Jump to content

Ja ja 3 pagina's..... :)

Recommended Posts

Beste,

Toen ik vanmiddag naar de bruiloft van (audio)Paul vertrok met de Trein had ik even de tijd om bij de station's kiosk rond te hangen. Los van de nieuwe Marantz referentie voortrap (in een duits blad) opgebouwd rond de BurrBrown OPA2604 (schandelijk voor deze prijsklasse want de duurdere OPA2134's en single OPA627's klinken veel beter!) zag ik in de Home studio een aantal pagina's met daarin klaas Feenstra. Ik wilde dat het forum niet onthouden. Btw. Waat een huis!! Dat wil ik ook! Daar zou ik volledig mijn hifi en (muziek) studio kunnen botvieren!.

Groeten,

Bas

Beste,

Toen ik vanmiddag naar de bruiloft van (audio)Paul vertrok met de Trein had ik even de tijd om bij de station's kiosk rond te hangen.

..... zag ik in de Home studio een aantal pagina's met daarin klaas Feenstra. Ik wilde dat het forum niet onthouden. Btw. Waat een huis!! Dat wil ik ook! Daar zou ik volledig mijn hifi en (muziek) studio kunnen botvieren!.

Groeten,

Bas

Die heb ik dus nog niet gelezen, maar er zijn meer van die gasten die hun stulpje helemaal op dat ene doel hebben ingericht ;)

Los van de nieuwe Marantz referentie voortrap (in een duits blad) opgebouwd rond de BurrBrown OPA2604 (schandelijk voor deze prijsklasse want de duurdere OPA2134's en single OPA627's klinken veel beter!)

Beste,

Toen ik vanmiddag naar de bruiloft van (audio)Paul vertrok met de Trein had ik even de tijd om bij de station's kiosk rond te hangen.

..... zag ik in de Home studio een aantal pagina's met daarin klaas Feenstra. Ik wilde dat het forum niet onthouden. Btw. Waat een huis!! Dat wil ik ook! Daar zou ik volledig mijn hifi en (muziek) studio kunnen botvieren!.

Groeten,

Bas

Die heb ik dus nog niet gelezen, maar er zijn meer van die gasten die hun stulpje helemaal op dat ene doel hebben ingericht ;)

Los van de nieuwe Marantz referentie voortrap (in een duits blad) opgebouwd rond de BurrBrown OPA2604 (schandelijk voor deze prijsklasse want de duurdere OPA2134's en single OPA627's klinken veel beter!)

. Btw. Waat een huis!! Dat wil ik ook! Daar zou ik volledig mijn hifi en (muziek) studio kunnen botvieren!.

Groeten,

Bas

Inderdaad, wat een ruimte zeg! :blink::o Een woonkamer van 150 m2 wil ik ook wel! :D:lol:

Galmt dat niet, zo'n balzaal, of maakt het niet uit als je er genoeg PP's in zet? :D

Andr

klaas was zo vriendelijk mij een keer uit te nodigen in zijn stulp.

vandaar dat ik precies weet hoe het eruit ziet daar binnen .

nou , het is alles behalve een 'hifi achtige inrichting '

gewoon een mooie grote kamer , leuk ingericht , en met een heel knus karakter .

ergens achterin staat een PP King ,

weer ergens anders de andere ,

en terwijl je in de zithoek zit , ontvouwd zich een ware concertzaal , of kerk ,

net wat voor muziek er in de speler zit .

je denkt helemaal niet meer aan kabels , laat staan aan haspels ,

versterkers en cd-spelers doen hun best wel , welk merk er ook op staat .

het voornaamste is de weergever !

wat heb je aan een mooi stereo meubel , dikke netsnoeren en interlinks , dikke cd spelers en versterkers , als je van die "sisboem haifai" speakers hebt staan ?? :rolleyes:

wat heb je aan een mooi stereo meubel , dikke netsnoeren en interlinks , dikke cd spelers en versterkers , als je van die "sisboem haifai" speakers hebt staan ??

Klopt, maar andersom geld exact 't zelfde :rolleyes:

Maar goed,...ik ben er niet geweest, dus zal er verder niet teveel over zeggen.

Ik vind 't wel erg leuk om te zien, dat een fabrikant mensen uitnodigt om bij hen thuis 't een en ander te komen luisteren.

Da's weer eens wat anders dan de gemiddelde 'Kan ik u helpen' winkel :)

Groeten,

Alco

wat heb je aan een mooi stereo meubel , dikke netsnoeren en interlinks , dikke cd spelers en versterkers , als je van die "sisboem haifai" speakers hebt staan ??

Ik vind 't wel erg leuk om te zien, dat een fabrikant mensen uitnodigt om bij hem thuis 't een en ander te komen beluisteren.

Da's weer eens wat anders dan de gemiddelde 'Kan ik u helpen' winkel :)

Groeten,

Alco

Maar gelijk heb je :) (voor deze keer dan ;) )

Sorry maar ik vind de Marantz pm80 verre van matige versterker.

nando

Beste Nando,

Wou het net zeggen! Zeker de PM-80 MK1 is nog steds een dijk van een versterker. Zo worden ze niet meer gemaakt in die prijsklasse!

Groeten,

Bas

Helemaal mee eens Bas. Zoals de PM80 {MK2} worden ze niet meer gemaakt. Dat is en blijft een superversterker.. ^_^

Ach, en zo vind ik Naim weer niks. :D

Edwin

Er werd gedemonstreerd met een Marantz PM80 Mk II SE (Special Edition).

Die had Klaas een paar weken eerder door een ingeving van ebay.de geplukt, voor driehonderd euro of zoiets. "Dan heb ik eentje als reserve".

Dat trof, want z'n oude Bryston combinatie bleek last van een brommetje te hebben toen het er op aankwam.

Die Marantz CD80 had ook maar een paar honderd euro gekost: die kwam van marktplaats.nl.

En jullie kunnen lullen wat je wilt, maar bij een blindtest spelen deze ouwe kanjers vele van de nieuwste spullen compleet van het podium af!

Zelfs met dikke dropveters, 2 x 4 mm koperen speakerkabel, en een half-afgerolde snoerhaspel... :lol:

Guest muziekfreak
wat heb je aan een mooi stereo meubel , dikke netsnoeren en interlinks , dikke cd spelers en versterkers , als je van die "sisboem haifai" speakers hebt staan ?? :rolleyes:

zoals elektrostaten toevallig :blink::lol:;)

Beste Spido,

Wouw! de "SE" versie. Die wilde ik vroeger zo graag hebben, maar was niet te vinden. Het grootste verschil met de non SE is dat de SE een ingekapselde ringkerntrafo heeft, en als ik me niet vergis vele fraaie Elna Cerafine elco's intern. Nogmaals dat van matige versterker is bullshit! Het is een top amp!

Nu houd ik erover op! :D

Groeten,

Bas

zoals elektrostaten toevallig :blink::lol:;)

Die doen geen 'boem', alleen maar '.....m' :D

Andr

Alco Gepost op: 29 May 2004, 17:51:03

Inderdaad, wat een ruimte zeg! Een woonkamer van 150 m2 wil ik ook wel!

Nou,...ik niet graag...

Alsof je in een vliegtuighangar woont.

Ik denk dat ik dan maandelijks net zoveel kwijt ben aan stookkosten als dat ik nu kwijt ben voor de aflossing van m'n huidige woning.

Een metertje of 40 a 45 m2, that'll do fine!

Trouwens,...ik schrok wel even toen ik de foto's zag, bij dat Klaas Feenstra verhaal in de Homestudio.

Afgezien van de inrichting, (jaar 0) zag en las ik dat ie 't niet zo nauw nam met waarmee z'n PP's werden gedemonstreert.

Zoals een oude Marantz PM80 (matige, geintegreerde versterker) en een oude Marantz CD80 (redelijk/goed) op elkaar gekwakt, op een oud schoolbankje, en aangesloten op 't lichtnet, via een half afgerolde kabelhaspel

Dat gaf mij persoonlijk weinig vertrouwen...

Groeten,

Alco

Sebastiaan de vries Gepost op: 30 May 2004, 00:57:57

Wouw! de "SE" versie. Die wilde ik vroeger zo graag hebben, maar was niet te vinden. Het grootste verschil met de non SE is dat de SE een ingekapselde ringkerntrafo heeft, en als ik me niet vergis vele fraaie Elna Cerafine elco's intern. Nogmaals dat van matige versterker is bullshit! Het is een top amp! (...)

Groeten,

Bas

Beste Alco,

Iedereen heeft recht op zijn eigen smaak en op zijn eigen oordeel.

Maar wanneer je een oordeel geeft, moet je er rekening mee houden dat anderen op hun beurt weer een oordeel over jouw oordeel geven...

Welnu:

Versterker

"Een top amp!" zegt de vakman. "Dat van "matige versterker" is bullshit!"

Deze versterker ontsluiert details die veel duurdere versterkers en versterkercombinaties onopgemerkt laten, en heeft een

Even on topic maar weer heren :cool2::ph34r:

Enkele zaken vielen me op. Niet dat ik er direct conclusies aan verbind maar toch iets om eens in de groep te gooien.

Ten eerste: Ik begreep uit de recensie dat de Prince op bepaalde punten beter presteerde dan de King. Als ik me het goed herinnerde kwam het geluid beter los van de kast en klonk de Prince wat ruimtelijker dan de King, in ieder geval bij enkele opnames. Ik vond dat wel opvallend, bij mijn enige ervaring met de King vond ik ook de ruimtelijke informatie wat te wensen overlaten.

In de tweede plaats vond de schrijver de speksteen speakers wat killetjes en te analystisch (als ik het goed heb ge

Beste Conqubite,

Het is de grootste verdienste van de Prince dat hij - ondanks zijn geringe formaat - toch bijna net zo klinkt als de King!

De King moet eigenlijk alleen in een grote ruimte beluisterd worden, en van een vrij grote afstand.

Hij is, zoals de produktinformatie ook aangeeft, niet ontwikkeld voor de (gewone) huiskamer, maar voor zeer ruime huiskamers, zaaltjes en auditoria.

(Gewone huiskamers - zeg maar: tot zo'n 50 m2 - zijn ook feitelijk niet geschikt voor high fidelity.)

Wat de ruimte-informatie betreft: daar wordt vaak meer van verwacht dan wat de opname in feite te bieden heeft.

Een microfoon kent geen diepte: alleen maar frequenties en amplitudes.

Hetzelfde geldt voor een luidspreker.

Een luidspreker die bij een bepaalde opname meer diepte-informatie (d.w.z. overeenkomstige signalen met onderlinge looptijd- en faseverschillen) levert dan bijvoorbeeld een goede elektrostatische hoofdtelefoon doet, kan weliswaar spectaculair en zelfs fraai klinken... maar doet dat dan door zelf fasefoutjes te maken c.q. geluiden met onderlinge looptijdverschillen te produceren...

Tenslotte: Nee, de grote spekstenen luidsprekers zijn nog niet (helemaal) klaar. Dit worden trouwens ook speakers voor grotere ruimtes.

Beste Spido,

Wouw! de "SE" versie. Die wilde ik vroeger zo graag hebben, maar was niet te vinden. Het grootste verschil met de non SE is dat de SE een ingekapselde ringkerntrafo heeft, en als ik me niet vergis vele fraaie Elna Cerafine elco's intern. Nogmaals dat van matige versterker is bullshit! Het is een top amp!

Nu houd ik erover op!

(...) Die grote heeft wel weer "betere" afmetingen dan de King. Is die al speelklaar??? Daar werd volgens mij niets over geschreven.... toch???

Conqubite

Beste Conqubite,

Ze zijn klaar! Vanavond heb ik ze kunnen beluisteren.

(De type-aanduiding van het grote model is SoundStone 30. Dat getal slaat op de woofer.

Het kleinere model is SoundStone 20.)