Tijn Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Ah, dus volgens jou is een Wadia 830i geen goede bron? Dit soort dingen worden meestal beweert door mensen die zich laten leiden door dingen die meetbaar zijn, ipv door zelf te luisteren. M.a.w wat niet te meten is bestaat ook niet. Natuurlijk is alles subjectief, maar als 3 mensen tot dezelfde conclusie komen, mag je aannemen dat een kabel wel degelijk effect heeft! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Natuurlijk is alles subjectief, maar als 3 mensen tot dezelfde conclusie komen, mag je aannemen dat een kabel wel degelijk effect heeft! Ik weet zeker dat ik daar 3 mensen bij kan vinden die geen verschil horen. En dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 En dan? FOODFIGHT!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tijn Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 horen die dan ook geen verschil zonder of met loudness? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 horen die dan ook geen verschil zonder of met loudness? Wat ik bedoel is dat je niet echt iets bewijst, alleen omdat een paar mensen iets horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tijn Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Ik zeg daarom toch ook dat zoiets ook subjectief is? Maar omdat het niet meetbaar is, zegt niet dat het niet anders klinkt. Ik wil alleen aangeven, dat de verschillen die ik hoor, gedeeld worden door derden. Dat dit geen waterdicht bewijs is, snap ik ook wel. Dat hoeft van mij ook niet. Tot nu toe vertrouw ik op mijn eigen oren. Maar het feit dat dit allemaal te wijten is aan een slechte bron, vind ik klinkklare onzin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Ik zeg daarom toch ook dat zoiets ook subjectief is? Maar omdat het niet meetbaar is, zegt niet dat het niet anders klinkt. Ik wil alleen aangeven, dat de verschillen die ik hoor, gedeeld worden door derden. Dat dit geen waterdicht bewijs is, snap ik ook wel. Dat hoeft van mij ook niet. Tot nu toe vertrouw ik op mijn eigen oren. Maar het feit dat dit allemaal te wijten is aan een slechte bron, vind ik klinkklare onzin! Helemaal mee eens. Juist op een goede cd-speler, die meer laat horen, heeft een goed powercord meer effect. Als ik het verschil hoor dan is het er voor mij. Als ik met meerdere mensen ga luisteren en zij horen het, dan is er verschil voor ons. Het is geen waterdicht 'bewijs' maar waar is dat voor nodig? Als je wilt weten of het werkt, test het dan lekker uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Ik zat dit allemaal zo ff te lezen, en ik vind het een zeer vreemd probleem waar ik zelf bij zelfs de meest goedkope k*t installaties nog niet eens last van gehad heb. Ik heb zelf wel netfilters en afgeschermde netkabels aan de set hangen, en ik hoorde ook echt wel meer rust in het geluidsbeeld. Maar dat er echt een radiostation te horen is vind ik echt vreemd, er zit toch geen defect in de versterker? Waardoor hij over gevoelig is? Ik hoop voor je dat het op te lossen is. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Als ik het verschil hoor dan is het er voor mij. Als ik met meerdere mensen ga luisteren en zij horen het, dan is er verschil voor ons. Het is geen waterdicht 'bewijs' maar waar is dat voor nodig? Als je wilt weten of het werkt, test het dan lekker uit. Zolang het maar persoonlijk is, vind ik het best.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Ik zeg daarom toch ook dat zoiets ook subjectief is? Maar omdat het niet meetbaar is, zegt niet dat het niet anders klinkt. En waarom zou goeie meetapparatuur die verandering niet kunnen meten, terwijl jij het wel hoort? Goeie meetapparatuur kan volgens mij meer meten dan je oren kunnen horen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Ik zeg daarom toch ook dat zoiets ook subjectief is? Maar omdat het niet meetbaar is, zegt niet dat het niet anders klinkt. En waarom zou goeie meetapparatuur die verandering niet kunnen meten, terwijl jij het wel hoort? Goeie meetapparatuur kan volgens mij meer meten dan je oren kunnen horen... Je zou ook wel kunnen zeggen dat het verkeerde wordt gemeten. Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 maart 2005 Report Share Posted 22 maart 2005 Klinklare nonsens verschil in stroomkabels zit tussen de oortjes. Je maakt mij echt niet wijs dat je nadat je stroom km heeft afgelegd onder de grond je meterkast inkomt via je normale standaard installatie-draad bij je wandcontactdoos uitkomt en dan zou het net op die laatste 2meter dure stroomkabel een verschil maken? noujah ik heb respect voor de mensen die het horen eerlijk waar. Maar logica gebied mijtezeggen dat het nonsens is. LET OP ik heb het over stroomkabels zonder filters enz. En die zijn er tot een bedrag en wellicht hoger van een paar DUIZEND euros! Nee dank u koop ik liever een mooie cdspeler oid voor heb ik tenminste