Jump to content

Geld zat of eeuwige twijfel?

Carlo
 Share

Recommended Posts

Als ik eens rondkijk op dit forum en andere formus valt het me op dat sommige mensen na een paar maanden of weken hun apparatuur al zat zijn en te koop aanbieden. Luister je dan niet vooraf of een apparaat datgene biedt wat jij zoekt? Of zit je te ruim in je financi

Ik ben daarentegen niet zo'n koper c.q. verkoper. Ik ben tevreden met mijn spullen en doe er 'lang' over voordat ik daadwerkelijk tot aanschaf van nieuwe apparatuur overga.

Ik ben al maanden op zoek naar een nieuwe versterker. Die kan ik waarschijnlijk over enkele maanden aanschaffen. De oude doe ik niet weg, die blijft functioneel voor een 2e setje op de slaapkamer

Over enkele jaren komt er wellicht een SACD-speler...

Resumerend ben ik dus geen 'actieve' koper...

Toen ik begon met duurdere audio kopen, zei ik altijd tegen mijzelf: zo hier kan ik jaren mee vooruit! als ik zoveel geld uitgeef dan kan het wel mijn hele leven mee ;-)

Maar al gauw zag ik de tekortkomingen en andere leukere/betere apparatuur staan.

Wil je alles bijhouden dan heb ik bakken met geld nodig, maar ach voor je hobby mag je toch best wel wat geld over hebben ;-)

En nu is het dus zo dat ik langzaam alles aan het vervangen ben en is de ronde klaar! dan begin ik weer opnieuw ;-)

En dit niet omdat ik niet tevreden ben met wat ik heb, want het klinkt echt wel goed anders zou ik het niet kopen. maar (als hobby zijnde) wil je toch steeds meer/alias iets anders ;-)

gegroet

de ivo

Het is een geweldige hobby,zeker weten! Alleen denk ik dat je de apparaten aanschaft om naar muziek te luisteren. Als je zo vaak wisselt, kick je dan niet meer op de techniek die erachter zit en komt de muziek dan niet op de tweede plaats? Een hifi of high end (stompzinnig begrip trouwens)liefhebber houdt van apparatuur en een echte muziekliefhebber gaat voor de muziek. Natuurlijk schrijft nu iedereen dat dat bij hen niet zo is..maar ik heb toch mijn twijfels.

Zelf kan ik ook zeer hebberig worden van een supermooie installatie van een ton maar of ik daarmee nu echt meer geniet van de muziek? Ik denk dat ik zou genieten van de set op zich en daar is natuurlijk niks mis mee.

Inderdaad, een installatie van een ton, je maakt je alleen maar druk of hij er nog staat nadat je van je werk thuiskomt.!!!

Audio-apparatuur is nog steeds (naast contant geld en juwelen etc) een gewild goedje bij inbrekers.

Ik ben benieuwd of er forumleden zijn die:

a. hier over nagedacht hebben en evt. maatregelen genomen hebben tegen inbraak.

b. stress krijgen als de loodgieter of de meneer die de watermeterstand komt opnemen omdat die dan ziet wat er allemaal binnen staat. Wat doe je dan? Laat je ze achterom komen met de smoes dat er in de hal geverfd is???

:rolleyes:

Ik ben recentelijk verhuisd, voor het eerst op mijzelf in een appartementje :)

maar ik loop nog steeds te twijfelen of ik de 'al goed beveiligde' voordeur niet eens moet gaan vervangen of nog meer moet beveiligen. Mijn vriendin vind dat ik overdrijf. Voor nu gaat het wel goed, er is

altijd wel iemand thuis, maar als ik straks op vakantie ga dan zit ik toch niet lekker :(

en dan is het nog niets eens de geldkwestie, maar toch meer de emotionele kant hoor.. niemand hoeft aan mijn apparatuur te zitten! die liggen me te erg aan het hart!

gegroet,

ivo

en om nog even te reageren op de techniek! inderdaad ik hou van de nieuwtjes op technies gebied en blijf daarom ook steeds spulletjes kopen/vervangen, maar dat neemt niet weg dat ik graag voor de set ga zitten om eens lekker te luisteren.

en dat luisteren hoef nog niets eens met de set, soms vind ik de muziek uit een keukenradio net zo mooi en vaak zet ik het stereotorentje van mijn vriendin aan en dat klinkt ook mooi! soms zit er meer sfeer aan de muziek als je het niet op een topset (vergeleken met de rest dan) draaid!

mischien hebben anderen dit ook, ik ben wel benieuwd ? :)

gegroet

ivo

Tja, op zich ben ik zo'n iemand die om 't jaar weer wat 'nieuws' in huis heeft staan.

Niet omdat ik zo graag 'bij wil blijven' of 'steeds 't nieuwste van 't nieuwste wil', wat sommige kennisen en collega's van mij denken. (nb:m'n laatste versterker was al bijna 10 jaar oud toen ik 'm kocht,dus...)

't is meer omdat door de vele keuze die men heeft een miskoop erg gauw gemaakt is. In de meeste gevallen wordt een aankoop besloten in 'n winkel. Eenmaal thuis kan (na verloop van tijd) de prestaties van die aanschaf toch tegenvallen door diverse redenen:

Zoals:Slechte match met de andere componenten of kamer achteraf te groot of te klein of niet geschikt voor de speakers,enz,enz.

Daarnaast moet ik eerlijk bekennen dat ik 't inderdaad een kick vindt om weer met iets nieuws thuis te komen, of als 't bezorgd wordt en weer aangseloten wordt. Dan ben ik weer zo blij als 'n klein kind met m'n nieuwste 'speeltje'.

Maar,...ik realiseer me terdege dat ik op deze manier onnodig vele duizenden guldens heb verloren. Zo kan ik namelijk ook prima van muziek genieten op de set van 'n kameraad die al jaaaren dezelde set heeft. (NAD 3240,Nakamichi CD-speler en Translator speakers,Naim kabel) Hij is dus ietsie slimmer geweest als ik!

Soms is 't wel eens moeilijk om je meer te concentreren op de muziek i.p.v steeds die drang hebben om andere componenten aan te schaffen,vindt ik persoonlijk.

Maar hopelijk ben ik voorlopig enigszins genezen van 't hifi-virus

:rolleyes:

Groeten,

Alco

Hallo allen,

Ik heb zonder meer goede spullen en met zorg samengesteld. Nooit veel gewisseld. Ik heb gelukkig een zeer goede dealer waar ik nogal wat heb uit kunnen proberen. Dat is mijn voordeel geweest (weinig wisselen want dat kost je altijd geld) en zijn voordeel (uiteindelijk duurder gekocht dan ik in eerste instantie van plan was).

Als je deze hobby hebt is een goede dealer gewoonweg een noodzaak - tenzij je erzelf een bent natuurlijk

Audiopaul,

Groot gelijk Paul al dat gewissel kost een vermogen en is zinloos.

Rond 1992 heb ik mijn installatie zoals die nu is aangeschaft alleen de voorversterker heb ik in 1996 ingeruild verder luister ik met veel plezier en daar gaat het toch om.

Geplaatst door dirk:

Audiopaul,

Groot gelijk Paul al dat gewissel kost een vermogen en is zinloos.

Rond 1992 heb ik mijn installatie zoals die nu is aangeschaft alleen de voorversterker heb ik in 1996 ingeruild verder luister ik met veel plezier en daar gaat het toch om.

Hoi Dirk,

Volgens mij geniet je ook v

Maar in deze tijd van een tegenvallend consumentenvertrouwen (mensen gaan weer sparen) en dus lage economische groei is het goed dat 'we' blijven upgraden (lees kopen).

Hoeveel dealers zitten er eigenlijk op dit forum om hier en daar de kooplust wat op te wekken.

groet Schaap :D