Jump to content

Super netsnoer?

PD
 Share

Recommended Posts

Hallo beste medeforummers,

De afgelopen dagen heb ik eens een paar fatsoenlijke netsnoeren met elkaar vergeleken. Waaronder verschillende types van de merken Kemp, van den Hul, NBS en Kimber. Eerder was ik altijd redelijk vooringenomen op het gebruik van netsnoeren. Maar doordat ik de beschikking had tot verschillende netsnoeren vond ik het tijd ze eens serieus te gaan vergelijken (en ja, ook met het immer bekende standaard netsnoer).

De netsnoeren zijn beluisterd op verschillende setup's. De interconnects bestonden uit NBS, Harmonic Technology, van Damme en Taralabs.

Set 1: Opera Audio Consonance ref. 2.2 (cd-speler), van Medevoort MA230 (amp) en Final Model 500 (speakers).

Set 2: Opera Audio Consonance ref. 2.2 (cd-speler), T+A v10 (buizen amp) en Dali Helicon 400 (speakers).

Set 3: Helios 3 (cd-speler), KR Audio Electronics P150 (voor amp), KR Audio Electronics VT20BSI (eind amp) en Thiel CS1.6 (speakers).

Het zou een heel lang verhaal worden als ik omvangrijk zou ingaan op de klank verschillen die elk netsnoer afzonderlijk teweeg bracht vergeleken met het standaard netsnoer. Wel is het zo dat

Het bekende kabel verhaal. Als ik jou was zou ik toch voorzichtig zijn met je conclusies. Verschillen zullen er zijn, maar of het altijd beter zal worden..Heb je bijvoorbeeld ook getest in verschillende gebieden/ruimten?

Bovendien, wat kost zoiets? Ik knutsel graag zelf met dat soort dingen, zeker als ze duur zijn.

Heb je bijvoorbeeld ook getest in verschillende gebieden/ruimten?

Bovendien, wat kost zoiets? Ik knutsel graag zelf met dat soort dingen, zeker als ze duur zijn.

Hallo CGM,

Set 1/2 bevonden zich op de zelfde locatie, 3 was ergens anders opgesteld.

Wat het kost? De NBS zat rond de 1100 euro, Kimber 1050 euro, van den Hul 200 euro, Kemp 79 euro, standaard touwtje 4,95 euro.. :rolleyes:

groeten, PD :)

Hm, 1050 per snoertje? En moet ik die op ieder apparaat zetten? Dan maar iets minder resolutie of zelf aan de slag. :) Die ferrietkernen zullen me de kop niet kosten, maar dan pak ik de bron wel aan, lampen met dimmers en zo..

Hm, 1050 per snoertje? En moet ik die op ieder apparaat zetten? Dan maar iets minder resolutie of zelf aan de slag. :) Die ferrietkernen zullen me de kop niet kosten, maar dan pak ik de bron wel aan, lampen met dimmers en zo..

Tsja, wie de schoen past.. :rolleyes:

Tsja, wie de schoen past.. :rolleyes:

Weet je PD, ik neem best aan dat een Kimber anders is dan een standaard snoer, maar als ik ruim 1000 euro voor zo'n netsnoer moet gaan uitgeven, dan houdt het voor mij op, want dan vind ik dat ik hartstikke gek zou zijn. Dan knoop ik desnoods zelf wel iets degelijks in elkaar, of kijk ik wat de oorzaak kan zijn van problemen.. :)

Ik zal je nog wat anders vertellen, PD. Van de week heb ik ook meer resolutie enz. gekregen in mijn set. Dat heeft me maar liefst 12 euro gekost. Ik heb namelijk wat extra elco's in de voeding van mijn amp gezet, en er een paar vervangen. Dat scheelde echt.. :)

Hallo PD

Ik val ook over de prijs van zo'n netsnoer; dat kan nooit waar voor zijn geld zijn. Als ik op je webpage kijk zou ik die 1050 besteden aan een Clearaudio basic phonopre en nog bijv een Benz-Ace. Dan ga je meer vooruit dan een lullig netsnoertje.

Groet

Kraus

Nou... zo super is die Clearaudio Basic nou ook weer niet, en ik kan het weten, want ik heb er een.

Het is een mooie pre, maar blijft toch achter bij de Holfi van Jitze of mijn Array phonopr

En nooit lees je bij dit soort tests hoe de kabels liggen. Een netkabel vlak langs je interlinks gooit ook nogal wat roet in het geluid.

:rolleyes:

Het zou heel goed kunnen zijn dat de betere werking alleen in de stugheid zit. Hierdoor ligt hij nooit tegen je interlinks aan... :rolleyes:

En nooit lees je bij dit soort tests hoe de kabels liggen. Een netkabel vlak langs je interlinks gooit ook nogal wat roet in het geluid.

Beste Peter...op de getoonde foto is prima te zien hoe die ligt :lol:;)

Als ie zo moet liggen vereist dat nogal een speciale opstelling van de versterker en het stopcontact :lol:

• 4 weeks later...

Ach wat hbe ik het dan makkelijk, van de meeste van mijn spullen kan ik niet eens het netsnoer vervangen, zitten er aan vast. Alleen mijn eind amp heeft een los snoer. :D

Ach wat hbe ik het dan makkelijk, van de meeste van mijn spullen kan ik niet eens het netsnoer vervangen, zitten er aan vast.

Uhm, dan zul je 't juist wat moeilijker hebben als je de netsnoeren wil vervangen.. :D;) Je kan ze zeker vervangen, maar dit zal wat minder gemakkelijk gaan. :P

Guest muziekfreak
Hallo beste medeforummers,

De afgelopen dagen heb ik eens een paar fatsoenlijke netsnoeren met elkaar vergeleken. Waaronder verschillende types van de merken Kemp, van den Hul, NBS en Kimber. Eerder was ik altijd redelijk vooringenomen op het gebruik van netsnoeren. Maar doordat ik de beschikking had tot verschillende netsnoeren vond ik het tijd ze eens serieus te gaan vergelijken (en ja, ook met het immer bekende standaard netsnoer).

De netsnoeren zijn beluisterd op verschillende setup's. De interconnects bestonden uit NBS, Harmonic Technology, van Damme en Taralabs.

Set 1: Opera Audio Consonance ref. 2.2 (cd-speler), van Medevoort MA230 (amp) en Final Model 500 (speakers).

Set 2: Opera Audio Consonance ref. 2.2 (cd-speler), T+A v10 (buizen amp) en Dali Helicon 400 (speakers).

Set 3: Helios 3 (cd-speler), KR Audio Electronics P150 (voor amp), KR Audio Electronics VT20BSI (eind amp) en Thiel CS1.6 (speakers).

Het zou een heel lang verhaal worden als ik omvangrijk zou ingaan op de klank verschillen die elk netsnoer afzonderlijk teweeg bracht vergeleken met het standaard netsnoer. Wel is het zo dat

• 2 weeks later...

Russ Andrews, de importeur van Kimber in GB en supertweaker is er mee begonnen de Kimber luidsprekerkabel (volgens mij de 4TC en 8TC) om te bouwen (zit een afscherming omheen) als stroomkabel. De Classic Powercord (4 TC denk ik) is niet duur en een uitstekend produkt. Ik heb eens een keer een zeer dure Siltech powercord in huis gehad en eerst vergeleken met een dropveter (zeer groot verschil) en toen met de Classic Powercord (zeer en zeer klein verschil, kon ik niet duiden als beter of slechter). Vervolgens is Kimber zelf aan de gang gegaan met powercords. Ik heb zelf ook nog eens een keer de duurdere (dikkere) powercord (de 8 TC) van Russ Andrews geprobeerd maar dat hoorde ik er weer niet van af.

Volgens mij zit het in de vlechtconstructie.

Probeer ook eens http://www.russandrews.co.uk/ Hij maakt ook Kimber kabel voor Naim. Tot slot summer sail!

Groet,

Carl

Guest muziekfreak

Wel leuk dat er nog mensen zijn die bakken vol geld uitgeven aan een koper kabeltje voor op de set. :D:lol:

Ik ben mijn geloof kwa dure kabels [vooral netkabels] helemaal kwijt. Ik heb hier 2 powerchords liggen van Audioquest...ik hoor het verschil dus echt niet..ZO heb ik als proef mijn pa`s Siltech netkabels erop gehad. Het verschil was zo minimaal dat ik erom moest lachen.

En toen kwam er iets anders kost rond de 250euris...en is totop heden een top aankoop geweest! Een NETFILTER...hier hoor je tenminste duidelijk het verschil mee.

Jullie moeten het zelf weten natuurlijk,tenslotte hebben we allemaal een andere smaak en voorkeuren wat audio betreft. Maar ik ben er van overtuigd als dat je veel geld in een kabel wilt steken [powerchords] koop dan voor dat geld een goede netfilter. ;)

Wel leuk dat er nog mensen zijn die bakken vol geld uitgeven aan een koper kabeltje voor op de set. :D:lol:

Ik ben mijn geloof kwa dure kabels [vooral netkabels] helemaal kwijt. Ik heb hier 2 powerchords liggen van Audioquest...ik hoor het verschil dus echt niet..ZO heb ik als proef mijn pa`s Siltech netkabels erop gehad. Het verschil was zo minimaal dat ik erom moest lachen.

En toen kwam er iets anders kost rond de 250euris...en is totop heden een top aankoop geweest! Een NETFILTER...hier hoor je tenminste duidelijk het verschil mee.

Jullie moeten het zelf weten natuurlijk,tenslotte hebben we allemaal een andere smaak en voorkeuren wat audio betreft. Maar ik ben er van overtuigd als dat je veel geld in een kabel wilt steken [powerchords] koop dan voor dat geld een goede netfilter. ;)

Als ik zo eens naar jouw set kijk, dan weet ik wel waarom je geen verschillen hoort met betere netsnoeren :D

Verkoop als eerste die MIT 330's en ga eens op zoek naar echt grote monoblokken, misschien dat je dan (veel) meer verschil hoort :blink:

Andr