Jump to content

Dodelijk saai op Heare!!!!!

Guest C J
 Share

Recommended Posts

Tja, hier een klein condensatortje parallel aan de middentoner gedaan waardoor die kwa fase boven de wisselfrequentie wat meer in de pas loopt. Het geheel voldoet dan wat meer aan de LR4 regel (4de orde Linkwitz Riley), nadat ik zoiets uit het boek van Vance Dickason (Loudspeaker Cookbook) heb gelezen.

Het is wel beter. Ze schrijven het niet voor niets.

Lang leve LR4.

Om Spido wakker te maken :D ...

• 3 months later...
  • Members

Tja, die teller daar heb ik mijn vraagtekens nog steeds bij, ik vraag me wel eens af welke tijdszone dat ding aan houdt!

Wel weet ik dat er over het algemeen pas later in de avond wordt gepost, de gemiddelde bezoeker van dit forum is overdag vaak aan het werk.

Natuurlijk kan ik hier iedere dag wel gaan posten hoe audiofiel mijn dag was (en geloof me, bij mij is elke dag een audiofiele dag), maar ik weet niet of dat wel pas geeft.

Daarbij denk ik ook dat velen voldoende te melden hebben, maar dat er eerst de kat uit de boom gekeken gaat worden. Jouw beleving hier neerpennen om daarna volledig neergesabelt te worden, daar zit ook niemand op te wachten, dus geef het nog wat tijd.

Bedenk ook dat er voor puur posten om het posten andere fora zijn met een publiek die daar wel op zitten te wachten... 

Als je vindt dat er te weinig gepost wordt doe er dan wat aan! Volgens mij worden er nog te weinig ervaringen gedeeld. Heb je eens een muziekstuk gehoord en heeft de muziek je geraakt post het, heb je iets geprobeerd in je set en brengt het wat post het, etc. Wellicht levert het een ander ook mooie muziek op of brengt het hem op een idee om iets aan zijn eigen set te doen omdat hij al een tijd een vergelijkbaar probleem heeft. Het hoeft niet altijd over de aanschaf van nieuwe apparatuur te gaan. Of ben ik nu een beetje te opportunistisch ingesteld hier of spreek ik teveel met jeugdig elan wat inmiddels een beetje zoekgeraakt is?

Misschien kan Johnhifi zijn hifi-avontuur vertellen? Van deze set naar...?

Stereo: Reference 3A Aura, ASR Emitter 1+ of Unison Research S6, Meridian 508, Sphinx Phono Equaliser, Transrotor Galileo met SME 3009 III en Grado Reference Master, Transcriptor Transcriber met Yamaha MC-9, Electrocompaniet EC3 als phonostage.

HT: 5x Sony ES, Pioneer, Thiel, Kef, SVS, etc...

Helaas Tom, die rubriek is er (nog?) niet. Ik zal een voorzet geven door een topic te openen in "Reviews" ;)

Op een forum als dit zou je een dergelijke rubriek toch wel verwachten; mensen hier zullen toch net zoals elders wel trots op hun set zijn en die willen showen.. Ik verwacht dat hier de mooiste sets te vinden zijn!

• 7 months later...