Gitaarwerk Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Ik heb dit op een ander forum gepost, dus er kan een klein beetje irrelevante tekst/codes tussenzitten anyway..hier een update ff naar de bouwmarkt geweest.. 2 platen van 8mm dik, 122x144.. kost 20 euries.. niet echt veel ofzo Zakkie zilverzand erbij..ligt nu te drogen op een werkbank :+ Even de tekeningen afgeleid uit de plaatjes die ik had : uitzaken dus het middenstuk (bestaat uit 3 delen per paneel) ingezaagd om te vullen met zand Evil me > De buurman van mijn collega had nog mahonie fineer (hij is antiek klokken reparateur , mahonie is niet echt klassiek, dus ik mocht het meenemen O+ ) nu alles lijmen..dat is het laatste wat we hebben gedaan het onderste paneel bestaat uit 5 platen in plaats van 3, voor de stevigheid lijkt het wat beter.. ook ziet het er wat mooier uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 23 mei 2004 Author Report Share Posted 23 mei 2004 Schoteltjes halen die worden verzonken in de bovenste plaat Even de balken voor de voorkant gelijmt De platen ongevuld en afgewerkt op de rest. Nu heb ik deze gevuld met droog zilverzand, maar hier heb ik geen pics van MDF zuigt nog wat, dus deze even de zijkanten voorgestreken met lijm Zijkanten fineren nu De ongeplakte fineerplaten Na het fineren nog een fotootje van de houtstructuur: dat was het weer :Y) btw..die gast ben ik niet, maar een (ex)collega van me Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 23 mei 2004 Author Report Share Posted 23 mei 2004 even nog plaatjes voordat we begonnen aan de afwerking van het rack. hier hebben aan de achterkant in de poten gaten gezaagd, zodat er als het nodig is kabels kunnen doorlopen..dat miste ik bij het originele ontwerp. Even de delen los van elkaar ongelijmd op melkaar gezet, dit geeft een leuk idee hoe het gaat worden. Ok..nu een heel eindje verder hoor, afwerking was nietbijzonder om daar nog fotos van te makne.. eigenlijk alleen beetje spikes indraaien, wat lijmen en aflakken/beitsen. Hieronder de spikes hoe ze op de platen liggen. Even van bovenaf de glasplaten.. ik moet er nog houdertjes voor hebben zodat de glasplaten steviger erop liggen..nu glijden ze nog..maar dit is nu even niet van heel groot belang. Nu even het hele rek leeg :Y) en voila..het eindresultaat! nu nog even die dikke kabels erin zetten.. shit.. zulke mooie kabels..en nu kan ik ze er nog ff niet in doen vanwege dat ze of net te kort of te lang zijn. ik hoop dat jullie hem net zo mooi vinden als mijzelf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Als je nu de foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 23 mei 2004 Author Report Share Posted 23 mei 2004 je hoeft maar 1xtje te scrollen. .je doet er maar wat voor hoor hahaha.. heb ik ook moeten doen thanks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 je hoeft maar 1xtje te scrollen. .je doet er maar wat voor hoor hahaha.. heb ik ook moeten doen thanks Wedden dat ze er bij hifi.nl afgefl*kkerd worden Trouwens ook hier zijn het forumregels...niet breder dan 500 pixels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 23 mei 2004 Author Report Share Posted 23 mei 2004 ow..jammer..dan missen ze wat hoor hahahha.. mijn gemis niet..ik heb em hier toch staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Voor iemand die zo handig is als jij.....moet het toch een klein kunstje zijn om foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Nice job, Gitaarwerk! Als ik de ruimte en 't gereedschap er voor had, was ik waarschijnlijk ook al aan 't klussen gegaan. Op 't Engele Naim forum heeft onlangs ook iemand een soortgelijke topic geopend, eveneens met foto's van zijn 'Fraim'. (hoewel ik die ook erg mooi vond, lijkt jouw Fraim wel meer op 't origineel) De originele Naim Fraim vind ik nog steeds 't mooiste, maar zo'n zelfbouw Fraim lijkt me wel een heel wat betere prijs/kwaliteitsverhouding hebben, aangezien je voor een fractie van de prijs een soortgelijk mooi rack hebt staan, die je in elke (houtfineer)kleur kunt afwerken Btw, ik zou zelf wel de tussenruimte minder groot genomen hebben, zodat 't rack iets lager word, en de aparatuur die ruimte meer opvult. Maar afgezien daarvan, petje af hoor! Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Het is fraai geworden Jordy, knap werk. Liggen die glasplaten er nu gewoon los op? (Van kunnen plaatjes niet groot genoeg zijn, wie zit er nu nog met een 1200 baud modem op een 13"schermpje te surfen?? Minimale gangbare resolutie is toch 1024*768 en een download van 0.5 a 1 Mb/s kost bijna nix meer). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 23 mei 2004 Author Report Share Posted 23 mei 2004 thanks Ronald heb wel wat hulp gehad.. maar tis zeker mooi geworden.. tot op het moment nu liggen de glasplaten er nog gewoon op.. maar daar moet ik nog wat moois op vinden.. ! ik kan ze tijdelijk wel met wat rubebrtjes eronder beter neerleggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Erg netjes! Chapeau! nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 zeer fraai Jordy! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Geweldig rack!! Groeten Simon PS laat ze maar zeuren over de breedte! Je hebt ze gewaarschuwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 23 mei 2004 Author Report Share Posted 23 mei 2004 thanks allemaal.. ben er zeer content mee en vooral goedkoop uitgepakt,, wat eigenlijk wel leuk was. het ontwerp past alleen niet bij mijns peakers meer.. lol.. ow..en ik kan XTC kabels ook ff niet gebruiken meer misschien even Henno vragen of hij zich hierover wilt buigen! hahaha.. grapje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Mooi rack, Gitaarwerk! Ik ken het origineel niet, maar deze ziet er prima uit. En over de breedte van de plaatjes: idd, niet zeuren. Je hebt ze gewaarschuwd en zo breed zijn ze ook weer niet. Ps. voor minder dan 100mbit/s doe ik het niet, dus qua MB's maakt het ook niet uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 23 mei 2004 Author Report Share Posted 23 mei 2004 Thanks Henrie ! dit is het origineel.. zoals je ziet is mijn bodemplaten anders.. leek mij wat beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Niet schrikken Henrie.... De Naim Fraim zoals afgebeeld op bovenstaande foto kost....(slik)...zit je goed ?....3050,- euri Dan mag ie wellicht geweldig klinken en idemdito zijn afgewerkt, maar ook ik zou dan liever 80,- euro spenderen en zelf gaan knutselen! Mijn huidige rackje koste 10 jaar geleden (omgerekend) 45,- euro, terwijl m'n apparatuur hierop beter klinkt dan m'n vorige rack wat meer dan 't 10-voudige koste! En toch...er zijn mensen die 1 of meer van die Naim Fraim's hebben. Zie hier een foto van iemand van 't Engelse Naim forum: Die zal ongetwijfeld wat beter in de slappe was zitten dan de meeste van ons 4 van die Fraimpies op een rij, is 4x 1950,- euri,=....7800,- ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Hoi Gitaarwerk, Ziet er erg goed uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 (Van kunnen plaatjes niet groot genoeg zijn, wie zit er nu nog met een 1200 baud modem op een 13"schermpje te surfen?? Minimale gangbare resolutie is toch 1024*768 en een download van 0.5 a 1 Mb/s kost bijna nix meer). Dus met die enkeling hoeven we geen rekening te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Minimale gangbare resolutie is toch 1024*768 Ik geef nog steeds de voorkeur aan 800x600 op m'n 15" scherm! Vind 't maar nix, die miniscule priegellettertjes. Wellicht als ik t.z.t een grotere monitor heb, dat 't een ander verhaal word Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Gaulhofer Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Beste Gitaarwerk, Fraai werk. Ik wil je hierbij voordragen bij het oranjecomitee van Hear voor een lintje. Dat is nog eens andere koek dan dat gemierenn..k over diodes enzovoort. Gelukkig zijn er nog mensen die de handen uit de mouwen steken. Hulde. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 23 mei 2004 Author Report Share Posted 23 mei 2004 thanks Lars Ja.. Naim Fraim Rack kost gewoon onwijs veel poen..ziet er wel ietwat beter uit.. maar dat is high-end he.. voor een beetje meer betaal je een heleboel beetje meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Wonderschoon Gitaarwerk. Strak werk. ps: jammer dat je wel een aantal nieuwe kabels moet aanschaffen. Nou ja.......jammer..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 Niet schrikken Henrie.... De Naim Fraim zoals afgebeeld op bovenstaande foto kost....(slik)...zit je goed ?....3050,- euri Ja, ik wist dat ie ongelovelijk duur was (had je me verteld toen ik bij je was). Dat doet Gitaarwerk dan toch beter idd. Ik hou het voorlopig bij m'n Leenbakker 'rack' Al moet er wel iets anders komen als ik nog eens een grotere tv koop. Want die gaat niet op mijn kastje passen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts