Seed7 Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Zijn er nog meer die volgens jullie in het rijtje passen? ABACUS Rieder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 47 Labs is ook revolutonair op thread-reactie-gebied. Nog nooit heb ik bij het lezen van een thread over een andere versterker zoveel bevooroordeelde tongen losgemaakt zien worden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 Het is ook een kwestie van smaak. Ik erken het strakke laag van een gaingard. En ik erken de luchtige sound. Maar ik weet ook dat het laag meer drive kan hebben, en toch nog strak kan zijn. Om hier nog even op terug te komen: Heb je met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 Het is ook een kwestie van smaak. Ik erken het strakke laag van een gaingard. En ik erken de luchtige sound. Maar ik weet ook dat het laag meer drive kan hebben, en toch nog strak kan zijn. Om hier nog even op terug te komen: Heb je met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Hallo Allemaal, Quad II's, Mcintosh 275, Marantz Model 7/9, Radford STA25, Crown DC300a.. Zijn er nog meer die volgens jullie in het rijtje passen? groeten, PD Hogeterp De Krell KSA-100 !!! Begin jaren 80 was deze versterker absoluut revolutionair, de 1e eindtrap die ballen had en .... volledig klasse A !!!! Marc .. Den Haag .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Hallo Allemaal, Quad II's, Mcintosh 275, Marantz Model 7/9, Radford STA25, Crown DC300a.. Zijn er nog meer die volgens jullie in het rijtje passen? groeten, PD Hogeterp De Krell KSA-100 !!! Begin jaren 80 was deze versterker absoluut revolutionair, de 1e eindtrap die ballen had en .... volledig klasse A !!!! Marc .. Den Haag .. Beste Marc, Dat ben ik roerend met je eens. Dit was echt shokking in de audiowereld. En nog steeds tot op de dag van vandaag klinken de oude KSA's en KMA's beter dan eht gros van de amps. Tijdloos goed geluid vind ik. Hoewel krell nog steeds erg mooi en innovatief is, vind ik het toch jammer dat de typische sound van deze bakken niet meer is Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
hilbren Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 het zal niet de beste zijn, maar hij staat nu wel op mijn kamer tegen mn esl's te blazen. de pioneer A-717 reference, eigenlijk zijn het gewoon twee mono versterkers in een behuizing (twee trafo's ect.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 In de categorie betaalbaar, vind ik de Musical-Fidelity A1 (a.ka. 'Tosti-ijzer') ook een gedenkwaardige versterker, die gerust als referentie kan dienen voor menig hedendaags ontwerp. (foto toont een A1 voor-eind combinatie, maar de geintegreerde A1 zag er vrijwel indentiek uit als de A1 voorversterker op de foto) Je moest er geen lastige speakers aan knuppen, maar in combinatie met een setje hoogrendement speakers.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 De Krell KSA-100 !!! Begin jaren 80 was deze versterker absoluut revolutionair, de 1e eindtrap die ballen had en .... volledig klasse A !!!! Een van mijn eerste ervaringen met hifi, deze Krell met een setje AE1 luidsprekers. Hierop heb ik mijn eerste cd-speler uitgekozen onder het mom van; dan ligt het niet aan de rest van de keten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 De Krell KSA-100 !!! Begin jaren 80 was deze versterker absoluut revolutionair, de 1e eindtrap die ballen had en .... volledig klasse A !!!! Een van mijn eerste ervaringen met hifi, deze Krell met een setje AE1 luidsprekers. Hierop heb ik mijn eerste cd-speler uitgekozen onder het mom van; dan ligt het niet aan de rest van de keten. Beste Richard, En echt goed gebouwd. Ze maakte dan misschien wat lawaai, maar de geforceerde koeling zoals door hun toegepast werkte perfect. Mijn ex KMA-200's spelen bij de nieuwe eigenaar nog zonder een probleem. Die dingen zijn bijna niet stuk te krijgen. En ja de enorme 5000 V/A trafo's hebben nooit gebromd! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Beter is er eigenlijk voor het geld niet meer gebouwd. {Marantz PM80MK2} De MF A1, die Alco poste was ook een revolutionaire versterker. En dat is het nog steeds. Zelfs goedkoop, was toen "super" Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Is dat nou echt innovatief Edwin, zo'n PM80-mkII Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 En zo ziet de gemiddelde Vincent er van binnen uit. Zo zie je ze toch nergens. Revolutionair gewoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Nee, jongens, in die prijsklasse, kan er werkelijk niets aan Vincent tippen. Het komt zelfs niet in de buurt. Zelfs de goedkoopste van rond de 450 euro is werkelijk een plaatje {SV121} http://www.vincent.authentic.cz/sv121_inside.jpg Klik maar, want het plaatje is te groot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Wat hier eigenlijk niet mag ontbreken is de JLH amp uit 1969. In een tijd dat transistorversterkers verguisd werden om hun "transistorgeluid", kwam John Linsley Hood met een 10W klasse-A zelfbouwversterkertje dat zeker op een hoogrendement systeem de sterren van de hemel speelde. In 1995 is er een up-date van gekomen die 15W kon leveren. Dat laatste ontwerp is nog steeds erg populair onder zelfbouwers. Weinig ontwerpen zijn na 35 jaar nog steeds "live and kicking" Ziet er niet uit maar speelt de sterren van de hemel op geschikte speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Het beest der beesten. De Krell MRA Weegt maar liefts 310 kilo En kan 14 kilowatt leveren aan een half ohm. Als je hem alleen al inschakelt, dan dooft alle verlichting bij bij de buren voor een paar seconden. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Snoekie, dit topic heet "Revolutionaire amps.., goud van oud" en niet de "Dikste en de zwaarste" Kan ik wel een foto van een 10 KW shakertable versterker posten, een heel 19" rack vol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Okee, Peter, goed dat je me er even op wijst. Als het over versterkers gaat, dan heb ik altijd de neiging om "monsters" op te zoeken. Ik weet niet waarom. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 .... Zo'n importeur zouden ze zware boetes op moeten leggen. En komen ze de afspraken niet na, dan gelijk het importeurschap ontzeggen. Zo'n goed merk verdient zo'n pruts importeur niet. Heb je hem dan rechtstreeks van de importeur gekocht? Voor jou geldt de relatie met de winkelier, hij moet de service leveren. Hoe hij het weer verhaalt op de importeur of elders is zijn probleem, hij kan zich niet beroepen op het faleen van een importeur. Natuurlijk heeft zo'n slechte service van een importeur wel tot gevolg dat winkeliers een merk als Vincent niet zullen gaan voeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Waarom is er kritiek op Vincent? Het ziet er toch super uit van binnen? Dat moet toch gewoon goed zijn? Of trekt ik nu omgekeerd evenredige conclusies? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 De service van Vincent is gewoon slecht en dat is erg jammer. Een versterker kan net zoals elk apparaat deffect gaan. Maarja, als de importeur van Vincent er een potje van maakt, dan krijgt zo.n merk een slechte naam. Dat maakt het ook zo treurig. het zijn hele goede versterkers, waar niets op aan te merken is, maar de service helpt zo'n merk totaal om zeep. Zo'n importeur zouden ze zware boetes op moeten leggen. En komen ze de afspraken niet na, dan gelijk het importeurschap ontzeggen. Zo'n goed merk verdient zo'n pruts importeur niet. Edwin Stel dat de importeur te goeder trouw is en geen onderdelen uit China aangeleverd krijgt... Die Chinezen verkopen misschien liever een totale versterker dan service verlenen op een reeds verkocht, en dus ook betaald, product Beste, Dat het allemaal vanuit China moet is ook niet handig. De importeur zou gewoon een eigen TD moeten hebben, dat elke reparatie aan Vincent kan factureren indien het garantie is. Die onderdelen hoeven echt niet uit China te komen. Die kun je ook hier wel krijgen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Conclusie.... Gewoon een tweedehands kopen, en als ie kapot gaat bij Bas laten repareren.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts