Sebastiaan de vries Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Conclusie.... Gewoon een tweedehands kopen, en als ie kapot gaat bij Bas laten repareren.... Beste Hans, Dank voor de reclame, maar daar ben ik simpelweg veel te klein voor. Ik doelde met mijn bericht ook echt niet om mezelf aan te prijzen. Ik spreek alleen uit eraring dat het veel fijner voor de consument is, een vaste technische dienst in eigen land te hebben. Zo hebben Rotel en Classe en Teac Hanex service (Marcel Haan). Een waanzinnig goed bedrijf dat wat ze ze doen!. Grpetem. Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 De service van Vincent is gewoon slecht en dat is erg jammer. Een versterker kan net zoals elk apparaat deffect gaan. Maarja, als de importeur van Vincent er een potje van maakt, dan krijgt zo.n merk een slechte naam. Dat maakt het ook zo treurig. het zijn hele goede versterkers, waar niets op aan te merken is, maar de service helpt zo'n merk totaal om zeep. Zo'n importeur zouden ze zware boetes op moeten leggen. En komen ze de afspraken niet na, dan gelijk het importeurschap ontzeggen. Zo'n goed merk verdient zo'n pruts importeur niet. Edwin Stel dat de importeur te goeder trouw is en geen onderdelen uit China aangeleverd krijgt... Die Chinezen verkopen misschien liever een totale versterker dan service verlenen op een reeds verkocht, en dus ook betaald, product Is er wel een Vincent fabriek? Het zou me niks verbazen dat het producten zijn uit verschillende fabrieken die hier onder de naam Vincent worden verkocht. Goedkoop zijn de Chinezen dan misschien wel, maar op het gebied van kwaliteitsbewaking en service moeten ze nog veel leren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 11 december 2004 Report Share Posted 11 december 2004 PFFFFFFFFFFF, heb m gehad en er niks als ellende mee gehad..........Op zich best revolutionair dat je 7 maanden moet wachten op reserveonderdelen voor je je geld terug krijgt. Ik heb een winkelier gesproken over je opmerking. Hij verteld dat het waarschijnlijk aan de winkel heeft gelegen. de service van Vincent is volgens hem niets mis mee en als hij langer dan 2 weken moet wachten op iets worden ze plat gebeld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 11 december 2004 Report Share Posted 11 december 2004 Ligt ook niet aan vincent...ligt aan de importeurs hier die zijn laks..ik kan het weten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 11 december 2004 Report Share Posted 11 december 2004 Nee, jongens, in die prijsklasse, kan er werkelijk niets aan Vincent tippen. Het komt zelfs niet in de buurt. Zelfs de goedkoopste van rond de 450 euro is werkelijk een plaatje {SV121} http://www.vincent.authentic.cz/sv121_inside.jpg Klik maar, want het plaatje is te groot Ziet eer bekend uit idd...maarja mist een paar fets keb er 24 per kant trafo in het midden van de bak...maar idd ziet er vet uit en dat is het ook kan ik je verzekeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 11 december 2004 Report Share Posted 11 december 2004 Nee, jongens, in die prijsklasse, kan er werkelijk niets aan Vincent tippen. Het komt zelfs niet in de buurt. Zelfs de goedkoopste van rond de 450 euro is werkelijk een plaatje {SV121} http://www.vincent.authentic.cz/sv121_inside.jpg Klik maar, want het plaatje is te groot Ziet eer bekend uit idd...maarja mist een paar fets keb er 24 per kant trafo in het midden van de bak...maar idd ziet er vet uit en dat is het ook kan ik je verzekeren je moet het maar mooi vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 december 2004 Report Share Posted 11 december 2004 Beste Muziekfreak, ...."groter" of "meer" is niet altijd beter Ben ik met je eens Ruud, Het is makkelijker om een muzikale kleine/lichte amp te maken, dan zo'n groot monster Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 december 2004 Report Share Posted 11 december 2004 Want Vincent heeft een geintegreerde versterker de SV231, die aan alle eigenschappen van de Marantz en MF A1 voldoet, alleen is hij dan nog veel krachtiger en opgebouwd met een veel betere voeding. En intern is de Vincent ook nog eens een plaatje om te zien. Voor 1600 Gulden begrijp je niet hoe Vincent zo'n versterker heeft kunnen maken. Maar de PM80 is nog altijd mijn tweede favoriet Edwin Ach 2 redenen - grote partijen componenten opkopen (dan kost zo'n MKP cap ook maar een cent) - lage lonen (kinderen en vrouwen etc) Ze zijn niet gek bij Shengya Audio Webdesigners klik en huiver http://www.cattylink.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 12 december 2004 Report Share Posted 12 december 2004 Beste Muziekfreak, ...."groter" of "meer" is niet altijd beter Ben ik met je eens Ruud, Het is makkelijker om een muzikale kleine/lichte amp te maken, dan zo'n groot monster Mvg, Alco Beste Alco, Waar bazeer je dat op? Groot of klein, het is in beide catogorieen moeilijk een goede amp te ontwerpen. Over het algemeen zijn juist kleine amps moeilijk goed te ontwerpen. Je hebt dan namelijk een kleine voeding, weinig torren (dus wanneer er weinig parallel staan lagere dempingsfactor, hogere harmonische vervorming etc.) Ik geloof wel in groot, maar dat werkt alleen als hij heel en heel erg goed is. Bryston, Krell, ML en zeker Classe zijn daar zeer geslaagde voorbeelden van. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 december 2004 Report Share Posted 12 december 2004 Toch mis ik bij die grote versterkers vaak de snelheid. Percussie b.v. klinkt met een goede kleine versterker meestal beter dan met een grote. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 12 december 2004 Author Report Share Posted 12 december 2004 Toch mis ik bij die grote versterkers vaak de snelheid. Percussie b.v. klinkt met een goede kleine versterker meestal beter dan met een grote. Ha Hans, Wat je bedoelt is dat lichtere versterkers vaak meer snelheid bezitten en daardoor ritmischer zijn betreft de weergave van percussie? Ik heb denk niet dat die snelheid juist een eigenschap is van kleinere / lichtere versterkers, maar gewoon simpel weg door het ontwerp wordt bepaald. Ik ken naast kleine ampjes ook zware eindtrappen die ongekend snel zijn! mvg, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 december 2004 Report Share Posted 12 december 2004 Beste Alco, Waar bazeer je dat op? Groot of klein, het is in beide catogorieen moeilijk een goede amp te ontwerpen. Over het algemeen zijn juist kleine amps moeilijk goed te ontwerpen Hallo Bas, Nou, 't is eigenlijk meer mijn eigen ervaring met versterkers door de jaren heen, (wellicht had ik dat er bij moeten zetten) maar die ervaring bleek nogal overeen te komen met veel forumleden van een Engels forum, die voornamelijk liefhebbers zijn van Engelse HiFi. Je zit inderdaad met een kleinere voeding in kleine/lichte amps, maar mijn ervaring tot nu is dat een lichte amp met speakers die gemakkelijk zijn aan te sturen (hoog rendement) beter klinken dan een grote/zware amp met speakers die ook zo'n amp nodig hebben. Wel heb je met zo'n 'zware jongen' ongetwijfeld meer keuze in luidspreker keuze. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 12 december 2004 Report Share Posted 12 december 2004 Ik houd van snelle versterkers. Ik kan dan ook wel wat met de opmerking van Hans. Helaas zijn weinig speakers in staat snelheid te laten horen waardoor je beter af bent met een zware 'trage' versterker. Ik kan meestal niet opgewonden worden van grote combinaties (bijvoorbeeld Levinson- Thiel of Burmester - Dynaudio) Maar, je weet niet wat snel is tot je het hebt gehoord! Wie laat zoiets nog horen? Neem nou bijvoorbeeld de hele dure black gate condensatoren, voor in de signaalweg. Supertraag! Je kunt het ook al zien, ze zijn relatief veel te dik en houden energie vast. Maar wie weet dat totdat je anders gehoord hebt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 december 2004 Report Share Posted 12 december 2004 Ik kan meestal niet opgewonden worden van grote combinaties (bijvoorbeeld Levinson- Thiel of Burmester - Dynaudio) Burmester geld voor mij nog wel als een uitzondering in deze. Ik heb tot nu toe 2 keer op een HiFi-show en 1x in een winkel een Burmester set mogen beluisteren en dat is me toch wel bijgebleven. Dat was toen met deze speakers: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 december 2004 Report Share Posted 14 december 2004 Dit misschien iets.... L I N K Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 14 december 2004 Author Report Share Posted 14 december 2004 Dit misschien iets.... L I N K Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 14 december 2004 Report Share Posted 14 december 2004 Beste Muziekfreak, ...."groter" of "meer" is niet altijd beter Ben ik met je eens Ruud, Het is makkelijker om een muzikale kleine/lichte amp te maken, dan zo'n groot monster Mvg, Alco Beste Alco, Waar bazeer je dat op? Groot of klein, het is in beide catogorieen moeilijk een goede amp te ontwerpen. Over het algemeen zijn juist kleine amps moeilijk goed te ontwerpen. Je hebt dan namelijk een kleine voeding, weinig torren (dus wanneer er weinig parallel staan lagere dempingsfactor, hogere harmonische vervorming etc.) Ik geloof wel in groot, maar dat werkt alleen als hij heel en heel erg goed is. Bryston, Krell, ML en zeker Classe zijn daar zeer geslaagde voorbeelden van. Groeten, Bas Ik vind de Rotel RB1090 daar ook wel onder vallen als is dit niet echt een hele grote maar een kleine jongen is het zeker niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 december 2004 Report Share Posted 14 december 2004 Beste Muziekfreak, ...."groter" of "meer" is niet altijd beter Ben ik met je eens Ruud, Het is makkelijker om een muzikale kleine/lichte amp te maken, dan zo'n groot monster Mvg, Alco Beste Alco, Waar bazeer je dat op? Groot of klein, het is in beide catogorieen moeilijk een goede amp te ontwerpen. Over het algemeen zijn juist kleine amps moeilijk goed te ontwerpen. Je hebt dan namelijk een kleine voeding, weinig torren (dus wanneer er weinig parallel staan lagere dempingsfactor, hogere harmonische vervorming etc.) Ik geloof wel in groot, maar dat werkt alleen als hij heel en heel erg goed is. Bryston, Krell, ML en zeker Classe zijn daar zeer geslaagde voorbeelden van. Groeten, Bas Ik vind de Rotel RB1090 daar ook wel onder vallen als is dit niet echt een hele grote maar een kleine jongen is het zeker niet. Beste Mordante, De RB-1090 is beslist eeng rote jongen . Eigenlijk absurd wat er voor het geld geboden wordt. Enorme voeding (2x 1250 V/A trafo. 176000 uF aan elco's totaal!) Een nagenoege verdubbeling an 4 Ohm. Hoewel een enorm beest, klinkt hij ontzettend beheerst en bijna verlegen. Echter wel utierst neutraal. Daarom misschien wat saai, maar het is echt een hele goede amp. Laag controle is first class. Echter wel aan de bescheiden kant in duw en drive. Anders dan de Bryston en Crown manier van laag Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 december 2004 Report Share Posted 15 december 2004 Er zijn heel wat muziekliefhebbers die in het begin van de jaren 80 een compact, helemaal niet duur, ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 15 december 2004 Report Share Posted 15 december 2004 Dan mag de NAD 3020 ook niet ontbreken; de Volkswagen Kever onder de versterkers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 15 december 2004 Author Report Share Posted 15 december 2004 Dan mag de NAD 3020 ook niet ontbreken; de Volkswagen Kever onder de versterkers. Waarschijnlijk is het je ontgaan maar die NAD werdt al heel vroeg in dit topic genoemd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 15 december 2004 Report Share Posted 15 december 2004 Ik vind trouwens de Wavac SH-833 wel een revolutionaire amp, maar ik heb hem nog nooit gehoord... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 15 december 2004 Report Share Posted 15 december 2004 okee beetje in de verkeerde rubriek,maar hoe in vredesnaam krijg je een plaatje vanaf je eigen computer in deze reactie cq topic/ Wie legt mij dat uit/ Ik zou graag wat plaatjes willen toevoegen aan deze topic. met dank, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 december 2004 Report Share Posted 15 december 2004 okee beetje in de verkeerde rubriek,maar hoe in vredesnaam krijg je een plaatje vanaf je eigen computer in deze reactie cq topic/Wie legt mij dat uit/ Ik zou graag wat plaatjes willen toevoegen aan deze topic. met dank, Ik ga het niet NOG een keer uitleggen. Kijk hier maar: http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=6439 Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 16 december 2004 Report Share Posted 16 december 2004 Nog maar eens een keer dan Je moet idd eerst een plaatje op internet zetten (of opzoeken). Dat kan op verschillende servers zoals bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/, maar ook op je eigen site, als je die hebt. Daarna moet je de URL van het plaatje kopieren door op het plaatje met de rechter muistoets te klikken, dan eigenschappen/properties, en dan de URL kopieren. Dan ga je naar Hear en klik je boven het antwoordvenster op de IMG-knop en dan plak je de URL in het venster dat dan verschijnt. Dan een verhaalje er bij ouwehoeren en klaar Goed eens kijken of het lukt. Conrad Johnson Evolution 2000 ev mosfet output stage valve input stage Conrad Johnson Evolution 20SE vv dubbel mono dubbel voeding Conrad Johnson Premier 12 CJ link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts