reMC Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Het is ook een kwestie van smaak. Ik erken het strakke laag van een gaingard. En ik erken de luchtige sound. Maar ik weet ook dat het laag meer drive kan hebben, en toch nog strak kan zijn. Groeten, Bas Ik heb het nog niet gehoord, wederom ongeacht de prijs. De Gaincard is enormmmm snel! Het laag knalt er uit, kan zo wat minder groots zijn en wat terughoudender (minder drive) lijken. De voeding is enorm stabiel! Wat rene van Es hier omschrijft klopt: "Kimura hangt meer theorie Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Ach die reMC, die Shigaraki's klinken best fraai, maai om er nou zo'n cultus van te maken? Ieder zijn smaak en als het voor jou het einde is ... mooi toch. Zeker, maar de vooroordelen kwamen er al weer aan, vandaar. Laten we het hier maar bij houden dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Het is ook een kwestie van smaak. Ik erken het strakke laag van een gaingard. En ik erken de luchtige sound. Maar ik weet ook dat het laag meer drive kan hebben, en toch nog strak kan zijn. Groeten, Bas Ik heb het nog niet gehoord, wederom ongeacht de prijs. De Gaincard is enormmmm snel! Het laag knalt er uit, kan zo wat minder groots zijn en wat terughoudender (minder drive) lijken. De voeding is enorm stabiel! Wat rene van Es hier omschrijft klopt: "Kimura hangt meer theorie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Ehm, reMC die oneindige stroomvoorraad uit het lichtnet is wel wisselstroom. Dat kun je dus niet zomaar op je op-amp zetten ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Ehm, reMC die oneindige energievoorraad uit he lichtnet is wel wisselstroom. Dat kun je dus niet zomaar op je op-amp zetten ... Beste, Daarom is die ook niet oneindig De vooraad is er zolang de elco's genoeg buffer hebben. Kunnen de elco's het niet meer bijbenen, dan raakt de vooraad op en krijg je deels wisselspanning in je signaal. Vaandar dus ook brom bij elco's die veel capaciteit hebben verloren (door ouderdom bijv.). Zo oneindig is die enrgie vooraad dus Het blijft een gelijkricht circuit. Als de elco's niet genoeg buffer hebben wordt er ook niet meer gelijkgericht. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Ehm, reMC die oneindige energievoorraad uit he lichtnet is wel wisselstroom. Dat kun je dus niet zomaar op je op-amp zetten ... Beste, Daarom is die ook niet oneindig De vooraad is er zolang de elco's genoeg buffer hebben. Kunnen de elco's het niet meer bijbenen, dan raakt de vooraad op en krijg je deels wisselspanning in je signaal. Vaandar dus ook brom bij elco's die veel capaciteit hebben verloren (door ouderdom bijv.). Zo oneindig is die enrgie vooraad dus Het blijft een gelijkricht circuit. Als de elco's niet genoeg buffer hebben wordt er ook niet meer gelijkgericht. Groeten, Bas Het wordt dus tijd voor een drie fasen-aansluiting voor je versterker. Een drie fasen-gelijkrichter heeft al een aanzienlijk kleinere rimpel en bovendien een vaste dc-component. Dus minder buffercapaciteit nodig en dus (volgens jullie; ik wist dat niet) een snelle voeding... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Idd Henrie, Er zijn dan ook wel zelfbouwers geweest die zo'n 3-fasen voeding gemaakt hebben voor hun versterker Ben wel benieuwd wat zo'n 47Labs versterkertje met accuvoeding doet. Kan Bas niet even 2 van die 24V vrachtwagenaccu er aan hangen? Dikke kans dat de "magische" klank van het ding foetsie is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Idd Henrie, Er zijn dan ook wel zelfbouwers geweest die zo'n 3-fasen voeding gemaakt hebben voor hun versterker Ben wel benieuwd wat zo'n 47Labs versterkertje met accuvoeding doet. Kan Bas niet even 2 van die 24V vrachtwagenaccu er aan hangen? Dikke kans dat de "magische" klank van het ding foetsie is. De voeding