Pjotr Posted 26 mei 2004 Report Share Posted 26 mei 2004 Iets voor Erik misschien? Hier meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 26 mei 2004 Report Share Posted 26 mei 2004 Lijkt me typisch een ding waarbij het beter is dat je je horloge afdoet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 26 mei 2004 Report Share Posted 26 mei 2004 Horloge? Wat is dat? Hoe sterk is ie eigenlijk? Waar is toch de info over deze driver Ik kan 't niet vinden Mooi ding! Maar wederom de lotterij niet gewonnen dus............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 28 mei 2004 Report Share Posted 28 mei 2004 Misshien een gruwelijk domme vraag van me...maarre waar dient zo`n ding voor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 mei 2004 Author Report Share Posted 28 mei 2004 Adire Audio is fabrikant van extreme woofers. Dit is hun laatste staaltje van kunnen om de grenzen van wat mogelijk is te verleggen. http://www.adireaudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
dutch9911 Posted 29 mei 2004 Report Share Posted 29 mei 2004 Ja, dit ding had ik ook al gevonden. De eertse dipool-subwoofer. De cijfers zijn indrukwekkend, maar de vraag blijft: Klinkt hij ook??? dB's in hz spreken vol lof, maar aangezien het bij deze site niet draaid om maximale gelduisdruk maar eerder om klank, is het maar af te wachten hoe het daadwerkelijke resultaats is. Wel een aardige ontwikkeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 29 mei 2004 Report Share Posted 29 mei 2004 De eerste dipool-subwoofer. Beste Dutch, Hans Baan van Translator heeft er al j Link to comment Share on other sites More sharing options...
dutch9911 Posted 29 mei 2004 Report Share Posted 29 mei 2004 Ja ja ik zit uit mijn nek te kletsen. Dipool is niet de goede term, ik bedoel zonder klankast oftewel behuizing. Ik haalde mijn termen even door elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dutch9911 Posted 29 mei 2004 Report Share Posted 29 mei 2004 Magnetostaat is het waarschijnlijk ook niet. He verdorie volgens mij moeten er nieuwe termen worden ontwikkeld voor dit brok metaal. Hier enige opties: - Vierkante plaatwapperaar - BasdingopMDFkonstruktie subwoofer - Niettedichtmetjehoofdbijdeplaatbijhdeeerstekeeraansluiten woofer Wie heeft nog meer opties? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 31 mei 2004 Report Share Posted 31 mei 2004 Nou Peter, Als je ooit weet waar en wanneer dit ding ergens in Nederland of buurland te beluisteren is,laat me dan weten.Ben benieuwd hoe die op luisterniveau "klinkt".Met het "hoorbare" laag ook natuurlijk. Gr, Jerry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 mei 2004 Author Report Share Posted 31 mei 2004 Ja lol, Denk dat ik dan niet met je mee ga Jerry. Heb ooit eens gelezen dat de resonantiefrequentie van je hart ergens rond de 7 Hz ligt. Bij 120 dB en die frequentie lijkt mij dat toch een soort Russische roulete Las trouwens laatst een Brits onderzoek dat bij frequenties onder de 20 Hz je lichaam endorfine stoffen gaat produceren. Schijnt een van de geheimen te zijn waarom mensen in de kerk in hoger sferen belanden na het horen van orgelmuziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 31 mei 2004 Report Share Posted 31 mei 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 31 mei 2004 Report Share Posted 31 mei 2004 Las trouwens laatst een Brits onderzoek dat bij frequenties onder de 20 Hz je lichaam endorfine stoffen gaat produceren. Schijnt een van de geheimen te zijn waarom mensen in de kerk in hoger sferen belanden na het horen van orgelmuziek. moet je wel in kerken zijn met de grote orgels . (32 voet ) anders kan de dominee preken wat hij wil ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 mei 2004 Report Share Posted 31 mei 2004 Ja, ja... en bij 1 Hz gaat je lichaam nog weer heel andere stoffen produceren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 juni 2004 Author Report Share Posted 1 juni 2004 Ja, ja... en bij 1 Hz gaat je lichaam nog weer heel andere stoffen produceren... Ervaringsdeskundige of dromer ? Vertel Spido ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 ... Heb ooit eens gelezen dat de resonantiefrequentie van je hart ergens rond de 7 Hz ligt. Bij 120 dB en die frequentie lijkt mij dat toch een soort Russische roulete Leuk stukje hierover uit een artikel over geluid en oorlog: Throbbing Gristle noteerde hieromtrent: Bekijken we op laag niveau de effecten van infrageluid, dan is 7 hz een nare ervaring, die resulteert in onpasselijkheid en braken, kan 9 hz epileptische aanvallen veroorzaken en 12 hz spontane darmbewegingen. 39-40 veroorzaakt een plezierig gegons dat men door het lichaam voelt tintelen, als bij het horen van goede muziek. Op zeer lage niveau en wanneer men er lang aan blootgesteld wordt, veroorzaakt 3 hz depressies, wrevel en irritatie. Het experiment van de Franse professor Vladimir Gavreau om met een superfluit, die aangeblazen werd door een straalmotor, onhoorbare, zeer lage tonen te produceren waarmee menselijke organen kapotgetrild zouden kunnen worden, is een operationalisering van dit wetenschappelijke inzicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Ja lol, Denk dat ik dan niet met je mee ga Jerry. Heb ooit eens gelezen dat de resonantiefrequentie van je hart ergens rond de 7 Hz ligt. Bij 120 dB en die frequentie lijkt mij dat toch een soort Russische roulete De reden dat 50Hz netspanning gevaarlijker is dan de in Amerika gebruikte 60Hz netspanning heeft daar ook mee te maken dacht ik. De 7e harmonische van de resonantiefrequentie van je hart ligt op 49Hz; vlakbij de netfrequentie dus (die ook nooit precies 50Hz is). 60Hz ligt veel veiliger: 4Hz boven de 8e harmonische en 3Hz onder de 9e harmonische. Bijna precies tussen deze twee harmonischen in dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Dat zal wel toeval zijn. De frequentie van 't net is gewoon afhankelijk van van het toeren tal van de motor. En dat zal historisch wel bepaald zijn. Ik geloof niets dat een techneut aan zo iets denks als ie het maakt. Of zouden ze 't uitgeprobeerd hebben op hun soldaten Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Dat zal wel toeval zijn.De frequentie van 't net is gewoon afhankelijk van van het toeren tal van de motor. En dat zal historisch wel bepaald zijn. Ik geloof niets dat een techneut aan zo iets denks als ie het maakt. Of zouden ze 't uitgeprobeerd hebben op hun soldaten Groeten Simon Het zal zeker toeval zijn. Net als de gekozen spanningen, die zijn idd gewoon historisch bepaald (bijvoorbeeld 110kV, 220kV en 380kV hoogspanning, 220/230V netspanning). Maar volgens mij was die 50Hz (t.o.v. 60Hz) wel de reden dat de 'Europese' spanning gevaarlijker is dan de Amerikaanse. En niet, zoals veel mensen denken, omdat in Amerika de spanning lager is (110V i.p.v. 220/230V). Dat telt ook wel wat mee, maar 110V 50Hz is ook al dodelijk en gevaarlijker dan 110V 60Hz (boven 50V 50Hz en wordt het gevaarlijk; gelijkspanning is tot 110V aanraakbaar). Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Nog een reden voor een hogere frequentie: Het vermogen de PKs nemen alleen maar toe als er harder word gedraait.!!!! Ook belangrijk! Heeft iemand al wat specs gevonden?? Groeten SImon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Hmm... Zouden daar nog nadelen aan zitten? Rendement misschien, of trekt de motor het misschien niet? Zal het eens vragen op school... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 juni 2004 Report Share Posted 4 juni 2004 Iets voor Erik misschien? Hier meer Met een geschatte prijs van $4500-5000 per driver heb ik daar mijn twijfels over Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts