Jongensdroom Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Misschien moet er een draadje komen "Mag ik even mekkeren" als krabpaal. "Mag ik even mekkeren" "Dit moest ik even kwijt" "Kleuterschool voor volwassenen" "Hier kan ik mij zo aan ergeren heh" "Ben jij nou helemaal van de ratten besnuffeld" "Als de moderator dat maar goed vindt" (alles met een een en een ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Excuses,ik had moeten zeggen: ir en ing vrienden hebben mij verzekerd dat het beweerde, technisch gezien onzin is. Dat klopt als een bus. Als je alleen maar een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker.Het is het meten is weten gilde. Ik ben meer van het luisteren is goud genootschap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Dat klopt als een bus. Als je alleen maar een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker. Het is het meten is weten gilde. Ik ben meer van het luisteren is goud genootschap. Ik ben voor meten is zilver en horen is goud. Ik bedoel vrienden die zowel technisch zijn, als veel luisterervaring hebben. Voor mij is dat perfect, met niet in de laatste plaats de vriendschap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 De prullenbak hoeft niet, je kunt/mag de geschiedenis niet wissen. Het zou wel naar het archief kunnen gezien de topic titel. Misschien moet er een draadje komen "Mag ik even mekkeren" als krabpaal. Hebben ze op een ander forum ook en dat is het meest actieve en lange draadje ooit ik stem voor. Is toch onze volksaard (hoewel ik tegenwoordig veel bij onze zuider en wester buren werk en daar kunnen ze er ook wat van, alleen anders) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Ik ben meer van het luisteren is goud genootschap. Luisteren én meten kan in perfecte harmonie met elkaar. Vind het fantastisch om dit te ervaren. Ik niet alleen. Alleen maar blije mensen, maak het bijna wekelijks mee. Dennis had een zeer zware receiver voor me opgehaald. Voor wat hoort wat niet? En zo kan het met gesloten beurs. Hallo allemaal, Maandag bij Tubejack langs geweest om de fasedraaier af te regelen. Op de scoop is was de THD voor de kanalen rond de 0,47 en 0,8%. Met de 2 potmetertjes is de THD voor beide kanalen teruggebracht naar 0,11% Het verschil is duidelijk te horen, meer diepte, meer definitie. Uitstervend geluid is langer te volgen. Ben er tevreden mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 ik stem voor. Is toch onze volksaard (hoewel ik tegenwoordig veel bij onze zuider en wester buren werk en daar kunnen ze er ook wat van, alleen anders)ook voor maar wel alleen voor leden toegankelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Ducky vertel ik ben benieuwd hoe je ons ervaart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 is wel een beetje offtopic. minder direct, geslotener/minder uitbundig. Koppig (als iets niet bevalt, dan doet men t gewoon niet), gevoel voor humor (maar subtieler), gevoel voor history (hebben wij hier nauwelijks), gevoel voor taal. Probleem met hollanders.... Ik heb er overigens wel met veel plezier gewerkt (Brussel) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 (...) Persoonlijk zou ik me door zo'n reactie op mijn set zoals Robx kreeg van pietje spido puk niet op mijn kop laten zitten, wat wel blijkt, want ik ben hier nog altijd. (...) Waar slaat dit nu weer op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Die koppigheid herken ik wel ... Leuke toffe toelichting Duck Thanks !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Ach het is natuurlijk een grote versimpeling van de werkelijkheid. Er zullen genoeg uitzonderingen op individuele basis. Het gaat meer om de algemene indruk. Per persoon kan het anders zijn. En er zijn bv ook ingetogen Nederlanders (van hollanders weet ik t niet zeker ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Luisteren én meten kan in perfecte harmonie met elkaar. Vind het fantastisch om dit te ervaren. Ik niet alleen. Alleen maar blije mensen, maak het bijna wekelijks mee. Blij, blij, blij .......... van je ras,ras,ras (sorry, dit kwam in mij op) Was er ergens een probleem trouwens? Nee toch . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Tja sommigen zijn kennelijk nog steeds in de waan dat hun mooie spulletjes zomaar in elkaar "geluisterd" zijn en dat gewoon noeste arbeid aan ontwikkelen zoals ontwerpen. solderen, prgrammeren EN meten daarbij niet relevant is Maar ach, die discussie heeft ook al zo'n baard,,,,, dat Sinterklaas er jaloers op is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Wie, wie, wie? You mean me? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Wie, wie, wie? You mean me? Nee, met Sinterklaas bedoel ik toch een ander. (Niet uitgesloten dat je misschien wel eens zijn honneurs waarneemt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Nee, met Sinterklaas bedoel ik toch een ander. (Niet uitgesloten dat je misschien wel eens zijn honneurs waarneemt) Oh, gelukkig maar. Je zult van die gekken hebben! Ik speel inderdaad wel eens voor Sinterklaas, voor familie en vrienden. Ben er nu oud en wijs genoeg voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 augustus 2014 Report Share Posted 22 augustus 2014 Hans van Liempd heeft zijn set af en komt alleen nog maar om te hakken, Ho ho... dat m'n set af is klopt. Maar dat ik hier alleen kom om te hakken is niet waar. Ik ben de laatste 3 maanden regelmatig op vakantie geweest en had daarbij nog wat beslommeringen met de caravan en auto.. Daarbij waren er ook nog een paar erg hete weken. Ik heb het meeste echter wel gelezen. Op vakantie hadden we meestal Wifi, dus dat is het probleem niet. M'n hoofd stond dan echter meestal niet op audio. Maar er was ook erg weinig om op te reageren. Weinig inhoudelijke topics en een hoop inzendingen die weinig met audio te maken hebben. Ik dacht dus: laat het maar aan me voorbij gaan. Maar nu gaat de caravan morgen in de stalling en bovendien is het op m'n zolder prima uit te houden. Wanneer het ergens over gaat zal ik zeker weer posten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 augustus 2014 Report Share Posted 22 augustus 2014 Ok, ik kreeg dan de verkeerde indruk. Sorry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 augustus 2014 Report Share Posted 22 augustus 2014 Maar dat ik hier alleen kom om te hakken is niet waar. Hans komt om te gehakten Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 augustus 2014 Report Share Posted 22 augustus 2014 Nee hoor, daar krijg je een saaie set van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 augustus 2014 Report Share Posted 22 augustus 2014 Nee hoor, daar krijg je een saaie set van. Ik wil bewijs. Desnoods schakel ik de rijdende rechter in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 augustus 2014 Report Share Posted 22 augustus 2014 Gewoon komen luisteren dan. Net zoals ik bij jou ben komen luisteren. En jij hebt geen saaie set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 augustus 2014 Report Share Posted 22 augustus 2014 Hoe kan een set nou saai zijn? Okay, vroeger vond ik bepaalde merken er saai uitzien, maar dat bleek sterk leeftijds gebonden. Nu noem ik het vintage Gelukkig is mijn set nooit af. Gelukkig ga ik vooralsnog niets vervangen (tenzij ik er een leuke inruil bedrag voor zou vangen, maar denk dat ik dat wel kan vergeten). Mijn huidige apparatuur is al bijna vintage (net als mn auto en ikzelf ook trouwens). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 augustus 2014 Report Share Posted 22 augustus 2014 Wel, ons oudlid Hansko noemde mijn set na beluisteren saai, of wat saai. Ik vond dat maar merkwaardig, maar langzaamaan ga ik hem gelijk geven. Hoe saaier de set, des te minder valt-ie op. Het liefst valt hij weg, uit het zicht. Geen rare fratsen, geen fouten, geen opvallende kenmerken, geen eigenschappen die afwijken. Gewoon gewoontjes. Daardoor kan de muziek juist schitteren, en heeft het rijk alleen. Geen afleiding, geen gedachte die naar de set leidt. Er zijn meer mensen die zo over mijn set, eh, de muziek in mijn kamer hebben geoordeeld, en achteraf vind ik die genoemde saaiheid nog helemaal zo gek nog niet. Hoe saaier hoe beter. Mijn set is trouwens ook af. Ik krijg hem niet saaier. Maar dat vind ik prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 augustus 2014 Report Share Posted 22 augustus 2014 Ik heb geen saaie muziek gehoord, in tegendeel. Alleen een HD met wat kuren op dat moment. Natuurlijk is er apparatuur dat indrukwekkender oogt (de laatste 10 jaar soms tot het absurde af). Okay, het oog wil ook wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts