Jump to content

Revolutionaire amps..

PD
 Share

Recommended Posts

Alleen de Musical Fidelity A1 was ik vergeten..

Die zal ik zelf niet gauw vergeten.

heb ooit eens de 'David' gehad, wat gewoon de laatste/licht opgewaardeerde A1 was. Ik had 'm toen op een grenen kastje staan. Toen ik 'm een keer op wou pakken, zaten de rubber voetjes vastgesmolten aan 't grenen kastje.

(kastje staat nog op m'n slaapkamer, met nog steeds 4 ronde zwarte vlekjes :lol: )

Tjonge, wat werd dat ding gloehoehoeiend heet B)

Btw, de NAD3020 was eigenlijk ook wel een klassieker! :)

High-Fidelity begon met de Leak "Point One" eindversterker (de eerste met max. 0,1 % harm. verv.) en de "VariSlope" voorversterker (met diverse instelbare filterhellingen).

Naast Leak zou ik eigenlijk alleen Radford, Quad en Macintosh - uit de vijftiger jaren - als klassiekers willen kenschetsen.

Hai Spido,

Waarom noem je de Marantz niet daar wordt toch altijd heel erg lovend over gesproken?

Wie heeft overigens een van deze typen nog in huis?

Carl

Ik ken iemand die de Quad II's en de Radford STA25 in huis heeft. En iemand in mijn kenniskring is de trotse eigenaar van de Mcintosh 275 en de Marantz model 7/9. Ook ken ik iemand die het broertje van de Crown DC300a in huis heeft. :rolleyes:

High-Fidelity begon met de Leak "Point One" eindversterker (de eerste met max. 0,1 % harm. verv.) en de "VariSlope" voorversterker (met diverse instelbare filterhellingen).

Naast Leak zou ik eigenlijk alleen Radford, Quad en Macintosh - uit de vijftiger jaren - als klassiekers willen kenschetsen.

Ja, die was ik ook nog vergeten! Wat een mooie buizenbak.. :D

Hai Spido,

Waarom noem je de Marantz niet daar wordt toch altijd heel erg lovend over gesproken? (...)

Hallo Carl,

Wat iemand "een klassieker" noemt, zal wel samenhangen met zijn eigen leeftijd...

amps.jpg

Welke amp's bedoel je HifiFreak? (merk, type?) :)

Dag PD en alle anderen,

Phase Linear!

Wat dacht je trouwens van SAE. In de zeventiger jaren behoorden deze tot de groten in Audioland.

SAE_en_Infinity.jpg

Groeten,

Hififreak

Hai Spido,

Waarom noem je de Marantz niet daar wordt toch altijd heel erg lovend over gesproken? (...)

Hallo Carl,

Wat iemand "een klassieker" noemt, zal wel samenhangen met zijn eigen leeftijd...

Hallo Spido,

Ik heb het nooit een klassieker genoemt. Doelde op revolutionaire amps, en dat kan net zo goed de T+A v10 of de Tact Millennium zijn..

groeten, PD Hogeterp :huh:

Hai Spido,

Hallo Carl,

Hallo Spido,

Ik heb het nooit een klassieker genoemt. Doelde op revolutionaire amps, en dat kan net zo goed de T+A v10 of de Tact Millennium zijn..

Beste Carl,

Ja, sorry: "revolutionair"... daar ging het om. Je hebt gelijk.

Tsja... De nieuwste revolutie, ook al is de technologie er al een flinke tijd, is D-klasse met geschakelde voeding, h

Hai Spido,

Hallo Carl,

Hallo Spido,

Beste Carl,

Ja, sorry: "revolutionair"... daar ging het om. Je hebt gelijk.

Tsja... De nieuwste revolutie, ook al is de technologie er al een flinke tijd, is D-klasse met geschakelde voeding, h