Jump to content

welke magnepan

FaasW
 Share

Recommended Posts

Beste Muziekfreak,

Allereerst: magnepans zijn geen elektrostaten.

Ten tweede: over het plakwerk wordt nog een coating gespoten.

Ten derde: goed luisteren? Op basis van een grondige hoortest het juiste oordeel vellen?

Schei uit, zeg! Dat is te veel gevraagd. Als men dat k

Beste Vibuthi,

Hier zitten veel meer mensen bij elkaar met rottige audiospullen dan buiten het forum!

Lees maar eens wat er allemaal aan mankeert aan onze spullen!

Geklier over voor- en nadelen van dit en dat,

gezeur en gezanik over allerlei dingen die nodig moeten worden verbeterd of ingeruild of afgedankt...

Als je gewoon op straat aan de mensen vraagt wat ze van de geluidsspulletjes thuis vinden, zul je veel meer tevredenheid aantreffen.

Beste Vibuthi,

Hier zitten veel meer mensen bij elkaar met rottige audiospullen dan buiten het forum!

gezeur en gezanik over allerlei dingen die nodig moeten worden verbeterd of ingeruild of afgedankt...

Als je gewoon op straat aan de mensen vraagt wat ze van de geluidsspulletjes thuis vinden, zul je veel meer tevredenheid aantreffen.

Maar dat wil dan nog niet zeggen dat die spullen ook echt beter zijn. Die mensen stellen gewoon mindere eisen... <_<

Beste Vibuthi,

Sorry, maar dit vind ik grote onzin!

Kwaliteit van apparatuur afmeten aan tevredenheid van de gebruiker die geen of nauwelijk eisen heeft... hoge tevredenheid door gebrek aan eisen! Het gaat mn. om: "Als het maar geluid geeft". Wat die eis betreft kan je reinste troep og tevreden stellen.

Dat mensen hier vaak van apparatuur veranderen heeft volgens mij meer te maken met onrust en hobbiisme.

nando

de discussie is interessant, en ik denk dat er veel waarheid in de opmerking

van nando zit, onrust en hobby, hoe klinkt dit bij en hoe dat. Belangrijke vraag

daarbij is je referentiekader. in de winkel klinkt het als snel goed, als je dan thuis

luistert, is de vergelijking met je oude apparatuur al snel beinvloed door wat je

'weet'. Hoe objectief je dan nog bent :unsure: vraag ik me zelf ook wel eens af.

Maar graag nog even aandacht voor de eigenlijke vraag, waarom mis ik bij

de magnepan (gevoelsmatig) het hoogste hoog, de bekkens, de traingel, dat

hoog :confused: en is daar iets aan te doen :confused:

Faas

Beste Vibuthi,

Sorry, maar dit vind ik grote onzin!

Kwaliteit van apparatuur afmeten aan tevredenheid van de gebruiker die geen of nauwelijk eisen heeft... hoge tevredenheid door gebrek aan eisen! Het gaat mn. om: "Als het maar geluid geeft". Wat die eis betreft kan je reinste troep og tevreden stellen.

Dat mensen hier vaak van apparatuur veranderen heeft volgens mij meer te maken met onrust en hobbiisme.

nando

Beste Nando,

:D:D:D

Guest muziekfreak
Beste Muziekfreak,

Allereerst: magnepans zijn geen elektrostaten.

Ten tweede: over het plakwerk wordt nog een coating gespoten.

Ten derde: goed luisteren? Op basis van een grondige hoortest het juiste oordeel vellen?

Schei uit, zeg! Dat is te veel gevraagd. Als men dat k

Die coating komt als een mantel der liefde over het plakwerk, ja.

De coating beschermt de folie tegen schadelijke atmosferische invloeden en inwerking van zonlicht. Min of meer.

Elke toevoeging van massa aan het membraan (lijm, coating) vergroot de massatraagheid.

Faas klaagt over gebrek aan detaillering in het hoog.

Gut, zeg... zou dat met elkaar te maken kunnen hebben? :o

(...) Zo'n haast eindeloze ribbon klinkt veel beter dan het bandtweetertje dat Spido in zijn PP's pleegt te monteren: dat velletje moet natuurlijk veel te veel zijn best om hoorbaar te blijven bij die vette konussen B)

RonL, 14-9-2003  (hear.nl)

De PP is OK. (...) De PP is erg "revealing" en geeft subtiele details mooi weer. En dat alles zonder waarneembare kleuring: je hebt niet het idee naar een kast te luisteren (...)

Beste Ron,

Leuk dat je weer eens over de Perfect Performers begint!

Beste Ron,

Ja, aardig he? Een en ander nog even naar aanleiding van jouw opvatting dat zo'n kleintje eigenlijk beter is:

(...) * "de hoogweergave van de true ribbon is niet te versmaden" - dat klopt... maar wil je nou echt een tweeter van die omvang? elke kleine ribbon is net zo goed en is een betere puntbron).

Wat wil je nou eigenlijk met je puntbronnetje? :rolleyes:

(...) Zo'n haast eindeloze ribbon klinkt veel beter dan het bandtweetertje dat Spido in zijn PP's pleegt te monteren: dat velletje moet natuurlijk veel te veel zijn best om hoorbaar te blijven bij die vette konussen  B)
RonL, 14-9-2003

Beste Ron,

Laat het allereerst duidelijk zijn dat ik de magnepan een voortreffelijke luidspreker vind.

Ik heb dat eerder geschreven, en daar doe ik - ondanks jouw hatelijkheid en ondanks de kleingeestigheid van sommige anderen - niets aan af.

Okay, het diepste laag ontbreekt.

Er zijn de plaatsingsproblemen die inherent zijn aan de dipoolluidspreker.

En de belastbaarheid is niet al te groot.

Maar bij juiste opstelling kun je op realistisch niveau genieten van een weergave die gekenmerkt wordt door helderheid, doortekendheid, fasereinheid, duidelijkheid, impulsvastheid en vanzelfsprekendheid. (Een aantal woorden dat eigenlijk min of meer hetzelfde bedoelt te zeggen.) En vooral bij de types met echte ("full") ribbons is er een subliem doortekend hoog.

(Dit alles natuurlijk alleen bij niet door jou verklooide maggies...)

Ik zal me niet verlagen tot jouw mentaliteit, en ik zal de magnepan dus niet afkatten omdat ik jou niet mag.

Maar het hoog zou inderdaad uit een puntbron moeten komen.

Alleen d

[

Beste Ron,

Kennelijk zijn er toch mensen die de PP niet zo'n beste speaker vinden. Zag er eentje te koop staan in de Homestudio "NIEUW PP PRINCE

[

Beste Ron,

Kennelijk zijn er toch mensen die de PP niet zo'n beste speaker vinden. Zag er eentje te koop staan in de Homestudio "NIEUW PP PRINCE

Ik zal me niet verlagen tot jouw mentaliteit, en ik zal de magnepan dus niet afkatten omdat ik jou niet mag.

Spido, ik kan me grotendeels vinden in jouw verhaal over de Magnepans. Hoe laag moet het diepste laag echter zijn en hoe puntig het hoog? Waar haal je het idee vandaan dat een triangel alleen goed klinkt uit klein tweetertje? Dat alleen zo een juist ruimtelijk beeld van een orkest kan worden verkregen? Misschien moet je eens gaan denken aan een goede koptelefoon.

Wat ik niet kan volgen zijn jouw opmerkingen over mentaliteit en afkatten omdat ik jou niet zou mogen. Tuurlijk mag ik jou wel: je noemt me immers altijd beste Ron :) Ik ken de Perfect Performers nauwelijks en ik ken jou al helemaal niet dus ik kan om die reden niets negatiefs zeggen over die speakers. Wel vind ik ze ongelooflijk slecht gebouwd en afgewerkt: het lijkt of wind- en waterdichtheid hierbij de belangrijkste eis is. Door het geknutsel met kapzaag, zakmes en beitel is dat alleen al een hele prestatie! <_< Verder is de voortdurende wisseling van units en filters weinig professioneel te noemen, vooral omdat deze trial and error methode zich afspeelt over de rug van je afnemers. Over geklooi gesproken...

De afgelopen dagen heb ik eens een paar discussies gelezen en er zijn me toch een paar dingen opgevallen. Wellevendheid en innerlijke beschaving zijn soms ver te zoeken en dat betreur ik in hoge mate. Vroeger (ik ben al veel ouder dan ik zou willen zijn) heerste de opvatting dat grof taalgebruik afbreuk doet aan de inhoud van de boodschap. Nu lijkt het omgekeerde het geval. En elke keer blijkt weer dat die oude opvatting nog al te zeer klopt.

De persoon Spido verbaast mij ook. Mij bekruipt toch het gevoel dat zijn drijfveren meestal niet ontspruiten uit de wens ervaringen uit te wisselen of kennis te delen. Als een discussie uit de hand loopt, dan is hij er te vaak vaak bij betrokken. Een interessant geval.