Guest tubejack Posted 8 augustus 2011 Report Share Posted 8 augustus 2011 Dodelijk saai op Heare!!!!! Het is gewoon vakantie tijd, mensen hebben wel iets anders te doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 8 augustus 2011 Report Share Posted 8 augustus 2011 Zit gewoon muziek te luisteren. Moet ik dat melden..? Bringin it all back home van Bob Dylan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 augustus 2011 Report Share Posted 8 augustus 2011 Dodelijk saai op Heare!!!!! Het is gewoon vakantie tijd, mensen hebben wel iets anders te doen? Ik weet wel van een aantal mensen die zijn weggegaan vanwege Spido's uitlatingen n.a.v. de gezondheidsproblemen van KT88 en de hulp die M44 bood. Zelf heb ik daar ook over gedacht, maar ik ben daar, zoals je weet op teruggekomen. Verder is er weinig nieuwe aanwas. En het is vakantietijd inderdaad. Het is eigenlijk helemaal geen forum meer, maar een marktkraam(pje). De toon is hier ook, nou ja, zakelijk. Zakelijk vind ik ook saai. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 augustus 2011 Report Share Posted 8 augustus 2011 Het is eigenlijk helemaal geen forum meer, maar een marktkraam(pje). Het is maar hoe je het ziet: "als je ook maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 8 augustus 2011 Report Share Posted 8 augustus 2011 Jongens, give it up en neem het hear toch niet zo serieus. Audio staat ten dienst aan iets veel mooiers, logisch dat mensen niet over audio lullen. Ze hebben een grotere liefde, muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 augustus 2011 Report Share Posted 8 augustus 2011 Hahaha wel raak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 9 augustus 2011 Report Share Posted 9 augustus 2011 Jongens, give it up en neem het hear toch niet zo serieus. Audio staat ten dienst aan iets veel mooiers, logisch dat mensen niet over audio lullen. Ze hebben een grotere liefde, muziek. Ik heb het nooit zo serieus genomen. Het is maar een forum moet je maar denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 augustus 2011 Report Share Posted 9 augustus 2011 Beste mensen, Twee jaar door priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 9 augustus 2011 Report Share Posted 9 augustus 2011 Beste C J, Iedereen zal zo zijn eigen redenen hebben. Voor een deel -althans voor mij- heb je gelijk. Wat ik zelf het nadeel van Hear vind is het ons-kent-ons gebeuren. Alsof het van en voor een vriendenclubje is gemaakt. Anderen vinden dit dan weer "gezellig". Maar ik kom hier om informatie uit te wisselen. Dan vind ik het jammer, dat men al zo snel off-topic gaat. Aan de andere kant heeft Hear. nl volgens mij nog steeds wel potentie om (weer) te groeien. Er zijn nog steeds leden die verstand van zaken hebben en een interessante opvatting hebben. Dan mag het er voor mij af en toe best wel stevig aan toe gaan. Wie laat zich daar nu door wegjagen? Maar de algemene trend in audio-Nederland is toch wel die naar beneden. Deels te danken aan de industrie die via marketing ons onzin wil verkopen (en daarmee z'n eigen graf heeft gegraven), deels door de bladen die niet meer objectief zijn, deels door de winkels die in het verleden te exclusief wilden zijn, waardoor kopers of geinteresseerden zich niet meer welkom voelden. Dat laatste in combinatie met internet is dodelijk voor de detailhandel. Ik kom bijna nooit meer in een winkel, hierdoor. Toen bleek dat ik alles op of via internet kon vinden, heb ik een lange neus getrokken naar de winkeliers en ik was er zeker niet rouwig om dat bijvoorbeeld RAF failliet ging. Sterker nog, ik moedig iedereen aan om te gaan lezen over elektro-akoestiek en je favoriete (Amerikaanse of Duitse) forum te kiezen. Dan kom je er al snel achter wie er de echte deskundigen zijn. Heel veel kun je namelijk zelf maken, in elk geval je eigen " geluid". En de bedoeling is dan toch, om hear daarover te praten en je verworvenheden te toetsen aan anderen. En zo is de cirkel weer rond. En trouwens, op andere Nederlandse fora is het ook niet veel beter. Het is gewoon wachten op een nieuwe generatie of andere muzieksoort (lees: betere opnamen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 9 augustus 2011 Report Share Posted 9 augustus 2011 Mooi dat je weer langs komt, CJ! Goeie post Treshold. Misschien dat het almachtige aanbod via internet de winkeliers ook exclusiever/beperkter doet lijken dan ze (kunnen) zijn, iets wat voor die tijd wellicht minder op viel. Maar het juist lezen en interpreteren van het net kan inderdaad de voorkeur verfijnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 augustus 2011 Report Share Posted 9 augustus 2011 Het is natuurlijk wel vakantie maar verder snijden de opmerkingen wel hout. Wat ik leuk van Hear vind is dat mensen wel de neiging hebben te experimenteren en ervaringen uit te wisselen. Het probleem is dat niet iedereen elke dag met nieuwe spullen of spullen van anderen bezig is. Jacco heeft wel veel kennis. Hij zit nu op het Hifi forum en daar wordt een experiment al vlug in de categorie pseudo wetenschap geplaatst en wat mij betreft vaak te snel. Overigens verder een zeer leerzaam forum met leuke mensen. Laten we de herfst en winter goed ingaan zou ik zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 9 augustus 2011 Report Share Posted 9 augustus 2011 Spido,moet je met een korreltje zout nemen, oor oor uit onze performetje hij wil ons gewoon hersen.(---infecteren--*)spoelen Infecteren*... Niet opgewassen tegen het Spido Syndroom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 9 augustus 2011 Report Share Posted 9 augustus 2011 Tja.... tegen mijn gewoonte in zal ik weer eens wat posten. Weinig te beleven hier inderdaad, misschien moet je accepteren dat dit forum (en een hoop andere ook hoor) hun tijd gehad hebben en hun functie hebben volbracht. Soortgelijke discussies zijn gaande op de andere bekende Nederlandse audiofora: op Hififorum is het Sony + Eltax of Adam actief; op Audiofreaks is een setje van een tientje uit de kringloop al te duur en hier gebeurt er eigenlijk weinig tot niks. HT forum volg ik niet maar met al die maandelijks veranderende videoshit zit daar nog wel wat leven in maar dat heeft mijn interesse niet. De zelfbouwfora zijn wel aardig (m.n. DIYaudio) en verder ben ik vaker te vinden op wat ik maar zal noemen "bewust-wording" fora. Want die audioset is al een paar jaar af en doet zijn ding, nl. lekker muziek spelen zonder dat ik ook maar de geringste neiging heb er nog een soldeerbout naar uit te steken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 augustus 2011 Report Share Posted 9 augustus 2011 Hallo KT goed om je hear weer eens te lezen. Voor mij heeft audio forummen gewoon afgedaan omdat ik eigenlijk alles al gelezen heb. Er gebeurt toch weinig nieuws. En kwa audio, ach als ik alles over zou doen zou er nu een alles in 2 setje staan (lees een loopwerk en een setje active Genelecs met dsp). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 9 augustus 2011 Report Share Posted 9 augustus 2011 KT,blij je weer te horen,wat heb jij geluk gehad je bent echt door het naaldje gekropen ik vind dit belangrijker als dat welles niettes,welles nietess nietes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Want die audioset is al een paar jaar af en doet zijn ding, nl. lekker muziek spelen zonder dat ik ook maar de geringste neiging heb er nog een soldeerbout naar uit te steken. KT, da's misschien wel de reden, iedereen hear gaat al heel wat jaartjes mee en is wel min of meer audio-gesetteld. Mijn set is al zo'n 10 jaar niet veranderd. Pruts nog wat met streaming, maar op een ander vlak dan de meesten hear, pruts wat met HT, maar allemaal niet echt serieus. Zou nog wel eens 1 nieuwe set vanaf nul willen opzetten, maar eigenlijk duurt me dat ook allemaal te lang. Gewoon een plaatje opzetten geeft genoeg voldoening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 KT,blij je weer te horen,wat heb jij geluk gehad je bent echt door het naaldje gekropen Klopt Wiel, dat scheelde een haartje. Ik ben er nog (lang) niet maar al wel weer een eindje op weg. Gewoon een plaatje opzetten geeft genoeg voldoening. Mij wel ja. Echte beginnersvragen zie ik hier ook niet (meer). Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Idd de zelfbouw fora doen het beter en dat vind ik ook logisch. Want zelfbouw is wat kletsen over audio leuk en interessant maakt. Als ik in een kroeg kom en daar hangt op het prikbord een poll met "wie vind het hier nog gezellig" dan denk ik direct wat is dit voor een tent? Waar ben ik nou terecht gekomen ? Weg hier! Dat vind ik hear ook het probleem. Dit topic moet gewoon weg. Er zijn fora waar helemaal niet gemopperd wordt over de sfeer of over off-topic gaan. Niet voeden, dan wordt het ook niet gegeten zal ik maar zeggen. Wat ik een miskleun aan dit forum vind is de toegankelijkheid. Het plaatsen van eigen foto's is lastig in vergelijking met andere fora, oudere topics verdwijnen uit beeld in het archief, de zoekfunctie is een drama. Google is your friend. Voor nieuwe leden niet aantrekkelijk. Goh KT, goed te lezen dat het de goede kant op gaat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Schrijf eens wat leuks of bijzonders, dat je hebt meegemaakt. Ik heb een huis vol met spullen staan, waarvan het alleen al heel leuk is om alleen al de ontwerpfilosofie te proberen te doorgronden. Toch niet zo moeilijk? Is saai niet een gebrek aan creativiteit en reflectie van eigen persoon?. Kom uit die comfort zone en ontdek hoeveel mooie dingen er zijn. Ok het valt niet altijd mee, maar het voelt naderhand goed die kleine overwinningen op jezelf. Stop dat negatieve gedoe, wij mensen zijn nagenoeg onbeperkt. Jack Fijn, dat je er weer bent KT88. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Zelf ben ik de laatste tijd actief op Zelfbouwaudio.nl maar op een of andere manier blijft Hear toch wel mijn thuis forum. Zal er wel mee te maken hebben dat ik hier ook de meeste wel persoonlijk heb ontmoet of zelfs al eens bij thuis geweest ben. Daarnaast vind ik het wel prettig dat er op dit forum ook dingen gezegd kunnen worden als van ik vind component a beter klinken als b. Op veel fora is dat not done om dat daar het techniek gehalte veel meer de overhand heeft. Zelf denk ik dat daar een tussen weg in is en beide even belangrijk zijn. Wel vind ik het natuurlijk jammer dat echte techneuten zo als KT hier eigenlijk niet zo veel meer post. Ik heb in de afgelopen jaren enorm veel van Sander opgestoken en vind het dan toch wel weer leuk om hem hier (ook al is dat tegen zijn gewoonte in) weer eens langs te zien komen. Hopelijk zien we je weer eens vaker KT wel goed dat je weer aan het opknappen bent. Ik hoop voor jou dat je weer snel de dingen kunt doen dat je gewend was en geen lastige bijwerkingen van het gedonder over houd. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Saai? Welnee! Ik denk dat Seed7 aardig in de buurt zit, de meesten zijn al aardig wat jaartjes met audio bezig en een beetje "uitgeupgrade" Men laat zich ook niet meer zo snel enthousiast maken voor andere spullen. Maar ook: Nieuwkomers worden in het begin met argusogen bekeken en dat kan afschrikken (ik herinner me nog mijn eerste posts, ik moetst eerst maar eens duidelijk maken wie ik was voor ik serieus genomen werd). Sander welkom terug, goed weer wat van je te horen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Ik schrijf alleen op Hear... op de andere fora kan ik echt m'n draai niet vinden. Of er wordt eindeloos Popie Jopie geluld of je kop wordt er af gehakt zodra die boven het maaiveld uitsteekt. Op Hear kan dan minder te lezen zijn kwa volume, maar kwa inhoud maakt het heel weinig uit. Bovendien hoef je tegenwoordig niet meer door dat "geschrijf om het schrijven" heen voordat je weer wat inhoudelijks vind. laten we dit vooral zo volhouden. En KT... ik had op andere fora al gezien dat je weer actief was... gelukkig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Echte beginnersvragen zie ik hier ook niet (meer). tJa hoe zou dat komen ??? Vroeger kreeg je zeer snel de wind van voor dat je eerst maar eens de zoekfunktie moest gebruiken ... het was allemaal al eens gezegd en uitgelegd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Wat Seed zegt. En zomaar een topic starten doe ik zelf ook niet. Maar ik gooi er toch maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Ik vind het zo'n onzin... "daar hebben we het al eens over gehad", net of er dan niks meer over gezegd mag worden. Net zoals een nieuw topic openen, gewoon doen. Elk topic pakt toch weer heel anders uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts