pug 106 driver Posted 26 mei 2004 Report Share Posted 26 mei 2004 Beste forummers. Op dit moment heb ik thuis op proef een hybride versterker van Vincent staan dus met buizen in de voortrap, en omdat dat al stukken beter klinkt dan mijn huidige transistor wil ik graag een volledige buizenbak proberen nu is mijn vraag aangezien ik niet zo heel bekent ben met buizen, welke is mij aan te raden merk enz, als het allemaal doorgaat wil ik namelijk mijn huidige versterker erop in ruilen, ben benieuwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 mei 2004 Report Share Posted 26 mei 2004 Je zal toch wat meer info moeten geven zoals wat voor een soort LS je hebt en hoeveel je eraan wilt uitgeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 26 mei 2004 Report Share Posted 26 mei 2004 Hoe duur mag het zijn? 2e hands? Ik denk als het in de lagere prijsklasse (voor een buizenversterker) moet zijn aan de Jadis Orchestra (Joopus heeft die ook). Eventueel zelfbouw van Amplimo (zie high end audio section) nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
pug 106 driver Posted 26 mei 2004 Author Report Share Posted 26 mei 2004 Je zal toch wat meer info moeten geven zoals wat voor een soort LS je hebt en hoeveel je eraan wilt uitgeven. Ja stom is wel handig< ik speel met millon's aire reference speakers 90 db En ik wil er na inruil van mijn huidige versterker MF A3 niet meer voor nu dan, dan 1000 euro voor neer tellen en 2e hands is ook een optie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 26 mei 2004 Report Share Posted 26 mei 2004 Hoe duur mag het zijn? 2e hands? Ik denk als het in de lagere prijsklasse (voor een buizenversterker) moet zijn aan de Jadis Orchestra (Joopus heeft die ook). Eventueel zelfbouw van Amplimo (zie high end audio section) nando vind 2200 euro z Link to comment Share on other sites More sharing options...
pug 106 driver Posted 26 mei 2004 Author Report Share Posted 26 mei 2004 Hoe duur mag het zijn? 2e hands? Ik denk als het in de lagere prijsklasse (voor een buizenversterker) moet zijn aan de Jadis Orchestra (Joopus heeft die ook). Eventueel zelfbouw van Amplimo (zie high end audio section) nando Wat betreft zelfbouw, dat is niks voor mij ik heb alleen verstand van auto's en timmeren dus dat is geen optie maar toch bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 26 mei 2004 Report Share Posted 26 mei 2004 Het schijnt goed te doen te zijn die zelfbouw (goede handleiding doet wonderen) maar dit heb ik uit 2e hand! De MF A3 niet goed genoeg??? Jemig, dat is nieuw voor mij. Wat is er mis en wat vind je aan de Vincent beter dan? nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
pug 106 driver Posted 26 mei 2004 Author Report Share Posted 26 mei 2004 De MF A3 niet goed genoeg??? Jemig, dat is nieuw voor mij. Wat is er mis en wat vind je aan de Vincent beter dan? nando De vincent is en klinkt gewoon veel aangenamer dan de MF minder fel, en het laag is strakker, maar goed heb mijn A3 cd speler ook zo goed als ingeruild voor een sony sacd 555 es ook die klonk duidelijk beter. maar ik zeg niet dat ze slecht zijn hoor, integen deel maar in mijn setup allemaal wat te fel voor mijn gehoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 26 mei 2004 Report Share Posted 26 mei 2004 Maar bedenk wel dat het laag uit een buizenversterker nog wel wat anders is dan een transistor. Ik vind de buizen versterkers die ik heb gehoord erg goed maar ik kan me voorstellen dat iemand dat niet vind. Ik doel daarmee op meer lage tonen die wat wollig kunnen worden. Maar uitproberen, dan heb je al 3 versschillende types versterkers gehad... nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 26 mei 2004 Report Share Posted 26 mei 2004 ...ik speel met millon's aire reference speakers Wat moet ik me daar bij voorstellen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 27 mei 2004 Report Share Posted 27 mei 2004 Maar bedenk wel dat het laag uit een buizenversterker nog wel wat anders is dan een transistor. Ik vind de buizen versterkers die ik heb gehoord erg goed maar ik kan me voorstellen dat iemand dat niet vind. Ik doel daarmee op meer lage tonen die wat wollig kunnen worden.Maar uitproberen, dan heb je al 3 versschillende types versterkers gehad... nando Als de uitgangs trafo's van een beetje kwaliteit zijn dan heb je over bas niets te klagen. Niet wollig in ieder geval. Maar op deze trafo's zal in de regel wel het eerst bezuinigd worden (samen met de buizen de grootste kostenpost). Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 27 mei 2004 Report Share Posted 27 mei 2004 Tja, ik heb de T+A V10 gehoord op een Quad 988 en de lage tonen zijn wel duidelijk aanwezig en ik denk niet dat ze bij een 5000 euro V10 niet op de trafo's bezuinuigd hebben. Wollig was het niet maar zeker anders dan transistor. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
pug 106 driver Posted 27 mei 2004 Author Report Share Posted 27 mei 2004 ...ik speel met millon's aire reference speakers Wat moet ik me daar bij voorstellen? Ik weet het, heel weinig mensen kennen ze maar kijk hier even Millon's Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 mei 2004 Report Share Posted 27 mei 2004 Hallo TUG, Ik vind het wel moeilijk voor dat bedrag - Copland is zeker een optie maar dat is een hybride. Audio Research en Conrad Johnson hebben leuke geintegreerde versterkers maar zijn ook aan de prijs. Unsison Research heeft een laag wattage en je speakers hebben wel veel db's maar hoe zit het impedantieverloop. Bel de fabrikant eens zou ik zeggen. In ieder geval niets kopen zonder het in huis geprobeerd te hebben. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts