cgm Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 Goh, vind BaconStone toch sjieker klinken... Iets meer respect voor andermans werk. Hoezo? Goeie vertaling hoor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 nou , het is alles behalve een 'hifi achtige inrichting 'gewoon een mooie grote kamer , leuk ingericht , en met een heel knus karakter . Mijn beste, Gezien het feit dat de inrichting van Klaas je aanspreekt, kun jij in ieder geval bij iedere kringloopwinkel terecht. Ik hoop dat je smaak m.b.t. hifi beter is. De volgende bewoner van het huis van Klaas wens ik veel sterkte! Groeten, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 Goh, vind BaconStone toch sjieker klinken... Iets meer respect voor andermans werk. Hoezo? Goeie vertaling hoor.. De vertaling klopt. De bedoeling van die vertaling niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 De vertaling klopt. De bedoeling van die vertaling niet Hoe weet jij dan wat de bedoeling is? Maar als jij hetzelfde denkt als ik, dan is ie t Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 nou , het is alles behalve een 'hifi achtige inrichting 'gewoon een mooie grote kamer , leuk ingericht , en met een heel knus karakter . Mijn beste, Gezien het feit dat de inrichting van Klaas je aanspreekt, kun jij in ieder geval bij iedere kringloopwinkel terecht. Ik hoop dat je smaak m.b.t. hifi beter is. De volgende bewoner van het huis van Klaas wens ik veel sterkte! Groeten, Hififreak beste hififreak, die moderne inrichtngen van tegenwoordig klinken zeer slecht !! om twee redenen : 1 alles is van rvs , en moet zo glad mogelijk zijn . laminaat op de vloer , betonnen plafond en wanden , sky leren bankstel, etc.... 2 in zo'n flitstend bunkertje voel ik me als een olifant in een trainingspak . niks geen huiselijkheid , geen lekkere zachte vloerbedekking onder je voeten , geen oude foto's aan de muur, geen gezellige overgordijnen die 's winters lekker vroeg dichtgaan, geen oude eikenhoutenkast , geen schemerlampjes aan de muur , en dus niet op je gemak kunnen zitten luisteren naar de muziek die bij mijn inrichting past Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 Za best Erik maar toch klinkt een kerkorgel het beste in zo'n grote galmende kerk en niet in een zwaar gestoffeerde woonkamer. Geef het dus maar op P.s. Heb ooit eens een paar nachtjes in die grote Laurenskerk geslapen lang geleden als bewaker van een grote Russische iconen tentoonstelling. Heel bijzonder zo'n slaapkamer met zo'n hoog plafond. Een leerling van Johan Lemckert had toen de sleutel van dat grote orgel en ging midden in de nacht nog even studeren, vonden de omwonenden niet zo geslaagd Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 Za best Erik maar toch klinkt een kerkorgel het beste in zo'n grote galmende kerk en niet in een zwaar gestoffeerde woonkamer. Geef het dus maar op P.s. Heb ooit eens een paar nachtjes in die grote Laurenskerk geslapen lang geleden als bewaker van een grote Russische iconen tentoonstelling. Heel bijzonder zo'n slaapkamer met zo'n hoog plafond. Een leerling van Johan Lemckert had toen de sleutel van dat grote orgel en ging midden in de nacht noch even studeren, vonden de omwonenden niet zo geslaagd al had ik er naast gewoond , had ik er ook geslapen . ps: dindsdag 15 juni om 20:00 uur is er een concert met daarna een rondleiding bij het orgel . dat is echt leuk om heen te gaan . vorig jaar ben ik ook geweest . heel leuk om alle registers eens apart te horen (laagste en hoogste toon bijv.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 Nou, zie maar, Alco. Je hebt recht op je eigen oordeel, zoals gezegd. Maar wees niet verbaasd dat ik - niet alleen wat hifi betreft, maar ook ten aanzien van meubels en huisinrichting - dat oordeel niet erg hoog aansla... Beste Spido, Een ieder is uiteraard vrij om te denken en vinden van een ander z'n oordeel/mening. Ik neem ook niet altijd alle meningen van een ander even serieus. Ik geef alleen weer wat ik vanuit eigen ervaringen met 't besproken product/onderwerp heb. Tuurlijk is een Marantz PM80 niet echt slecht, maar om als demoversterker te gebruiken om je eigen (top)speakers mee te demonstreren in 2004.... Dan is er toch wel wat beters te vinden voor 't zelfde geld (of minder) (het hoeft uiteraard ook geen ML of Krell te zijn) die moderne inrichtngen van tegenwoordig klinken zeer slecht !! Ben ik met je eens Erik Hoewel er ook hier uitzonderingen zijn! alles is van rvs , en moet zo glad mogelijk zijn .laminaat op de vloer , betonnen plafond en wanden , sky leren bankstel, etc.... Ik moet er ook niet aan denken om bijvoorbeeld RVS en glazen meubelen te hebben en/of plavuizen op de vloer of lamintaat zonder(!) vloerkleed en/of lamellen i.p.v. overgordijnen. Maar een sky leren bankstel is echt niet meer modern/van deze tijd hoor Hoewel zo'n winkel als Seats & sofa's wellicht anders zal beweren Toch ga ik de laatste tijd ook geleidelijk aan meer richting modern, maar.... wil wel een inrichting die warm en gezellig aandoet. Vandaar: een strak ogende/gevormde maar in licht-eiken salontafel, eettafel, hoektafeltje, ruime overgordijnen, heb een redelijk groot vloerkleed tussen set en m'n bank, en heb een grote stoffen bank. Kortom, redelijk modern maar zonder echt gladde dingen als RVS, glas. (btw, mocht ik ooit weer eens gaan verhuizen, dan neem ik ook weer vloerbedekking i.p.v laminaat, zowel voor de akoestiek als warmte/gezelligheid) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 nou , het is alles behalve een 'hifi achtige inrichting 'gewoon een mooie grote kamer , leuk ingericht , en met een heel knus karakter . Mijn beste, Gezien het feit dat de inrichting van Klaas je aanspreekt, kun jij in ieder geval bij iedere kringloopwinkel terecht. Ik hoop dat je smaak m.b.t. hifi beter is. De volgende bewoner van het huis van Klaas wens ik veel sterkte! Groeten, Hififreak beste hififreak, die moderne inrichtngen van tegenwoordig klinken zeer slecht !! om twee redenen : 1 alles is van rvs , en moet zo glad mogelijk zijn . laminaat op de vloer , betonnen plafond en wanden , sky leren bankstel, etc.... 2 in zo'n flitstend bunkertje voel ik me als een olifant in een trainingspak . niks geen huiselijkheid , geen lekkere zachte vloerbedekking onder je voeten , geen oude foto's aan de muur, geen gezellige overgordijnen die 's winters lekker vroeg dichtgaan, geen oude eikenhoutenkast , geen schemerlampjes aan de muur , en dus niet op je gemak kunnen zitten luisteren naar de muziek die bij mijn inrichting past Mijn beste, Het kan echt anders. Ik overweeg je uit te nodigen of foto's op mijn website te plaatsen. Groeten, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 Ik denk dat het in een grote ruimte met grote speakers allemaal heel goed kan klinken. Ik herinner me een demonstratie van Jan Feenstra/Venema (die man die ook in Luister schreef) met hoorn luidsprekers. Ruimte is moeilijk na te bootsen. Dat wil niet zeggen dat je het in kleinere ruimten niet perfect voor elkaar kan krijgen. Ik zelf zou nooit een huis met zo'n grote kamer willen hebben. 2 kamers van 30/40 meter lijkt me ideaal. En wat is eigenlijk een moderne inrichting. Eileen Grey en Mart Stam zijn toch wel weer een tijdje dood, maar schitterende moderne vormgeving. Overigens was de tijd voor de tweede WO veel moderner dan nu. Als ik het geld had 2 twee kamers van 30/40 meter vol met Bauhaus e.d en misschien zou mijn systeempje het nog heel goed doen. Wel dan ook een moderne pick up erbij , twee liefst. Carl PS 1 De kamers zoek ik 2 Een vriendin zocht naar een huis in het Gooi en beweerde dat als een huis verbouwd was onder Bouvries je beter niet kon gaan kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 Een vriendin zocht naar een huis in het Gooi en beweerde dat als een huis verbouwd was onder Bouvries je beter niet kon gaan kijken. Een leuke set zal er ook waarschijnlijk niet in zitten .....is namelijk moeilijk aan het klinken te krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 Mijn beste, Het kan echt anders. Ik overweeg je uit te nodigen of foto's op mijn website te plaatsen. Groeten, Hififreak Tuurlijk kan het anders maar mij lijkt het toch dat een ieder de woonomgeving cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 Goh, vind BaconStone toch sjieker klinken... Iets meer respect voor andermans werk. Hoezo? Goeie vertaling hoor.. De vertaling klopt. De bedoeling van die vertaling niet Het Engelse woord voor "speksteen" is "soapstone", ook al zijn er geen Engelsen bekend die zich met het materiaal wassen. Slijpsel van speksteen heet "talk" of "talkpoeder" (eng: "talcum" of "talcum powder"). Dit wordt gebruikt bij de huidverzorging, m.n. bij zuigelingen. Luidsprekers van speksteen kunnen heel sjiek klinken. Speksteen zelf klinkt eigenlijk niet. Gezien het feit dat de inrichting van Klaas je aanspreekt, kun jij in ieder geval bij iedere kringloopwinkel terecht. Ik hoop dat je smaak m.b.t. hifi beter is.De volgende bewoner van het huis van Klaas wens ik veel sterkte! Groeten, Hififreak Jouw spulletjes zullen vermoedelijk de inbrengwinkel niet eens h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 Tuurlijk kan het anders maar mij lijkt het toch dat een ieder de woonomgeving cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 Jouw spulletjes zullen vermoedelijk de inbrengwinkel niet eens h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claro Que si Posted 4 juni 2004 Report Share Posted 4 juni 2004 Hahahahhahahahahha! (dit was een nuttige bijdrage) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 4 juni 2004 Report Share Posted 4 juni 2004 De vertaling klopt. De bedoeling van die vertaling niet Hoe weet jij dan wat de bedoeling is? Maar als jij hetzelfde denkt als ik, dan is ie t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 4 juni 2004 Report Share Posted 4 juni 2004 Za best Erik maar toch klinkt een kerkorgel het beste in zo'n grote galmende kerk en niet in een zwaar gestoffeerde woonkamer. Geef het dus maar op P.s. Heb ooit eens een paar nachtjes in die grote Laurenskerk geslapen lang geleden als bewaker van een grote Russische iconen tentoonstelling. Heel bijzonder zo'n slaapkamer met zo'n hoog plafond. Een leerling van Johan Lemckert had toen de sleutel van dat grote orgel en ging midden in de nacht noch even studeren, vonden de omwonenden niet zo geslaagd Jij ook al? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 4 juni 2004 Report Share Posted 4 juni 2004 Na dit alles te hebben gelezen, wil ik toch iets kwijt. Tot voor zeer kort was ik (bijna) van plan in te gaan op een uitnodiging tot een luistersessie. Nu niet meer. Na al die beledigingen over en weer aan het adres van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claro Que si Posted 4 juni 2004 Report Share Posted 4 juni 2004 Idd daar word je schijtziek van. Ik nodig over het algemeen alleen nog maar mensen uit die zelfbouw als hobby hebben, of muziek als hobby.. (en misschien paar bekende audiofielen, maar dat zijn niet van die gluiperds). Het gaat immers om muziek luisteren; komen ze aan zetten: (klinkt het gewoon hardstikke goed verder); hmm tikkie minder van dit tikke meer van dat het beeld mag 2.67 cm breder het geluidsbeeld is iets te diep, die piano MOET 4cm dichterbij staan Mvg Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 juni 2004 Report Share Posted 4 juni 2004 Ik vind het best als jullie commentaar hebben op anderen (de pot verwijt de ketel), maar wees dan niet zo vaag generaliserend. Dit gedoe is ook niet echt opbouwend.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 juni 2004 Report Share Posted 4 juni 2004 Jij ook al? Hoebedoelu Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 juni 2004 Report Share Posted 4 juni 2004 Hallo, Voor de smaak van een ander moet je respekt hebben. Zowel het esthetisch gevoel van een ander als zijn/haar manier van luisteren kan/zal anders zijn. Gelukkig maar het zou een saaie wereld zijn met allemaal in dezelfde auto, dezelfde inrichting, dezelfde installatie en dezelfde muziekcollectie. Serieuzer is de opmerking van Spido dat High Fidelity in kleine ruimten niet mogelijk is. Daar wil ik nog wel eens goed over discussieren. Die 150 meter van hem hoeft absoluut niet. Carl PS Ik wilde dat ik vroeger meer achter de vuiniswagen had aangelopen, met name bij de opmars van de CD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 4 juni 2004 Report Share Posted 4 juni 2004 Spido, Het Engelse woord voor "speksteen" is "soapstone", ook al zijn er geen Engelsen bekend die zich met het materiaal wassen.Slijpsel van speksteen heet "talk" of "talkpoeder" (eng: "talcum" of "talcum powder"). Dit wordt gebruikt bij de huidverzorging, m.n. bij zuigelingen. Luidsprekers van speksteen kunnen heel sjiek klinken. Speksteen zelf klinkt eigenlijk niet. Spido, in het licht van bovenstaande uitleg zou ik Talking Stone willen voorstellen. En je weet dat talkpoeder erg bevorderlijk is voor het welzijn van foamranden. Daar moet iets mee te doen zijn... SoundStone klinkt gewoon beroerd, zeker hier in deze regio. Ik weet dat die s-klanken honing op de tong van de Friezen zijn, maar je moet wat verder kijken. SoapStone zou voor mij inderdaad ook afvallen. Serieuzer: wat betreft akoestiek en grote ruimten. Ik had een schoolvriend met een audiofiele pappa. Ze bewoonden een uitgeholde boerderij met een woonkamer van zo'n 60 a 70 vierkante meter. En hij had net zoveel problemen met reflecties, sweet spots e.d. als wij allemaal. Soms maakte hij gebruik van zijn grote ruimte door op een "realistisch niveau" te spelen, en ik vond dat dat nergens naar klonk. Ook oefenden wij in die ruimte met een band, en dat was helemaal geen doen. Vaak besloten we om dan maar opgepropt in een slaapkamertje verder te spelen, dan hoorden we tenminste wat we deden. Maak jij gebruik van bass traps, of bewust gekozen meubestukken op strategische plekken? Is jouw woonkamer je referentieluisterplek voor je eigen ontwerpen? Met opgewekte groet, Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 juni 2004 Report Share Posted 4 juni 2004 Al wat langer op de markt (Avalanche): roundstone multistone audiostone substone Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts