Jump to content

Super netsnoer?

PD
 Share

Recommended Posts

Nu wordt hier iedere keer gesproken over dure netsnoeren <_< Ik heb zelf aan al mijn apparaten Lapp Ohlflex 3x1,5mm2 en 5x1,5mm2 dit is een zeer goede afgeschermde netkabel die er ook nog super High Endig uitziet ^_^ en dat voor 5 en 7 euro de meter.

Dus het hoeft echt niet duur te zijn ;)

Marcel

De prijs van 'betere' netsnoeren staat gelukkig :rolleyes: niet ter discussie, het gaat om de werking :)

Ik heb andere ervaringen met bepaalde Lapp netsnoeren, maar er zijn wel veel soorten van, ik heb echt niet alles van Lapp getest.

Het leuke is dat je het per meter kunt krijgen en dat je zelf kiest wat voor stekkers je er aan zet.

Overigens denk ik dat ook de stekkers hun invloed hebben, net als wel of niet solderen, crimpen en ook de klemdruk bij euro stekkers.

Bij diverse gegoten snoeren wil de euro stekker wel eens uit het apparaat vallen, zo slecht klemmen ze :huh:

Andr

Guest muziekfreak
Tja zo kunnen we nog wel doorgaan maar je meldde dat je netsnoeren versleet. Mag ik toch wel vragen hoe dat komt? Bij mij gaan ze meestal erg lang mee.

;)

Ik heb nergens vermeld dat ik ze versleet ;) Ik zeg dat ik er 4 heb gehad voor o.a. testdoeleinden, waaruit ik kan concluderen dat er geen verschil waarneembaar is.

Natuurlijk heb ik andere oren en tja wellicht beter stroom als een ander [ik woon in een flatje en ik heb GELUKKIG wel mijn eigen meterkassie] dus storing heb ik geen last van wat je vaak tegenkomt bij flats met een gezamelijke meterkast.

Btw nu we het toch over goed kabels hebben iemand intresse in een paartje audioquest kabeltjes 2 maal. Give a pm zou ik zeggen ;)

Jongens, dit gaat eeuwig door zo.

Er zijn nou eenmaal verschillende mensen, namelijk zij die de werking ervan betwijfelen of het om een andere reden zonde vinden om er geld aan uit te geven. De andere persoon kan ik zelf zijn, ik geloof wel in netsnoeren en ben bereid om er diep voor in de buidel te tasten als het resultaat daar naar is en vind zelfs dat netsnoeren in de meeste gevallen beter presteren als ze niet afgeschermd zijn. etc, etc.. Deze discussie houdt gewoon nooit op denk ik...

Luister er naar en oordeel zelf. Als je het het geld niet waard vind, jouw goed recht, maar dat zegt nog niet dat anderen de werking maar een beetje verzinnen..maar goed, dit is ook al meermalen gezegd...

Ooit wil ik mischien ook wel wat beter netsnoeren, zit zelf te denken aan de instap modellen van NBS.

Maar eerst zou ik een euro conect op mijn CD speler willen er zit nu zo'n scheerapperaat ingang op. ;)

Daarna is de DAC en daarna de pre en power aan de beurt.

ik heb geprobeerd wat te lezen op dit topic maar 14 paginas over netsnoeren gaat mij echt te ver.

500 euro voor netsnoeren gaat sommigen echter niet te ver.....

ja,en waarom zou dat nie mogen?

Laten ze het jou betalen?

Ik zeg niet dat het niet zou mogen. Ik vind het alleen wel gek dat diezelfde mensen bij andere aankopen hun verstand wel gebruiken. Je zet op een stofzuiger toch ook geen netsnoer van 1000 euro? Of zuigt ie dan beter?

ik heb geprobeerd wat te lezen op dit topic maar 14 paginas over netsnoeren gaat mij echt te ver.

Ik zeg niet dat het niet zou mogen. Ik vind het alleen wel gek dat diezelfde mensen bij andere aankopen hun verstand wel gebruiken. Je zet op een stofzuiger toch ook geen netsnoer van 1000 euro? Of zuigt ie dan beter?

Echt zo'n opmerking van iemand met een supertech torentje.

Hoe weet jij dat? ;):)

ik vind hem juist heel goed!!

:)

Vroegeurh,

Zat je op een verjaars bijeenkomst,

roept er een familie lid dat jantje nu zo'n mooie toren heeft,

"moet je maar eens tegen ome Theo(ben ik dan) vertellen wat je nu gekocht hebt".

"Ik heb nu een hele mooie dure top set van Zonie koste wel 1000, Euro"

Mijn subwoefer kost dat alleen al.

eindelijk is het dan een beetje gemeengoed,dat ik meer uitgeef dan jan met de korte achternaam.

dan beginnen ze op een audio forum , nu weer te zeiken dat ik een te dure netkabel heb,hoeveel jaar gaat dit nu weer duren.

Theo

beste pietje,

leg mij nou eens uit hoe slecht een standaard netsnoer klinkt.

leg mij eens uit wat voor geluid ik hoor als ik geen supernetsnoer op mijn set heb.

leg mij eens uit hoe de klank van een slecht netsnoer is.

leg mij eens uit of ik een slecht netsnoer ook hoor met de cdspeler op pauze? en het volume vol gas.

als jij dat kunt , en ik hoor het dan ook , dan koop ik een supernetsnoer,

eerder niet :)

beste pietje,

leg mij eens uit wat voor geluid ik hoor als ik geen supernetsnoer op mijn set heb.

leg mij eens uit of ik een slecht netsnoer ook hoor met de cdspeler op pauze? en het volume vol gas.

Wie ben ik, om te vertellen wat jij moet kopen....

Er zijn standaard dropveternetsnoeren die voor mij beter klinken dan hele dure v.d. Huls, Siltechs e.d.

Verschillen hoor ik wel. De ene netkabel klinkt matter, terwijl de andere maakt dat een set juist heel helder klinkt. Sommige kabels verbeteren de dynamiek, en juist op dit punt laten veel dure netkabels het afweten. Standaardkabels klinken vaak op dit vlak heel goed. Een driedimensionaal geluidsbeeld kun je ook bereiken door een goede netkabel. Met een standaard is dat wat moeilijker.

Duur maakt het lang niet altijd beter.... :rolleyes:

Misschien heb je iets aan m'n opmerkingen.... je weet t niet..??

Blijft verbazingwekkend dat er nog zoveel mensen zijn die twijfelen aan het nut van goede netsnoeren. Heb zelf een vpi aries draaitafel met een zgn vpi sds power supply die de motor voorziet van schone stroom. Hoe vreemd het ook klinkt, het geluid van de draaitafel verandert , en vaak niet zo'n klein beetje ook, als je het power supply aansluit met verschillende netsnoeren. De veranderingen zijn dusdanig dat je in het geluid van de draaitafel het karakter van de diverse netsnoeren herkent.

Robert

beste pietje,

wat leesvoer.

http://www.fl-electronic.de/live_connection/netz.html

Blijft verbazingwekkend dat er nog zoveel mensen zijn die twijfelen aan het nut van goede netsnoeren. Heb zelf een vpi aries draaitafel met een zgn vpi sds power supply die de motor voorziet van schone stroom. Hoe vreemd het ook klinkt, het geluid van de draaitafel verandert , en vaak niet zo'n klein beetje ook, als je het power supply aansluit met verschillende netsnoeren. De veranderingen zijn dusdanig dat je in het geluid van de draaitafel het karakter van de diverse netsnoeren herkent.

Robert

Helemaal niet zo vreemd als je bedenkt dat normaal de motor lekker allerlei storingen zo richting het element staat te stralen ;)

Ik heb zelf een klein netfiltertje van Schafner en afgeschermde netkabel in mijn draaitafel gemonteerd en ervaar presies het zelfde. Naar mijn mening helemaal niet vreemd dus. :rolleyes:

Marcel

beste pietje,

Eric,ik daag je uit, we gaan het weekend met het hele forum jou speakers vergelijken met een paar waaibomen boxies die ik hier heb liggen (prijs nieuw nog geen 50 gulden).

jij mag de opstelling verder bepalen.

1 ding, de CD speler blijft in de pauze stand,jou lievelings stand om te testen.

zie je in bovenstaande paar zinnen hoe wazig jij dingen die je niet snapt aan pakt? ;)