Tijn Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 tja...doordat JIJ geen verschil hoort, zit het bij de rest tussen de oren zeker? Heb jij wel enig idee wat een (goede) powerchord precies doet....en wat voor factoren er allemaal meespelen? Waarschijnlijk niet, gezien je kortzichte benadering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Tijn said: tja...doordat JIJ geen verschil hoort, zit het bij de rest tussen de oren zeker?Heb jij wel enig idee wat een (goede) powerchord precies doet....en wat voor factoren er allemaal meespelen? Kun je daar wat meer over vertellen, die factoren? Trouwens, raar om hem kortzichtig te noemen. Hij zoekt op internet, probeert het zelf allemaal uit ondanks de gebrekkige onderbouwing van waarom kabels nodig en duur zijn, en als hij dan uiteindelijk iets concludeert is het kortzichtig? Ik vind het kortzichtiger om hier hallelujah te roepen over kabels en andersdenkenden zo aan te vallen.. Het is hier altijd hetzelfde; als het niet meetbaar is dan moet je het vooral zelf proberen en horen, en als je dan niks hoort dan ben je kortzichtig, techneut, ongelovige, enz.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 cgm said: Trouwens, raar om hem kortzichtig te noemen. Hij zoekt op internet, probeert het zelf allemaal uit ondanks de gebrekkige onderbouwing ..., en als hij dan uiteindelijk iets concludeert is het kortzichtig? Ik vind het kortzichtiger om hier hallelujah te roepen ... en andersdenkenden zo aan te vallen.. Het is hier altijd hetzelfde; als het niet meetbaar is dan moet je het vooral zelf proberen en horen, en als je dan niks hoort dan ben je kortzichtig, techneut, ongelovige, enz.. Beste cgm, ik deel deze mening. Met vriendelijke groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tijn Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Kan daar uiteraard meer over vertellen, maar daar gaat het hier niet om... Voor hem hebben stroomkabels geen meerwaarde....die conclusie trekt hij...maar zegt ook dat het flauwekul is die laatste 2 meter stroom kabel...en dat een powerchord helemaal niks doet volgens hem, is naar mijn mening een onderbouwing die niet gebaseerd is op feiten. een stroomkabel in de voortuin is zeker niet te vergelijken met een powerchord. Maar wat heeft het voor zin om de werking van een powerchord uit te leggen, als mensen bij voorbaat als zeggen dat het flauwekul is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Tijn said: Maar wat heeft het voor zin om de werking van een powerchord uit te leggen, als mensen bij voorbaat als zeggen dat het flauwekul is? Muziekfreak trekt een conclusie. Als jij argumenten hebt die hem of anderen kunnen overtuigen, kom er dan gewoon mee. Ik hoor er ook graag meer van, want ik lees zo weinig argumenten, alleen maar marketingpraat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Erjee said: cgm said: Trouwens, raar om hem kortzichtig te noemen. Hij zoekt op internet, probeert het zelf allemaal uit ondanks de gebrekkige onderbouwing ..., en als hij dan uiteindelijk iets concludeert is het kortzichtig? Ik vind het kortzichtiger om hier hallelujah te roepen ... en andersdenkenden zo aan te vallen.. Het is hier altijd hetzelfde; als het niet meetbaar is dan moet je het vooral zelf proberen en horen, en als je dan niks hoort dan ben je kortzichtig, techneut, ongelovige, enz.. Beste cgm, ik deel deze mening. Met vriendelijke groet, Erjee. Je moet dus wel m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tijn Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Wat voor de 1 marketingpraat is, is voor de ander misschien wel een argument. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Tijn said: Wat voor de 1 marketingpraat is, is voor de ander misschien wel een argument. Voor mij niet. En voor jou? btw Heb jij iets te maken met een kabelboer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 muziekfreak said: Gelukkig ben ik zo nuchter om iemand anders op een willekeurig tijdstip mijn powerchords eraf telaten halen [mijn broer] ZONDER DAT IK HET WIST. Dit heeft hij meerdere keren gedaan op willekeurige datums en tijdstippen. ik hoorde geen verschil met de normale huis/tuin/keuken snoer en een dikke vette audioquest van ik weet niet hoeveel geld. Dit is het enige zinnige dat tot nu toe in deze thread gezegd is. Todat iemand met dezelfde methode aantoonbaar het tegenovergestelde kan beweren. Het is gewoon bizar dat hier zo'n beetje moet worden aangetoond dat kabels NIET zouden werken. Toon maar eens aan dat ze WEL zouden werken. Of met VOOR DE HAND LIGGENDE meetresultaten, of met STATISTISCH SIGNIFICANTE DBT's. En tot die tijd niet andere mensen die om raad vragen hier ondertussen die kolder wijs maken, waarmee ze riskeren geld in de vuilnisbak te gooien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Laat iemand (Tijn, wat ben je opeen stil?) mij a.u.b. vertellen waarom ik mijn netsnoer zou moeten verruilen voor een "powercord". Dus, wat gaat er veranderen en waarom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Tijn said: Kan daar uiteraard meer over vertellen, maar daar gaat het hier niet om... WAT LAF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 s0000884 said: Tijn said: Kan daar uiteraard meer over vertellen, maar daar gaat het hier niet om... WAT LAF. Het is altijd weer hetzelfde.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Netsnoeren, power chords... Dit is het power snoer dat ik voor m'n cd-speler, versterker en stekkerblok gebruik (dat green/zwarte snoer... Rechtstreeks op de print gesoldeerd) Idee? Met vriendelijke groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tijn Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 ik heb zeker niks te maken met een kabelboer. Ik ga ook uit van mijn eigen bevinden, zoals waarschijnlijk iedereen hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Erjee said: Idee? Hoe minder overgangen, hoe beter, maar het ligt mij wel te gevaarlijk zo. Soms heb ik weleens kinderen op bezoek, en die zijn z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 cgm said: Erjee said: Idee? Hoe minder overgangen, hoe beter, maar het ligt mij wel te gevaarlijk zo. Soms heb ik weleens kinderen op bezoek, en die zijn z Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Erjee said: Geluid is trillingen! In elke denkbare vorm; electrisch, akoestisch en mechanisch.Dikke, complexe kabels met dikke en verschillende soorten isolaties, veel adertjes, filters, zware connectoren e.d. zijn allemaal zaken die het in de brochure goed doen. Maar het (op moleculair niveau) trillen en dus overbrengen van het muzieksignaal benadelen. Vandaar de voorkeur voor lichte, niet te dikke en simpele (massieve) kabeltjes. Zo goed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 cgm said: Erjee said: Geluid is trillingen! In elke denkbare vorm; electrisch, akoestisch en mechanisch. Interessant, maar er gaat geen geluid door een netsnoer maar elektriciteit. Lijkt me iets anders. Ik vind het trouwens wel prettig, zo'n reactie (i.p.v. "die" link). Weet je, cgm, je hebt toch wel gelijk zo . Er gaat inderdaad geen geluid door het netsnoer, maar het muzieksignaal. In electrische en niet in akoestische vorm. Uit de stroomvoorziening wordt als het ware het muzieksignaal "geboren". Dat muzieksignaal is hetzelfde signaal als op de lp, cd of andere geluidsdrager staat. Alleen dus in een andere vorm. Als je het HE-LE-MAAL terug gaat redeneren, dus tot aan de bron van de opname, zul je zien dat alles om trillingen draait; * trillende muziekinstrumenten of stembanden * trillende lucht * trillend microfoonmembraan * in magnetisch veld gegenereerd stroomsignaal (eerste transformatie) En dan gaat het via diverse apparaten in electrische vorm naar de geluidsdrager. En vanaf de geluidsdrager wordt alles weer in trillende lucht omgezet. Misschien een vreemde gedachte. En misschien heb ik hier de theorie niet geheel compleet vertaald. In grove lijnen lijkt het me echter heel logisch allemaal. Greetz, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Erjee said: Er gaat inderdaad geen geluid door het netsnoer, maar het muzieksignaal. In electrische en niet in akoestische vorm. Uit de stroomvoorziening wordt als het ware het muzieksignaal "geboren".Dat muzieksignaal is hetzelfde signaal als op de lp, cd of andere geluidsdrager staat. Alleen dus in een andere vorm. Het probleem is dat als je zo gaat redeneren, dat alles muziek is, dat een kerncentrale ook muziek zou zijn, alleen in een andere vorm, want uiteindelijk worden de drukverschillen tegen jouw trommelvliezen daardoor veroorzaakt. Dat is mij veel te ver gezocht, en de relatie is niet meer aan te tonen. Zou jij de kerncentrale willen ontmantelen omdat je muziek dan beter kan klinken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 muziekfreak said: Hoe ik dat weet eens wat meer neuzen op het net moet ik ook om wat teweten tekomen. Ik heb zat verhalen gehoord van diyers die gewoon lachen om topics als dit puur om het feit dat een 2mtr kabel van letterlijk duizende [!!] euros ooit, geen bal verschil maken op zoveel km klotekabel wat bij jou onder je voortuintje ligt. Want wat doet een stroomkabel? met je stroom? precies helemaal niets een filter daarintegen wel is een kwestie van pure logica in mijn optiek dan heh Op deze set heb je de netsnoeren aangesloten? E.V: Vincent SP-991 klasse A Monoblokken V.V: Sphinx project 2 mk II CD: Sphinx project nine DAC: Arcam Delta Black Box 3 Speakers:b&w 802 s80 In het verleden heb ik een aantal topics gestart over netsnoeren, ik was een van de eersten die er over ging discusseren en die ze heeft getest in ik weet niet hoeveel installaties. Ik kreeg de wind van voren op de forums, maar ik wist niet van wijken, na een paar jaar werd geaccepteerd dat je met netsnoeren net als met interlinks en speakerkabels je set kunt tweaken. Jarenlang heb ik dit volgehouden, want ik was en ben 100% overtuigd dat je met netsnoeren een aanzienlijke verbetering kunt bereiken. Op diverse forums, zoals van hifi.nl, hear, HTforum en Tweakers.net kijkt men nu niet meer vreemd op als iemand over een netsnoer begint. Het Hear forum (en het oudere hifi.nl) staat bol van de reviews van mijn hand (en ook van anderen) waarin valt te lezen dat ik niet de enige ben die verschillen hoort. Als je ziet hoeveel mensen inmiddels met betere netsnoeren werken, kun je niet blijven roepen dat het geen verschil maakt. Misschien alleen in je eigen set, maar over al die anderen kun je simpelweg niet oordelen. Lekker subjectief allemaal, maar dat is nu eenmaal zo met deze hobby Om toch nog een technische verklaring te geven noem ik de afschermende werking van getwiste/gevlochten/afgeschermde netsnoeren tegen HF instraling. Kijk maar eens hoeveel HF rommel er tegenwoordig in de ether zit, alles werkt draadloos en met HF zenders, gsm, noem maar op. Met standaard netsnoeren wandelt die storing via een rode loper je apparatuur in en doet z'n werk, weg rust, weg details, weg plaatje. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 cgm said: Het probleem is dat als je zo gaat redeneren, dat alles muziek is, dat een kerncentrale ook muziek zou zijn, alleen in een andere vorm, want uiteindelijk worden de drukverschillen tegen jouw trommelvliezen daardoor veroorzaakt. Dat is mij veel te ver gezocht. Zou jij de kerncentrale willen ontmantelen omdat je muziek dan beter kan klinken? Het gaat inderdaad erg ver. Maar het is niet foutief! Kijk, dit was slechts 1 klein tipje van de sluier. Kun je je nu enigszins voorstellen waarom ik niet "zomaar" in het wilde weg maar ergens kan gaan beginnen met Green's concept uit te leggen? Het gaat allemaal heel ver en diep. Maar het is geen flauwekul! Als ik hier en daar allemaal slechts loshandende zaken zou aanhalen, dan is het overzicht vrijwel direct zoek. Ik heb dit topic gebruikt om 1 aspect m.b.t. signaaltransport aan te kaarten. Ben benieuwd of we dit vanaf nu in een ietwat constructievere discussie kunnen krijgen. Laten we ons best doen . Je hebt gelijk dat het allemaal ver gaat en voor de passieve audiofiel en muziekliefhebben is deze methode slechts beperkt geschikt. Voor degene die niet vies is van een experiment EN niet bang is om zijn mooi vormgegeven apparatuur door een kritische bril te bekijken... is hier heel veel winst en voldoening te behalen. Met vriendelijke groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 netsnoeren zijn net snoeren. ps: mijn eindversterker kan zelfs even zonder , er zitten grote batterijen in . ik hoor trouwens geen verschil tussen netsnoer en batterij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 erik klijnsmit said: netsnoeren zijn net snoeren. ps: mijn eindversterker kan zelfs even zonder , er zitten grote batterijen in . ik hoor trouwens geen verschil tussen netsnoer en batterij. Je hoeft je ook niet te schamen,als je iets niet hoort. de 1 kan beter voetballen de ander beter zwemmen,ik ben niet zo goed in gramatika (ronduit slecht dus). waarom zouden we nu ineens allemaal net zo "goed" (of veel) horen, dat zou nou vreemd zijn. En zo als green al zegt muziek begint met het net, dus waarom wachten tot het pas in je versterker is, nee begin zo vroeg mogenlijk om de netspaning goed te verzorgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Volgens mij werkt het 2 kanten op, anders zou je alleen last van brom hebben, omdat dat de grootste 'storingsbron' is bij netsnoeren ..... Het effekt van goede netsnoeren heeft eigenlijk met alles behalve brom te maken, want ik ken eigenlijk geen audiofielen die brom probeerden weg te krijgen d.m.v. van een getwist netsnoer .... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts