stefk Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Ik vind het zo'n onzin... "daar hebben we het al eens over gehad", net of er dan niks meer over gezegd mag worden. Net zoals een nieuw topic openen, gewoon doen. Elk topic pakt toch weer heel anders uit. Ik weet het Hans dat je best eens iets start maar in het verleden is "deze terechtwijzing" heel vaak gebeurd Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 50 Actieve gebruiker(s) (in de laatste 15 minuten) 10 members, 40 guests, 0 anonymous users | Toon op : Laatste klik of Gebruikersnaam Hans van Liempd, stefk, Ivan10, Buell, telefunken, Henrie, Sodejuu, Miracle., tubejack, leobus Hij gaat goed... zelfs wat oudgedienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Goodtube negeert dit bericht en gaat over tot de orde van de dag Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurt1970 Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Voor mij liever een forum met misschien ietwat minder activiteit, dan de grote massa en oppervlakkigheid van dat andere hifi forum.nl. In Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 augustus 2011 Report Share Posted 11 augustus 2011 Voor mij liever een forum met misschien ietwat minder activiteit, dan de grote massa en oppervlakkigheid van dat andere hifi forum.nl. In Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 13 augustus 2011 Report Share Posted 13 augustus 2011 Ik probeerde me deze week aan te melden op dat andere hifi forum (.nl) maar ik heb nog geen bericht terug dat ik welkom ben. Ik wou alleen maar reageren op een vraag van iemand... nou, ja, dan niet, toch? Het niveau is hear toch hoger zag ik, en het is wat overzichtelijker met niet meer dan 30 sub-groepen. We moeten het zelf wat levendiger maken, als dat het probleem is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 13 augustus 2011 Report Share Posted 13 augustus 2011 Goed te zien dat de oudgedienden laten weten dat ze er zijn en hoe en wat ze van e.e.a. denken, cq vinden. Het is inderdaad zo dat de tijd aan het veranderen is. Men is minder in elkaar ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 juli 2012 Report Share Posted 19 juli 2012 Zou het door de vakantie komen, dat hier zo weinig te beleven is? Ik heb net eens met de zoekfunctie op het woord "saai" gezocht. Dan kom je ook stukjes van eigen bodem tegen zoals het subject "Klaar!" Daarmee hebben jullie mij bewust of onbewust een zet in de goede richting gegeven, nog bedankt daarvoor. Ik verveel me geen moment meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 december 2012 Report Share Posted 3 december 2012 Een voordeel hebben we wel bereikt... Het is niet meer saai op Hear.... :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 4 december 2012 Report Share Posted 4 december 2012 Een voordeel hebben we wel bereikt... Het is niet meer saai op Hear.... :) Vind je dat echt? Een kinderhand is dan gauw gevuld... Ik ontdek weinig authentieks of origineels meer. Dat is allemaal vertrokken of gecensureerd door topic-jackers die overal opduiken om een topic wetenschappelijk om zeep te helpen. Er is wel voortdurende herhaling van zetten. Wat je hier kunt leren valt terug te brengen tot een vijftiental punten met absoluut waarheidsgehalte. De bron is opgedroogd; herhaling is het enige dat rest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 4 december 2012 Report Share Posted 4 december 2012 Vind je dat echt? Een kinderhand is dan gauw gevuld... Ik ontdek weinig authentieks of origineels meer. Dat is allemaal vertrokken of gecensureerd door topic-jackers die overal opduiken om een topic wetenschappelijk om zeep te helpen. Er is wel voortdurende herhaling van zetten. Wat je hier kunt leren valt terug te brengen tot een vijftiental punten met absoluut waarheidsgehalte. De bron is opgedroogd; herhaling is het enige dat rest. Vanuit de audio-industrie komt er helemaal niks nieuws. In dat licht vind ik het hear helemaal niet saai. En op de andere fora is het niet beter (behalve op het Visaton forum, echter dat gaat alleen over luidsprekers). Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 4 december 2012 Report Share Posted 4 december 2012 Die saaiheid is het directe gevolg van het intolerante sfeertje wat hear een tijd lang gehangen heeft. Als je alle techneuten virtueel om zeep helpt hou je hear een monocultuur over en monoculturen zijn nu eenmaal saai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 december 2012 Report Share Posted 4 december 2012 Niet alleen de techneuten, ook de audiofielen en mensen met een audiowinkel. Kennelijk is nieuwe apparatuur kopen niet meer in de mode. Het moet vintage, gemodificeerd, behandeld, voodoo of iets dergelijks zijn. Een apparaat zo uit de fabriek deugt immers niet, tenzij het een koopje is. Zou het toch iets met de crisis te maken hebben..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 4 december 2012 Report Share Posted 4 december 2012 Audiofielen zijn gewoon vervelende mensen om mee te praten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 december 2012 Report Share Posted 4 december 2012 Audiofielen zijn gewoon vervelende mensen om mee te praten. :biggrin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 4 december 2012 Report Share Posted 4 december 2012 Die saaiheid is het directe gevolg van het intolerante sfeertje wat hear een tijd lang gehangen heeft. Als je alle techneuten virtueel om zeep helpt hou je hear een monocultuur over en monoculturen zijn nu eenmaal saai. Tja hier ben ik het wel mee eens, ik ben om het eerste deel van de bovenstaande reden al geruime tijd niet meer op dit forum geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 december 2012 Report Share Posted 4 december 2012 Er is hier weinig nieuwe instroom en zeker geen starters, dus heb je hier nauwelijks de "welke amp/speaker/kabel/dac zal ik kopen" vraag aantreffen, die je op andere forums nog vaak ziet (bv op htforum is het nog een populair onderwerp). Hier zijn het min of meer oude bekende die vaak in herhaling vallen. Gelukkig is de search functie but, dus valt het niet zo op (behalve voor de vaste stamgasten). Maar ieder heeft zijn eigen visie/stokpaardje/geloof/afwijking en daar gebeurd weinig mee. Ikzelf (95% van mijn set in 2e hands, import van verre of zelfbouw) kom al jaren niet meer in een reguliere winkel. Zou wel willen versimpelen, maar niet ten koste van de kwaliteit. En momenteel gaat de hypotheek toch voor (dus ja, het heeft ook met de tijd te maken). Overigens is er niets mis mee met de vintage topics. Gaat toch meestal over oude jongensdromen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 december 2012 Report Share Posted 5 december 2012 Ik speel met high-end buizen en transistoren. Het is verbazend soms hoeveel overeenkomsten er zijn en toch weer niet. Vintage heeft een speciaal plekje in mijn hart. Ik ben er mee opgegroeid. Hoe dieper ik me in de techniek verdiep, des te vaker kom ik ontwerpen tegen die gewoon heel erg goed zijn. Die anno 2012 niet ....of bijna niet meer zo gemaakt zouden kunnen worden. Omdat het b.v. bewerkelijk is en daarmee duur is om te maken. In 1975 konden ze prachtige audio apparatuur maken maar ook toen waren echt goede spullen gewoon duur . Vond toevallig een prijslijst van Sony uit 1975 was ik 17 en verdiende 100gulden in de week. Dit waren wel "advies prijzen" Maar voor een ST-4950 moest ik toch écht 6 dagen in de week en 6 weken werken. Dan kreeg ik als medewerker nog 10% korting. De kwaliteit is nog steeds voortreffelijk, als je het opknapt kan het weer lang mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 5 december 2012 Report Share Posted 5 december 2012 Ik ben het grotendeels wel met je eens Jack, maar de andere kant is dat deze tijd ons wel veel nieuwe materialen, ideeën en mogelijkheden heeft gegeven die 30 jaar geleden ondenkbaar waren. CD is dan eigenlijk alweer ouderwets, we trekken de muziek nu zomaar uit de muur en zetten dat op een stickje die in de broekzak meegaat. We hebben luidsprekers die zoniet beter, dan toch zeker gelijk (kunnen) presteren als die van 30 jaar terug maar dan tegen een fractie van wat het toen kostte. We hebben superieure onderdelen (elco's, transistoren enz) die ook een fractie kosten van wat toen gebruikelijk was en veel betere eigenschappen en levensduur hebben. Maar ook in de ouderwetsche analoge sfeer zijn er enorme verbeteringen in bv. elementen, ook (en juist!) in de goedkopere sectoren. Hang eens een Goldring 2100 ofzo in een betaalbare Rega RB251 en verbaas je hoe fijn dat klinkt. Buizenversterkers zijn meer populair dan ze in de afgelopen 50 jaar geweest zijn (al is dat niet altijd even terecht), Kondo-San wikkelt zijn uitgangstrafo's met zilver en een topkwaliteit UGT hoeft ook allang geen maandsalaris meer te kosten. Er zijn nieuwe buizen en re-issues verschenen (T1620, 300BXLS, KT120), mooie koppelcondensatoren, fraaie hoogspanningselco's dankzij de computertechniek. En bovenal: alles is zoveel goedkoper geworden terwijl de kwaliteit gelijk zoniet beter is dan de oudere spullen. We hebben (nu alweer zo'n 20 jaar) internet, wat onmisbaar is geworden in de samenleving. Niet alleen voor muziek en films, maar ook voor betalingsverkeer en eigenlijk bijna alle andere facetten van het leven. We hebben satellieten die het mogelijk maken dat we live de Amerikaanse presidentsverkiezingen kunnen volgen of een direct telefoongesprek met onze tante in Kaapstad kunnen voeren. Op onze 50" flatscreens die nog maar 10 jaar geleden science-fiction leken bekijken we (al of niet in 3D) de laatste films. We hebben betaalbare "telefoontjes" die krachtiger zijn dan een desktopcomputer van slechts 15 jaar geleden en ze vervangen de filmcamera, fotocamera, cassetterecorder, CD-speler, telefoon, en zelfs ook al de huiscomputer. Of er altijd zinnige dingen met die technologie gedaan worden is vraag 2, maar dat kun je de techniek niet aanrekenen. En begrijp me goed, ook ik ben gek op ouwe spullen, bewonder de bouwkwaliteit, verbaas me over de geluidskwaliteit en werk er graag aan. Maar laten we de dingen wel in perspectief blijven zien. Ik vind een Auto Union Silberpfeile uit 1935 ook een machtig brok techniek en met die 400 pk uit een compressormotor hoef je je heden ten dage op het circuit ook niet te schamen, maar ik prefereer toch mijn dagelijkse pauperhok voor de ritjes van A naar B (en dat hok is inmiddels ook al bijna "vintage" ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 december 2012 Report Share Posted 5 december 2012 20 YEARS LATER AND ALL OF THESE THINGS FIT IN YOUR POCKET Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 5 december 2012 Report Share Posted 5 december 2012 Altijd de schoolfrik. Heerlijk! Je hebt natuurlijk volkomen gelijk. De site waar dit vandaan komt is echter internationaal gericht (en gebaseerd in Taiwan als ik het goed heb) dus het kan best een Pool of Chinees geweest zijn die het plaatje gemaakt heeft. En de boodschap is helder dus ik vergeef het ze graag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 december 2012 Report Share Posted 5 december 2012 Spido heeft er geen moeite mee als mensen onzin vertellen of schrijven. Mits ze dat maar foutloos doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 december 2012 Report Share Posted 5 december 2012 Ik ben het grotendeels wel met je eens Jack, maar de andere kant is dat deze tijd ons wel veel nieuwe materialen, ideeën en mogelijkheden heeft gegeven die 30 jaar geleden ondenkbaar waren. We hebben superieure onderdelen (elco's, transistoren enz) die ook een fractie kosten van wat toen gebruikelijk was en veel betere eigenschappen en levensduur hebben. . Een stukje uit jouw tekst, verraad al een deel van mijn "trukendoos" In vintage moet sowieso heel wat onderdelen vervangen worden. Laat bij dat nieuwe spul nu ook onderdelen zijn die heel goed passen. Het eindresultaat is vaak verrassend goed. Oud met nieuw = soms beter dan nieuw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 december 2012 Report Share Posted 17 december 2012 Na de opleving van vorige week is het nu wel errug stil... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 december 2012 Report Share Posted 17 december 2012 Gewoon niet zoveel te vertellen Hans, heb weer een paar apparaten verherverbouwd. Voordelig stevige mastvoeten kunnen kopen voor mijn nieuw te bouwen antenne mast Hele leuke reacties in de mail. Morgen staat de reparatie van een héél bijzondere buizen versterker op het programma. Een mix van push-pull maar toch single -ended, Ik probeer er elke dag een feestje van te maken. Plannen genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts