Jump to content

Sony scd555es cd speler

pug 106 driver
 Share

Recommended Posts

Beste mede forumers.

Graag jullie bevindingen over deze sacd speler, ik heb hem namelijk 2 weken op proef en als ie bevalt ruil ik mijn MF A3 cd erop in, mijn eerste bevindingen tegenover de MF waren met gewone cd weergave, dat de bas wat gecontroleerder was en het hoog wat minder scherp en dat zijn toch wel goede redenen om mijn MF er op in te ruilen maar goed wil ook graag wat bevindingen van andere mensen die bekend zijn met deze speler dus ben benieuwd.

Hoi, zelf heb ik ook de 555. En ook ik heb dezelfde bevindingen die jij ook hebt. Veel controle in het laag en een zijdezacht hoog dat beslist niet scherp klinkt.

Heb je de speler ook al geprobeerd met SACD? Waar ie uiteindelijk voor bedoeld is? Je weet echt niet wat je dan hoort. Ik ben zeer tevreden over de speler. Heb eerst met een Marantz CD 17 gedraaid, maar de Sony vind ik toch vloeiender klinken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt? Anders dan mail je maar.

Is de speler nog z.g.a.n.? Of is t'ie al ingespeeld? Het inspelen duurt wel even, maar dan krijg je werkelijk een topspeler.

Groet: Frank.

• 3 years later...

Ik heb onlangs ergens gelezen dat sony de reparaties op deze speler niet meer zou uitvoeren.

Is er iemand die daar meer van weet?

Ik heb namelijk wel interesse in deze speler maar hij moet evt wel reparabel zijn.

Brt

Je moet ervanuit gaan dat ie niet kapot gaat, maar anders is ie altijd wel te repareren. Al dan niet bij Sony.

En je kunt altijd een mailtje naar Sony Nederland sturen met jouw vraag. Toch?

Dan weet je het zeker.

Volgens mij kan Bas (Sebastiaan) van Sound Evolution deze spelers ook evt. repareren of voorzien van modificaties, waardoor ie op een nog hoger plan komt te spelen (correct me if I'm wrong).

Ik heb de speler al ruim 3 jaar zonder problemen. Ik moet wel zeggen dat ik het laatste jaar vooral vinyl heb gedraaid.

Groet:

Frank. :)

Sony bewaart 7 jaar onderdelen. Daarna wordt reparatie wat lastiger, maar er is altijd wel een bedrijf die veel heeft opgekocht waar je spullen kan kopen. Lasers enzo zullen het probleem niet zijn en veel onderdelen zijn gewoon standaard.

Ik zou me er niet al te druk om maken met zo'n recente speler.

Ik draaide met een Xa-50 gemod en nu met een SCD-1.

Ik heb een SACD555ES met tent clock en LCaudio zapfilter.

Ben er wel tevreden mee (zeker voor de nieuwprijs van 700 euro die ik ervoor betaald heb).

Als ik nu iets nieuws zou moeten kopen (op sacd gebied) zou ik vermoedelijk naar de T+A sacd speler gaan kijken (maar die kost iets van 2500 a 3000 euro). of (als ik geld genoeg had) naar een TEAC Esoteric

Hoi,

De 555 is een hele mooie speler. Voor reparatie hoef niet bang te zijn. Er is nog meer dan voldoende in voorraad. Wat heel leuk is aan deze speler, is dat je hem prachtig kan modificeren. Ik heb zelf een 777 nu volledig laten modificeren door Louis Raatjes (www.artspeak.nl) Een vriend van mij heeft deze speler met een Multicore. Is een simpele vervanging van een draadje, doch geeft een hemels verschil. Doen zou ik zo zeggen.

Groet,

Mark