speelt een zeer belangrijk rol in de geluidskwaliteit bij 47labs. Met welke andere voeding dan ook zou er ingeleverd worden op snelheid, levendigheid en dynamiek. Ik heb dan ook nog geen versterker gehoord die beter presteert op bovenstaande eigenschappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Houden zo dan Anderen hebben ze wel gehoord ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Houden zo dan Anderen hebben ze wel gehoord ... Ik hoor graag welke versterkers dat zijn dan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Sebastiaan, lijkt het jou niet leuk om te proberen om de voeding van de Gaincard te verbeteren? Of zelfs een andere te ontwerpen waarvan jij denkt dat die beter werkt? Ik ben erg benieuwd! Ik hou ook van snelle voedingen. Maar een beetje buffercapaciteit kan ook geen kwaad . Hoe weet je zeker dat dit geen kwaad kan voor de geluidskwaliteit? Volgens mij zou het de snelheid tegengaan. (Ik zou het niet weten, ik weet niks van de technische kant) Nogmaals, ik hoor graag welke versterkers jullie beter dan de Gaincard vinden klinken, kan ik daar wellicht ook van genieten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 dat ligt maar met aan het aantal elco's en aan de elco's zelf, je zou bv panasonic elco's kunnen gebruiken, die zijn retesnel (volgens Bas, de FC serie , of was het een andere serie??) dan zou je de voeding nog sneller kunnen maken met meer capaciteit, een stelling over voedingselco' is; it's never enough... vooral DIY'ers en tuners zoals Bas "bezondigen" zich hier regelmatig aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 dat ligt maar met aan het aantal elco's en aan de elco's zelf,je zou bv panasonic elco's kunnen gebruiken, die zijn retesnel (volgens Bas, de FC serie , of was het een andere serie??) dan zou je de voeding nog sneller kunnen maken met meer capaciteit, een stelling over voedingselco' is; it's never enough... vooral DIY'ers en tuners zoals Bas "bezondigen" zich hier regelmatig aan Ok, vrij duidelijk, maar waarom zouden we meer capaciteit willen? Volgens mij willen ze bij 47labs juist zo min mogelijk capactiteit zodat de snelheid behouden blijft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 De voeding speelt een zeer belangrijk rol in de geluidskwaliteit bij 47labs. Met welke andere voeding dan ook zou er ingeleverd worden op snelheid, levendigheid en dynamiek. Sebastiaan, lijkt het jou niet leuk om te proberen om de voeding van de Gaincard te verbeteren? Of zelfs een andere te ontwerpen waarvan jij denkt dat die beter werkt? Ik ben erg benieuwd! Sorry hoor, maar dit kan ik niet meer met elkaar rijmen ??? Zo'n experiment is natuurlijk altijd de moeite waard maar begin dan eens met een paar accu's. Sneller is er niet en heeft een "relatief oneindige" stroomleverantie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Zo'n experiment is natuurlijk altijd de moeite waard maar begin dan eens met een paar accu's. Sneller is er niet en heeft een "relatief oneindige" stroomleverantie. Deze zijn toch ook best snel... En ook aan stroom geen gebrek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Probleem is dat die dingen maar 2,5V zijn Henrie, moet je er toch een hele trits in serie gaan zetten. Worden ze vast weer "langzaam" van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Audio research Reference 600 Het levenswerk van William Z. Johnson, de oprichter van audio research. Toen deze bak uitkwam krabte veel audio fabrikanten achter op hun hoofd. Deze bak liet echt alles horen, waardoor andere fabrikanten in 1 klap achterliepen qua kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Probleem is dat die dingen maar 2,5V zijn Henrie, moet je er toch een hele trits in serie gaan zetten. Worden ze vast weer "langzaam" van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Idd David, Hele mooie bak, zo mooi dat sommigen hem ook weer het etiket "transistor geluid" gingen op plakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Probleem is dat die dingen maar 2,5V zijn Henrie, moet je er toch een hele trits in serie gaan zetten. Worden ze vast weer "langzaam" van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Het opamp design niet nee, maar het vinden van de juiste opamp wel. Verder kost het enorm veel tijd om alle printplaatjes met de hand te etsen en alles met de hand in elkaar te zetten. Om niet te spreken van de jaren research die het heeft gekost om de juiste kabels etc te bepalen en de correcte plaats van de componenten in de kast te bepalen. Dan heb ik het nog geen eens over de behuizing. Hoeveel jaar research heeft dat dan gekost met die kabels? Je wekt te indruk te weten wat hun research budget is (als functie van de omzet). En als je meer weet over de behuizing ... Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Hele mooie bak, zo mooi dat sommigen hem ook weer het etiket "transistor geluid" gingen op plakken. Peter, Wil je over deze schoonheid geen grapjes meer maken, dit is n.l. mijn grote liefde. Oeps, idd wat twijfelachtig Kees. Het was niet de bedoeling om een grapje te maken maar eigenlijk een compliment. Het was een serieuze kwalificatie in een review, in het serieuze Hifi & Record News meen ik, destijds. Heb hem nooit in het echt mogen horen maar het is m.i. ook een niet terechte kwalificatie. Eigenlijk vond de reviewer hem zo neutraal en strak in het laag klinken dat hij de typische buizenkleuring miste en hem "transistorachtig" noemde en zich afvroeg wat het verschil met een transistorversterker eigenlijk nog was ??? Beschouw dat toch maar als compliment: De drive in het laag van een transistorbak in een buizenamp ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Ik heb het voorrecht deze bak binnenkort te mogen gaan beluisteren. Kan niet zeggen waar, degene die ze heeft staan is erg prat op zijn privacy. Kan het hem zeker niet kwalijk nemen i.v.m het godsvermogen wat deze bakken kosten... Ik heb ze wel al gezien. Degene draait met Thiel CS5i speakers. Volgens hem is het eigenlijk niet verstandig om te komen luisteren omdat ik er zeer waarschijnlijk volledig verpest weer wegga Heb me laten vertellen dat er maar 3 mensen zijn in nederland zijn die deze bakken hebben staan... Kortom ik kan niet wachten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Ik heb het voorrecht deze bak binnenkort te mogen gaan beluisteren.Kan niet zeggen waar, degene die ze heeft staan is erg prat op zijn privacy. Kan het hem zeker niet kwalijk nemen i.v.m het godsvermogen wat deze bakken kosten... Ik heb ze wel al gezien. Degene draait met Thiel CS5i speakers. Volgens hem is het eigenlijk niet verstandig om te komen luisteren omdat ik er zeer waarschijnlijk volledig verpest weer wegga Heb me laten vertellen dat er maar 3 mensen zijn in nederland zijn die deze bakken hebben staan... Kortom ik kan niet wachten! Ik denk dat de Thiel CS5i in Nederland ook redelijk zeldzaam is. Ik ken in ieder geval maar 1 persoon die ze ook heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Probleem is dat die dingen maar 2,5V zijn Henrie, moet je er toch een hele trits in serie gaan zetten. Worden ze vast weer "langzaam" van Ja, en dan neemt de capaciteit ook af, maar als je er nou gewoon 10 in serie zet, heb je 25V en dan van die serie weer 10 stuks parallel. Dan heb je weer de 2600F van 1 enkele condensator en dat bij 25V. En bovendien neemt dan ook de serieweerstand weer af tot die van een enkele condensator, dus dan is de boel ook weer snel. Kost je wel een vermogen, aangezien je er dan 100 stuks nodig hebt (10 in serie en 10 van die series parallel) en die dingen zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts