer op van kruder en dorfmeister op een speaker die technisch gaat tot 20hz....ik heb het over het nummer:

Rocker`s HifiGoing Under-Love And Insanity Dub Remixed by Kruder& Dorfmeister

Mondje vol ja ik weet het....in het laag van dit nummer kijk eens goed naar de woofers, Ik heb dit nummer geluisterd en gezien zegmaar op de B&w nautilus 801....in het "normale"" laag zit een SUBlaag verwerkt waardoor de woofer een behoorlijke slag maakt :blink:

Je hoort de slag niet en is heel traag...ik denk als je zoiets wilt ervaren je een woofer moet hebben van een meter doorsnee....laat staan een 5hz toon 4meter doorsnee :huh::);)

:D Beste Muziekfreak,

Leuk om te horen dat je ook in Den Bosch woont. Misschien kunnen we elkaar een keer bij AD v. Hobo-hi-fi ontmoeten. En over die 5Hz,tsja ,om een golflengte van bijna 69m.te reproduceren moet je idd van erg goeie huize komen.Maar ik weet nog steeds niet waarom die goeie man tegen me zei: in de toekomst etc.Los v/h feit bij hem in de studio of thuis :D ,in de studio bij hem had ie wel 6 grote subw.v.18"met een hele lage res.f.als ik me het nog goed herriner 10Hz, maar die Engelsman had de conusmassa extra verzwaard en de frame + ophanging "gemod"en zo kon ie dus nog lager.

Ik denk zelf dat ze waterpas moeten staan,anders kantelt de conus naar voren of naar achteren! :D Vermogen en accel. zat zei die.Nou ja,a.u.b .geen eindeloze discuss. hierover,misschien krijgen we binnen kort cd's op de markt met als titel "the deafening soundless sound ,only in mono".Laat iets van je horen.

Met vr. GR. Jerry.

:D Beste Muziekfreak,

Leuk om te horen dat je ook in Den Bosch woont. Misschien kunnen we elkaar een keer bij AD v. Hobo-hi-fi ontmoeten. En over die 5Hz,tsja ,om een golflengte van bijna 69m.te reproduceren moet je idd van erg goeie huize komen.Maar ik weet nog steeds niet waarom die goeie man tegen me zei: in de toekomst etc.Los v/h feit bij hem in de studio of thuis :D ,in de studio bij hem had ie wel 6 grote subw.v.18"met een hele lage res.f.als ik me het nog goed herriner 10Hz, maar die Engelsman had de conusmassa extra verzwaard en de frame + ophanging "gemod"en zo kon ie dus nog lager.

Ik denk zelf dat ze waterpas moeten staan,anders kantelt de conus naar voren of naar achteren! :D Vermogen en accel. zat zei die.Nou ja,a.u.b .geen eindeloze discuss. hierover,misschien krijgen we binnen kort cd's op de markt met als titel "the deafening soundless sound ,only in mono".Laat iets van je horen.

Met vr. GR. Jerry.

Die bestaat al: Songs For The Deaf van Queens of the Stone Age :) Daar zit ook wel veel sublaag in (uiteraard geen 5 Hz)...