waar voor mijn geld Netfilters enz dat hoor ik wel dat verschil moet ik er even bijvermelden,maarja een filter doet ook WERKELIJK iets met je stroom. Wat een kabel dus niet doet. De stroom komt net zo vuil binnen als voorheen Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 maart 2005 Report Share Posted 22 maart 2005 Klinklare nonsens verschil in stroomkabels zit tussen de oortjes. Toon dat eens aan? Dan toon ik aan (desnoods in jouw set) dat het weldegelijk een hoorbaar verschil maakt en dat het zelfs niet veel hoeft te kosten Zonder filters uiteraard. Je mag ook even in mijn aloude topic kijken In de catacomben van bifi.nl staat ook nog een topic met dezelfde naam Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tijn Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Als er geen verschil te horen zou zijn tussen netkabels, waarom zouden dan zoveel fabrikanten research doen en geld spenderen aan het ontwikkelen ervan? Zou het dan alleen zijn om de consument een 'oor' aan te naaien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Klinklare nonsens verschil in stroomkabels zit tussen de oortjes. Je maakt mij echt niet wijs dat je nadat je stroom km heeft afgelegd onder de grond je meterkast inkomt via je normale standaard installatie-draad bij je wandcontactdoos uitkomt en dan zou het net op die laatste 2meter dure stroomkabel een verschil maken? noujah ik heb respect voor de mensen die het horen eerlijk waar. Maar logica gebied mijtezeggen dat het nonsens is. LET OP ik heb het over stroomkabels zonder filters enz. En die zijn er tot een bedrag en wellicht hoger van een paar DUIZEND euros! Nee dank u koop ik liever een mooie cdspeler oid voor heb ik tenminste waar voor mijn geld Netfilters enz dat hoor ik wel dat verschil moet ik er even bijvermelden,maarja een filter doet ook WERKELIJK iets met je stroom. Wat een kabel dus niet doet. De stroom komt net zo vuil binnen als voorheen Probeer gewoon eens een afgeschermde netkabel van Lapp die die zijn te koop vanaf een euro`tje of 5 de meter, doe deze aan je versterker en CD speler een oordeel dan zelf. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Als er geen verschil te horen zou zijn tussen netkabels, waarom zouden dan zoveel fabrikanten research doen en geld spenderen aan het ontwikkelen ervan?Zou het dan alleen zijn om de consument een 'oor' aan te naaien? Als ze er geld mee kunnen verdienen, waarom zouden ze het dan niet doen? Er zijn toch ook fabrikanten die houten knoppen verkopen voor belachelijke bedragen, met het verhaal dat je geluid er beter door wordt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tijn Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Van de Siltech website: Why use an expensive power cable if cheap and unshielded installation cable is used throughout most houses? If you look at this situation starting at the audio system these are not the last but the first important meters. Most power cables are perfect antennas for the extreme high current peaks of an amplifier. In the first meter the power cable runs close to all interconnect and loudspeaker cables, radiating the current peaks directly back into your audio system. A well-designed shielded power cable neutralizes this distortion, preventing it from interfering with the audio signal resulting in a finer resolution of low-level details. The power cable incorporates all the standard Signature features and is also available with an unfiltered eight-way mains distributor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 29 maart 2005 Report Share Posted 29 maart 2005 als je een goede bron hebt, hoef je niet naar dit soort onzin te luisteren. h Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 29 maart 2005 Report Share Posted 29 maart 2005 als je een goede bron hebt, hoef je niet naar dit soort onzin te luisteren. h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tijn Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Ga die discussie maar aan met dhr v/d Kley van Siltech Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Ga die discussie maar aan met dhr v/d Kley van Siltech Kabelboeren discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tijn Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Hoe weet je dat? Heb je ooit met dhr v/d Kley gesproken dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Hoe ik dat weet eens wat meer neuzen op het net moet ik ook om wat teweten tekomen. Ik heb zat verhalen gehoord van diyers die gewoon lachen om topics als dit puur om het feit dat een 2mtr kabel van letterlijk duizende [!!] euros ooit, geen bal verschil maken op zoveel km klotekabel wat bij jou onder je voortuintje ligt. Want wat doet een stroomkabel? met je stroom? precies helemaal niets een filter daarintegen wel is een kwestie van pure logica in mijn optiek dan heh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts