Henrie Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Hoe ONTkoppel je met een spike? Goeie vraag, maar dat kan dus wel. Bij speakers iig wel. Volgens mij heet het dan koppelen, niet ontkoppelen... Met rubber blokjes ontkoppel je wel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 15 juli 2004 Report Share Posted 15 juli 2004 Ik heb een meerdere relatief goedkope gemodificeerde spelers gehoord, waarvan de bas diep en strak was. Overeenkomst was in ieder geval dat de voedingscondensatoren vervangen waren door zwaardere/betere. Wellicht is de voeding de beste plaats om te beginnen, daarna pas zaken als nieuwe uitgangscondensatoren en klokjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 juli 2004 Report Share Posted 15 juli 2004 Hoe ONTkoppel je met een spike? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 18 juli 2004 Report Share Posted 18 juli 2004 Is het niet zo dat als de spikes de punten naar beneden zijn je ontkoppeld en als de punten naar boven wijzen je koppeld? Het is dacht ik niet zo dat bijvoorbaat spikes koppelen en rubber ontkoppelen. Ze kunnen allebei beide doen. Wat beter is moet je zelf maar uitzoeken Vibrapods? Vibracones? Die zijn er ook nog, masterbase..... Etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 juli 2004 Report Share Posted 18 juli 2004 Is het niet zo dat als de spikes de punten naar beneden zijn je ontkoppeld en als de punten naar boven wijzen je koppeld? Het is dacht ik niet zo dat bijvoorbaat spikes koppelen en rubber ontkoppelen. Ze kunnen allebei beide doen. Wat beter is moet je zelf maar uitzoeken Vibrapods? Vibracones? Die zijn er ook nog, masterbase..... Etc. Ontkoppelen betekent: de trillingen van je apparaat (of speaker) absorberen. De ondergrond voelt bij een goede ontkoppeling geen trilling van het apparaat. Andersom ontvangt je apparaat dan ook geen trillingen van de ondergrond. Koppelen betekent: het apparaat of speaker zo vast op te stellen dat trillingen niet kunnen ontstaan. Door je spikes om te draaien ontkoppel je dus helemaal niks. Ik heb dat verhaal van dat afleiden van trillingen door een spike altijd vreemd gevonden. Een spike of cone heeft volgens mij gewoon een punt omdat hij dan zeker stevig staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 juli 2004 Report Share Posted 18 juli 2004 Een spike of cone heeft volgens mij gewoon een punt omdat hij dan zeker stevig staat. Hans, denk eens na. Waarom heeft een spike een punt? Een werkschoen maakt geen putje in een parketvloer, een naaldhak wel. Door de punt wordt het contactoppervlak ontzettend klein, waardoor er een zeer hoge druk op het contactpunt onstaat. Je creeert met een spike een virtueel hogere massa van het apparaat. Hoe hoger de massa van een apparaat, hoe meer je het koppelt aan de ondergrond (F=m*g) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Een spike of cone heeft volgens mij gewoon een punt omdat hij dan zeker stevig staat. Hans, denk eens na. Waarom heeft een spike een punt? Een werkschoen maakt geen putje in een parketvloer, een naaldhak wel. Door de punt wordt het contactoppervlak ontzettend klein, waardoor er een zeer hoge druk op het contactpunt onstaat. Je creeert met een spike een virtueel hogere massa van het apparaat. Hoe hoger de massa van een apparaat, hoe meer je het koppelt aan de ondergrond (F=m*g) dabedoelik..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts