WanFie Posted 18 mei 2004 Report Share Posted 18 mei 2004 Kijk Kermit.... uit een CD speler hoort gewoon niks te komen boven de 20 kHz. Dat staat n.l. niet op de CD. Helaas zit er wel allerlei vervuiling op de uitgang van de speler. Hier kan een versterker last van hebben. Met als resultaat vervorming in het hoorbare gebied. Een goede versterker heeft hier toch geen last van Jij zegt 't.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
smijnster Posted 18 mei 2004 Report Share Posted 18 mei 2004 Leuke test en toch ook wel een onverwacht resultaat. De buizen en ik veronderstel ook de versterker met het minste vermogen kwam er heel goed uit. Als het vervorming is wat hem goed laat klinken is het tijd voor Array om een goede klankregeling te maken. Helder verslag van de sessie. Leuk ook dat de Audio Note mooi werd gevonden! Is ook een fraaie versterker. Merkwaardig nu weer dat er opnieuw een discussie dreigt te ontstaan met de opmerking dat de vermeende vervorming van een buis iets gaat versmeren (digitale vervorming bij de bijna volmaakte huidige generatie cd spelers?) of dat een moderne buizenversterker weer niet voldoende in het freq. spectrum zou doorlopen. Een goede moderne buizenversterker met een mooie en goed berekende UGT (uitgangstrafo) loopt moeiteloos door tot boven de 50 Khz (ook een SE triode met een 300B als in de Audio Note) Wellicht is wat je hoort aan moois in zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 mei 2004 Report Share Posted 18 mei 2004 John Picoso heeft eerder bij mij en bij Ome Henk een soortgelijke ervaring beschreven, maar dan met 100% transistors en met dezelfde bron. Ook toen bleken de instrumenten geweldig goed los van elkaar te spelen, was er sprake van natuurlijkheid en een realistisch 3-dimensionaal beeld. Het 'laagdoorlaatfilter' dat Chris van Liempd wil maken, lijkt mij volstrekt overbodig, tenzij je met een cd104 (of HK760 ) speelt Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 18 mei 2004 Report Share Posted 18 mei 2004 Leuke test en toch ook wel een onverwacht resultaat. De buizen en ik veronderstel ook de versterker met het minste vermogen kwam er heel goed uit. Als het vervorming is wat hem goed laat klinken is het tijd voor Array om een goede klankregeling te maken. Helder verslag van de sessie. Leuk ook dat de Audio Note mooi werd gevonden! Is ook een fraaie versterker. Merkwaardig nu weer dat er opnieuw een discussie dreigt te ontstaan met de opmerking dat de vermeende vervorming van een buis iets gaat versmeren (digitale vervorming bij de bijna volmaakte huidige generatie cd spelers?) of dat een moderne buizenversterker weer niet voldoende in het freq. spectrum zou doorlopen. Een goede moderne buizenversterker met een mooie en goed berekende UGT (uitgangstrafo) loopt moeiteloos door tot boven de 50 Khz (ook een SE triode met een 300B als in de Audio Note) Wellicht is wat je hoort aan moois in zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
smijnster Posted 18 mei 2004 Report Share Posted 18 mei 2004 Leuke test en toch ook wel een onverwacht resultaat. De buizen en ik veronderstel ook de versterker met het minste vermogen kwam er heel goed uit. Als het vervorming is wat hem goed laat klinken is het tijd voor Array om een goede klankregeling te maken. Helder verslag van de sessie. Leuk ook dat de Audio Note mooi werd gevonden! Is ook een fraaie versterker. Merkwaardig nu weer dat er opnieuw een discussie dreigt te ontstaan met de opmerking dat de vermeende vervorming van een buis iets gaat versmeren (digitale vervorming bij de bijna volmaakte huidige generatie cd spelers?) of dat een moderne buizenversterker weer niet voldoende in het freq. spectrum zou doorlopen. Een goede moderne buizenversterker met een mooie en goed berekende UGT (uitgangstrafo) loopt moeiteloos door tot boven de 50 Khz (ook een SE triode met een 300B als in de Audio Note) Wellicht is wat je hoort aan moois in zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 19 mei 2004 Report Share Posted 19 mei 2004 Leuke test en toch ook wel een onverwacht resultaat. De buizen en ik veronderstel ook de versterker met het minste vermogen kwam er heel goed uit. Als het vervorming is wat hem goed laat klinken is het tijd voor Array om een goede klankregeling te maken. Helder verslag van de sessie. Leuk ook dat de Audio Note mooi werd gevonden! Is ook een fraaie versterker. Merkwaardig nu weer dat er opnieuw een discussie dreigt te ontstaan met de opmerking dat de vermeende vervorming van een buis iets gaat versmeren (digitale vervorming bij de bijna volmaakte huidige generatie cd spelers?) of dat een moderne buizenversterker weer niet voldoende in het freq. spectrum zou doorlopen. Een goede moderne buizenversterker met een mooie en goed berekende UGT (uitgangstrafo) loopt moeiteloos door tot boven de 50 Khz (ook een SE triode met een 300B als in de Audio Note) Wellicht is wat je hoort aan moois in zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 19 mei 2004 Report Share Posted 19 mei 2004 Hoi SanderHet lijkt me bijzonder interessant om te horen wat een buizenversterker op mijn ESL's doet. Ik hoop nog eens een forumgenoot er toe te bewegen een keer met een buizenversterker langs te komen. Telefunken heeft me al toegezegd dat ik zijn andere buizenversterker eens een tijdje kan proberen, maar die is momenteel voor onbepaalde tijd 'bezet'. Overigens was ik aangenaam verrast door de klank van de Infinity's van Hans. Ik vond ze veel mooier klinken dan een andere set die ik gehoord heb (voor wat het waard is in twee totaal verschillende akoestische omgevingen). misschien een idee waarom niet een luistersessie bij jou met de audio note's en de quad en dan nog 2 versterkers voor een vergelijk. misschien nog een set conusluidsprekers erbij. dit alles is bij mij niet te realiseren althans dat vind ik zelf (kwa acoustiek en zitplaats) Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 19 mei 2004 Report Share Posted 19 mei 2004 Leuke test en toch ook wel een onverwacht resultaat. De buizen en ik veronderstel ook de versterker met het minste vermogen kwam er heel goed uit. Als het vervorming is wat hem goed laat klinken is het tijd voor Array om een goede klankregeling te maken. Helder verslag van de sessie. Leuk ook dat de Audio Note mooi werd gevonden! Is ook een fraaie versterker. Merkwaardig nu weer dat er opnieuw een discussie dreigt te ontstaan met de opmerking dat de vermeende vervorming van een buis iets gaat versmeren (digitale vervorming bij de bijna volmaakte huidige generatie cd spelers?) of dat een moderne buizenversterker weer niet voldoende in het freq. spectrum zou doorlopen. Een goede moderne buizenversterker met een mooie en goed berekende UGT (uitgangstrafo) loopt moeiteloos door tot boven de 50 Khz (ook een SE triode met een 300B als in de Audio Note) Wellicht is wat je hoort aan moois in zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 19 mei 2004 Report Share Posted 19 mei 2004 Nou Joopie Je bent van harte welkom. Mail me maar wanneer je kunt. Zorg ik er voor dat Erik ook komt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 19 mei 2004 Report Share Posted 19 mei 2004 Hoi SanderHet lijkt me bijzonder interessant om te horen wat een buizenversterker op mijn ESL's doet. Ik hoop nog eens een forumgenoot er toe te bewegen een keer met een buizenversterker langs te komen. Telefunken heeft me al toegezegd dat ik zijn andere buizenversterker eens een tijdje kan proberen, maar die is momenteel voor onbepaalde tijd 'bezet'. Overigens was ik aangenaam verrast door de klank van de Infinity's van Hans. Ik vond ze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 mei 2004 Report Share Posted 19 mei 2004 Ik hoop dat je een andere Yaris krijgt dan deze: Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 19 mei 2004 Report Share Posted 19 mei 2004 Hoi, Het zit al zo lang in de planning om weer eens te buurten in Hellevoetsluis. Dan kom ik ook langs Telefunken's Place. Die AN Amps passen bij mij in de auto, zeker met neergeklapte achterbank. Als er data worden geprikt hoor ik het graag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 mei 2004 Author Report Share Posted 19 mei 2004 Hoi, Het zit al zo lang in de planning om weer eens te buurten in Hellevoetsluis. Dan kom ik ook langs Telefunken's Place. Die AN Amps passen bij mij in de auto, zeker met neergeklapte achterbank. Als er data worden geprikt hoor ik het graag. picoso heeft de smaak te pakken dus we doen de vergelijk nog een keer , op de set van Kermit? ik vind het prima . leuk zelfs om de versterkers weer te horen , maar dan op een paar andere speakers . wie weet hoe dit nu uitpakt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 19 mei 2004 Report Share Posted 19 mei 2004 Oei oei, dat wordt veel te druk voor die arme Joopus Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 19 mei 2004 Report Share Posted 19 mei 2004 Dat worden minstens 2 sessies... Ik stel voor om er eentje te houden met dezelfde versterkers als afgelopen zaterdag. Voor Joopie prikken we dan wel een andere datum in een wat kleiner verband... Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 20 mei 2004 Report Share Posted 20 mei 2004 Dat worden minstens 2 sessies... Ik stel voor om er eentje te houden met dezelfde versterkers als afgelopen zaterdag. Voor Joopie prikken we dan wel een andere datum in een wat kleiner verband... jammer , ik vond het juist wel een leuk idee nu 2 buisen amps tegen 2 trans amps met 2 sessies van de esl tegen een konus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 20 mei 2004 Report Share Posted 20 mei 2004 Hoi, Mocht er belangstelling voor zijn dan kunnen deze ook meedraaien in een sessie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 20 mei 2004 Report Share Posted 20 mei 2004 Het moet allemaal wel een beetje uitvoerbaar blijven. Twee luidsprekers en vier versterkers geeft 8 luisterrondes, die toch allemaal zo'n 25 minuten duren (inclusief wisselen). Dat is veel te veel van het goede. Een vergelijkende sessie is leuk, maar er moet zeker ruimte zijn om ook gewoon naar allerlei meegbrachte stukken muziek te luisteren. Vorige keer hebben we naar conussystemen geluisterd, nu dus ESL's. In de hele discussie vooraf waren we het er wel min of meer over eens dat de gebruikte luidsprekers een allesbepalende factor zou zijn in de beoordelingen. Daarom is het juist zo interessant om het te herhalen met een heel ander soort luidspreker. Na de moeilijk aan te sturen Infinity's nu dus de veel makkelijker aan te sturen ESL63. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 20 mei 2004 Report Share Posted 20 mei 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 20 mei 2004 Report Share Posted 20 mei 2004 daar komt bij, dat ik het praten met kermit net zo belangrijk vind ,als het luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 20 mei 2004 Report Share Posted 20 mei 2004 hoeveel db,s zijn de esl,s eigenlijk.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 20 mei 2004 Report Share Posted 20 mei 2004 Nou, hopen dan dat het de volgende sessie mij wel gaat lukken om vrij te zijn of te krijgen, die rotte oproep diensten vervallen gelukkig volgende week dus daar heb ik mooi geen last meer van. Dan hoor ik het wel of de gene die het organiseert dezelfde vier versterkers wil hebben of toch nog wat afwisseling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 mei 2004 Author Report Share Posted 20 mei 2004 hoeveel versterkers hebben we nu ?? de audio note van telefunken de MF van mij de JK van picoso de MF van kraus de ? van steks ?? de array van hans ?? kermit mag kiezen Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 20 mei 2004 Report Share Posted 20 mei 2004 Deze lijken groot maar als je goed kijkt staan deze jongens op nog grotere apparaten! nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 20 mei 2004 Report Share Posted 20 mei 2004 Hoi, Mocht er belangstelling voor zijn dan kunnen deze ook meedraaien in een sessie: Denk om je rug Valt wel mee Henk, Nando heeft het goed gezien. Dit setje staat / stond even op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts