luxmanL81 Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 zit lekker muziek te luisteren ( zie andere topic) en dan opeens zie ik de folder van KRELL de KPS 25 sc die waar ik in Engeland heb naar staan luisteren in Oxford zag er mooi uit en klonk goed echter blijf nog wel even verknocht aan de oude LUXMAN L 81 maar dit is toch een waardig op volger ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 mei 2004 Report Share Posted 23 mei 2004 zit lekker muziek te luisteren ( zie andere topic)en dan opeens zie ik de folder van KRELL de KPS 25 sc die waar ik in Engeland heb naar staan luisteren in Oxford zag er mooi uit en klonk goed echter blijf nog wel even verknocht aan de oude LUXMAN L 81 maar dit is toch een waardig op volger ???? Beste Luxman, Ik vind de KPS25 cd speler beneden de maat voor het bedrag. Zowel qua klank als (interne) bouw. Zou er zelf nooit een kopen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 24 mei 2004 Report Share Posted 24 mei 2004 Dat vind ik wel een heel erg simpele reaktie. Leg eens uit wat er dan mankeert aan de opbouw en de klank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 mei 2004 Report Share Posted 24 mei 2004 Deze met ingebouwde pre?? Erg prijzig dacht ik (> $20000) Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 24 mei 2004 Author Report Share Posted 24 mei 2004 D.T zo zag en ziet tie er inderdaad uit op de folder die ik heb en in het echt maar heb daar in Oxford niet over prijzen gesproken,zag er gewoon mooi uit en klonk goed ..... tja $20000,oo is wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 mei 2004 Report Share Posted 24 mei 2004 Zelfs als 2e handsje betaal je meestal nog zo'n $10000 bv http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?dgtlplay&1089962221 http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?dgtlplay&1087829327 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 24 mei 2004 Report Share Posted 24 mei 2004 Beste Gripen, Dat vind ik wel een heel erg simpele reaktie. Leg eens uit wat er dan mankeert aan de opbouw en de klank. Beste Gripen, Helaas kan ik niet op details ingang, maar neem van mij aan dat ik hel veel ellende met dit apparaat heb gehad, en dat de service ver te zoeken was. Verder ga ik hier geen negtaive reacties meer over Krell en/of durob roepen want daar heb ik in het verleden genoeg gedonder mee gehad. Los van de problemen, mag ik wel wat over de klank zeggen. Dan vind ik dat zowel de goedkopere Linn Ikemi, De Musical fidelity Nu-vista, Sony SCD-1 etc. beter klinken. Ik vind de KPS-25 neit strak genoeg in het laag. Ik meen een hinderlijke gloed in eht topmidden te horen (rond de 4 Khz.). Ik ken deze machine zeer goed! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 24 mei 2004 Report Share Posted 24 mei 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 25 mei 2004 Report Share Posted 25 mei 2004 Daar kan ik wat mee. Ben zelf trouwens ook niet zo'n Krell fan, al was het alleen maar om de prijs/kwaliteit verhouding voorzover je daar nog van kunt spreken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 mei 2004 Report Share Posted 25 mei 2004 Daar kan ik wat mee. Ben zelf trouwens ook niet zo'n Krell fan, al was het alleen maar om de prijs/kwaliteit verhouding voorzover je daar nog van kunt spreken. Beste Gripen, Krell heeft (zeker begin jaren 90) zeer fraaie producten gemaakt. Daar hebben ze ook naam mee gemaakt. Ze hebben nog steeds zeer fraaie ongekend goede producten. Echter hun cd spelers (althans de KPS20i en de KPS25 die ik heb gehoord) vind ik veel te duur! en te matig voor het geld. Andere zullen daar weer anders over denken. De service van Krell Amerika is redelijk goed te noemen (wat ik al niet met die gasten gemald heb!) En als je heel boos wordt komen ze je wel tegemoed. In Nederland kan die service soms wel eens wat moeilijker worden. En dat is voor mij een van de dingen waar ik op afknap. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 mei 2004 Report Share Posted 25 mei 2004 Als ik een Krell CD speler zou kopen dan zou ik de nieuwe SCAD kopen. Die is overigens een stuk goedkoper dan de tweede hands KPS die jij bedoelt. Ik heb geen aandelen Durob, maar ik heb wel eens een onbenullig probleem gehad met mijn Conrad Johnson en dat werd zeer professioneel opgepakt met preciese uitleg van het probleem zonder kletsverhalen. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 mei 2004 Report Share Posted 25 mei 2004 PS zo'n bovenlader is natuurlijk erg mooi. Hoewel voor de mooi moet je de oude bovenlader kopen van Micromega. Een regelrecht museumstuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 mei 2004 Report Share Posted 25 mei 2004 PS zo'n bovenlader is natuurlijk erg mooi. Hoewel voor de mooi moet je de oude bovenlader kopen van Micromega. Een regelrecht museumstuk. Beste Carl, Ik weet dat Durob heel vakkundig kan zijn. Zeker wanneer je het product bij hun hebt gekocht. De Micromega trio transport (die jij denk ik bedoelt) is ene pracht apparaat en klink echt subliem. Echter heeft hij een nadeel. Het display unit is van zeer slechte kwaliteit. Vroeg of laat gaan ze allemaal kapot. En dan is het feest. Nergens meer te krijgen alleen bij Micromega zelf en dan voor 75 euro Moet wel gezegd worden dat de service van Micromega Frankrijk super was!! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 mei 2004 Report Share Posted 25 mei 2004 Plaatje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 mei 2004 Report Share Posted 25 mei 2004 Plaatje? Google henrie..... Google Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 mei 2004 Report Share Posted 25 mei 2004 Micromega zucht.......! Luije gasten allemaal Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 mei 2004 Report Share Posted 25 mei 2004 Plaatje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 mei 2004 Report Share Posted 25 mei 2004 Beste Henrie, De foto waar jij mee kwam is letterlijk de trio die ik op de zaak heb gehad. HEt ding klinkt echt waanzinnig! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 mei 2004 Report Share Posted 25 mei 2004 Beste Henrie, De foto waar jij mee kwam is letterlijk de trio die ik op de zaak heb gehad. HEt ding klinkt echt waanzinnig! Groeten, Bas Ongetwijfeld, maar mooi is anders (vind ik)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 mei 2004 Report Share Posted 25 mei 2004 Hai , Volgens mij heb ik een nog oudere in gedachte waarvan de voorkant schuin was. Rond 1990 in produktie. Ik ga op zoek! Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 mei 2004 Report Share Posted 25 mei 2004 Beste Henrie, De foto waar jij mee kwam is letterlijk de trio die ik op de zaak heb gehad. HEt ding klinkt echt waanzinnig! Groeten, Bas Ongetwijfeld, maar mooi is anders (vind ik)... Beste henrie, Ben ik wel met je eens. Los van de vette klauwen die er op gaan komen heeft de Trio een groot praktisch probleem. De grote plexiglas klep heeft geen steun ofzo als hij open is. Je moet hem dus vasthouden als je een cd verwisselt. Dat kan nog net maar............ Shit ja!. We hebben ook nog een puck. Je komt dus een hand tekort. Want hoe dit allemaal tegelijk te doen?? -klep vasthoudem -Puck verijwderen -Cd verwijderen. -Nieuwe cd erin leggen -Puck erop. Onthou terwijl je al deze handelingen vericht heb je in je linker hand nog steeds de klep vast Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 25 mei 2004 Author Report Share Posted 25 mei 2004 krell klonk mooi toen wist niet dat dat zoveel stof op zou doe waaien gelukkig ben ik nog steeds blij met de Luxman L 81 met slechts 2 reparaties vanaf 1978 ... mocht hij het ooit begeven tja ......... zijn er dan nog echte recievers te krijge in de world die surround heet...???? wil hem eigenlijk best wel eens in zoon vergelijking mee laten draaien .... lijkt me wel iets gr me Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 mei 2004 Report Share Posted 25 mei 2004 krell klonk mooi toen wist niet dat dat zoveel stof op zou doe waaien gelukkig ben ik nog steeds blij met de Luxman L 81 met slechts 2 reparaties vanaf 1978 ... mocht hij het ooit begeven tja ......... zijn er dan nog echte recievers te krijge in de world die surround heet...???? wil hem eigenlijk best wel eens in zoon vergelijking mee laten draaien .... lijkt me wel iets gr me Heb je het nu over een Krell versterker dan? Die Luxman die je noemt is toch jouw versterker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 25 mei 2004 Author Report Share Posted 25 mei 2004 als je goed leest ben ik begonnen met de krell die ik in engeland gehoord heb en daar is reactie op gekomen en de lux is gelu(x)kkig nog steeds in mijn bezit en die mag wel is mee in zoon vergelijk..... pee es henrie wat heb jij met lotus??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 mei 2004 Report Share Posted 25 mei 2004 pee es henriewat heb jij met lotus??? Ik wil er een Lotus rules! Niet de mooiste, maar misschien wel de indrukwekkendste (en bovendien de meest praktische) zou ik wel willen: de Lotus Omega. De rest is (iig als enige auto) niet erg handig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts