Zee Posted 20 mei 2004 Report Share Posted 20 mei 2004 Vorige week ben in naar een concert van de Nederlandse Bachvereniging geweest in De Doelen in R'dam. Koor (20 pers.) en orkest (ook 20) o.l.v. Johannes Leertouwer. Er werd werk ten gehoren gebracht van Bach's tijdgenoten. Het was een prachtig concert. Ik heb genoten! Zondag a.s (23 mei) worden de zelfde werken weer door de Nederlandse Bachvereniging uitgevoerd, maar dan in het Concertgebouw. Het concert wordt rechtstreeks uitgezonden op radio 4 (aanvang 11:00 uur) in het programma "Zondagmorgen concert" van de avro. Van harte aanbevolen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 20 mei 2004 Report Share Posted 20 mei 2004 Otto, Bedankt voor de tip. Als ik in de gelegenheid ben, ga ik zeker luisteren. Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 mei 2004 Report Share Posted 20 mei 2004 Vorige week ben in naar een concert van de Nederlandse Bachvereniging geweest in De Doelen in R'dam. Koor (20 pers.) en orkest (ook 20) o.l.v. Johannes Leertouwer. Er werd werk ten gehoren gebracht van Bach's tijdgenoten.Het was een prachtig concert. Ik heb genoten! Zondag a.s (23 mei) worden de zelfde werken weer door de Nederlandse Bachvereniging uitgevoerd, maar dan in het Concertgebouw. Het concert wordt rechtstreeks uitgezonden op radio 4 (aanvang 11:00 uur) in het programma "Zondagmorgen concert" van de avro. Van harte aanbevolen! beste zee , ik ben een keer naar een uitvoering van de Hohe messe van Bach geweest in de laurenskerk . echt schitterend ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 23 mei 2004 Author Report Share Posted 23 mei 2004 Het was wederom een prachtige uitvoering vandaag op radio 4. Ik vond overigens ook de technische registratie erg fraai: er zat een hoog 'live' gehalte in. Dat je bv. de voetstappen hoort van de solisten die opkomen geeft je een extra gevoel van 'ik ben er (weer) bij'. Ik ben toch blij dat ik een goede tuner heb. Er is tussen alle commerciele pulp ook nog veel moois te beleven op de radio! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 24 mei 2004 Report Share Posted 24 mei 2004 Beste Zee, Ondanks mijn simpele Sony-transistorradio en ook nog eens de beruchte "keukenakoestiek", tijdens de brunch met genoegen geluisterd En dat allemaal mede mogelijk gemaakt door Kruidvat Dank voor de tip! Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 24 mei 2004 Author Report Share Posted 24 mei 2004 Zou leuk zijn als het Kruitvat de opname nog op cd gaat uitbrengen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts