festivalbeast Posted 30 mei 2004 Report Share Posted 30 mei 2004 geachte forumleden even een vraagje: Achter op m'n Maestro versterker zit een uitgang voor een voorversterker. Aangezien de Maestro een geintergreerde amp is, vraag ik mij af wat het nut van een voorversterker is. Alvast bedankt voor jullie reacties Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 mei 2004 Report Share Posted 30 mei 2004 Staat er niet 'pre-amp OUT' bij die aansluitingen? Zo ja, dan is het een aansluiting voor een extra eindversterker, dat vind ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 30 mei 2004 Author Report Share Posted 30 mei 2004 Ja er staat pre amp out bij die aansluitingen Dus er zou nog een eindversterker op de Maestro kunnen Sorry ik ben nog maar een groentje in audioland Wat zou die extra eindversterker toe kunnen voegen? Gaat de Maestro dan als pre amp fungeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 mei 2004 Report Share Posted 30 mei 2004 Een 2e eindversterker is leuk als je speakers geschikt zijn voor 'bi-ampen', hoog en laag hebben dan ieder een versterker. Dit kan voordelig zijn voor de dynamiek en het totale vermogen neemt uiteraard toe, waardoor je meer 'controle' (precisie) krijgt Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 30 mei 2004 Author Report Share Posted 30 mei 2004 Alleen gaat met Thiel speakers die volgens mij "single wired" zijn, dit niet lukken of wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 mei 2004 Report Share Posted 30 mei 2004 Alleen gaat met Thiel speakers die volgens mij "single wired" zijn, dit niet lukken of wel? Nee, je hebt wel 2 sets speakerklemmen nodig om te bi-wiren .... Maar ik denk dat je wel een gezonde combinatie van versterker en speaker hebt Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 30 mei 2004 Author Report Share Posted 30 mei 2004 Oke het is me nu duidelijk. Bedankt Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts