Hififreak Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Zal toch wel meevallen? Zo erg als de door jou gemodificeerde Musical Fidelity's bij de eerdere test zal het niet zijn... Dat is pas flauw Heb je de ongemodificeerde MF er naast gehoord dan ? Nee dus ! Kan je nagaan wat de ongemodificeerde (niet) kan. Niet te zwaar aan tillen, joh. Heb je de smileys niet gezien bij zowel Bas' als mijn posting? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Hoelaat wilde je beginnen Kermit? Ik heb s' avonds een feestje, maar die begint gelukkig pas om 20:30. Dan heb ik op die middag toch nog tijd om te komen mist er niet al te laat begonnen wordt! Er moet misschien alleen gekeken worden of Telefunken thuis gebracht kan worden als de sessie nog niet voorbij is! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Beste Kermit, Voor mij liever het isntap model Musical Fidelity dan de duurste Quad.... en zo kunnen we wel doorgaan met modder gooien.. Maargoed als jij Quad ter beschikking stelt, dan weten we het..... Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Als ik het zo lees wat er allemaal aangedragen wordt zijn alle genoemde versterkers zwaar genoeg om door een mandje te vallen. Tenzij iemand een Gaincard meebrengt Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 juni 2004 Author Report Share Posted 2 juni 2004 Beste Kermit, Voor mij liever het isntap model Musical Fidelity dan de duurste Quad.... en zo kunnen we wel doorgaan met modder gooien.. Maargoed als jij Quad ter beschikking stelt, dan weten we het..... Groeten, Bas het verschil tussen MF en quad , heb ik al een keer ondervonden. kermit ook trouwens . maar dat was geen instap model MF Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 juni 2004 Author Report Share Posted 2 juni 2004 Zoals een Musical Fidelity thuis speelt, zo speelt-ie nergens Ik geloof niet dat er vorige keer sprake was van een wedstrijd met verliezers of winnaars. Een nauwelijks hoorbaar verschil tussen zo in prijs verschillende apparaten was wel heel erg onwaarschijnlijk geweest, noch is het een wonder dat verschillen in versterkers (en luidsprekers) wel wat duidelijker waarneembaar zijn dan tussen bijv. kabels of loopwerken. Ik wil hier nog wel eens herhalen dat Bas hoorbaar een mooi stukje werk heeft geleverd dat hem in ieder geval een tevreden klant heeft opgeleverd. Dixit Kraus en wie weet , doet ie het op een esl63 wel heel goed ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Beste Kermit, Voor mij liever het isntap model Musical Fidelity dan de duurste Quad.... en zo kunnen we wel doorgaan met modder gooien.. Maargoed als jij Quad ter beschikking stelt, dan weten we het..... Groeten, Bas Beste bas Ik had zelfs mijn 306 als referentie beschikbaar gesteld voor de test, maar de andere aanwezigen hadden daar geen behoefte aan. Je had het al lang kunnen weten hoe mijn 606 klinkt. Deze Quad heeft al zo vaak zijn diensten bewezen bij verschillende luistersessies, zowel bij Erik als bij mij. En ook bij confrontaties met andere versterkers: in ieder geval de MF A370 en de Array set. Daar is steeds uitgebreid over gepubliceerd, dus... Wat wil je nou eigenlijk? Ik herinner me ineens dat je ooit geschreven hebt zelf een 606 gehad te hebben. Je weet maaar al te goed hoe die klinkt, dus het is wel duidelijk dat je alleen maar zit te gallen. Veel plezier er mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Beste Kraus Het lijkt me zelfs zeer waarschijnlijk dat jouw versterkers het op de ESL63's veel beter zullen doen dan op de veel moeilijker aan te sturen Infinity's. Hoewel het verhaal van Nando me niet helemaal lekker zit. Maar ik zit te weinig in de techniek om er een oordeel over te kunnen geven. Mocht jij je versterkers niet meer deel willen laten nemen, dan vragen we of Picoso zijn JK-set mee wil nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Als ik het zo lees wat er allemaal aangedragen wordt zijn alle genoemde versterkers zwaar genoeg om door een mandje te vallen. Tenzij iemand een Gaincard meebrengt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Beste Kermit, Inderdaad! Ik heb van Quad de volgende versterkers gehad. -303 -405 -405mk2 -520F -606 Ik zit niet per se te gallen. Maar ik ben wel benieuwd wat andere forumleden vand e Quad vinden in vergelijking met andere versterkers. Ook en dat zeg ik eerlijk, ben ik benieuwd hoe jij omgaat met de eventuele kritiek die de Quad zou kunnen krijgen. Betreft de MF X-A200's. Ik heb ze niet ontworpen, ik heb ze alleen verbeterd! En wie mijn site erop na leest ziet wat er is gebeurd. Kritiekpunten op de versterker zij mij dus niet te vewijten. Mij zal wel wat te verijten vallen wanneer de ongemodificeerde op bepaalde punten beter (of gelijkwaardig) zou spelen als de gemodificeerde. Aangezien de X-A200 na mijn mening en Kraus (de klant in kwestie dus!) ontzettend zijn verbeterd ten opzichte van de standaard versie, vind ik dat wij goed werk hebben geleved. Echter kan de klant met klachten of sugesties altijd bij me terecht en ben ik altijd bereid tot het (samen) zoeken van een oplossing. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Beste KrausHet lijkt me zelfs zeer waarschijnlijk dat jouw versterkers het op de ESL63's veel beter zullen doen dan op de veel moeilijker aan te sturen Infinity's. Hoewel het verhaal van Nando me niet helemaal lekker zit. Maar ik zit te weinig in de techniek om er een oordeel over te kunnen geven. Mocht jij je versterkers niet meer deel willen laten nemen, dan vragen we of Picoso zijn JK-set mee wil nemen. Beste Kermit, De X-A200's hebben vanzichzelf al een best wel hoge capacitieve belasting in de uitgang door hun uitgebreide LCR filter. Toch denk ik wel dat een X-A200 goed overweg moet kunnen met een goede ESL. Maar zoals ik kon lezen biedt de dealer van Nando zeer goede service en ik denk dat het allemaal meer dan goed gaat komen Ik moet wel toegeven, Musical Fidelity is een apart merk. Ik kreeg vandaag een klasse A bak vna hun binnen, die totaal is uitgebrand. Er is sluiting ontstaan. Maar geen relais in de uitgang, geen zekeringen aan de secundaire voedingskant. Als klap op de vuurpijl zitten er enkele dikke serie weerstanden aan de secundaire voedingsspanningen. Bij sluiting loopt er dus heel veel stroom, maar nog net te weinig om de (onvergedimensioneerde) primaire zekering te laten klappen. Resultaat is (zonder overdrijven!) verkoolde resten in de voeding, en een zwarte eindtrap. De eerste (onaudiofiele maar wel veilige!) modificatie worden dus zekeringen aan de secundaire kant! In geval van dit soort ongelukken zullen deze er tijdig uitklappen om erger te voorkomen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Zoiets schijnt nu ook te gebeuren als de ESL63 in zijn beveiliging schiet. De technicus van Transtec kende in ieder geval het specifiek probleem wat zich met sommige MF versterkers voor kan doen. Hij noemde als concreet voorbeeld de MF 50. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Beste Bas Het maakt me niet zoveel uit wat anderen van de 606 vinden. Ik luister er elke dag met veel plezier naar, in combinatie met de rest van de set. Ik heb echt niet de illusie dat het het laatste woord op versterkergebied is. Het is wel gewoon een goede voor de ESL63. Als ik mij probeer voor te stellen hoe die audio notes hier gaan klinken... Brrrr, om kippevel van te krijgen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 3 juni 2004 Author Report Share Posted 3 juni 2004 Beste KrausHet lijkt me zelfs zeer waarschijnlijk dat jouw versterkers het op de ESL63's veel beter zullen doen dan op de veel moeilijker aan te sturen Infinity's. Hoewel het verhaal van Nando me niet helemaal lekker zit. Maar ik zit te weinig in de techniek om er een oordeel over te kunnen geven. Mocht jij je versterkers niet meer deel willen laten nemen, dan vragen we of Picoso zijn JK-set mee wil nemen. Ik moet wel toegeven, Musical Fidelity is een apart merk. Ik kreeg vandaag een klasse A bak vna hun binnen, die totaal is uitgebrand. Er is sluiting ontstaan. Maar geen relais in de uitgang, geen zekeringen aan de secundaire voedingskant. Als klap op de vuurpijl zitten er enkele dikke serie weerstanden aan de secundaire voedingsspanningen. Bij sluiting loopt er dus heel veel stroom, maar nog net te weinig om de (onvergedimensioneerde) primaire zekering te laten klappen. Resultaat is (zonder overdrijven!) verkoolde resten in de voeding, en een zwarte eindtrap. De eerste (onaudiofiele maar wel veilige!) modificatie worden dus zekeringen aan de secundaire kant! In geval van dit soort ongelukken zullen deze er tijdig uitklappen om erger te voorkomen. Groeten, Bas was het een A 370 ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 Of is het een MF uit de F serie zoals een F15 oid? Deze dus nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 Beste Kermit, Ik moet je wel eerlijk zeggen dat jullie me nieuschierig hebben gemaakt naar de audio-notes.... Betreft de 606 ik heb er naar mijn weten ook nooit iets slechts over gezegd. Het is letterlijk onverwoestbaar en een echt werkpaard, en gaat subliem met ESL's. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 juni 2004 Report Share Posted 4 juni 2004 (...) Betreft de 606 ik heb er naar mijn weten ook nooit iets slechts over gezegd. Het is letterlijk onverwoestbaar en een echt werkpaard, en gaat subliem met ESL's.(...) Beste Bas, Zolang hij maar voornamelijk spanning (volts) hoeft te leveren gaat het goed, begrijp ik? Maar wanneer hij stroom moet leveren (amp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 4 juni 2004 Report Share Posted 4 juni 2004 Beste Kermit, Ik moet je wel eerlijk zeggen dat jullie me nieuschierig hebben gemaakt naar de audio-notes.... Betreft de 606 ik heb er naar mijn weten ook nooit iets slechts over gezegd. Het is letterlijk onverwoestbaar en een echt werkpaard, en gaat subliem met ESL's. Groeten, Bas Ha Bas Die Audionotes klonken bij Hans echt heel erg mooi. Je weet dat ik niet snel onder de indruk ben van apparatuur, maar dit vond ik heel bijzonder. Als ik hier dezelfde verschillen hoor als bij Hans (het blijft altijd afwachten hoe het uitpakt nartuurlijk), dan zal ik zeker een BVVT (Buizen Versterker Verwervings Traject) in gaan. Ik kan me inderdaad niet herinneren dat je ooit iets negatiefs over de 606 hebt gezegd, anders dan inherent aan de eigenschappen die bij het ontwerp horen: de niet onbeperkte mogelijkheid om steeds meer stroom te blijven leveren bij daling van de impedantie. Dat maakt dat het niet voor alle luidsprekers een goede versterker is. Maar ik speel ook niet met alle luidsprekers.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 juni 2004 Report Share Posted 5 juni 2004 en binnenkort de jadis bij jou thuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 5 juni 2004 Report Share Posted 5 juni 2004 en binnenkort de jadis bij jou thuis. waarom niet ( DE ) zaterdag als er een versterkersessie is. ik bedoel ik gebruik weinig smile's maar ben wel bij een sessie aanwezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 5 juni 2004 Report Share Posted 5 juni 2004 (...) Betreft de 606 ik heb er naar mijn weten ook nooit iets slechts over gezegd. Het is letterlijk onverwoestbaar en een echt werkpaard, en gaat subliem met ESL's.(...) Beste Bas, Zolang hij maar voornamelijk spanning (volts) hoeft te leveren gaat het goed, begrijp ik? Maar wanneer hij stroom moet leveren (amp Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 5 juni 2004 Author Report Share Posted 5 juni 2004 nee ome henk , met een goede versterker klinken ze als een sis-boem speaker Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 5 juni 2004 Report Share Posted 5 juni 2004 nee ome henk , met een goede versterker klinken ze als een sis-boem speaker mm ergo het zijn sis-boem speakers ?? , is dat hetzelfde als een cafe stamper btw ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 5 juni 2004 Report Share Posted 5 juni 2004 De vragen die Kermit stelt zijn: Maar wanneer hij stroom moet leveren (amp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts