carl Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Hai Hans (jij zal dit ongetwijfeld wel lezen), Wat ik me eigenlijk afvroeg is dat we allemaal dure netkabels, filters e.d. kopen maar dat er eigenlijk een veel voor de hand liggendere oplossing is namelijk "nieuwe" stroom maken. Merken als Accupase en PS audio "jagen" de stroom door een trafo en zo krijg je nieuwe stroom. Hebben jullie (je broer) wel eens zoiets geprobeerd. Als dat kan op basis van jullie redelijke prijsstelling, heb je veel potentiele kopers. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Hoi Carl, Binnenkort ga ik onderstaande eens proberen. Isotek Q-ube Volgens enkele van mijn audio-vrienden geeft het een behoorlijke verbetering (minpuntje het is een (on)aardige vermindering van je banksaldo ) ik heb in ieder geval genoeg positiefs gehoord om hem te proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Zoiets blijft altijd een dure oplossing. Zeker als je bron ook nog plenty stroom moet kunnen leveren. Je moet nl eerst de netspanning gelijk gaan richten, filteren en dan weer omzetten naar een constante wisselspanning. Daar zijn een boel trafo's en elko's mee gemoeid en dat loopt gelijk in de papieren Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Ik heb wel eens gedacht om stroom m.b.v. een generator weer opnieuw op te wekken. Dus: een elektromotor met daaraan een generator. Als er dan een stevig vliegwiel tussenzit, heb je een perfecte sinus. Graag zoiets wel in de garage laten lopen, want ik denk dat het wel herrie zal maken. Er werden, (en worden ook nog wel) ven dergelijke omvormers gebruikt om houtgereedschappen voldoende snel te laten lopen. als je hier een tandwielkast tussen zet heb je eigenlijk alles wat je nodig hebt. Deze dingen zijn wel altijd drie fasen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Niet vergeten te tanken als je muziek gaat draaien lol....als je een diesel zou gebruiken in ieder geval Eigenlijk niet zo`n gek idee nuclear-reactortje in je achtertuin laten bouwen lost ook veel op denk ikzo...word alleen zo`n kermis met al dat licht `s avonds. Maar zou het echt zoveel schelen zonder flauwekul nu heh, een generator Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 mei 2004 Author Report Share Posted 23 mei 2004 Hai Ruud, Zeer geinteresseerd in een Isotek review. 2000 euro voor duizend watt is inderdaad behoorlijk wat geld. Hai Sodeju, Ik krijg nu een beter beeld van de prijs Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Ik heb wel eens gedacht om stroom m.b.v. een generator weer opnieuw op te wekken. Dus: een elektromotor met daaraan een generator. Waaromniet twee elektromotoren met hun assen aan elkaar knopen, een in het stopkontakt en de ander aan de apparatuur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Accu's mensen, accu's. Kunnen die Schottkies en elco's ook de vuilnisbak in. Wel goed ventileren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Accu's mensen, accu's. Kunnen die Schottkies en elco's ook de vuilnisbak in. Wel goed ventileren Helemaal met je eens Duck.......maarre wat gaan we gebruiken voor de eindversterkers Worden anders wel erg veel accu Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Ik heb wel eens gedacht om stroom m.b.v. een generator weer opnieuw op te wekken. Dus: een elektromotor met daaraan een generator. Waaromniet twee elektromotoren met hun assen aan elkaar knopen, een in het stopkontakt en de ander aan de apparatuur? Dat bedoel ik, maar een elektromotor is niet zo geschikt als generator, dus daarom toch maar een electromotor en een generator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Accu's mensen, accu's. Kunnen die Schottkies en elco's ook de vuilnisbak in. Wel goed ventileren Helemaal met je eens Duck.......maarre wat gaan we gebruiken voor de eindversterkers Worden anders wel erg veel accu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Hans, een elektromotor maakt idd een enorme bak herrie. Dat heb ik bij Holec in het lab wel gemerkt. Ok, die leverde dan ook maximaal 500MVA, maar een bak herrie dat er af kwam! Lijkt me niet een oplossing. Accu's ook niet, omdat je langer wilt luisteren dan een paar minuten. Zo niet, dan zou je nog altijd beter een paar hele dikke elco's kunnen gebruiken (lichter, sneller te ontladen, minder vervuilend). Kan me herinneren dat prof. Damstra in het lab bij Holec een paar 2600F(!) elco's had liggen (een stuk of 6). Met 4 in serie trok ie daar 1000A uit (bij 10V geloof ik)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Accu's kunnen volgens mij wel, zolang je ze maar snel genoeg op kan laden. Bijv men neme een opstelling van drie accu's, alledrie vol. Je sluit je app. op 1 aan, op het moment dat hij bijna leeg is wordt er automatisch overgeschakeld naar de tweede en kan de lege opgeladen worden enz. Als de acu meer tijd nodig heeft om opteladen dan de tijd dat de app. er overdoet om hem leeg te trekken gebruik je ermeer en laad je er een paar tegelijk op. Ik heb hier al een serieus over nagedacht, maar het is volgens mij jammer genoeg niet te realiseren. Of denk iemand daar anders over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 mei 2004 Report Share Posted 24 mei 2004 Leuk, zo'n accuvoeding, maar bedenk wel dat bij een eindversterker 12V wat minnetjes is. plus en min 100VDC zijn wel gangbare waarden voor powerbakken. Dan heb je een boel accu's nodig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 mei 2004 Report Share Posted 24 mei 2004 Gewoon 2 in serie. Een Aleph-X werkt prima op 24 V DC en dan nog een paar setjes parallel. Maar met 300 euro voor een 200 Ah accu wordt het wel wat prijzig (en zwaar a 60 kilo per stuk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 Leuk, die oude topics Bij ontruimingsinstallaties is een van de eisen dat het systeem 24 uur op een acculading standby kan staan en daar bovenop een half uur in vol bedrijf moet kunnen functioneren. Er zijn formules waarmee je kunt bepalen hoeveel capaciteit je nodig hebt bij een bepaald speakervermogen. Bij ruwweg 1000W gebruiken we 2 gasdichte 12V/100Ah accu's die een 24V voeding vormen. Het laag wordt weggefilterd, zodat er niet onnodig veel energie verloren gaat door iets wat je toch niet nodig hebt, zo'n installatie werkt voornamelijk in het spraakgebied en de speakers geven bijna geen laag weer (eenvoudige 6W breedbanders) Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 Een UPS voor een computer is zo geschikt om als accuvoeding te dienen. Ik weet alleen niet hoe de sinus er uit ziet. Het middel is zo misschien erger dan de kwaal..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 Wat ik me eigenlijk afvroeg is dat we allemaal dure netkabels, filters e.d. kopen maar dat er eigenlijk een veel voor de hand liggendere oplossing is namelijk "nieuwe" stroom maken. Merken als Accupase en PS audio "jagen" de stroom door een trafo en zo krijg je nieuwe stroom. Hebben jullie (je broer) wel eens zoiets geprobeerd. Als dat kan op basis van jullie redelijke prijsstelling, heb je veel potentiele kopers. Merken als Accupase en PS audio "jagen" de stroom door een trafo en zo krijg je nieuwe stroom En een scheidingstransformator?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 Ik gebruik op zolder in m'n tweede setje een ringkernscheidingstrafo uit een oude UPS. Jammer is dat het ding nogal bromt, voordeel is dat ik op zolder altijd een heel mooi 3D beeld heb. Zonder de trafo is dat soms minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bentleyboy Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 Gewoon 2 in serie. Een Aleph-X werkt prima op 24 V DC en dan nog een paar setjes parallel. Maar met 300 euro voor een 200 Ah accu wordt het wel wat prijzig (en zwaar a 60 kilo per stuk) Is wel de hoofdprijs hoor, volgens mij kosten ze bij mij op de zaak 120 euro ex btw. Maar je moet idd niet op een zolderkamertje wonen, dan kan je namelijk meteen gestrekt met een hernia op bed Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Het moet toch makkelijker kunnen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 Wat zou je trouwens hier mee kunnen doen: http://www.plitron.com/pages/Products/Medical/medical.htm http://www.plitron.com/pages/prices.htm Een 4000 VA scheidingstrafo kost dus daar zo'n $230. Wel 23 kilo, dus transport zal wel meer kosten Maar wel heftig spul, bij 230 volt kan ie ruim 17 A aan (continu neem ik aan).. Nog mooi afgeschermd ook. En is dat niet genoeg dan heb je voor $100 extra een 7500VA scheidingtrafo van 39 kilo, goed voor 32 A . En het kan nog gekker. Zou Amplimo ze ook verkopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts